Gæst The dogfather Skrevet December 10, 2010 Rapporter Share Skrevet December 10, 2010 Jeg sad lige og læste urban her til morgen, med en artikel om hvad der kan få os til at tage bladet fra munden: "Procentdelen herunder viser hvor mange der ville reagere hvis de følte sig forargede over: 1. Middagsgæster der vil se tv: 90% 2. Cyklist på fortovet: 84% 3. Hundelort: 75% 4. Ny kæreste har haft +50 sexpartnere: 71% 5. Nogen springer køen over i supermarkedet: 69% 6. Veninde har et forhold til en gift mand: 67% 7. Cigarretrøg udendørs 59% 8. En far hiver sin otte-årige søn hårdt i armen: 57% 9. En kvinde ammer på café: 48% 10. En muskelhund i snor: 43% 11. Naboen bruger sort arbejde: 43% 12. Gravid kvinde ryger: 37% 13. Læge der behandler dig bærer slør: 35% 14. To mænd kysser hinanden på rækken foran i biografen: 35% Kilde: Gallup" Især punkt 9, 10, 13 og 14 undrer mig....folk skal da bare lukke arret... Og hvis man ligger og er ved at forbløde er man nok ligeglad med om lægen bærer slør... Er det bare mig der synes det virker som om folk har for lidt at gå op i, siden de stikker næsen i alt og mener de skal ytre sig selvom de ikke er blevet spurgt? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PinPoynter Besvaret December 10, 2010 Rapporter Share Besvaret December 10, 2010 og det er da MEGET mere forargende at nogen springer køen over i supermarkedet, end gravide kvinder der ryger! :stupid: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
potil Besvaret December 10, 2010 Rapporter Share Besvaret December 10, 2010 Jah, altså jeg synes jo sådan noget er spild af go' mavesyre :slem: altså man har jo alle sine små irritationsmomenter i hverdagen, det har jeg især med alt det grumset sovs der ligger nede på gaden i øjeblikket... men altså det er jo lidt skørt sådan at gå og hidse sig op over småting Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Drentsche Besvaret December 10, 2010 Rapporter Share Besvaret December 10, 2010 Nu er det vel en undersøgelse hvor folk er blevet spurgt, og det er jo nok de færreste der har svaret, der ville brokke sig, hvis de blev akut indlagt, og der stod en læge med tørklæde. Og mon alle dem der har svaret at de ville reagere, egentlig ville gøre det. Selvom jeg ville synes at det var upassende, at der sad én og ammede, der hvor jeg sad og skulle nyde et eller andet, ville jeg da aldrig gå over og sige noget, men ville da bare sidde og være irriteret, det er jo altid lettere at svare sådan, som det er sat op, når det kun er en undersøgelse. Undersøgelser af den art, kan man nu ikke helt regne med. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst The dogfather Besvaret December 10, 2010 Rapporter Share Besvaret December 10, 2010 Nu er det vel en undersøgelse hvor folk er blevet spurgt, og det er jo nok de færreste der har svaret, der ville brokke sig, hvis de blev akut indlagt, og der stod en læge med tørklæde.Og mon alle dem der har svaret at de ville reagere, egentlig ville gøre det. Selvom jeg ville synes at det var upassende, at der sad én og ammede, der hvor jeg sad og skulle nyde et eller andet, ville jeg da aldrig gå over og sige noget, men ville da bare sidde og være irriteret, det er jo altid lettere at svare sådan, som det er sat op, når det kun er en undersøgelse. Undersøgelser af den art, kan man nu ikke helt regne med. Men et eller andet sted siger den jo så måske noget om hvor intolerante vi er overfor andre...alene det at 43 procent vil være forargede over "muskelhund i snor"(der står ikke listehund) eller 35 procent vil være forargede over to mænd der kysser i biografets mørke, synes jeg da er meget sigende.... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret December 10, 2010 Rapporter Share Besvaret December 10, 2010 og det er da MEGET mere forargende at nogen springer køen over i supermarkedet, end gravide kvinder der ryger! :stupid: Jeg er sippet - røgen gør ungen deform, retarderet, hyper og meget meget dyr for samfundet (ryger du ) Lader gladeligt folk gå foran i køen, har ikke små sko, men ved hvad ligegyldighed kan gøre, så dem der er brutale ved deres unger, får altid et ord med (synes forøvrigt det er bekymrende FÅ, der siger noget...har set unge blive vold-tæsket med en pakke toiletpapir ved Nørrebro runddel, jeg var den eneste, der gik derhen...ikke ok) Og de der ammende duller, jeg siger ikke noget til dem, jeg meddeler blot ejeren at jeg går, fordi jeg ikke gider se på dem - så kan ejeren vælge om han vil have ammedulle der drikker 1 kop kaffe i de tre timer hun sidder der, eller om det skal være mig, der æder og bæller og skrider efter 20 minutter Og kamphunden