Hop til indhold

Har vi virkelig ikke bedre ting at give os til?


Gæst The dogfather
 Share

Recommended Posts

Jeg voksede op i en tid, hvor forældre ved middagsselskaber satte askebægre ved hver kuvert, samt stillede porcelænsholdere med et udvalg af de mest gængse cigaretmærker flere steder på bordet.

 

Når gæsterne kom, hilste de pænt også på børnene, mens de blæste den ene røgsky i hovedet på os efter den anden. Faktisk blev vi hverken deforme, retarderede, hyperaktive eller meget, meget dyre for samfundet (men det kan selvfølgelig nås endnu :slem:).

 

Min generation var formentlig den første - siden stenalderen -, der provokerende valgte at amme i al offentlighed, så jeg har ingen ønsker om at irettesætte nutidens unge kvinder, der blot følger vores eksempel.

 

Ej heller ville jeg blive spor forarget, hvis en veninde indledte et forhold til en gift mand. Hun er jo ikke den, der har lovet mandens kone troskab, så det må manden selv ligge og rode med. Men jeg ville være bekymret på min forelskede venindes vegne, for den slags bringer sjældent noget godt med sig.

 

Helt enig:5up:

 

Men jeg bliver knotten, hvis nogen springer over i supermarkedet. :evil:

 

Overhovedet ikke enig:mrgreen:

 

 

.....

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 100
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

 

1. Middagsgæster der vil se tv: 90%

2. Cyklist på fortovet: 84%

3. Hundelort: 75%

4. Ny kæreste har haft +50 sexpartnere: 71%

5. Nogen springer køen over i supermarkedet: 69%

6. Veninde har et forhold til en gift mand: 67%

7. Cigarretrøg udendørs 59%

8. En far hiver sin otte-årige søn hårdt i armen: 57%

9. En kvinde ammer på café: 48%

10. En muskelhund i snor: 43%

11. Naboen bruger sort arbejde: 43%

12. Gravid kvinde ryger: 37%

13. Læge der behandler dig bærer slør: 35%

14. To mænd kysser hinanden på rækken foran i biografen: 35%

 

Kilde: Gallup"

 

 

 

Hvorfor ville folk være forargede over til en muskelhund i snor? det forstår jeg ikke :vedikke: og så undrer 7eren mig også - må vi heller ikke ryge udenfor nu?

Link til indlæg
Del på andre sites

Nåååååh....de ku' vel bare finde et utæt halvtag at stå under?

 

Men lidt skægt at tænke på, at folk brokker sig, hvis nogen ryger udendørs. Der er da godt nok "højt op"?! Vi bliver vist også mere og mere sarte. :hmm:

 

Brokker mig ikke, men det ER monsterbelastende at stå og vente på bussen og der så kommer en oser ind i skuret - eller på banegården, når jeg venter på mit tog, det vrimler med rygere....synes seriøst det burde være forbudt offentlige steder (og tør sige det højt, for det går i den retning)

Link til indlæg
Del på andre sites

Brokker mig ikke, men det ER monsterbelastende at stå og vente på bussen og der så kommer en oser ind i skuret - eller på banegården, når jeg venter på mit tog, det vrimler med rygere....synes seriøst det burde være forbudt offentlige steder (og tør sige det højt, for det går i den retning)

 

Bare rolig, det bliver det såmænd også snart... Egentlig er jeg lidt ligeglad efterhånden, men princippet i det er jeg meget imod... Jeg må ihvertfald grine højt og længe når folk med foragt taler om "forbuds-sverige" .... hvor er det liiiiiige vi er anderledes i DK? Der er sgu lovgivning om alt efterhånden...

Link til indlæg
Del på andre sites

Bare rolig, det bliver det såmænd også snart... Egentlig er jeg lidt ligeglad efterhånden, men princippet i det er jeg meget imod... Jeg må ihvertfald grine højt og længe når folk med foragt taler om "forbuds-sverige" .... hvor er det liiiiiige vi er anderledes i DK? Der er sgu lovgivning om alt efterhånden...

