Hop til indhold

Noget mod nytårs"uro"


Recommended Posts

Har bestemt mig for at Ronja i år skal have noget mod nytårs"uro".

 

hun er ikke som sådan angst, men tror det er meget rart for hende at kunne tage den lidt med ro, hun plejer at være lidt oppe at køre ;)

 

Har kig på DAP og Zylkene, og det der NeVet.

 

 

Har i prøvet noget, og evt ved om det virker :engel:

 

Har også Bachs Blomstermedicin i tankerne, det kan jo også bruges til dyr :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Sidste år brugte vi Serene Um & D.A.P halsbånd, det ikke nok, men var dog ikke uden virkning i forhold til forrige år, hvor vi intet brugte og Victor hylede og rystede hele natten (vi bor også i fyrværkeri-helvede) selvom vi slet ikke bor i byen. Men her er folk meget glade for de kæmpe store batterier, det virker som om det ikke kan blive voldsomt nok, lige fra om formiddagen til næste dag om aftenen.

 

I år regner jeg med vi giver Zylkene (dem har vi) og så har jeg købt et D.A.P halsbånd, Vic får på 14 dage før, eller hvordan det nu er.

 

Jeg er ikke meget for at give ham noget "rigtig" medicin.

Link til indlæg
Del på andre sites

Sidste år brugte vi D.A.P halsbånd og så medicin - både angstdæmpende i dagene op til og efter nytårsaften og så en knockouter til selve nytårsaften.

 

Jeg er heller ikke meget for at give medicin, men har desværre en hund som er blevet meget bange for fyrværkeri (vi blev fanget i nytårskrydsild forrige nytårsaften, hvor vi gik tur ved 15-16tiden - jeg tænkte at folk har tralvt med madlavning og at smuksere sig - men pludselig var der fyrværkeri overalt og han turde simpelthen ikke røre sig ud af stedet, så jeg måtte bære ham hjem. Ih, hvor blev jeg gal på mig selv, at have udsat ham for det - indtil da rørte fyrværkeri ham overhovedet ikke :damn:).

Da jeg bor Kbh, så er fyrværkeri ikke rigtig til at komme uden om :cry:.

 

Synes ikke umiddelbart at halsbåndet havde nogen effekt, men medicinen fungerede godt, så det vil jeg anvende igen i år og så måske også zylkene.

 

Jeg vil dog anbefale at man kun bruger fyrværkeri som sidste udvej, altså hvis hunden ikke tør gå tur ligger og ryster osv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg prøvede DAP til stikkontakten mod Misjas nytårs angst, det havde ingen virkning :cry:

 

Jeg har i flere år brugt stesolid i samråd med min dyrelæge, men nu er Misja også total angst på selve aftenen så hun skal dopes så hun sover igennem det værste!

 

De sidste 2 år har jeg haft brugt Zylkene i ugerne op til, sådan så vi kunne lufte om aftenen uden problemer og det har virket super godt. Igen i år skal hun have det og jeg regner med at begynde om 1-2 uger og så frem til midt i Januar!

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis hun bare er lidt oppe at køre over det og synes det er lidt mærkeligt, kan det være det er nok at aflede hende, mens det står på?

 

Det har i hvert fald virket for vores hunde. Vi skruede op for lyden på fjernsynet og lavede tricks og øvelser med dem. Jeg vekslede mellem nogen de kendte og nogen de ikke kendte så godt, men det virkede bedst at bede dem lave tricks de kendte lidt til i forvejen, så de ikke mistede koncentrationen.

Og så virkede det også godt at finde nogle korpiger, der sang i fjernsynet - det synes de åbenbart lød bedst :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Har bestemt mig for at Ronja i år skal have noget mod nytårs"uro".

 

hun er ikke som sådan angst, men tror det er meget rart for hende at kunne tage den lidt med ro, hun plejer at være lidt oppe at køre ;)

 

Har kig på DAP og Zylkene, og det der NeVet.

 

 

Har i prøvet noget, og evt ved om det virker :engel:

 

Har også Bachs Blomstermedicin i tankerne, det kan jo også bruges til dyr :-D

DAP halsbånd var lige til at smide ud hos os. Spild af penge. Gav det videre til Findus og Duffy, som vist heller ikke var helt begejstret.

 

Zylkene havde en lidt skræmmende effekt - sådan det må være at give sin hund speed. Det brugte vi kun to gange indtil vi var helt sikre på sammenhængen. Har dog ikke hørt om det hos andre før, så ved ikke præcis hvad det gik galt :hmm:

 

Bach's Rescue Remedy har jeg til gengæld haft god erfaring med.

Link til indlæg
Del på andre sites

DAP halsbånd var lige til at smide ud hos os. Spild af penge. Gav det videre til Findus og Duffy, som vist heller ikke var helt begejstret.

 

Zylkene havde en lidt skræmmende effekt - sådan det må være at give sin hund speed. Det brugte vi kun to gange indtil vi var helt sikre på sammenhængen. Har dog ikke hørt om det hos andre før, så ved ikke præcis hvad det gik galt :hmm:

 

Bach's Rescue Remedy har jeg til gengæld haft god erfaring med.

