Hop til indhold

halfdan - en korthårsløve


søster lagkage
 Share

Recommended Posts

Nej så er det vist ikke noget der. Det er da sjovt de ligner hinanden så meget så.

 

Hvordan går det med ham? Har han det bedre? :lol:

 

han er helt, totalt død. men har vist nok tilgivet mig, for han har mod sædvane lagt sig ved mine fødder i køkkenet i stedet for at gå med min kæreste ind i seng :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 130
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

han er helt, totalt død. men har vist nok tilgivet mig, for han har mod sædvane lagt sig ved mine fødder i køkkenet i stedet for at gå med min kæreste ind i seng :hjerte:

 

Tror du mon kæresten har lukket døren? :mrgreen:

 

Ej, spøg til side. Hvor er det sødt :hjerte: Milo han hopper rundt. Han elsker at få alt det pels af, og så kommer energien bare. Mon vi får lov til at sove, eller om han vil spise "musen" aka vores fødder og knæ og hvad der ellers måtte bevæge sig under dynen :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tror du mon kæresten har lukket døren? :mrgreen:

 

Ej, spøg til side. Hvor er det sødt :hjerte: Milo han hopper rundt. Han elsker at få alt det pels af, og så kommer energien bare. Mon vi får lov til at sove, eller om han vil spise "musen" aka vores fødder og knæ og hvad der ellers måtte bevæge sig under dynen :shock:

 

vi har sådan en slags lang og tynd lejlighed, så jeg kan kigge hele vejen igennem og se at døren står vidt åben - halfdan kan nemlig ikke gå igennem døre på klem, retarderede hund :mrgreen:

 

de lyder alligevel lidt forskellige så, halfdan er kollapsehunden indendørs, hopning rundt kræver vilde ting ala gæster eller menneskemad - jeg tror bestemt heller ikke, at det er gået op for ham, at han mangler pels. det høje niveau er vi nok ikke på rent bevidsthedsmæssigt :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

vi har sådan en slags lang og tynd lejlighed, så jeg kan kigge hele vejen igennem og se at døren står vidt åben - halfdan kan nemlig ikke gå igennem døre på klem, retarderede hund :mrgreen:

 

de lyder alligevel lidt forskellige så, halfdan er kollapsehunden indendørs, hopning rundt kræver vilde ting ala gæster eller menneskemad - jeg tror bestemt heller ikke, at det er gået op for ham, at han mangler pels. det høje niveau er vi nok ikke på rent bevidsthedsmæssigt :lol:

 

Ja så er de ikke så ens når det kommer til stykket. Milo slanger sig let igennem selv de mest lukkede døre på klem, og er den så meget på klem at han ikke kan slange sig igennem, graver han døren op med den ene pote.

 

Hopning rundt er heller ikke en mangelvare :mrgreen:

 

Og han er meget bevidst. Han opdager med det samme hvis der hlnger en gren i hans bagben eller lign. og jeg kan se på ham at han nyder at få pelsen af osv. Han opdager også hvis jeg er syg, og ligger derfor og putter lige så stille hos mig i stedet for at hoppe rundt eller fange musen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja så er de ikke så ens når det kommer til stykket. Milo slanger sig let igennem selv de mest lukkede døre på klem, og er den så meget på klem at han ikke kan slange sig igennem, graver han døren op med den ene pote.

 

Hopning rundt er heller ikke en mangelvare :mrgreen:

 

Og han er meget bevidst. Han opdager med det samme hvis der hlnger en gren i hans bagben eller lign. og jeg kan se på ham at han nyder at få pelsen af osv. Han opdager også hvis jeg er syg, og ligger derfor og putter lige så stille hos mig i stedet for at hoppe rundt eller fange musen.

 

hvor lyder milo bare sød :hjerte:

 

halfdan opdager ... ikke så meget ... overhovedet :lol:

 

kontaktøvelser i det lille hjem:

 

"hej halfdan!"

 

"hva ...? hvem ....? hmmm...? det var vist ikke noget. mon det kan spises... :snusendehund: "

Link til indlæg
Del på andre sites

hvor lyder milo bare sød :hjerte:

 

halfdan opdager ... ikke så meget ... overhovedet :lol:

 

kontaktøvelser i det lille hjem:

 

"hej halfdan!"

 

"hva ...? hvem ....? hmmm...? det var vist ikke noget. mon det kan spises... :snusendehund: "

 

Hehe han lyder da også bare sød. Her hos os kan det f.eks være sådan at vi siger "hej" i telefonen til den, der har ringet, og straks står Milo ved døren, for hej betyder gæster :lol: Han siger også lige "øf" (ryf lyd lige så stille) hver gang hoveddøren i vores opgang smækker. Lytter i 20 sekunder om der kommer nogen herop, og slapper så af igen. Hvis vi rør ved dørtelefonen ved han der kommer gæster (tror han). Han kan ikke glemme det igen, hvis vi har taget den, og det var en som havde trykket forkert.

