Hop til indhold

Jubii adfærdsbehander på vej


Manse
 Share

Recommended Posts

Så sker det endelig...

Hende jeg har kontaktet kommer imorgen.

Jeg er så spændt på hvad der skal ske og hvad hun siger :-D

 

Håber hun siger at Manse kan "fikses" og hun har nogen gode hjælpe midler til det, så han kan blive en go hund :vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så har den meste af min skuffelse lagt sig....

 

Øv hvor blev jeg skuffet!!!

Ved ikk om mine forventninger har været for høje, men skuffet blev jeg i hvert fald, og føler lidt jeg lige så godt kunne har givet pengene til en hjemløs og så ville jeg føle mig mere tilfreds med mig selv..

 

Vil lige hører hva i siger til det:

 

Da jeg snakkede med hende første gang, sagde hun at jeg skulle udflyde nogen spørgsmål, så hun kunne se om hun kunne hjælpe, ellers kunne det jo ikk betale sig hun kom. Og de blev udflydt, og vi aftalte en dato.

For det første kom hun en halv time for sent, uden at ringe.... Og hun havde sagt det ville tage ca to timer, men efter 55 minutter gik hun igen...

 

Da hun så kom, og jeg fik betalt, sad vi og snakkede lidt om problemet, og det hele gik helt fint, indtil hun sagde at hun faktisk ikk rigtig havde mere, jeg gjorde det hele rigtig, så jeg skulle bare fortsætte som jeg gjorde.

Det eneste hun sagde var at jeg skulle gøre Manse mental træt inden vi gik ture.... Hmm undskyld med det er sgu lidt svært at gøre ham mental træt når jeg er på arbejde, og han skal jo ud og tisse når jeg kommer hjem... Eller er det bare mig?

Ellers havde hun ikk rigtig noget at tilføje....

Jeg spurgte så om hun ikke ville se ham ude blandt fremmede for bedre at se hvordan han reagere, da jeg jo sagtens kan tolke noget andet end hun ser, men hun sagde bare at hun jo godt kunne se at han er angst... SÅ sagde jeg at han jo er helt anderledes ude på gaden, end når han bare sidder under min stol. Hendes svar var så, at det jo var hendes job, og hun kunne tolke det ud fra det, lige så nemt som jeg kan male en karm, som jo er mit job... Hmm okay!

 

Så nu sidder jeg med en tom følese af at jeg bare er blevet godt og grundigt taget ved røven, og hun bare skulle tjene nogen hurtige penge...

Som hun selv sagde, jo det var da mange penge, men nu hvor jeg havde betalt, kunne det være jeg ville begynde at træne mere med ham... Så blev jeg sgu lidt tøse fornærmet, jeg har jo anskaffet mig en hund, som jeg gerne skulle have i mange år, så 1700 kr fra eller til vil ikke gøre min træning med ham mere eller mindre!!!

 

Så fik jeg lige luft, håber nogen vil kommentere om jeg er helt forkert på den...

Link til indlæg
Del på andre sites

Syntes ikke det lyder til at være et videre givtigt besøg, og ville også selv syntes det var en uengageret person jeg sad overfor, hvis jeg havde oplevet det du beretter om.

 

En adfærdsbehandler skal som minimum iagttage hunden i de situationer, hvor problemer opstår eller kommer til udtryk. Så hvis det er i mødet med andre hunde I har udfordringer, så skal hun naturligvis med ud og se, hvordan mødet med andre hunde fungerer.

 

Hvor har du fundet denne person? Eller vigtigere: hvilken baggrund og uddannelse har h*n. Desværre er det jo ikke en beskyttet titel, så man skal virkelig se sig godt for, når man skal have hjælp til et adfærdsproblem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Camilla Sjelhøj

kan sku godt forstå du er skuffet ville jeg delmer også være med den behandling for 1700 kr. men undskyld hvorfor fanden skal det være så dyrt for 1 time, det jo vanvittigt... håber du finder en løsning for dig og din hunds skyld. kæmpe kram

Link til indlæg
Del på andre sites

Tænker det samme som Camilla Sjelhøj. Så hun har nærmest skrevet mit indlæg:5up:

 

Det kan da ikke passe, at det skal koste SÅ meget, for så lidt!?! Det kostede under en tredjedel, da jeg var en psykoterapeut pga eksamensangst. Er det så meget dyrere, at sætte hund+ejer i 'terapi'?..