 

Brugte du spray eller den almindelige? :-)

 

Læste en masse om Bachs blomstermedicin i sådan en hesteserie, så det ved jeg da hvertfald hjælper :engel::lol:

 

Og forresten, tak fordi du lige kunne sige hvilken der var god ! :kys:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nogle der ved om/hvor man stadig kan købe go' nat? For når jeg går på apoteket får jeg besked om, at dem kan man ikke få mere. Nu kan man kun få "Stærk baldrian med citronmelisse" hvor der står bagpå at man ingen umiddelbar virkning får ved at tage en, men at man skal tage dem i 14 dage før der vil være effekt, som indtræder gradvist. Piece of shit jeg ikke kan bruge til en skid :damn:

 

Edit: Hov glemte jo lige at tilføje at det var fordi vi har brugt go' nat (eller i mangel på dette baldrian b + til Milo nytårsaften, og haft god virkning). Baldrian B + siger de også at man ikke kan få mere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Brugte du spray eller den almindelige? :-)

 

Læste en masse om Bachs blomstermedicin i sådan en hesteserie, så det ved jeg da hvertfald hjælper :engel::lol:

 

Og forresten, tak fordi du lige kunne sige hvilken der var god ! :kys:

Altså spray til Bachs? Vidste ikke den også kom i spray :hmm: Det er sådan en lillebitte flaske. Du kan købe den ret billigt online og så kommer den næste dag. Der findes to varianter af den, nemlig Bach's Rescue Remedy Pets og så den til mennesker, men hver gang jeg har bestilt den til kæledyr, får jeg den til mennesker :mrgreen: Men jeg kan forstå, at alkoholen i Bach's er så lille, at selv alkoholikere må bruge det og også dyr, så det gør nok ingen forskel.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis hun bare er lidt oppe at køre over det og synes det er lidt mærkeligt, kan det være det er nok at aflede hende, mens det står på?

 

Det har i hvert fald virket for vores hunde. Vi skruede op for lyden på fjernsynet og lavede tricks og øvelser med dem. Jeg vekslede mellem nogen de kendte og nogen de ikke kendte så godt, men det virkede bedst at bede dem lave tricks de kendte lidt til i forvejen, så de ikke mistede koncentrationen.

Og så virkede det også godt at finde nogle korpiger, der sang i fjernsynet - det synes de åbenbart lød bedst :lol:

 

Det vil vi lige prøve, selvom at hun plejer at være ukontaktbar når først hun er begyndt :rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nogle der ved om/hvor man stadig kan købe go' nat? For når jeg går på apoteket får jeg besked om, at dem kan man ikke få mere. Nu kan man kun få "Stærk baldrian med citronmelisse" hvor der står bagpå at man ingen umiddelbar virkning får ved at tage en, men at man skal tage dem i 14 dage før der vil være effekt, som indtræder gradvist. Piece of shit jeg ikke kan bruge til en skid :damn:

 

Edit: Hov glemte jo lige at tilføje at det var fordi vi har brugt go' nat (eller i mangel på dette baldrian b + til Milo nytårsaften, og haft god virkning). Baldrian B + siger de også at man ikke kan få mere.

Jep, den har jeg også studset over :blink: Min kæreste tager det dog, da han lider af søvnproblemer pga. stress, og de virkede nu med det samme. Hvis du har en helsekostbutik i nærheden af dig, har de et større udvalg af baldrianpiller blandet op med f.eks humle eller andre beroligende urter.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvordan oplever du NeVet? :engel:

 

 

flipsedyret får jo NeVet dagligt og han stresser ikke så meget når han får dem, men tvivler på at de vil være tilstrækkelig nytårsaften, så jeg vil nok give ham SereneUm-dråber i stedet...

 

Jeg har rigtigt gode erfaringer med DAP-sprayen, den har virket både på Flipsedyret og Tinka :5up:

- men den er lidt dyrere end DAP-halsbåndene og diffuseren så vidt jeg husker :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jep, den har jeg også studset over :blink: Min kæreste tager det dog, da han lider af søvnproblemer pga. stress, og de virkede nu med det samme. Hvis du har en helsekostbutik i nærheden af dig, har de et større udvalg af baldrianpiller blandet op med f.eks humle eller andre beroligende urter.

 

Men så tager han det vel også hver dag eller? For jeg har prøvet dem, og jeg havde ingen virkning af dem mindst de første 14 dage. Jeg havde ca. virkning af det i den sidste uge af forløbet. - og jeg har brugt Baldrian B + og/eller Go' nat før jeg ikke kunne skaffe det længere. Der havde jeg virkning med det samme :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

flipsedyret får jo NeVet dagligt og han stresser ikke så meget når han får dem, men tvivler på at de vil være tilstrækkelig nytårsaften, så jeg vil nok give ham SereneUm-dråber i stedet...

 

Jeg har rigtigt gode erfaringer med DAP-sprayen, den har virket både på Flipsedyret og Tinka :5up:

- men den er lidt dyrere end DAP-halsbåndene og diffuseren så vidt jeg husker :vedikke:

 

Hmm :hmm:

 

 

Måske man skulle tage sprayen i stedet for NeVet ? :hmm: Og så Bachs også.

 

Hvordan reagere de på DAP ? :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Det vil vi lige prøve, selvom at hun plejer at være ukontaktbar når først hun er begyndt :rolleyes:

Det var mine også lidt. Det hjalp dog lidt at forlange deres opmærksomhed ved at stikke godbidder ind foran snotten på dem og/eller tage snor på dem, så jeg havde lidt styr på dem. Men vi trænede så også kontaktøvelser til den helt store guldmedalje :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var mine også lidt. Det hjalp dog lidt at forlange deres opmærksomhed ved at stikke godbidder ind foran snotten på dem og/eller tage snor på dem, så jeg havde lidt styr på dem. Men vi trænede så også kontaktøvelser til den helt store guldmedalje :mrgreen:

 

Haha :mrgreen:

 

Tror vi skal have kogt hjerter og lever til nytårsaften :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...