Hop til indhold

Hvor kan jeg blive harm!


Aslan
 Share

Recommended Posts

Jeg har lige været ude med Aslan.

 

Der så vi en dame der luftede hendes hund.

 

Aslan sætter sig ned for lige at se situationen an.

 

Så får den her hund øje på Aslan, og da damen ser at den kigger på os, får den så mange skæld ud :megaked:

 

Hun havde jo sagt at den skulle gå pænt! (som om den forstår det :roll: )

Hvor mange gange skulle hun da også sige det!

Og så fik den ellers ryk efter ryk for at den skulle kigge væk!

 

Jeg vil så lige tilføje til dette, at snoren under hele episoden var slap, og den her hund prøvede ikke engang på noget :megaked:

 

Aslan og jeg har også fået skæld ud af hende (på afstand heldivis) fordi vi måtte jo ikke lufte hunden hvor vi gør, da jeg så spurgte hvor det stod, sagde hun "over det hele".

Så gik hun meget sur væk, efter jeg havde informeret hende om at det hverken stod i lejekontrakten eller på skilte nogen steder.

 

Stakkels hund der bor med sådan en sur heks! (undskuld sproget)

 

Havde jeg ikke haft Aslan med, tror jeg altså at jeg ville have givet hende en sviner. Men så havde hunden jo nok heller ikke kigget, hvilket så næsten giver mig dårlig samvittighed over at have luftet aslan :roll:

 

Jeg har altid lært af min far, med de to hunde vi har haft, at man fanger opmærksomheden istedet for at skælde ud! Måske hun skulle på meneskeopdragelses anstalt om hundeopdragelse! Slemme slemme sur kvinde!

 

Så kom jeg også lige af med det!:engel:

Og nu vil jeg fortælle Aslan hvor sød en dyrelæge er og at vi snart skal vaccineres og chippes. for det forstår han jo godt :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er utroligt, hvad flok vil byde deres hunde :scared:

 

Forleden så Cille og jeg en fyr igang med at træne hans store ruhårs hvalp at bære dummyen med halsbåndet stramt helt oppe om struben, så den stakkel hvalp var ved at blive kvalt :( hvorfor den selvfølgelig smed dummyen - hvilket den naturligvis fik skænd for :roll: mens den ingen ros fik, når den faktisk pænt bar dummyen :stupid:

 

Cille og jeg kunne ikke helt lade være med højtlydt at kommentere hans form for "træning" :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Føj :(

 

Den kvinde burde virkelig ikke have hund, utroligt hvad man kan få sig selv til, bare fordi ens hund kigger "den forkerte vej" :mad:

 

Jeg kan også huske engang, hvor jeg gik med Azuro... Han havde fået revet sig ud af sit halsbånd, fordi han nægtede at gå de rigtige vej rundt :roll: Han løb så over til en mand, som var ude med sin hvalp. Han fik så fat i Azuro og holdt ham for mig. Han hjalp mig også med at sætte halsbåndet på (det kunne jeg ikke finde ud af, det var en i de fordømte kvælere desværre). Da jeg så gik videre med Azuro, kan jeg høre ham sige "PLADS!" og gentog det så, vredt, råbende :(. Jeg vendte mig om, for at se hvad der foregik - og hvad gjorde manden så?! Han vendte den stakkels hvalp om på ryggen, på ganske "almindelig" "Cesar way" :megaked: Og hvalpen var endda løbet over til ham! Jeg ville SÅ gerne have sagt noget til ham, men syntes ikke rigtig jeg havde nogle gode argumenter (stod med en Azuro jeg hverken kunne kalde til mig eller endsige sætte halsbånd på :oops: ).

