Hop til indhold

Hvor kan jeg blive harm!


Aslan
 Share

Recommended Posts

Nu er jeg lige gået glip af hva Aslan er for en:oops:

De fleste træningsstæder er ved at gå væk fra kvæleren som et undervisningsmiddel, hvilket er noget bæ for så er der endnu flere der ikke bruger kvæleren ordenligt. En halvkvæler er også et godt middel til at lære lidt om hvordan et kvæler fungerer, dog skal der tages højde for at halvkvæleren skal ligge løst/slapt ned af hundens hals, så man undgår at det strammer for meget op ved indspænding...

 

Aslan bliver til en stor broholmer...nu han bare en lille stor en :blink:

Jeg havde hørt så meget godt om de halv kvæler halsbånd, at de bare lærte lyden at kende, og så slap man for kvæler halsbåndet...

Men lad os nu se, kæresten har lige snakket om at der hvor de skal træne, bruger de vidst nok sele til hvalpene.

Link til indlæg
Del på andre sites

Aslan bliver til en stor broholmer...nu han bare en lille stor en :blink:

Jeg havde hørt så meget godt om de halv kvæler halsbånd, at de bare lærte lyden at kende, og så slap man for kvæler halsbåndet...

Men lad os nu se, kæresten har lige snakket om at der hvor de skal træne, bruger de vidst nok sele til hvalpene.

 

vi har brugt halvkvæler til vores hund i knap 2 måneder og det har ikke hjulpet en skid...pardon my fransk ;)

 

vi har købt en sele til rundt om snuden i går og vil til at bruge den, vi har gået 2 korte ture med den og umiddelbart virker den god, dog virker han lit "flov"/ hæmmet med den på, men kommer nok når han vender sig ordentligt til den.

 

tilbage til topic.

 

Vi mødte 2 Flatcoated Retriever i dag, og ikke dem der var problemet men deres ejer.

 

vi går ned af en lille sti i et villa kvarter og pludselig kommer de halvløbende rundt om hjørnet uden sele, Cujo sætter sig straks og ligner en statue, de oversnuser ham indtil vi hører en kalde om bag hjørnet, så kommer der en mand frem og kalder dem til sig, så vågner cujo og han er klar til at snakke med hundene, nu hvor ejeren er der, men da han finder ud af det er en hanhund vi har, siger han at hans den ene tæve er i løbetid så de vil skynde sig videre inden det går galt, ordret "vi skynder os af sted, det går jo hurtigt med sådan en hanhund som din" og siger "sådan en stor hund skal jo i mund sele for andres skyld !"

 

(kan desværre ikke beskrive hans blik da han så Cujo og måden han kigget på ham på)

 

WHOOOT :confused:

 

Han er et hoved mindre end hans hunde og ham der lader sin tæve rende rundt uden sele, ja dem begge.

 

og en mundsele er for at styre ham nemmere, han er jo stærk, nogle tror vist det er for at holde mundet lukket.

 

Cujo var oppe og "ringe" da han jo ikke fik lov at snakke med hundene da ejeren endelig kom og så kunne jeg stå med en fortvivlet hund tilbage som selvfølgelig fik snudeselen lidt af fordi han er så ivrig og glad når han møder andre, specielt hvis han ikke må snakke med dem.

 

Tænkte bare at enten skulle de være i sele så han kunne styre dem eller lade dem snakke med cujo, så hurtig tror jeg næppe en hvalp på 10 mrd. havde gjort den tæve gravid! hvis hun ville...

 

så kom det fra mit hjerte...

Redigeret af guanomo
er en gud til at mangle at skrive ord
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Tanten
Problemet med pigkvæler er at det er lovligt at sælge og købe men det er ulovligt at bruge herhjemme, men det er der bare ikke særligt mange der ved, men det er sgu da underligt at man kan bøbe noget som er ulovligt at bruge, nå nok om det:neutral:

 

Det er lovligt at bruge så længe piggene er under 8 mm.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Aslan bliver til en stor broholmer...nu han bare en lille stor en :blink:

Jeg havde hørt så meget godt om de halv kvæler halsbånd, at de bare lærte lyden at kende, og så slap man for kvæler halsbåndet...

Men lad os nu se, kæresten har lige snakket om at der hvor de skal træne, bruger de vidst nok sele til hvalpene.

 

Så kan man jo tænke lidt over HVORFOR lyden af kvælerkæden har en virkning :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
vi har købt en sele til rundt om snuden i går og vil til at bruge den, vi har gået 2 korte ture med den og umiddelbart virker den god, dog virker han lit "flov"/ hæmmet med den på, men kommer nok når han vender sig ordentligt til den.

 

Igen: Hvorfor virker sådan en grime?

Hvad er det hunden oplever, siden grimen virker "antitrækkende"?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hm. Studsede også lidt over grimen, og kvælet.

 

Nu har jeg altid haft helkvæl på mine hunde (iform af retrieverlinen), dog ikke sådan at forstå at jeg nogensinde har rykket i dem, da dette aldrig har været nødvendigt.

