Hop til indhold

Det var da på tide, at nogle fik en bøde.


Trine
 Share

Recommended Posts

Jeg har ikke noget problem med at kalde mine for kamphunde...bryder mig jo heller ikke selv om ordet muskelhund...

 

Men tror du ikke boxer-ejere ville være trætte at af få at vide at de har kamphunde fordi de afstammer mere eller mindre direkte fra bullenbeiseren?

 

Jo det kan da godt være, men det er jo fordi det er blevet et fy-ord. Synes ikke cavalier ejere bliver trætte af at man taler om jagtegenskaber i forbindelse med deres race, men det er jo heller ikke blevet ødelagt af negativ omtale (så jeg er ikke helt uforstående). Jeg ville dog ønske at en eller anden fandt et udtryk som beskrev hundenes egenskaber uden at fornærme nogen.

 

Når jeg står med en boxer, grand danoir, broholmer, skt. bernhardshund eller lignende, på mine træningshold, har jeg altid kamphundenes egenskaber i baghovedet. Ikke fordi jeg vil kalde dem kamphunde men fordi de alligevel deler så tilpas meget "blod" med kamphunderacerne at de har nogle af de samme egenskaber, reaktionsmønstre osv.

 

Ting i hundeverdenen er sjældent sort- hvide.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er overhovedet ikke den form for jagt disse hunde bliver brugt til, for det egner de sig slet ikke til. Prøv lige at se forskellen på dit klip og mit:.

 

[media]http://www.youtube.com/watch?v=C6T8GkSnrt8&feature=related[/media]

 

Jeg søgte på det, og fandt intet.. det eneste jeg kunne finde med hunde og vildsvine jagt var den anden video :vedikke:

 

og er det ikke de der kapivar??!?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg søgte på det, og fandt intet.. det eneste jeg kunne finde med hunde og vildsvine jagt var den anden video :vedikke:

 

og er det ikke de der kapivar??!?

Nu ved jeg ikke hvad du har søgt på, men den jagtform praktiseres heldigvis ikke heromkring. Der kommer masser af grimme klip frem hvis man søger på engelsk.

 

Men egentlig er det jo også ligegyldigt hvilket stakkels dyr det går ud over, er det ikke?. Det var selve jagtmetoden jeg ville frem til, for mange gange hører man jo at: den eller den race er jo ikke en kamphund, for den er fremavlet til jagt på storvildt. Jo tak,.... men hunden arbejder jo på en hel anden måde end hvad man ellers tænker når man hører ordet jagthund, med dertil hørende egenskaber og evner.

 

Men her er så et klip hvor det er et vildsvin det går ud over.

 

 

[media]

[/media]
Link til indlæg
Del på andre sites

Mon ikke der skulle have stået amerikansk og ikke engelsk?,... og så er det jo en kamphund.

Jeg tror næsten, at du gætter rigtigt, for en engelsk bulldog kan vel næppe skræmme (andre end Pluto), fordi den i dag er så....øh....fysisk udfordret.

 

I øvrigt er det en kostbar hund at anskaffe, har jeg ladet mig fortælle, så hvis man har givet fx dobbelt så meget i fuldgode danske kroner for sådan en hvalp, så lader man den nok ikke vandre rundt på egen pote?

 

Men jeg blev lidt nysgerrig, så jeg mailede til journalisten, der havde skrevet artiklen, men jeg har endnu ikke hørt fra ham, såååå.....fortsættelse følger måske. :skraek:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...