 

I det mindste løb han rundt bagefter, for at lokke hvalpen og roste den, når den gjorde, som han sagde efterfølgende, så han er ikke en af de slemmeste. Men nøj, det skar mig i hjertet :(

 

Måske er det bare mig, men Azuro virkede også utilfreds med situationen - han kiggede tilbage på dem anderledes end han plejer og småtrippede lidt - og absolut ikke af glæde :neutral:

 

Cille og jeg kunne ikke helt lade være med højtlydt at kommentere hans form for "træning" :genert:

 

Hehe, sejt :mrgreen: Hvordan gjorde Cille?

Link til indlæg
Del på andre sites

Cille og jeg kunne ikke helt lade være med højtlydt at kommentere hans form for "træning" :genert:

 

Hehe, sejt :mrgreen: Hvordan gjorde Cille?

 

Altså nu er mange schæfere ret vokale, ja de er gode til at gø :engel:, men de er også ret gode til at "snakke", og Cille er rigtig god :cool: så hende kan man godt have en slags "samtale" med :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Lisette - slettet bruger

Jeg tror ikke jeg kunne have dyet mig for at sige et eller andet til hende. Hvorfor har hun overhovedet hund når hun nu tydeligvis ikke kan lide den:roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Et af mine faste luftesteder er der en fyr, der helt rutinemæssigt vælter sin hund om på ryggen "the Cesar way", så snart den ser ud til at ville gøre den mindste selvstændige ting. Og i går kom vi forbi en anden fyr, der ligeledes holdt sin hund nede på den måde. Jeg tror, han havde gjort det i noget tid, for et par kvinder trak deres hund i den modsatte retning, mens de højlydt snakkede om, at "det er simpelthen så væmmeligt at se på, det er ydmygende for hunden." Så der er åbenbart stadig en del, der bruger den slags metoder... :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Eeeeeeeeeeewwww skamme sig skulle han.

 

Jeg har en ven der også snakker om at vi skal huske at vende aslan om på ryggen sådan at han føler sig hjælpeløs, for sååååååååååå ved han at han er nederst i heakiet!

 

Underlig tanke :roll:

 

Jeg kan ikke helt se hvorfor jeg skal give aslan sådan et nederlag, han skal jo netop ikke føle sig hjælpeløs, og slet ikke i forhold til at VI er her for at hjælpe ham! Med måde, men vi skal da hjælpe ham med at få et dejligt liv, når vi nu har TVUNGET ham til at bo ved os!

Link til indlæg
Del på andre sites

Eeeeeeeeeeewwww skamme sig skulle han.

 

Jeg har en ven der også snakker om at vi skal huske at vende aslan om på ryggen sådan at han føler sig hjælpeløs, for sååååååååååå ved han at han er nederst i heakiet!

 

Underlig tanke :roll:

 

Jeg kan ikke helt se hvorfor jeg skal give aslan sådan et nederlag, han skal jo netop ikke føle sig hjælpeløs, og slet ikke i forhold til at VI er her for at hjælpe ham! Med måde, men vi skal da hjælpe ham med at få et dejligt liv, når vi nu har TVUNGET ham til at bo ved os!

 

Da jeg fik Bondo, havde "folk" også vældig travlt med at fortælle mig, hvordan jeg skulle skænde, disciplinere, straffe ham :roll:

 

Pudsigt nok var der ingen=meget få, der kom med forslag til, hvordan jeg kunne rose ham, hvordan jeg kunne opbygge vor relation positivt, hvilke sjove ting vi kunne foretage os sammen o. lign. :confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

I mandags mødte jeg et ligenede tilfælde. En ældre mand går med hans gravhundehvalp, som jeg tilfældigvis ved kun er omkring 14 uger, da han køber foder ved os.

 

Hvalpen får øje på sheila og kigger selvfølgelig med stor nysgerrighed på at vi går forbi. Desværre havde jeg ikke tid til at lade dem snakke, da jeg skulle nå bussen. Uden at hvalpen har sagt et kvæk eller gjort andet end bare kigget, så rykker han i snoren og skælder ud:shock:

Så det varer nok ikke særlig længe før den dårlige association er skabt og hvalpen begynder at gø når der kommer hunde:roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 4 weeks later...