 

Men efter min ringe mening, burde man nok kigge på hvorfor man ikke ahr lært hunden at lade være med at trække, istedet for at gribe til yderligheder.

 

Ligesom Ninjamor skriver, har jeg selvsamme spørgsmål:

Hvorfor virker sådan en grime?

....HVORFOR lyden af kvælerkæden har en virkning

 

Kig indad. Enhver hund kan lære at gå ordentligt. Også uden nogensinde at have haft et halsbånd eller en sele på den. Det kommer dog hurtigt til at kræve nogen mere tålmodighed og "legen rundt", når først hunden har fået den uvane at trække.

 

;-)

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Hm. Studsede også lidt over grimen, og kvælet.

 

Nu har jeg altid haft helkvæl på mine hunde (iform af retrieverlinen), dog ikke sådan at forstå at jeg nogensinde har rykket i dem, da dette aldrig har været nødvendigt.

 

Men efter min ringe mening, burde man nok kigge på hvorfor man ikke ahr lært hunden at lade være med at trække, istedet for at gribe til yderligheder.

 

Ligesom Ninjamor skriver, har jeg selvsamme spørgsmål:

 

 

Kig indad. Enhver hund kan lære at gå ordentligt. Også uden nogensinde at have haft et halsbånd eller en sele på den. Det kommer dog hurtigt til at kræve nogen mere tålmodighed og "legen rundt", når først hunden har fået den uvane at trække.

 

;-)

 

jeg synes også det er springe over hvor gærdet er lavest. Jeg kan på ingen måde se det er til fordel for hunden.

Hvis min hund var "flov"/hæmmet ville jeg straks smide l*ortet i skraldespanden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Da han finder ud af det er en hanhund vi har, siger han at hans den ene tæve er i løbetid så de vil skynde sig videre inden det går galt, ordret "vi skynder os af sted, det går jo hurtigt med sådan en hanhund som din".

 

Hvorfor i alverden lader han sin løbske tæve gå uden snor, hvor hun kan møde andre hunde? :confused: Så beder han da næsten om at få et kuld gadekryds. :???:

Ikke at jeg har noget imod gadekryds... men det lyder ikke til, at han var interesseret i at blive papfar. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Fenris

Nogle gange er det altså mere ejeren end hunden, der er problemet. Ofte endda, tror jeg. Der bor en lille gårdhundeagtig hund i nærheden af os, og dens ejer blir lidt småpanisk, når vi møder dem. Oplevede her sidst, at hendes hund logrede og så meget hilse-lysten ud, men den fik ikke lov til at sige hej til Fenris (som osse var i snor). I stedet sagde ejeren noget i stil med "næh, sådan en stor hund har vi ikke lyst til at gøre sur". Det er sgu lidt tåbeligt. A) Fenris blir ikke sur uden videre og B) hun kunne jo bare spørge mig, hvordan han reagerede. Men hun er vist bange for, at hendes hund blir sur, og så blir min (eller andres) hund sur, og så er der slåskamp. Jeg tænker bare, at hunden sgu da aldrig lærer at omgås andre, hvis den ikke får lov.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Fenris

Jeg synes i øvrigt osse, det er decideret ubehageligt at opleve en hundeejer skamskænde på sin hund og lægge den ned på ryggen. Især med de små hunde, hvor det jo er muligt (det er lidt svært at lægge en stor hund ned).

Link til indlæg
Del på andre sites

Igen: Hvorfor virker sådan en grime?

Hvad er det hunden oplever, siden grimen virker "antitrækkende"?

 

A hva, den må jeg have igen.

 

Hvis du spørger hvad min hund oplever ved det, så tror jeg bare det er fordi han ikke er vant til den.

Sonja77

Nej han havde nok ikke lyst til at være papfar :-P

 

DKWiechert

3 tur i dag med den på, han virker ikke hæmmet mere eller flov.

Vi har købt den netop for at lære ham ikke at trække og gå pænt.

Kvæler var faktisk fordi det var det eneste de havde i hans størrelse som var stærk nok, det var af nylon så ikke nogle lyde som nogle siger?

 

Husk han er "kun" 10 mrd. og stadigvæk lære at gå pænt, han er god til det, dog trækker han altid lidt i starten plus han er utrolig ivrig for at møde folk og lidt kontrol er vel rart at have over sin hund? uden den føler sig nedværdiget.

 

Jeg syntes ikke den sele vi har købt er yderligereheder, jeg ser det mere som et redskab til at "finpudse" hans gangart :-)

 

Når nu vi ikke kan komme på træningshold må jeg jo selv lære ham tingene efter bedste evne.

 

Som bonus info, jeg kan hellere ikke se hvorfor man skal få hunden ned på ryggen og "overgive" sig.

 

Vores får mere ud af sine ture med den "gimme" end med et halvkvæler.

 

det er sådan en her vi har til ham, kan ikke se han bliver hæmmet af det, men det er da naturligt at en hund skal vende sig til at have sådan en på.

[media]http://www.simplyk9.co.uk/images/halti500w.jpg[/media]

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...