Hop til indhold

Har vi virkelig ikke bedre ting at give os til?

Gæst The dogfather
 Share

Recommended Posts

Gæst The dogfather

Jeg sad lige og læste urban her til morgen, med en artikel om hvad der kan få os til at tage bladet fra munden:

"Procentdelen herunder viser hvor mange der ville reagere hvis de følte sig forargede over:

1. Middagsgæster der vil se tv: 90%

2. Cyklist på fortovet: 84%

3. Hundelort: 75%

4. Ny kæreste har haft +50 sexpartnere: 71%

5. Nogen springer køen over i supermarkedet: 69%

6. Veninde har et forhold til en gift mand: 67%

7. Cigarretrøg udendørs 59%

8. En far hiver sin otte-årige søn hårdt i armen: 57%

9. En kvinde ammer på café: 48%

10. En muskelhund i snor: 43%

11. Naboen bruger sort arbejde: 43%

12. Gravid kvinde ryger: 37%

13. Læge der behandler dig bærer slør: 35%

14. To mænd kysser hinanden på rækken foran i biografen: 35%

Kilde: Gallup"

Især punkt 9, 10, 13 og 14 undrer mig....folk skal da bare lukke arret...

Og hvis man ligger og er ved at forbløde er man nok ligeglad med om lægen bærer slør...

Er det bare mig der synes det virker som om folk har for lidt at gå op i, siden de stikker næsen i alt og mener de skal ytre sig selvom de ikke er blevet spurgt?

Link til indlæg
Del på andre sites

• Svar 100
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Nu er det vel en undersøgelse hvor folk er blevet spurgt, og det er jo nok de færreste der har svaret, der ville brokke sig, hvis de blev akut indlagt, og der stod en læge med tørklæde.

Og mon alle dem der har svaret at de ville reagere, egentlig ville gøre det.

Selvom jeg ville synes at det var upassende, at der sad én og ammede, der hvor jeg sad og skulle nyde et eller andet, ville jeg da aldrig gå over og sige noget, men ville da bare sidde og være irriteret, det er jo altid lettere at svare sådan, som det er sat op, når det kun er en undersøgelse.

Undersøgelser af den art, kan man nu ikke helt regne med.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Nu er det vel en undersøgelse hvor folk er blevet spurgt, og det er jo nok de færreste der har svaret, der ville brokke sig, hvis de blev akut indlagt, og der stod en læge med tørklæde.

Og mon alle dem der har svaret at de ville reagere, egentlig ville gøre det.

Selvom jeg ville synes at det var upassende, at der sad én og ammede, der hvor jeg sad og skulle nyde et eller andet, ville jeg da aldrig gå over og sige noget, men ville da bare sidde og være irriteret, det er jo altid lettere at svare sådan, som det er sat op, når det kun er en undersøgelse.

Undersøgelser af den art, kan man nu ikke helt regne med.

Men et eller andet sted siger den jo så måske noget om hvor intolerante vi er overfor andre...alene det at 43 procent vil være forargede over "muskelhund i snor"(der står ikke listehund) eller 35 procent vil være forargede over to mænd der kysser i biografets mørke, synes jeg da er meget sigende....

Link til indlæg
Del på andre sites

og det er da MEGET mere forargende at nogen springer køen over i supermarkedet, end gravide kvinder der ryger! :stupid: :genert:

Jeg er sippet - røgen gør ungen deform, retarderet, hyper og meget meget dyr for samfundet (ryger du :shock:)

Lader gladeligt folk gå foran i køen, har ikke små sko, men ved hvad ligegyldighed kan gøre, så dem der er brutale ved deres unger, får altid et ord med (synes forøvrigt det er bekymrende FÅ, der siger noget...har set unge blive vold-tæsket med en pakke toiletpapir ved Nørrebro runddel, jeg var den eneste, der gik derhen...ikke ok)

Og de der ammende duller, jeg siger ikke noget til dem, jeg meddeler blot ejeren at jeg går, fordi jeg ikke gider se på dem - så kan ejeren vælge om han vil have ammedulle der drikker 1 kop kaffe i de tre timer hun sidder der, eller om det skal være mig, der æder og bæller og skrider efter 20 minutter :engel:

Og kamphunden i snor, kommenterer jeg så også altid med et 'hvor er det ærgerligt med den nye lov' :oops:

Folk må forøvrigt gerne se tv, men kører de på fortorvet - uha uha, manden er jo blevet jordet adskillige gange, så der ryger også en finke.