Nu så jeg det sgu igen! :evil:

 

En unge fyr med en skøn hund (er ikke sikker på racen, men det lignede en alaskan malamute), som han efter min mening var unødvendigt hård overfor.

 

Hunden var løbet ud fra det grønne område (vi var på vej derover og mødte den ude på vejen) for at hilse på en anden hund, der kom forbi, og den kom ikke tilbage til fyren, da han kaldte på den, heller ikke da han kom helt tæt på den. Men det kan jeg sgu godt forstå, for da han fik fat på den, tog han fat i hovedet på den og gav den en rusketur, holdt derefter hovedet fast mens han stirrede den tæt ind i øjnene og skældte ud, og til sidst pinnede han den ned på ryggen så voldsomt, at den peb. :megaked: Hvis jeg var den hund, ville jeg endnu mindre have lyst til at komme, næste gang han kalder.

 

Puha, jeg kunne ikke holde ud at se på det. Jeg havde lyst til at sige noget, men han gjorde jo ikke noget ulovligt, og det er lidt ligesom at blande sig i andre folks børneopdragelse: De bliver jo bare defensive og vil alligevel ikke gøre noget anderledes.

 

Men øv, øv... bagefter kom fyren og hunden tilbage på det grønne område, og han stillede sig hen for at snakke med os andre. Jeg havde bare ikke lyst til at snakke med ham, for jeg syntes, at han var rigtig, rigtig dum! :mad:

Link til indlæg
Del på andre sites

Helt vildt synd, og nu har jeg mærket hvad "hundevold" kan gører ved en hund....stakkels stakkels hund :megaked:

 

Hvor/hvordan har du set det? Måske har jeg misset noget. :hmm:

 

Dumme dumme mand.....man skulle hive ham i øret skulle man! :mrgreen:

 

Jaaahhh, eller kan du ikke komme forbi Frederiksberg og få din store, farlige løve til at spise ham i én mundfuld? :mrgreen::mrgreen::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Forstår ikke hvorfor det skal være en kamp at træne og opdrage sin hund, det er jo lettere og sjovere at øve med dem når man har det sjovt og godt sammen...

 

Samt at folk ikke forstår hvordan man bruger et kvæler ordelingt, det ser jeg meget rundt omkring, hiv og stram ind er ikke formålet, men klik klik klik fra kæden er formålet ikke at kvæle dyret...

Link til indlæg
Del på andre sites

Forstår ikke hvorfor det skal være en kamp at træne og opdrage sin hund, det er jo lettere og sjovere at øve med dem når man har det sjovt og godt sammen...

 

Samt at folk ikke forstår hvordan man bruger et kvæler ordelingt, det ser jeg meget rundt omkring, hiv og stram ind er ikke formålet, men klik klik klik fra kæden er formålet ikke at kvæle dyret...

 

 

Jeg kommer lige fra et stort loppemarked a la Dragør. der så jeg 2 personer som kom med sine hunde i pigkvælerkæde, dem med pige vendende ind mod halsen. I en rigtig CM måde.

 

Jeg forstår ikke folk som tager sin hund med på overfuldte markeder, når de kan se, at hunden ikke kan klare dette også bruger sådanne kæde til at hive hunden med sig.

Ingen af de hunde som jeg mødte, var glade men mere stresset. :evil:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

jeg bliver gal og ked af hver gang jeg ser folk der rykke i de stakkels hunde.

