Hop til indhold

Hurtta-y sele frem for t-sele


Alt4Victor
 Share

Recommended Posts

Han er 28 cm høj og måler 40 om brystet uden dækken, og 47 med dækken. Ved du hvad Halfdan måler sådan til sammenligning?

 

Det er en af de eneste seler vi ikke har haft bøvl med at sætte på, netop fordi den er nem at spænde, og hurtig. Victor hader at få sele på :confused:

 

Vi skal kun bruge denne her til at have oven på vinterdækkenet, ellers bruger vi mest puppia-seler, også fordi han er lidt sart.

 

Ja Puppia-selerne sidder også klart bedst på Rosita:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Han er 28 cm høj og måler 40 om brystet uden dækken, og 47 med dækken. Ved du hvad Halfdan måler sådan til sammenligning?

 

Det er en af de eneste seler vi ikke har haft bøvl med at sætte på, netop fordi den er nem at spænde, og hurtig. Victor hader at få sele på :confused:

 

Vi skal kun bruge denne her til at have oven på vinterdækkenet, ellers bruger vi mest puppia-seler, også fordi han er lidt sart.

 

halfdan er mindst 30 høj, måske 32. om brystet ved jeg ikke :hmm:vi ejer simpelthen ikke noget målebånd, det er lidt belastende. men han er ret klein/smal/ranglet. han bruger str. 40 i dækken, de er til den store side, men passer. hans vægt er som sagt 5,5 eller faktisk 5,6 lige nu.

Link til indlæg
Del på andre sites

og jeg endte også med en puppia, men synes bare at hurrtas er meget lækrere, og de filtrer heller ikke pelsen lige så slemt - håber han vokser til en 60'er engang.

 

Ja det problem har vi jo ikke:drille:

 

Selv overvejer jeg hurttas y-sele her til forår / sommer, hvor puppiavesten nok kan blive for varm:hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det lyder godt nok mystisk. Louie vejer 5-5,5kg og passer str. 45 perfekt - også med dækken på og der er plads til at den sagtens kan blive spændt mere ud.

 

:hmm: Nu bliver forvirringen da total. Har lige været ude og tjekke Louies sele, og der står godt nok 50 i den :vedikke: Er virkelig helt 100 på, at jeg bestilte str. 45 til ham.

 

Men måske giver det alligevel god mening? For kan se at skemaet på fx trenddogs hjemmeside er anderledes inddelt end hos andre. Der hedder det: 40, 50, 60 osv., hvor andre kalder det: 35, 45, 60, 70...

 

Så 35=40 og 45=50.

Link til indlæg
Del på andre sites

Smilla er 53 rundt om brystet og 33 cm høj , jeg mener godt hun kan passe sin str 45 endnu (den er bare lidt lille og træls at få over hovedet). Hun har også brugt puppia rigtig meget i str M, men de er også næsten ved at være for små. Hun skal have dem i L fremover.

 

i hurrta brystsele bruger hun str 60, og den sidder simpelthen så perfekt og er så nem at klipse på. (Men går ud fra det er den, du har :hmm:)

 

Jeg ved ikke, om mine ræssoneringer kan bruges til noget. :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

på hurttas egen side er deres størrelser også kun hele strørrelser, når man kigger på deres skema:hmm: ligesom på trenddog:5up:

 

Rosita er 31 cm om bryst og vil derfor passe en str xxs med bryst fra 25-40, som er en str 40

næstre str hedder 50 ifl Hurtta og trenddog, som går fra 35-50, hvilken så vil være for stor.

 

men altså trenddogs størrelser er nøjagtig magen til hurttas egne mål og str. Der er ingen fx str 45:genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så modtog jeg den blå Y-sele i str. 60 og den nye line igår aftes, og selen passer perfekt over Vic's Hurtta dækken :banan: Så det var bare super, den er en lille smule for stor foran, men ikke så han kan komme ud af den, og det er vist kun behageligt for ham at der er lidt "luft".

 

Den kan så kun bruges her til vinter over dækken da den er alt for stor til ham uden dækken. Men vi gik dem længste tur igår aftes hvor han havde så travlt med at komme ud af døren, at vi ikke nåede at klippe mærkerne af :lol: . Det havde han da slet ikke tid til han skulle ud og gå.

 

Vi har ikke kunne bruge Hurtta-dækkenet, fordi den anden sele ikke kunne lukkes om det, og de andre dækkener varmer ikke lige så meget. Han ville i hvert fald slet ikke hjem fra turen, Vi gik næsten i en time (Edit: småløb efter Victor) :-D helt sikkert fordi han ikke frøs.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så modtog jeg den blå Y-sele i str. 60 og den nye line igår aftes, og selen passer perfekt over Vic's Hurtta dækken :banan: Så det var bare super, den er en lille smule for stor foran, men ikke så han kan komme ud af den, og det er vist kun behageligt for ham at der er lidt "luft".

 

Den kan så kun bruges her til vinter over dækken da den er alt for stor til ham uden dækken. Men vi gik dem længste tur igår aftes hvor han havde så travlt med at komme ud af døren, at vi ikke nåede at klippe mærkerne af :lol: . Det havde han da slet ikke tid til han skulle ud og gå.

 

Vi har ikke kunne bruge Hurtta-dækkenet, fordi den anden sele ikke kunne lukkes om det, og de andre dækkener varmer ikke lige så meget. Han ville i hvert fald slet ikke hjem fra turen, Vi gik næsten i en time (Edit: småløb efter Victor) :-D helt sikkert fordi han ikke frøs.

 

Har du ikke lige et billede. Vil gerne se en lille hund med det hurtta-dækken:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Har du ikke lige et billede. Vil gerne se en lille hund med det hurtta-dækken:blink:

 

Kun fra sidste år hvor han var alt for tynd til det da han var syg, og det så helt synd ud, der brugte vi det så heller ikke, men beholdte det i håb om at han tog på, og det gjorde han jo så heldigvis, men jeg skal nok lige få kæresten til at tage et i aften, på aftenturen, når han kommer hjem :-)

 

Han ser utrolig voldsomt påklædt ud med det polarudstyr og sko :-D Men hvis det er det der skal til for at opretholde turene, så...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...