Hop til indhold

halfdan - en korthårsløve


søster lagkage
 Share

Recommended Posts

ja, jeg har jo hypet denne skelsættende begivenhed over alt på forum, så nu synes jeg alligevel, at den fortjener sin egen tråd :mrgreen:

 

jeg har klippet al pelsen af halfdan. at se ham opgive i dag, selv om han havde det skide skægt med de andre hunde, og mærke hvor ubehageligt det var for ham at han var sneet så meget til, afgjorde det ligesom ret nemt. han lignede michelinmanden og kunne nærmest ikke bevæge sig. så nu har jeg lagt forfængeligheden til side, og skamferet min hund:

 

[ATTACH]36453[/ATTACH]

[ATTACH]36454[/ATTACH]

 

jeg saaavner hans pels :megaked: - til gengæld er han blevet helt vildt blød, og jeg synes faktisk ikke, at det ser sååå slemt ud. pandehåret er til gengæld blevet ret kikset :lol::

 

[ATTACH]36455[/ATTACH]

 

nu håber jeg virkelig, at jeg har taget nok til at holde de værste snebolde væk. og så håber jeg, at det er vokset fint ud igen til sommer :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 130
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

:hjerte::hjerte::hjerte:

Jeg synes, at han er blevet rigtig rigtig fin.

Det er faktisk ret svært at klippe pandehår - faktisk hele hovedet. Der skal ikke ret meget til, og så har man klippet skævt, for meget eller lavet et hak :lol:

Jeg synes, at du er sluppet godt fra det. Oskar så MEGET sjov ud efter de første klipninger...:genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Eyecatcher
ja, jeg har jo hypet denne skelsættende begivenhed over alt på forum, så nu synes jeg alligevel, at den fortjener sin egen tråd :mrgreen:

 

jeg har klippet al pelsen af halfdan. at se ham opgive i dag, selv om han havde det skide skægt med de andre hunde, og mærke hvor ubehageligt det var for ham at han var sneet så meget til, afgjorde det ligesom ret nemt. han lignede michelinmanden og kunne nærmest ikke bevæge sig. så nu har jeg lagt forfængeligheden til side, og skamferet min hund:

 

[ATTACH]36453[/ATTACH]

[ATTACH]36454[/ATTACH]

 

jeg saaavner hans pels :megaked: - til gengæld er han blevet helt vildt blød, og jeg synes faktisk ikke, at det ser sååå slemt ud. pandehåret er til gengæld blevet ret kikset :lol::

 

[ATTACH]36455[/ATTACH]

 

nu håber jeg virkelig, at jeg har taget nok til at holde de værste snebolde væk. og så håber jeg, at det er vokset fint ud igen til sommer :lun:

:lun::lun::lun: Jeg har altid været forelsket i Halfdan , kortklippet eller ej så er han sgu vildt lækker!!:hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Hvor er han kær :lun:

 

Må indrømme, at jeg faktisk er lidt mere til korthårs og kortklippede løver, end de der laaaaaange pelse (og bare numser :oops:)

 

Synes det er pænt, at man kan se den meget atletiske bygning og i stedet for en tot pels der kommer gående :engel:

 

Så det synes jeg bestemt du er sluppet rigtig godt fra, og hvis han kunne, så ville han sikkert takke dig for det :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

HAn ser fin ud :mrgreen: selvom jeg ikke bryder mig om de nedklippede...

 

Hovedet er faktisk ret nemt at klippe til hvis du gør det vådt og føntørrer opad..Og klipper det i ens længder..så kommer det til at falde fint og blødt..

Poterne bør du klippe helt ned..Det kan man ikke se når pelsen oppefra falder ned..Men det hjælper rigtig meget med at holde sne/skidt væk

 

 

 

 

 

 

:megaked: og nu kan han jo ikke udstilles:megaked::megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

HAn ser fin ud :mrgreen: selvom jeg ikke bryder mig om de nedklippede...

 

Hovedet er faktisk ret nemt at klippe til hvis du gør det vådt og føntørrer opad..Og klipper det i ens længder..så kommer det til at falde fint og blødt..

Poterne bør du klippe helt ned..Det kan man ikke se når pelsen oppefra falder ned..Men det hjælper rigtig meget med at holde sne/skidt væk

 

 

 

 

 

 

:megaked: og nu kan han jo ikke udstilles:megaked::megaked:

 

halfdan vil IKKE fønnes i hovedet (basta!), så det er udelukket - men jeg bør måske klippe fjæset lidt mere til, det ser lidt stort ud i forhold til kroppen pt.

 

og han kan da ikke udstilles alligevel din pjatrøv :lol::lol: (han er jo verdens mest defekte dyr!)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er han kær :lun:

 

Må indrømme, at jeg faktisk er lidt mere til korthårs og kortklippede løver, end de der laaaaaange pelse (og bare numser :oops:)

 

Synes det er pænt, at man kan se den meget atletiske bygning og i stedet for en tot pels der kommer gående :engel:

 

Så det synes jeg bestemt du er sluppet rigtig godt fra, og hvis han kunne, så ville han sikkert takke dig for det :5up:

 

jeg synes også, at korthårsløverne er pænere :oops: (men udseende var jo ikke noget vi kunne skele til, pg.a. min kærestes allergi, og godt det samme for halfdan er jo helt perfekt! :lun:)

Link til indlæg
Del på andre sites

i know :mrgreen:

 

gør louie's pels slet ikke sådan?

 

Jo, helt vildt... Måske burde vi komme på besøg i Salon Ida :mrgreen:

 

Han er ikke blevet redt i alt for mange dage (i hvert fald for mange dage ift. det vejr vi har lige nu), for jeg har været ude at rejse og nu er jeg syg, og det er mig, der står for børstningen... Magter det slet ikke.. Der ligger nærmest én stor filtklump ved siden af mig lige nu. Og det bliver jo værre for hver gang han kommer ud at gå inden jeg får taget mig sammen...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jo, helt vildt... Måske burde vi komme på besøg i Salon Ida :mrgreen:

 

Han er ikke blevet redt i alt for mange dage (i hvert fald for mange dage ift. det vejr vi har lige nu), for jeg har været ude at rejse og nu er jeg syg, og det er mig, der står for børstningen... Magter det slet ikke.. Der ligger nærmest én stor filtklump ved siden af mig lige nu. Og det bliver jo værre for hver gang han kommer ud at gå inden jeg får taget mig sammen...

 

i er altid velkomne i salon ida :cool:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...