 

Hvis det virkelig foregik sådan, så er du da blevet taget ved næsen af hende der. Det er da rigtigt surt:???:

 

Havde du hørt god om hende, før du prøvede hende?

Link til indlæg
Del på andre sites

Mange tak for jeres medfølende ord, er da glad for at høre at det ikk er mig der måske havde forventet for meget. Blev bare så skuffet, da jeg her efterfølgende har tænkt over det hele, da jeg synes det hele er så frustrende i forvejen, og var en af de sidste muligheder jeg kan komme på for at få rettet det sidste til ved ham.

 

Jeg fik hende anbefalet af min mester, nogen af hans vennepar har brugt hende, og han har selv gået til træning ved hende.

Men venindes brors kammerat har også brugt hende, og hans hund havde samme problem som Manse´s. Og han sagde at det helt sikkert var pengene værd!

Og så er hun udlært ved min træner.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg var godt nok også blevet sur og skuffet hvis det havde været mig...

 

For at være helt ærlig, så kan jeg under ingen omstændigheder tage det seriøst at hun ikke engang ville se hvordan han og du reagerer i de situationer hvor I har problemer.

 

Jeg har selv lige haft en adfærdsbehandler ude for at hjælpe mig med at få Luna til at udvise lidt mere selvkontrol på vores gåture. Denne adfærdsbehandler havde jeg først talt i telefon med i en halv time, her havde hun fortalt mig om nogle øvelser jeg skulle have forberedt før hun kom på besøg. Da hun kom talte vi sammen i en time hvor jeg beskrev problemet, derefter gik hun med på en gåtur i 1 time, på denne gåtur kom hun med gode råd, kommenterede hvad jeg gjorde og gav mig nogle øvelser, og til sidst brugte vi en halv time på at gennemgå hvad vi havde oplevet på gåturen. Efterfølgende kan jeg bare ringe til hende så ofte jeg vil for at få råd og fortælle hvordan det går.

 

Jeg har før dette også benyttet mig af en anden adfærdsbehandler, hun var også på besøg i 2,5 time, og hun tog også med hen til det sted hvor vi havde problemer, jeg fik en skriftlig vejledning på 3 sider og jeg kunne efterfølgende ringe så tit jeg ville med opfølgende spørgsmål.

 

Så ja, jeg syntes din adfærdsbehandler har været rigtig dårlig, og jeg har svært ved at forstå at andre har anbefalet hende til dig :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det lyder som en mega skuffende oplevelse. Jeg ville være godt sur i skralden hvis jeg blev spist af med det, så jeg forstår dig udmærket godt. Sikke mange penge for ingenting. Så kunne h*n i det mindste have sagt at h*n ikke vidste hvad der skulle gøres og så kunne du have betalt kørepenge og så fundet en anden. ØV ØV, håber ikke du mister modet, jeg er sikker på der nok skal findes en god behandler et eller andet sted.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er bare ikke i orden :evil:

 

Hvis du gør alt korrekt og der alligevel er problemer må man kikke på alternative undersøgelser: Dyrlæge, kiropraktor...

 

Jeg er flov på mit fags vegne :oops: og synes egentlig du skal gå videre med det til hendes forening eller den træner som har uddannet hende. Ikke fordi hun kan gøre noget andet end at ruske lidt op i vedkommende hvis hun vil.

Link til indlæg
Del på andre sites

Sikke en lorte oplevelse. Mit råd vil lyde på at kontakte min kære brormand herinde. The Dogfather. Han havde for et år tilbage en forfærdelig nervøs Am.bull pige som han nåede virkelig langt med. Ham kan du helt sikkert få lidt guldkorn hos og han bor i Kolding så kan forestille mig han god vil hjælpe:):rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

Synes godt nok heller ikke at det virker helt normalt at du skal sidde og føle dig rigtig skuffet. Har kun læst om folk der følte sig lettede og glade efter besøg af adfærdsbehandler. Håber du om nogle dage kan overskue at kontakte enten hende eller dem som har uddannet hende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...