Synes altså ikke jeg er sippet eller går i små sko, har også tid til større ting, er bare ikke sådan en skygge der går gennem livet uden at sætte fodaftryk i andres bagdel :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er sippet - røgen gør ungen deform, retarderet, hyper og meget meget dyr for samfundet (ryger du :shock:)

Lader gladeligt folk gå foran i køen, har ikke små sko, men ved hvad ligegyldighed kan gøre, så dem der er brutale ved deres unger, får altid et ord med (synes forøvrigt det er bekymrende FÅ, der siger noget...har set unge blive vold-tæsket med en pakke toiletpapir ved Nørrebro runddel, jeg var den eneste, der gik derhen...ikke ok)

Og de der ammende duller, jeg siger ikke noget til dem, jeg meddeler blot ejeren at jeg går, fordi jeg ikke gider se på dem - så kan ejeren vælge om han vil have ammedulle der drikker 1 kop kaffe i de tre timer hun sidder der, eller om det skal være mig, der æder og bæller og skrider efter 20 minutter :engel:

Og kamphunden i snor, kommenterer jeg så også altid med et 'hvor er det ærgerligt med den nye lov' :oops:

Folk må forøvrigt gerne se tv, men kører de på fortorvet - uha uha, manden er jo blevet jordet adskillige gange, så der ryger også en finke.

Synes altså ikke jeg er sippet eller går i små sko, har også tid til større ting, er bare ikke sådan en skygge der går gennem livet uden at sætte fodaftryk i andres bagdel :oops:

Hvis jeg kunne have en signatur, skulle det der helt klart stå der! :klap:
  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Personligt mener jeg at man skal få sig et liv hvis alle de der ting kan få en op ad stolen, man ville jo gå og bruge næsten al sin tid på at hidse sig op, og det er livet altså for kort til :vedikke:

Fnis, det synes jeg nu ikke, tilgengæld er mit liv for kort til at lægge tøj sammen :engel: - det er så heller ikke ALLE tingene der lige ville hidse mig voldsomt op

Link til indlæg
Del på andre sites

Fnis, det synes jeg nu ikke, tilgengæld er mit liv for kort til at lægge tøj sammen :engel: - det er så heller ikke ALLE tingene der lige ville hidse mig voldsomt op

Jeg tror kun at der var én af tingene der kunne hidse mig op, resten har jeg på ingen måde oplevet som generende, og i nogle af tilfældende mener jeg så absolut at det hører ind under privatlivets fred, og at folk virkelig selv må bestemme hvordan de vil leve deres liv :-D

Og med hensyn til at lægge tøj sammen, så henter jeg bunken ind én gang om ugen, og her må jeg så indrømme at jeg lægger den sammen, men jeg stryger aldrig :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Selvom jeg ville synes at det var upassende, at der sad én og ammede, der hvor jeg sad og skulle nyde et eller andet, ville jeg da aldrig gå over og sige noget, men ville da bare sidde og være irriteret,

Ville det også irritere dig hvis det blev gjort diskret? (dække baby/bryst over med tørklæde el. lign.)?

Petrine, du plejer da nok at kunne forstå hvad jeg skriver :hmm: JEG var forarget over at flere danskere (%vis) var mere forargede over kø-springerne end de rygende ynglere..

NEJ, jeg ryger ikke! -Og har aldrig gjort det (og Martin ryger heller ikke), og noget af det der forarger mig mest af alt, er gravide der ryger. Bare så vi lige får det på det rene :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er sippet - røgen gør ungen deform, retarderet, hyper og meget meget dyr for samfundet

Jeg voksede op i en tid, hvor forældre ved middagsselskaber satte askebægre ved hver kuvert, samt stillede porcelænsholdere med et udvalg af de mest gængse cigaretmærker flere steder på bordet.

Når gæsterne kom, hilste de pænt også på børnene, mens de blæste den ene røgsky i hovedet på os efter den anden. Faktisk blev vi hverken deforme, retarderede, hyperaktive eller meget, meget dyre for samfundet (men det kan selvfølgelig nås endnu :slem:).

Min generation var formentlig den første - siden stenalderen -, der provokerende valgte at amme i al offentlighed, så jeg har ingen ønsker om at irettesætte nutidens unge kvinder, der blot følger vores eksempel.

Ej heller ville jeg blive spor forarget, hvis en veninde indledte et forhold til en gift mand. Hun er jo ikke den, der har lovet mandens kone troskab, så det må manden selv ligge og rode med. Men jeg ville være bekymret på min forelskede venindes vegne, for den slags bringer sjældent noget godt med sig.

Men jeg bliver knotten, hvis nogen springer over i supermarkedet. :evil:

Link til indlæg
Del på andre sites