i snor, kommenterer jeg så også altid med et 'hvor er det ærgerligt med den nye lov' Folk må forøvrigt gerne se tv, men kører de på fortorvet - uha uha, manden er jo blevet jordet adskillige gange, så der ryger også en finke. Synes altså ikke jeg er sippet eller går i små sko, har også tid til større ting, er bare ikke sådan en skygge der går gennem livet uden at sætte fodaftryk i andres bagdel Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret December 10, 2010 Rapporter Share Besvaret December 10, 2010 6. Veninde har et forhold til en gift mand: 67% Hvis jeg havde den slags veninder, hold da op....der ville blive råbt højt og være en veninde mindre Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Therese Besvaret December 10, 2010 Rapporter Share Besvaret December 10, 2010 Jeg er sippet - røgen gør ungen deform, retarderet, hyper og meget meget dyr for samfundet (ryger du ) Lader gladeligt folk gå foran i køen, har ikke små sko, men ved hvad ligegyldighed kan gøre, så dem der er brutale ved deres unger, får altid et ord med (synes forøvrigt det er bekymrende FÅ, der siger noget...har set unge blive vold-tæsket med en pakke toiletpapir ved Nørrebro runddel, jeg var den eneste, der gik derhen...ikke ok) Og de der ammende duller, jeg siger ikke noget til dem, jeg meddeler blot ejeren at jeg går, fordi jeg ikke gider se på dem - så kan ejeren vælge om han vil have ammedulle der drikker 1 kop kaffe i de tre timer hun sidder der, eller om det skal være mig, der æder og bæller og skrider efter 20 minutter Og kamphunden i snor, kommenterer jeg så også altid med et 'hvor er det ærgerligt med den nye lov' Folk må forøvrigt gerne se tv, men kører de på fortorvet - uha uha, manden er jo blevet jordet adskillige gange, så der ryger også en finke. Synes altså ikke jeg er sippet eller går i små sko, har også tid til større ting, er bare ikke sådan en skygge der går gennem livet uden at sætte fodaftryk i andres bagdel Hvis jeg kunne have en signatur, skulle det der helt klart stå der! :klap: 1 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Drentsche Besvaret December 10, 2010 Rapporter Share Besvaret December 10, 2010 Nej jeg synes nu ikke at det er intolerance, men at vi alle sammen har nogen grænser, og ting vi bliver irriteret over, og som Petrine skriver er det meget få der reagerer, så vi er vel et sted tolerante, selvom hvis det nu drejer sig om overgreb, nok burde være intolerante. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst The dogfather Besvaret December 10, 2010 Rapporter Share Besvaret December 10, 2010 JOg kamphunden i snor, kommenterer jeg så også altid med et 'hvor er det ærgerligt med den nye lov' hehe...jeg tolkede den mere som at folk bliver forargede over hunden... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret December 10, 2010 Rapporter Share Besvaret December 10, 2010 Personligt mener jeg at man skal få sig et liv hvis alle de der ting kan få en op ad stolen, man ville jo gå og bruge næsten al sin tid på at hidse sig op, og det er livet altså for kort til Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret December 10, 2010 Rapporter Share Besvaret December 10, 2010 Personligt mener jeg at man skal få sig et liv hvis alle de der ting kan få en op ad stolen, man ville jo gå og bruge næsten al sin tid på at hidse sig op, og det er livet altså for kort til Fnis, det synes jeg nu ikke, tilgengæld er mit liv for kort til at lægge tøj sammen - det er så heller ikke ALLE tingene der lige ville hidse mig voldsomt op Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret December 10, 2010 Rapporter Share Besvaret December 10, 2010 Muskelhund i snor :klap: Hvad med en Chihuahua i snor? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret December 10, 2010 Rapporter Share Besvaret December 10, 2010 Fnis, det synes jeg nu ikke, tilgengæld er mit liv for kort til at lægge tøj sammen - det er så heller ikke ALLE tingene der lige ville hidse mig voldsomt op Jeg tror kun at der var én af tingene der kunne hidse mig op, resten har jeg på ingen måde oplevet som generende, og i nogle af tilfældende mener jeg så absolut at det hører ind under privatlivets fred, og at folk virkelig selv må bestemme hvordan de vil leve deres liv Og med hensyn til at lægge tøj sammen, så henter jeg bunken ind én gang om ugen, og her må jeg så indrømme at jeg lægger den sammen, men jeg stryger aldrig Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret December 10, 2010 Rapporter Share Besvaret December 10, 2010 Muskelhund i snor :klap: Hvad med en Chihuahua i snor? Jeps, så vi må jo hellere alle sammen skynde os at få snoren