 

Jeps, i Sverige må man have alle hunderacer

Jeg har aldrig fået så meget passiv-rygning, som efter det ryge-fis, nu står rygerne lige foran døren - belastende, fatter ikke, hvorfor de ikke kunne blive inde på deres rygestue :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst MorTilKatja
Jeg sad lige og læste urban her til morgen, med en artikel om hvad der kan få os til at tage bladet fra munden:

 

"Procentdelen herunder viser hvor mange der ville reagere hvis de følte sig forargede over:

 

1. Middagsgæster der vil se tv: 90%

2. Cyklist på fortovet: 84%

3. Hundelort: 75%

4. Ny kæreste har haft +50 sexpartnere: 71%

5. Nogen springer køen over i supermarkedet: 69%

6. Veninde har et forhold til en gift mand: 67%

7. Cigarretrøg udendørs 59%

8. En far hiver sin otte-årige søn hårdt i armen: 57%

9. En kvinde ammer på café: 48%

10. En muskelhund i snor: 43%

11. Naboen bruger sort arbejde: 43%

12. Gravid kvinde ryger: 37%

13. Læge der behandler dig bærer slør: 35%

14. To mænd kysser hinanden på rækken foran i biografen: 35%

 

Kilde: Gallup"

 

 

 

Især punkt 9, 10, 13 og 14 undrer mig....folk skal da bare lukke arret...

 

Og hvis man ligger og er ved at forbløde er man nok ligeglad med om lægen bærer slør...

 

Er det bare mig der synes det virker som om folk har for lidt at gå op i, siden de stikker næsen i alt og mener de skal ytre sig selvom de ikke er blevet spurgt?

 

1. Herhjemme må folk se det TV de lyster FØR og EFTER vi har spist, medmindre vi spiser foran tv'et (kommer lidt an på gæsterne)

 

2. Det irritere mig voldsomt, og ja jeg går konsekvent ud foran dem og råber "Brug dog cykelstien" efter dem (Dog ikke hvis det er mindre børn, de ved jo ikke bedre)

 

3. jeps, de er hammer træls, vi deler går med en der ikke samler op efter hunden, eller jo 1 gang i måneden, så der ligger bare lort overalt, det er vildt ulækkert, især når man har et barn der gerne vil løbe og lege i græsset

 

4. Det kunne ikke interesere mig mindre, bare han ingen sygdomme har og snakker om da han havde sex med dem :)

 

5. Det sker tit ved selvbetjeningskasserne at nogen lige sniger sig foran i køen, så er jeg også den første til at sige "Undskyld, der er kø!" men jeg syntes det er mere træls med dem der ikke lægger skilleren på båndet efter deres vare og de gamle damer der mener det er okay at stå og puffe til en med vognen

 

6. Det må hun helt selv om :)

 

7. Jeg er selv ikke rygerryger og er ligeglad med udendørs røg, et eller andet sted skal rygerne da have lov til at ryge

 

8. Jeg råber ikke, men stiller mig trodsigt op og skuler på faren :evil: og siger måske noget højt til dem jeg går med om hvor synd det er for drengen

 

9. Jeg er selv kvinde og jeg bryder mig ikke om dem der mener det er helt okay at vi andre skal se bryster bare fordi man har fået barn, da jeg ammede vendte jeg mig væk, satte mig ud i bilen eller gik hjem (bor tæt på byen) og havde aller helst noget med i en flaske hvis jeg absolut skulle på cafe.. Og ja jeg kigger også væk når jeg ser en lige trækker brystet frem, og ja jeg kan godt finde på at finde et andet sted hvis hun ikke dækker sig til, på samme måde som jeg også ville flytte mig hvis "naboen" på stranden pludselig smed bikini toppen.. Ja jeg er sart hvad bryster angår :)

 

10. Der vil jeg prøve at smile til ejeren, og hvis jeg kan komme til det, så skal der da lige klappes og nusses :klap:

 

11. Som jyde er det ikke uvandt at naboerne bruger sort arbejde :lol:

 

12. jeg siger ikke noget hvis det er en fremmed, hvis det er en god veninde kan jeg da godt lige kommentere det en enkelt gang og så er det det.. Det er deres valg.

 

13. Jeg har ikke oplevet det, men tror ikke jeg ville have noget imod det, så længe hun snakker ordenligt dansk, så jeg forstår hvad hun siger

 

14. kunen nok godt finde på at råbe IIISMAND :mrgreen: Men det kunne jeg også ved 2 piger eller en dreng og en pige.. :lol: Ej så længe det er uden lyd kunen det ikke interesere mig mindre

Link til indlæg
Del på andre sites

altså, jeg er sådan en gammel kone der blir hysterisk forarget over alt muligt - jeg er ikke bange for at rulle med øjnene og give en lejlighedsvis trafikfuckfinger. listen gør mig helt vildt glad - for jeg er åbenbart ikke alene :lol:

 

men altså, jeg forstår ikke det med amning - er det bare fordi, at mange folk herinde generelt ikke ligefrem elsker børn, eller er det alle danskere, der mener, at ammemødre skal blive hjemme? for så skal jeg da i hvert fald ALDRIG have børn! amning er jo en rigeligt kvindeundertrykkende foranstaltning allerede, men hvis det også betyder, at man skal blive hjemme i sofaen i et halvt år, så ... ak.

Link til indlæg
Del på andre sites

altså, jeg er sådan en gammel kone der blir hysterisk forarget over alt muligt - jeg er ikke bange for at rulle med øjnene og give en lejlighedsvis trafikfuckfinger. listen gør mig helt vildt glad - for jeg er åbenbart ikke alene :lol:

 

men altså, jeg forstår ikke det med amning - er det bare fordi, at mange folk herinde generelt ikke ligefrem elsker børn, eller er det alle danskere, der mener, at ammemødre skal blive hjemme? for så skal jeg da i hvert fald ALDRIG have børn! amning er jo en rigeligt kvindeundertrykkende foranstaltning allerede, men hvis det også betyder, at man skal blive hjemme i sofaen i et halvt år, så ... ak.

 

:lol: hvordan fanden kan amning være en kvindeundertrykkende foranstaltning? :lol: det fatter jeg ikke... når det er sagt, så synes jeg sgu heller ikke det er fantastisk med store blåsprængte padder mens jeg sidder og nyder min kaffe...

 

men jeg er også sippet :mrgreen:

 

edit. når det er sagt, så ville jeg nu under alle omstændigheder ikke sige noget til folk, men jeg ville absolut tænke mit

Link til indlæg
Del på andre sites

:lol: hvordan fanden kan amning være en kvindeundertrykkende foranstaltning? :lol: det fatter jeg ikke... når det er sagt, så synes jeg sgu heller ikke det er fantastisk med store blåsprængte padder mens jeg sidder og nyder min kaffe...

 

men jeg er også sippet :mrgreen:

 

fra en feministisk synsvinkel opfattes amning ofte som kvindeundertrykkende, ikke så meget i sig selv, men mere "reglen" om, at en god mor fuldammer sig barn i månedsvis. det retfærdiggør en ulige fordeling af forældrerollen/byrden, og traditionelt har det jo været samfundets (og mandschauvinisternes) stærkeste våben ifht. at kvinden skal have forældrerollen, mens manden skal ud i verden-ish. jf. den stadigt ulige barselsorlov. ingen tvivl om, at sutteflasken (og vuggestuerne og engangsbleerne) har været vigtige elementer i de sidste 50 års kvindefrigørelse.

 

særligt er det provokerende, at det nærmest er blevet en sandhed som man ikke må stille spørgsmål til, at kvinden fuldstændigt skal underlægge sig selv og sin krop for barnet - uden hensyntagen til, hvad der er bedst for hende selv. og når amning samtidig gøres ulækkert, og seksualiseringen af kvindes bryster og nøgenhed åbenbart er så dybtliggende i folk, at det betyder, at hun skal gøre det i hemmelighed, bliver det efter min mening meget kvindeundertrykkende.

 

og noget helt andet er, at den generelle religiøse tilgang til småbørns ultimative sundhed og trivsel, som skal komme over alt andet, også over kvindens frie valg og velbefindende, er virkelig vammelt - hvis du spørger mig.

 

jeg HADER alle de frelste jordemødre og sundhedsapostle, der insisterer på at kvinder ikke må drikke cola light, ikke må spise fisk, ikke må tage et sip champagne nytårsaften osvosvosv, uden at skulle overdænges med dårlig samvittighed over, at deres kommende barn bliver astmaramt social taber med svære psykologiske problemer. det nyeste skud på stammen er problematiseringen af daginstitutioner for børn under 2 år, der åbenbart har gjort os alle ude af stand til at have forpligtende sociale relationer, og det er efter min mening et tragisk tilbageskridt for den moderne mor, som allerede nu skal være overbebyrdet med skyldfølelse.

 

se, nu trykkede du på min forargelsesknap :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg sad lige og læste urban her til morgen, med en artikel om hvad der kan få os til at tage bladet fra munden:

 

"Procentdelen herunder viser hvor mange der ville reagere hvis de følte sig forargede over:

 

1. Middagsgæster der vil se tv: 90%

2. Cyklist på fortovet: 84%

3. Hundelort: 75%

4. Ny kæreste har haft +50 sexpartnere: 71%

5. Nogen springer køen over i supermarkedet: 69%

6. Veninde har et forhold til en gift mand: 67%

7. Cigarretrøg udendørs 59%

8. En far hiver sin otte-årige søn hårdt i armen: 57%

9. En kvinde ammer på café: 48%

10. En muskelhund i snor: 43%

11. Naboen bruger sort arbejde: 43%

12. Gravid kvinde ryger: 37%

13. Læge der behandler dig bærer slør: 35%

14. To mænd kysser hinanden på rækken foran i biografen: 35%

 

Kilde: Gallup"

 

Tallene må vel være udtryk for, hvor mange af dem, som føler sig provokerede af de nævnte ting, der faktisk reagerer? Altså, af de forargede vil kun 35 % rent faktisk reagere, hvis to mænd kysser hinanden.

 

- Og ikke at 35 % bliver forargede over det som sådan i den samlede population. Det giver god mening; det er lettere at sige fra overfor familiemedlemmer, mens homoseksualitet er tabubelagt.

 

Tallene er udtryk for hvor konfliktfyldt/risikabelt det er at åbne munden overfor de nævnte ting, som man evt. føler sig forarget over.

 

Det er måske også i andre har tolket det? Glemte lige at læse grundigt :oops:

 

Jeg kan blive forarget (nærmere vanvittig) af at høre folk skvadre i mobiltelefon hele vejen i S-toget. Jeg kan ikke fordrage det :evil:

 

Gamle damer/mænd der handler.. kors altså..:shock:

 

Nu er jeg ret lille, så høje mennesker har en tendens til at overse mig. Jeg sørger for ikke at placere mig i deres blinde vinkel, hvor jeg risikerer en albue i ansigtet. :lol: Jeg bliver ikke forarget, men irriteret over at de ikke ser mig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er jeg ret lille, så høje mennesker har en tendens til at overse mig. Jeg sørger for ikke at placere mig i deres blinde vinkel, hvor jeg risikerer en albue i ansigtet. :lol: Jeg bliver ikke forarget, men irriteret over at de ikke ser mig.

 

jeg blir generelt ret forarget over høje mennesker :lol:

 

helt ærligt, de der lange lemmer, kunne de ikke rulle dem sammen eller sådan noget, så os vertikalt udfordrede også kan få lidt fornøjelse ud af at gå til koncert osv. :evil:

 

uhhuuhhh endnu en forargelsesknap, elsker denne tråd :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg blir generelt ret forarget over høje mennesker :lol:

 

helt ærligt, de der lange lemmer, kunne de ikke rulle dem sammen eller sådan noget, så os vertikalt udfordrede også kan få lidt fornøjelse ud af at gå til koncert osv. :evil:

 

uhhuuhhh endnu en forargelsesknap, elsker denne tråd :5up:

 

 

Koncerter - er det det der, hvor man ikke kan se en skid, andet end de farvede lys i loftet? Tænk det var faktisk der, jeg fik en albue sidst. I går fik jeg en julemand i hovedet i køen i Føtex. Af dem der stod bagved. Fis ud af mit rum!

 

Jeg mener du er højere end mig. Men stadig med i klubben :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Koncerter - er det det der, hvor man ikke kan se en skid, andet end de farvede lys i loftet? Tænk det var faktisk der, jeg fik en albue sidst. I går fik jeg en julemand i hovedet i køen i Føtex. Af dem der stod bagved. Fis ud af mit rum!

 

Jeg mener du er højere end mig. Men stadig med i klubben :mrgreen:

 

ved du, hvor høj jeg er :hmm:

 

men ja, ok, jeg er ikke lavlav - men i hvert fald koncertlav. i går fik jeg en numse i hovedet i bussen - altså jeg sad ned. men det var godt nok grænseoverskridende på den klamme måde. den var i øvrigt i krydderen på mig hele vejen fra nørrebro til vesterbro. yummi.

Link til indlæg
Del på andre sites

ved du, hvor høj jeg er :hmm:

 

men ja, ok, jeg er ikke lavlav - men i hvert fald koncertlav. i går fik jeg en numse i hovedet i bussen - altså jeg sad ned. men det var godt nok grænseoverskridende på den klamme måde. den var i øvrigt i krydderen på mig hele vejen fra nørrebro til vesterbro. yummi.

 

Ja det skulle jeg mene jeg gør :engel:

 

Numse i krydderen - bad du ikke ejermanden krydre røv et andet sted? :lol:

 

Åh, det er sent nu.. :cool:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det skulle jeg mene jeg gør :engel:

 

Numse i krydderen - bad du ikke ejermanden krydre røv et andet sted? :lol:

 

Åh, det er sent nu.. :cool:

 

omg, har jeg fået en stalker :shock: (endelig, det har jeg på en måde altid drømt om!)

 

men, ej, hvorfor ved du det - nu blir jeg nysgerrig og lidt bekymret?

 

problemet med den aktuelle numse var, at den blot var en ud af tusind numser i pågældende bus, så han havde ikke rigtigt noget andet sted at krydre den hen.

Link til indlæg
Del på andre sites

omg, har jeg fået en stalker :shock: (endelig, det har jeg på en måde altid drømt om!)

 

men, ej, hvorfor ved du det - nu blir jeg nysgerrig og lidt bekymret?

 

problemet med den aktuelle numse var, at den blot var en ud af tusind numser i pågældende bus, så han havde ikke rigtigt noget andet sted at krydre den hen.

 

Har sendt dig en PB :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Jeg sad lige og læste urban her til morgen, med en artikel om hvad der kan få os til at tage bladet fra munden:

 

"Procentdelen herunder viser hvor mange der ville reagere hvis de følte sig forargede over:

 

1. Middagsgæster der vil se tv: 90% Det gider jeg simpelthen ikke - så må de finde et andet spisested, medmindre det er aftalt

2. Cyklist på fortovet: 84% Styrer folk selv - det kan ikke generer mig

3. Hundelort: 75% Så længe at det ikke er på min grund, så kan jeg sagtens være ligeglad[/b]

4. Ny kæreste har haft +50 sexpartnere: 71% Så længe de er tjekket for sygdomme, så er det da kun et plus - erfaring and all

5. Nogen springer køen over i supermarkedet: 69% Hvis det er 'min' kø - så får de et ord med på vejen

6. Veninde har et forhold til en gift mand: 67% Hendes problem

7. Cigarretrøg udendørs 59% Udendørs-indendørs... generer ikke mig, så længe de ikke puster mig i hovedet.

8. En far hiver sin otte-årige søn hårdt i armen: 57% Måske der er en grund til det... børn kan være en udfordring

9. En kvinde ammer på café: 48% Helt fint...ungen skal jo også have mad

10. En muskelhund i snor: 43% Kan jeg virkelig ikke se et problem i

11. Naboen bruger sort arbejde: 43% Det styrer de selv

12. Gravid kvinde ryger: 37% Det styrer de selv

13. Læge der behandler dig bærer slør: 35% De kan bære en klovnenæse, hvis de har lyst.. jeg kigger ikke på påklædningen

14. To mænd kysser hinanden på rækken foran i biografen: 35% Det er deres bord - involverer ikke mig

 

Kilde: Gallup"

:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

:-)

 

Hvor sjovt, den eneste der generede dig var også den der generede mig, enten besøger folk mig, eller også må de blive hjemme og se fjernsyn...

 

Og med hensyn til køen i supermarkedet, så ville det også kun generer mig hvis de snød foran mig :blink:

 

Og resten af dem må, som du skriver, være folks eget problem/valg :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor sjovt, den eneste der generede dig var også den der generede mig, enten besøger folk mig, eller også må de blive hjemme og se fjernsyn...

 

Og med hensyn til køen i supermarkedet, så ville det også kun generer mig hvis de snød foran mig :blink:

 

Og resten af dem må, som du skriver, være folks eget problem/valg :-D

 

Siden i begge kender mig ok vover jeg pelsen, så synes jeg godt nok det er egocentreret - ok at nogen rykker armen af sin unge / ryger på sit foster / bedrager sin ægtemand, MEN du skal godt nok ikke bryde dig om at se TV når JEG har inviteret :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...