 

Han er sådan en, som alt for hurtigt lurer vores tricks. Vi begyndte for et stykke tid siden at lure ind af brevsprækken i døren på ham, når han havde været alene hjemme (den kan åbnes uden at give lyd), så vi kunne se om han lå og sov. Men det havde vi ikke gjort 5 gange før han stod og kiggede tilbage på mig i sprækken :stupid: (Dog var det mere creepy dengang vi filmede ham med webcam til alene hjemme træning, og sad og holdt øje med ham. Da vi så øgede for meget, og han begyndte at pive, gik der ikke mange sekunder før han stirrede direkte op i kameraet- som at have øjnkontakt med ham- lagde nakken tilbage, hylekaldte, og stirrede igen :shock: )

Link til indlæg
Del på andre sites

Hehe han lyder da også bare sød. Her hos os kan det f.eks være sådan at vi siger "hej" i telefonen til den, der har ringet, og straks står Milo ved døren, for hej betyder gæster :lol: Han siger også lige "øf" (ryf lyd lige så stille) hver gang hoveddøren i vores opgang smækker. Lytter i 20 sekunder om der kommer nogen herop, og slapper så af igen. Hvis vi rør ved dørtelefonen ved han der kommer gæster (tror han). Han kan ikke glemme det igen, hvis vi har taget den, og det var en som havde trykket forkert.

 

Han er sådan en, som alt for hurtigt lurer vores tricks. Vi begyndte for et stykke tid siden at lure ind af brevsprækken i døren på ham, når han havde været alene hjemme (den kan åbnes uden at give lyd), så vi kunne se om han lå og sov. Men det havde vi ikke gjort 5 gange før han stod og kiggede tilbage på mig i sprækken :stupid: (Dog var det mere creepy dengang vi filmede ham med webcam til alene hjemme træning, og sad og holdt øje med ham. Da vi så øgede for meget, og han begyndte at pive, gik der ikke mange sekunder før han stirrede direkte op i kameraet- som at have øjnkontakt med ham- lagde nakken tilbage, hylekaldte, og stirrede igen :shock: )

 

klog hund!

 

(helt klart ikke i familie med min :genert:)

Link til indlæg
Del på andre sites

hvor lyder milo bare sød :hjerte:

 

halfdan opdager ... ikke så meget ... overhovedet :lol:

 

kontaktøvelser i det lille hjem:

 

"hej halfdan!"

 

"hva ...? hvem ....? hmmm...? det var vist ikke noget. mon det kan spises... :snusendehund: "

 

Hehe! Dexter lyder lige som en mellemting mellem jeres.

 

Halfdans beskrivelse passer ret godt på Dexter, i mange situationer:mrgreen: Selv, når der står en stor golden retriever og knurrer meget truende af ham, har han ikke grejet situationen:stupid: Så nogle gange er han totalt retardo og ænser slet ikke rigtigt hvad der sker omkring ham.. Jeg har ham lidt mistænkt for at være lidt små-hjerneskadet til tider..:rolleyes: Men det ville heller ikke være så mærkeligt, når han altid går ind i alt muligt med hovedet først (læs: bl.a. store sten).

 

Men han er ligesom Milo ift at greje alle vores vaner! Så han finder hurtigt ud af, hvad der er det næste der sker, når vi gør et eller andet. Jeg vidste slet ikke, at jeg har så mange daglige ritualer, før han kom ind i billedet.:shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Men han er ligesom Milo ift at greje alle vores vaner! Så han finder hurtigt ud af, hvad der er det næste der sker, når vi gør et eller andet. Jeg vidste slet ikke, at jeg har så mange daglige ritualer, før han kom ind i billedet.:shock:

 

Den følelse kender jeg godt. Milo kan se på mig om jeg står op eller går på wc... og han ligger udenfor toiletdøren hvis jeg er gået på wc for derefter at stå op, men ellers ikke. Den fatter jeg stadig ikke helt :shock:

 

og hvis jeg tager tæppet på når jeg sidder på sofaen, så ved han at det kommer til at tage et stykke tid inden jeg går derfra igen :oops: Så enten kommer han og putter, eller også prøver han at tække tæppet af mig hvis han ikke lige er i det humør :lol:

 

Hunde er dejlige :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det der driver mig til vanvid, er om morgenen, når jeg tulrer rundt, så har Dexter fundet ud af, at når jeg sætter hår, så er det næste der sker, at vi skal gå tur. Hvilket betyder, at jeg nu stresser op, hver gang jeg sætter hår, fordi Dexter står og gør af mig, indtil jeg er færdig:damn:

Men hvis jeg står og sætter hår senere på dagen, siger han ikke noget til det..

