Hop til indhold

Hurtta-y sele frem for t-sele


Alt4Victor
 Share

Recommended Posts

Victor skal ha' en ny vinter-sele, da han har taget på af alt det barf, men han plejer at have en t-sele, og jeg har så målt ham for at finde ud af hvilken størrelse han skal have, desværre ser det ud til den bliver alt for stor om bringen, for at passe om maven i den størrelse han skal op i (for at der kan være dækken under).

 

Så har jeg set på y-modellen, der er en der passer fint i målene, men det er er usikker på, er om den er mere besværlig at sætte på, vi har ikke prøvet en irl. nemlig ;-) og hvordan den fungerer med dækken under?

Link til indlæg
Del på andre sites

Victor skal ha' en ny vinter-sele, da han har taget på af alt det barf, men han plejer at have en t-sele, og jeg har så målt ham for at finde ud af hvilken størrelse han skal have, desværre ser det ud til den bliver alt for stor om bringen, for at passe om maven i den størrelse han skal op i (for at der kan være dækken under).

 

Så har jeg set på y-modellen, der er en der passer fint i målene, men det er er usikker på, er om den er mere besværlig at sætte på, vi har ikke prøvet en irl. nemlig ;-) og hvordan den fungerer med dækken under?

 

ved ikke med et dækken under, men jeg synes klart at y-modellen sidder bedre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Victor er komplet usamarbejdsvillig når det kommer til at få sele på, så jeg går altid efter noget der kan sættes på, imens han står som en stenstøtte og stirrer som hypnotiseret på døren :engel:

 

Det lyder ikke så godt, men det er store fremskridt i forhold til fra dengang hvor man var ved at få klippet en finger, når han skulle ha' sele på.

 

Kan man give ham y-selen på imens man har ham på armen mon? Lissom Puppia selerne :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg sidder og er helt forvirret over de størrelser der står :???: Når nu der f.eks står str. 35 og str. 45 så er det minimums-størrelsen, ikke?, så kan de spændes ud derfra, ikke?

 

Vi skal bare ha' bestilt en større sele idag, vi havde satset på at vores barf-forhandler havde haft en (der var vi henne igår efter kød), hun forhandler også hurtta, men nope! kun store seler!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg sidder og er helt forvirret over de størrelser der står :???: Når nu der f.eks står str. 35 og str. 45 så er det minimums-størrelsen, ikke?, så kan de spændes ud derfra, ikke?

 

Vi skal bare ha' bestilt en større sele idag, vi havde satset på at vores barf-forhandler havde haft en (der var vi henne igår efter kød), hun forhandler også hurtta, men nope! kun store seler!

 

jeg ved ikke helt hvad størrelserne betyder, men kan fortælle, at halfdan passede en 45 perfekt, da han vejede omkring de 4 kg, nu vejer han 5,5 og er vokset ud af den, men 60 er for stor. i øvrigt synes jeg, at den er nem at få af og på, og sidder virkelig godt.

 

mon ikke victor skal have 35, så?

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg ved ikke helt hvad størrelserne betyder, men kan fortælle, at halfdan passede en 45 perfekt, da han vejede omkring de 4 kg, nu vejer han 5,5 og er vokset ud af den, men 60 er for stor. i øvrigt synes jeg, at den er nem at få af og på, og sidder virkelig godt.

 

mon ikke victor skal have 35, så?

 

Det tror jeg er den vi har i t-modellen, den vi har er stillet helt ud og er alllt for stram, den skal jo helst have et par cm. at give af, og vi skal op i størrelse. Jeg har idag målt ham til 47 om maven (med hans tykkeste vinterdækken på). :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg ved ikke helt hvad størrelserne betyder, men kan fortælle, at halfdan passede en 45 perfekt, da han vejede omkring de 4 kg, nu vejer han 5,5 og er vokset ud af den, men 60 er for stor. i øvrigt synes jeg, at den er nem at få af og på, og sidder virkelig godt.

 

mon ikke victor skal have 35, så?

 

Det lyder godt nok mystisk. Louie vejer 5-5,5kg og passer str. 45 perfekt - også med dækken på og der er plads til at den sagtens kan blive spændt mere ud.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det lyder godt nok mystisk. Louie vejer 5-5,5kg og passer str. 45 perfekt - også med dækken på og der er plads til at den sagtens kan blive spændt mere ud.

 

:hmm:

 

mærkeligt. men den er for lille. halfdan er jo temmelig tynd, så hans skelet burde nok bære omkring et kilo mere - mon ikke det har noget at sige? han var f.eks. tydeligt større end otto, selv om de vejer præcis det samme ... måske nærmer han sig egentlig også de 6 kg ...

