Hop til indhold

Ting der dufter af småkager, men ikke er nær så usundt


Lonny
 Share

Recommended Posts

Gæst Malene Nielsen
Orv, det lyder da som noget der må falde i enhver hunds smag, jeg syntes blandingen lyder underligt, men er sikker på at Luna vil elske den :mrgreen:

 

Du har aldrig fået syndigt godt toastbrød - når man laver varm morgenmad (æg, bacon, baked beans, stegte tomater osv) at riste toastbrødet i baconfedtet på panden :confused:

 

....ikke noget at sige til, at jeg tager 40 kg af og på, som andre skifter vinterfrakker :stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 65
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst Malene Nielsen
Du har aldrig fået syndigt godt toastbrød - når man laver varm morgenmad (æg, bacon, baked beans, stegte tomater osv) at riste toastbrødet i baconfedtet på panden :confused:

 

....ikke noget at sige til, at jeg tager 40 kg af og på, som andre skifter vinterfrakker :stupid:

 

Og ja, det er ikke det samme, som evt brød til Luna, men princippet er det samme :-)

 

Rugbrød ristet i smør og honning eller smør og brun farin er også godt :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Du har aldrig fået syndigt godt toastbrød - når man laver varm morgenmad (æg, bacon, baked beans, stegte tomater osv) at riste toastbrødet i baconfedtet på panden :confused:

 

....ikke noget at sige til, at jeg tager 40 kg af og på, som andre skifter vinterfrakker :stupid:

 

Jo, jo, men jeg har da godt nok aldrig blandet vanilie i stegefedtet :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Jo, jo, men jeg har da godt nok aldrig blandet vanilie i stegefedtet :vedikke:

 

Også derfor jeg skrev smør og vanilje :slem:

De 2 ting er som et fasttømret ægteskab... de klæder hinanden sååå godt :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Bliver det ikke et hit, kan du jo prøve at riste det på panden i andefedt eller smør og lidt vanilje :slem:

 

Se, dét er lige noget for vores skrupforkælede hunde! Gourmet :mums:

 

Og når den er lavet helt rigtigt, så er det den bedste lagkage i verden!

 

Bare lidt synd, at der ikke er ret mange mennesker, der forstår det.... ligesom ikke så sjovt at lave lagkage til folk, hvis de ikke synes det er et hit :genert:

 

Årrh jeg ville til enhver tid sætte stor pris på sådan en flot lagkage! Stor pris. Min ene veninde laver altid guacomole lagkage, og tro det eller ej - den smager vildt godt :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Så har jeg været i brugsen og følgende ting blev forsøgt sat op ved siden af småkage:

 

  • Blodpølse
  • Ristet rugbrød
  • Paté med hvidløg
  • Fedtegrever

Og den eneste gang hvor hun valgte noget andet en småkage var selvfølgelig ved fedtegrever, og jeg nægter altså at tro at fedtegrever er specielt meget sundere end småkager :stupid:

 

Så nu må jeg prøve at stege rugbrød i smør og vanilie, hvad man dog ikke gør for de tossede hunde :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Ups, jeg glemte lige at jeg også havde købt sylte, den blev rent faktisk også valgt fremfor småkagen, så måske kan den bruges :hmm:

 

Og sylte er dejligt nemt og billigt at lave selv + at man så slipper for al tilsætningen :5up:

 

Medmindre Luna bedst kan lide den købte... der er nok flere krydderier i end i en homemade hundesylte :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg plejer at købe nogle tørre hundekiks, med vanillesmag/duft. Ved selvfølgelig ikke om de er søde, men de lugter nærmest af småkager. Man får næææsten lyst til at prøve dem selv... De hedder "champ" (det skal være dem der har form som små kødben!), og jeg har fået dem i brugsen (coop) og rema 1000. Har flere gange snakket om at der må være noget hunde-narko i dem, hundene er nærmest afhængige af dem. Glemmer jeg at gi' dem en aften så kommer de selv og siger til... :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Og sylte er dejligt nemt og billigt at lave selv + at man så slipper for al tilsætningen :5up:

 

Medmindre Luna bedst kan lide den købte... der er nok flere krydderier i end i en homemade hundesylte :???:

 

Så skal jeg da vist til at google sylte, jeg har ikke den fjerneste idé om hvordan man laver sådan en :oops:

 

Men nu skal den lige afprøves ude i den virkelig verden og ikke kun i køkkenet, men hvis den virker og det er let at lave sylte, så skal jeg da helt klart selv lave den fremover :5up:

 

Og man kan da vel bare tilsætte lidt krydderier hvis det skal være, måske skulle jeg prøve med vanilie :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Så skal jeg da vist til at google sylte, jeg har ikke den fjerneste idé om hvordan man laver sådan en :oops:

 

Men nu skal den lige afprøves ude i den virkelig verden og ikke kun i køkkenet, men hvis den virker og det er let at lave sylte, så skal jeg da helt klart selv lave den fremover :5up:

 

Og man kan da vel bare tilsætte lidt krydderier hvis det skal være, måske skulle jeg prøve med vanilie :blink:

 

Bruger du skank, kæbe, hoved, så slipper du for at tilsætte stivelse - så er det bare at koge tingene sammen med de krydderier du vil bruge, pille kødet fra og hælde det hele i forme = Sylte :5up:

 

Og så husk at skrive 'Hund' på, hvis du tilsætter vanilje :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg plejer at købe nogle tørre hundekiks, med vanillesmag/duft. Ved selvfølgelig ikke om de er søde, men de lugter nærmest af småkager. Man får næææsten lyst til at prøve dem selv... De hedder "champ" (det skal være dem der har form som små kødben!), og jeg har fået dem i brugsen (coop) og rema 1000. Har flere gange snakket om at der må være noget hunde-narko i dem, hundene er nærmest afhængige af dem. Glemmer jeg at gi' dem en aften så kommer de selv og siger til... :oops:

 

I Maxizoo kan man købe nogle kiks formet som en ring/krans eller hvordan man nu skal beskrive dem ... der er hul i midten... den dufter også af vanillie:engel: min hund elsker dem :vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

måske hvis du kan finde mørkt maltet rugbrød (sådan noget med godt med øl i), så smager det måske ret sødligt... ellers evt. hjemmelavede guffer med godt med nisseøl / hvidtøl i... det giver også en sød smag.... men om det er sundere end småkager ved jeg ikke :mrgreen:

 

Det kan da godt være at det er en forkert type rugbrød jeg har brugt, det må jeg lige teste i morgen :5up:

 

Øl i stedet for fedt, ja det kan da godt være det virker, det må også prøves :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan da godt være at det er en forkert type rugbrød jeg har brugt, det må jeg lige teste i morgen :5up:

 

Øl i stedet for fedt, ja det kan da godt være det virker, det må også prøves :mrgreen:

Ingen tvivl om at jo mørkere rugbrødet er, jo sødligere bliver det når det ristes/bages/lunes - jeg taler af erfaring, elsker det helt næsten sorte rugbrød ristet og så med honning på :mrgreen: Det er bedre end al slags købe-sødt (læs = kage, chips, is, slik mv) :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så vidt jeg husker, elsker Luna leverpostej, ikk'?

 

Smør rugbrød med leverpostej, skær det i tern og rist det i ovnen.

 

Det har så overhoved ikke noget med småkager at gøre, men det kan jo være at det er et hit, allivel :mrgreen:

Nana og Bamse elsker det.

 

Bliver det så lettere at have med at gøre, end når man bare har leverpostej med på turen?

 

Det skal i hvert fald lige prøves :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Bliver det så lettere at have med at gøre, end når man bare har leverpostej med på turen?

 

Det skal i hvert fald lige prøves :5up:

 

Ellers kan du evt jo bage leverpostejshapserne - så gratter de jo ikke :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...