Jeg er langhåret, så det kan altså tage lidt tid at få høstakken til at sidde som en pæn hestehale eller fletning. Og det er altså svært at koncentrere sig om, når hunden står og gør helt vildt inde på det rungende toilet:stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det der driver mig til vanvid, er om morgenen, når jeg tulrer rundt, så har Dexter fundet ud af, at når jeg sætter hår, så er det næste der sker, at vi skal gå tur. Hvilket betyder, at jeg nu stresser op, hver gang jeg sætter hår, fordi Dexter står og gør af mig, indtil jeg er færdig:damn:

Men hvis jeg står og sætter hår senere på dagen, siger han ikke noget til det..

Jeg er langhåret, så det kan altså tage lidt tid at få høstakken til at sidde som en pæn hestehale eller fletning. Og det er altså svært at koncentrere sig om, når hunden står og gør helt vildt inde på det rungende toilet:stupid:

LAd være med at sætte hår :mrgreen: hvorfor tror du jeg altid ser ud som om jeg ikke har redt mig i flere dage? jeg har IKKE redt mig... Jeg går snart rundt som en zombie og tør ikke gøre noget :megaked::evil::mrgreen:

Ved du hvad der kan stresse mig for vildt? om morgenen når jeg står op lufter jeg hvalpe som det første... Nu hvor det er koldt kan de ikke være ude ret længe..og når de kommer ind er de ved at dø af sult! forestil dig 10 hvalpe der sidder og gør så højt som de overhovedet kan..jeg bliver vanvittig! Og når folk så ringer og siger "daaaa..hvorfor tager du aldrig tlf om morgenen..hvad fanden laver du egentlig" så bliver jeg lidt :evil::evil::stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

MAn kan sige meget dårligt om Skvattet, og det gør man sikkert også..Men dum det er han ikke :slem:

De sidste par dage har han sovet i sin kasse i køkkenet..Vi havde ligesom glemt at vedligeholde træningen.. Og han har også sovet fint og roligt, men i dag tog sagen en drejning... De blvier natluftet i løbetidsgården (som jo ikke har nogen dør ind til huset, så vi bruger vinduerne til transport ind og ud.. I løbetidsgården er der 2 vinduer. Køkkenvindiet og soveværelsesvinduet.. Skvattet havde ingen planer om at sove i køkkenet i nat så da alle andre blev "hejst" ind af køkkenvinduet blev han siddende og stirrede på soveværelsesvinduet..Tænkte at han måske kunne se en vildfaren hund der var gået derindad..SÅ jeg kaldte på ham..Så gøede han og hoppede op mod vinduet - Skvattet har talt han må hellere sove på soveværelset i nat :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

MAn kan sige meget dårligt om Skvattet, og det gør man sikkert også..Men dum det er han ikke :slem:

De sidste par dage har han sovet i sin kasse i køkkenet..Vi havde ligesom glemt at vedligeholde træningen.. Og han har også sovet fint og roligt, men i dag tog sagen en drejning... De blvier natluftet i løbetidsgården (som jo ikke har nogen dør ind til huset, så vi bruger vinduerne til transport ind og ud.. I løbetidsgården er der 2 vinduer. Køkkenvindiet og soveværelsesvinduet.. Skvattet havde ingen planer om at sove i køkkenet i nat så da alle andre blev "hejst" ind af køkkenvinduet blev han siddende og stirrede på soveværelsesvinduet..Tænkte at han måske kunne se en vildfaren hund der var gået derindad..SÅ jeg kaldte på ham..Så gøede han og hoppede op mod vinduet - Skvattet har talt han må hellere sove på soveværelset i nat :mrgreen:

 

hehe.. Ja, det er da hvad man kalder, at greje sine ejere. Og så i en alder af hvad?.. ~10 uger:shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

ja, jeg har jo hypet denne skelsættende begivenhed over alt på forum, så nu synes jeg alligevel, at den fortjener sin egen tråd :mrgreen:

 

jeg har klippet al pelsen af halfdan. at se ham opgive i dag, selv om han havde det skide skægt med de andre hunde, og mærke hvor ubehageligt det var for ham at han var sneet så meget til, afgjorde det ligesom ret nemt. han lignede michelinmanden og kunne nærmest ikke bevæge sig. så nu har jeg lagt forfængeligheden til side, og skamferet min hund:

 

[ATTACH]36453[/ATTACH]

[ATTACH]36454[/ATTACH]

 

jeg saaavner hans pels :megaked: - til gengæld er han blevet helt vildt blød, og jeg synes faktisk ikke, at det ser sååå slemt ud. pandehåret er til gengæld blevet ret kikset :lol::

 

[ATTACH]36455[/ATTACH]

 

nu håber jeg virkelig, at jeg har taget nok til at holde de værste snebolde væk. og så håber jeg, at det er vokset fint ud igen til sommer :lun:

 

Synes han er lækker lækker som korthårsløve...:5up: :klap:

 

(overvejer meget kraftigt at gøre dig kunsten efter...)