Link til indlæg
Del på andre sites

:hmm:

 

mærkeligt. men den er for lille. halfdan er jo temmelig tynd, så hans skelet burde nok bære omkring et kilo mere - mon ikke det har noget at sige? han var f.eks. tydeligt større end otto, selv om de vejer præcis det samme ... måske nærmer han sig egentlig også de 6 kg ...

 

hov, ja, vil lige sige, at den er ikke for lille om maven på ham, der er mere at give af, men selve y-et er alt for lille, så det kvæler ham, og niver ham i armhulerne (og det lyder så nok trods alt mere dramatisk end det egentlig er ...)

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi blev enige om efter lidt målen frem og tilbage på den gamle Hurtta vinter t-sele at den er størrelse 35 og er blevet stillet helt ud.

 

Så nu har jeg bestilt en y-sele i blå/brun i str. 45 og ny line også blå/brun (det passer lige til hans regndækken & vinterfrakke) m. reflekser så han kan blive set her i den mørke tid :-D

 

Kæresten driller og har spillet Eiffel 65 med Blue :mrgreen: fordi hans sko også er blå. Så han er en lille blå fyr, med hans nye gear, jow jow... :cool:

Link til indlæg
Del på andre sites

hov, ja, vil lige sige, at den er ikke for lille om maven på ham, der er mere at give af, men selve y-et er alt for lille, så det kvæler ham, og niver ham i armhulerne (og det lyder så nok trods alt mere dramatisk end det egentlig er ...)

 

Ah, det giver jo god mening, hvis det er dér den er for lille. Troede det var rundt om mavsen. Halfdan har jo en del længere ben end Louie og længere overkrop også.

Link til indlæg
Del på andre sites

altså hvis han er mellem 45 og 60 cm i bryst, så skal han:mrgreen:

 

Hurtta Pro Y Sele Sort

allernederst står målene

 

Jeg sidder med måle-skemaet allerede :shock:

 

Han måler 47 om brystet med dækken, så det kan jeg jo godt se. Men den bliver jo noget stor på halsen, ca. 10 cm, mon det betyder noget? (t-selen blev så 30 cm. for stor i den nye størrelse om bringen :shock:) så det her er da fremskridt, men kan han mon komme ud af den, eller kan den reguleres foran :hmm:

 

Satans barf! det er det der er skyld i jeg nu sidder med de her kvaler :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Sørens osse! så har vi bestilt for småt :damn:

 

Må skynde mig at skrive en mail til butikken. Synes bare det lyder helt vildt at han skal op i en 60 :shock:

 

jeg kan ikke helt huske victors størrelse, men jeg er næsten sikker på, at han er noget mindre end halfdan, og 60 er for stor til ham. jeg ville SÅ gerne have en, synes de er så lækre, men forhandleren fik mig overbevist om, at den ville irritere ham på skuldrene, fordi hullet lige som er for stort, så det ikke sidder rigtigt på brystbenet-agtigt. jeg synes også, at det lyder lidt vildt med 60 til en papillon :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg sidder med måle-skemaet allerede :shock:

 

Han måler 47 om brystet med dækken, så det kan jeg jo godt se. Men den bliver jo noget stor på halsen, ca. 10 cm, mon det betyder noget? (t-selen blev så 30 cm. for stor i den nye størrelse om bringen :shock:) så det her er da fremskridt, men kan han mon komme ud af den, eller kan den reguleres foran :hmm:

 

Satans barf! det er det der er skyld i jeg nu sidder med de her kvaler :lol:

 

passer en 50 så ikke bedre? den ville jo du både med og uden dækken?

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg kan ikke helt huske victors størrelse, men jeg er næsten sikker på, at han er noget mindre end halfdan, og 60 er for stor til ham. jeg ville SÅ gerne have en, synes de er så lækre, men forhandleren fik mig overbevist om, at den ville irritere ham på skuldrene, fordi hullet lige som er for stort, så det ikke sidder rigtigt på brystbenet-agtigt. jeg synes også, at det lyder lidt vildt med 60 til en papillon :hmm:

 

Han er 28 cm høj og måler 40 om brystet uden dækken, og 47 med dækken. Ved du hvad Halfdan måler sådan til sammenligning?

 

Det er en af de eneste seler vi ikke har haft bøvl med at sætte på, netop fordi den er nem at spænde, og hurtig. Victor hader at få sele på :confused:

 

Vi skal kun bruge denne her til at have oven på vinterdækkenet, ellers bruger vi mest puppia-seler, også fordi han er lidt sart.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...