Her i området er der en del store tøser der går rundt med deres små hunde. Samtidig snakker de i mobiltelefon og ser ikke en dyt af hvad der sker. De river og flår i hunden ( som naturligvis er i flexline) når den er på vej hen til Groa. Og hvorfor må hunde ikke snuse?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor/hvordan har du set det? Måske har jeg misset noget. :hmm:

 

Det var bare min dumme dyrelæge der mente jeg skulle tumle aslan :roll:

Og for at overdramatisere det, "hundevold" (i gåse øjn da det jo ikke som sådan er vold, nok bare mere psykisk et eller andet) og jeg mener da også at denne opførsel du så hører under "hundevold", dog er hans ret grov, ligefrem at ruske..... det må man jo ikke engang ved børn længere :-P:-P:-P:-P

 

Jaaahhh, eller kan du ikke komme forbi Frederiksberg og få din store, farlige løve til at spise ham i én mundfuld? :mrgreen::mrgreen::mrgreen:

 

Heh, Aslan ville logre med halen og sige uuuuuuh en der vil lege :roll:

Det er kun farligt når man ikke kan se det! (og han er begyndt at gø DYYYYYBE gø'er, sådan at det giver et helt spjæt i mig, når jeg ikke er forberedt på det)

 

Samt at folk ikke forstår hvordan man bruger et kvæler ordelingt, det ser jeg meget rundt omkring, hiv og stram ind er ikke formålet, men klik klik klik fra kæden er formålet ikke at kvæle dyret...

 

Det første er jo så også det der får en hund til at trække. Hvis der er krav om det til træning, har vi i sinde at købe et halvt Qvælerhalsbånd, ellers ønsker vi at Aslan bliver så rolig at vi altid vil kunne have sele på ham! (det ville være dejligt, trods hans størrelse)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kommer lige fra et stort loppemarked a la Dragør. der så jeg 2 personer som kom med sine hunde i pigkvælerkæde, dem med pige vendende ind mod halsen. I en rigtig CM måde.

 

Jeg forstår ikke folk som tager sin hund med på overfuldte markeder, når de kan se, at hunden ikke kan klare dette også bruger sådanne kæde til at hive hunden med sig.

Ingen af de hunde som jeg mødte, var glade men mere stresset. :evil:

Problemet med pigkvæler er at det er lovligt at sælge og købe men det er ulovligt at bruge herhjemme, men det er der bare ikke særligt mange der ved, men det er sgu da underligt at man kan bøbe noget som er ulovligt at bruge, nå nok om det:neutral:

 

Jeg er så heldig at bo i et ydeområde så når der er markeder heroppe er der gerne allemulige dyr tilsalg, var her igår på villerslevmarked (det største marked i Thy), og der var der en masse hundehvalpe tilsalg, heriblandt et kuld Am.Bullere og en masse småt blandingsskrevl. Det lykkedes mig enda at finde en underærneret hvalp:evil: og 3 heste der også kunne trænge til noget på sidebene:evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det første er jo så også det der får en hund til at trække. Hvis der er krav om det til træning, har vi i sinde at købe et halvt Qvælerhalsbånd, ellers ønsker vi at Aslan bliver så rolig at vi altid vil kunne have sele på ham! (det ville være dejligt, trods hans størrelse)

Nu er jeg lige gået glip af hva Aslan er for en:oops:

De fleste træningsstæder er ved at gå væk fra kvæleren som et undervisningsmiddel, hvilket er noget bæ for så er der endnu flere der ikke bruger kvæleren ordenligt. En halvkvæler er også et godt middel til at lære lidt om hvordan et kvæler fungerer, dog skal der tages højde for at halvkvæleren skal ligge løst/slapt ned af hundens hals, så man undgår at det strammer for meget op ved indspænding...

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var bare min dumme dyrelæge der mente jeg skulle tumle aslan :roll:

Og for at overdramatisere det, "hundevold" (i gåse øjn da det jo ikke som sådan er vold, nok bare mere psykisk et eller andet) og jeg mener da også at denne opførsel du så hører under "hundevold", dog er hans ret grov, ligefrem at ruske..... det må man jo ikke engang ved børn længere :-P:-P:-P:-P

 

Nåhh, stakkels "lille" Aslan! Hvorfor i alverden ville han ruske ham? For at gøre ham bange for dyrlæger? :confused::confused::confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...