Link til indlæg
Del på andre sites

Han er rigtig sød og kær som nyklippet :lun:

 

Og du er da super til det :-D

 

Mine forældres Zoffi, som du vist så i sommer i Hedeland :hmm:, bliver klippet af en prof og der er da ikke megen forskel :klap: Der fik du så lige et lille fritidsjob :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...

jeg vil lige benytte min alligevel dertilindrettede tråd til at vise et par billeder af halfdan, efter han har fået, hvad der vel kun kan betegnes som en regulær skamklipning. det har jeg lovet i alt-og-intet.

 

han er klippet med saks, fordi vi ikke har en maskine, så det tog lang tid, var vantittigt besværligt, og det ser forfærdeligt ud. jeg har finklippet lidt siden billederne er taget, og mangler stadigvæk lidt i hovedet og på benene primært.

 

jeg klippede ham, fordi jeg simpelthen ikke kunne følge med pelsens filtringshastighed, det var meget frustrerende, og jeg føler mig lidt som en fiasko faktisk. jeg kartede og kartede og kartede, men det var som om, at hans pels var "gået i stykker", jeg ved ikke, hvordan jeg ellers skal beskrive det. fra glat og blank og sort blev den bare fuldstændig ulden, "vattet", mat og kruset. så nu starter vi forfra, og håber, at det blir bedre!

 

[ATTACH]38494[/ATTACH][ATTACH]38495[/ATTACH]

[ATTACH]38496[/ATTACH][ATTACH]38497[/ATTACH]

[ATTACH]38498[/ATTACH]

 

det værste ved klipningen er, at jeg kan se hvor spinkel han er. er der nogle af jer, der vil fortælle mig, om han er decideret mager? det synes jeg jo, men det er måske bare forandringen?

 

det bedste er, at han er helt vildt varm og blød og at han nu vil ligge helt tæt om natten :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Årh, han ser da megacute ud. :lun: Men ok, kan godt se på det sidste billede, at han er lidt tynd at se på. :mrgreen:

 

Jeg ved ikke, om han var for tynd. :vedikke: Han er ikke tyndere end Shabi var, da jeg havde hende, men hun havde også en forbrænding som en motherfucker og var nærmest umulig at holde vægt på. Men hvordan mærkes han, når du føler på ham? Jeg mener, kan du tælle leddene i rygsøjlen f.eks.?

 

Mon ikke du skal have dig en klippemaskine til en anden god gang? :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Årh, han ser da megacute ud. :lun: Men ok, kan godt se på det sidste billede, at han er lidt tynd at se på. :mrgreen:

 

Jeg ved ikke, om han var for tynd. :vedikke: Han er ikke tyndere end Shabi var, da jeg havde hende, men hun havde også en forbrænding som en motherfucker og var nærmest umulig at holde vægt på. Men hvordan mærkes han, når du føler på ham? Jeg mener, kan du tælle leddene i rygsøjlen f.eks.?

 

Mon ikke du skal have dig en klippemaskine til en anden god gang? :blink:

 

der blir forhåbentligt ikke en anden god gang - måske naivt, men satser virkelig på, at kunne følge med fra nu. men ja, ser han ikke helt gakket ud? det er også fordi, at jeg ikke kan nænne at klippe hans hoved helt kort, så der er noget med størrelsesforholdet, der ikke er helt rigtigt :lol:

 

jeg kan mærke hans rygsøjle, hofteben og ribben lige så tydeligt. men han er selvfølgelig også en ung mand, og den slags er vel tit lidt ranglede. har bare aldrig set så lille en löwchenrøv før :megaked: - han er forresten 32-33cm høj og vejer 5,2kg.

Link til indlæg
Del på andre sites

Årh:lun: Det er da vist hvad man kalder en skamklippet løwchen:mrgreen:

 

Jeg kan også mærke ribben, rygsøjle og hofteben rimeligt tydeligt på mine to.

Men er Löwchener ikke bare lidt sådan..

Og hvis du siger at Halfdan har en lille numse, så skulle du se Boris':shock: Ved godt, at han er hvalp, men den er godt nok enormt spinkel!

 

For jeg har aldrig fået at vide af kennel-lowchen eller døtre at Dexter er for tynd.

 

Men send da en mail til opdrætter, så kan hun jo nok svare lidt mere klogt på det:genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...