af, vi vil jo helst ikke genere nogen Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret December 10, 2010 Rapporter Share Besvaret December 10, 2010 Jeps, så vi må jo hellere alle sammen skynde os at få snoren af, vi vil jo helst ikke genere nogen hehe nemlig:slem: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PinPoynter Besvaret December 10, 2010 Rapporter Share Besvaret December 10, 2010 Selvom jeg ville synes at det var upassende, at der sad én og ammede, der hvor jeg sad og skulle nyde et eller andet, ville jeg da aldrig gå over og sige noget, men ville da bare sidde og være irriteret, Ville det også irritere dig hvis det blev gjort diskret? (dække baby/bryst over med tørklæde el. lign.)? Jeg er sippet - røgen gør ungen deform, retarderet, hyper og meget meget dyr for samfundet (ryger du ) Petrine, du plejer da nok at kunne forstå hvad jeg skriver :hmm: JEG var forarget over at flere danskere (%vis) var mere forargede over kø-springerne end de rygende ynglere.. NEJ, jeg ryger ikke! -Og har aldrig gjort det (og Martin ryger heller ikke), og noget af det der forarger mig mest af alt, er gravide der ryger. Bare så vi lige får det på det rene Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret December 10, 2010 Rapporter Share Besvaret December 10, 2010 JEG var forarget over at flere danskere (%vis) var mere forargede over kø-springerne end de rygende ynglere.. NEJ, jeg ryger ikke! -Og har aldrig gjort det (og Martin ryger heller ikke), og noget af det der forarger mig mest af alt, er gravide der ryger. Bare så vi lige får det på det rene :klap: elsker dig igen Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aslan Besvaret December 10, 2010 Rapporter Share Besvaret December 10, 2010 Jeg er ikke forarget over kvinder der amme i offentlig rum, hvis de dækker sig til, jeg kan absolut ikke have kvinder der sidder og amme med hele yvert dinglende fremme så gud og hver mand kan se det!!!! MAN KAN GODT TAGE HENSYN OG DÆKKE SIG TIL MED EN STOFBLE!!!!! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PinPoynter Besvaret December 10, 2010 Rapporter Share Besvaret December 10, 2010 Jeg er ikke forarget over kvinder der amme i offentlig rum, hvis de dækker sig til, jeg kan absolut ikke have kvinder der sidder og amme med hele yvert dinglende fremme så gud og hver mand kan se det!!!! MAN KAN GODT TAGE HENSYN OG DÆKKE SIG TIL MED EN STOFBLE!!!!! Er helt enig Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret December 10, 2010 Rapporter Share Besvaret December 10, 2010 MAN KAN GODT TAGE HENSYN OG DÆKKE SIG TIL MED EN STOFBLE!!!!! :5up: eller som i Illum, lave to afdelinger, bløde diskret sofaer, hvor man kan svinge rundt med babser og bleer og fine stol + bord til os andre. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Agnete87 Besvaret December 10, 2010 Rapporter Share Besvaret December 10, 2010 Og huske at vigepligt også gælder for barnevogne:rolleyes: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dina Besvaret December 10, 2010 Rapporter Share Besvaret December 10, 2010 Jeg er sippet - røgen gør ungen deform, retarderet, hyper og meget meget dyr for samfundet Jeg voksede op i en tid, hvor forældre ved middagsselskaber satte askebægre ved hver kuvert, samt stillede porcelænsholdere med et udvalg af de mest gængse cigaretmærker flere steder på bordet. Når gæsterne kom, hilste de pænt også på børnene, mens de blæste den ene røgsky i hovedet på os efter den anden. Faktisk blev vi hverken deforme, retarderede, hyperaktive eller meget, meget dyre for samfundet (men det kan selvfølgelig nås endnu :slem:). Min generation var formentlig den første - siden stenalderen -, der provokerende valgte at amme i al offentlighed, så jeg har ingen ønsker om at irettesætte nutidens unge kvinder, der blot følger vores eksempel. Ej heller ville jeg blive spor forarget, hvis en veninde indledte et forhold til en gift mand. Hun er jo ikke den, der har lovet mandens kone troskab, så det må manden selv ligge og rode med. Men jeg ville være bekymret på min forelskede venindes vegne, for den slags bringer sjældent noget godt med sig. Men jeg bliver knotten, hvis nogen springer over i supermarkedet. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret December 10, 2010 Rapporter Share Besvaret December 10, 2010 Men jeg bliver knotten, hvis nogen springer over i supermarkedet. Fnis, min modsætning :klap: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dina Besvaret December 10, 2010 Rapporter Share Besvaret December 10, 2010 Fnis, min modsætning :klap: Sammen er vi stærke! :banan: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts