martin Skrevet December 8, 2010 Rapporter Share Skrevet December 8, 2010 hej jeg ved ik om det er her jeg skal skrive dette ? men er der en der kender til denne DOG-e-walk som skal lære hunde at ikke at trække ??? hilsen martin Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret December 9, 2010 Rapporter Share Besvaret December 9, 2010 Jeg har ikke prøvet den, men efter at have læst beskrivelsen tror jeg ikke at den vil virke bedre end en almindelig hundesnor... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst MorTilKatja Besvaret December 9, 2010 Rapporter Share Besvaret December 9, 2010 Jeg fandt en lille video på nettet, men jeg kan ikke lige se forskellen, andet end at man måske undgår et helt så stort ryk når hunden trækker.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst MorTilKatja Besvaret December 9, 2010 Rapporter Share Besvaret December 9, 2010 Her er videoen: movie - DOG-e-walk.com Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Therese Besvaret December 9, 2010 Rapporter Share Besvaret December 9, 2010 Jeg forstår ikke helt hvad det er den gør? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret December 9, 2010 Rapporter Share Besvaret December 9, 2010 Jeg kan desværre ikke se videoen *(sidder på arbejdscomputeren) men er det ikke den der snor der siger en høj lyd hver gang snoren bliver stram? eller forveklser jeg den med en anden? Mit umiddelbare bud er, at den ikke er bedre end en hel almindelig hundesnor. Træningen sidder i den anden ende af snoren, konsekevns og tålmodighed og at hunden ALDRIG får gevinst ved at trække, så skal det nok komme... Hvis det er den jeg tænker på (med lyden), så tror jeg kun den gør en gåtur med en trækkende hund endnu mere stressende, eftersom der også vil være larm kastet oveni! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Zaz-zaz Besvaret December 9, 2010 Rapporter Share Besvaret December 9, 2010 Jeg forstår ikke helt hvad det er den gør? http://www.hunde-forum.dk/hundeannoncer/showproduct.php?product=177&title=dog-e-walk&cat=5 Men jeg mener nu stadig, at man bare kan lette måsen og få lært sin hund at gå ordenligt i snor, hvis det er det man føler for... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
BassilBerner Besvaret December 9, 2010 Rapporter Share Besvaret December 9, 2010 Jeg forstår ikke helt hvad det er den gør? Jeg synes det ser ud som om den hyler når hunden trækker ? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Zaz-zaz Besvaret December 9, 2010 Rapporter Share Besvaret December 9, 2010 Jeg synes det ser ud som om den hyler når hunden trækker ? Der står i annoncen, at den "sende en ultrafrekvent lyd ud mod hunden når den trækker i snoren"...jeg mener lidt som Amocca; Var turen ikke stresset før, så må den da blive det efter den her tingest er monteret på hundens snor. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Therese Besvaret December 9, 2010 Rapporter Share Besvaret December 9, 2010 DOG-e-walk - Hunde og hvalpe til salg Men jeg mener nu stadig, at man bare kan lette måsen og få lært sin hund at gå ordenligt i snor, hvis det er det man føler for... Helt enig. Og man kan vel heller ikke vide, om ens hund reagerer som ventet. Det er vel ikke sikkert, at den stopper med at trække. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Therese Besvaret December 9, 2010 Rapporter Share Besvaret December 9, 2010 Jeg synes det ser ud som om den hyler når hunden trækker ? Ja, det er altså noget mærkeligt noget... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sahara Besvaret December 9, 2010 Rapporter Share Besvaret December 9, 2010 Hm..jeg har ikke prøvet den men syntes ikke den lyder så fantastisk. det vel netop det modsatte af positiv forstærkning Det svare jo til at lære hunden at sitte ved at trykke den bagpå Man belønner ikke når den gør det rigtige men presser den indtil den gør som man til havde. så hunden gør det kun for at slippe for presset eller lyden. Desuden kan man jo risikere man skal gå med den resten af hunden liv ? det, det samme som nogle oplever med en Halti-når den er på går hunden pænt når den ikke er trækker den igen. Så syntes jeg heller man skulle bruge lidt flere penge på at gå på et 'gå pænt' hold som nogle hunde instruktøre har Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Chocolate Labrador Besvaret December 9, 2010 Rapporter Share Besvaret December 9, 2010 GÅ pænt-træning er virkelig et "Ømt" punkt hos os og vores hund. VI har haft hende i ca. 3 måneder og hun er blevet bedre, men vi er noget fra mål. Men jeg bruger den almindelige stop-og-vent eller -vend-om metode og så masser af ros og guffer, når hun går pænt. Tror det er vejen frem, selvom det kan være frustrerende ikke at få rigtig luft under fusserne, når man er ude at gå. prøv evt. et gå-pænt-hold, det ved jeg nogle hundetræner har eller opretter efter behov. Regner selv med at melde mig til et til foråret for at få det sidste på plads. Gider simpelthen ikke blive rykket i de næste 10 år, og vuffer har også fortjent bedre. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts