Hop til indhold

Hun vil ikke lege???

Gæst Vejse
 Share

Recommended Posts

Hej :-D

Hentede igår en super skøn tøs på ca. 1 år, køreturen brød hun sig ikke om så der skal nok lidt bil træning til...

Hun er stille og meget hengiven, og efter at have undersøgt sit nye hjem faldt hun helt til ro, hun er meget velopdragen, springer ikke op, bliver på gulvet og rører ikke ved ting og gør ikke, Ude kan hun gå uden snor, kommer når jeg kalder og elsker sneen som hun farer gennem som en torpedo..:-D Alt dettet er fint, men ikke om jeg kan få hende til at lege indendørs (legetøj, trække leg osv.) Hun søger bevist mine hænder og ignorer fuldstændigt alt andet...

Hvordan får jeg lige hende aktiveret..

Mvh.

Veise

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er skam rolig;-) Har prøvet med forskellige legetøj med godbidder i, Hun snuser til dem og ikke mere...

Hun spiser normalt efter tidliger ejers oplysninger, men hun har aldrig været vild begejstret efter godbidder, men hun tager dem dog... Måske jeg bare skal finde lige dem det gør trikket...

Mvh.

Veise

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er skam rolig;-) Har prøvet med forskellige legetøj med godbidder i, Hun snuser til dem og ikke mere...

Hun spiser normalt efter tidliger ejers oplysninger, men hun har aldrig været vild begejstret efter godbidder, men hun tager dem dog... Måske jeg bare skal finde lige dem det gør trikket...

Mvh.

Veise

Åh ja, det er jo lidt af en opgave, hvis hunden ikke er madglad:-)

Velkommen til, forresten:-D og tillykke med hunden:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis hun først er kommet hjem igår kan hun være både træt og stresset. Så er lysten til godbidder måske ikke så stor og hun skal jo lige falde til først. Jeg tror såmænd hun lige nu er rigelig aktiveret bare ved at skulle vænne sig til et nyt sted.

Så nyd at hun er der, nus og gå nogle korte ture, så skal det andet nok komme ;-)

Tillykke med hende og velkommen til.

Link til indlæg
Del på andre sites

Mvh.

Veise

Frolic! :5up: det får generelt alle hunde til at ville godbidder :mrgreen:

[media]http://www.petplanet.co.uk/shop_dev/assets/new_product_images//pedigree/frolic_ringos.jpg[/media]

Link til indlæg
Del på andre sites

Meget enig med de andre, hun skal lige falde til først :-D tillykke med hende og velkommen til...

Og, så kan det jo være, at hun aldrig har lært at lege med mennesker? Mine svigerforældres gamle tæve har aldrig lært at lege - eller problemløse for den sags skyld... Så hun fatter simpelthen ikke hvad det går ud på... Men hun er også 9 år nu, så jo nooooget ældre end din... Så det kan jo indlæres

Link til indlæg
Del på andre sites

Meget enig med de andre, hun skal lige falde til først :-D tillykke med hende og velkommen til...

Og, så kan det jo være, at hun aldrig har lært at lege med mennesker? Mine svigerforældres gamle tæve har aldrig lært at lege - eller problemløse for den sags skyld... Så hun fatter simpelthen ikke hvad det går ud på... Men hun er også 9 år nu, så jo nooooget ældre end din... Så det kan jo indlæres

Selvfølgelig har i ret:hmm:hun skal have tid...

hun er dejlig og kræsen.. ha ha...

Prøvede at presse noget leverpostej fra den lokale brugs ned mellem sammenføjningerne på en af de der kunstige kødben, det vakte lidt intresse, men da jeg prøvede med slagter mester bertelsen`s julepostej gik hun amok.. nu kan vi kæmpe lidt om benet.. :klap:Hun vinder selvfølgelig..:5up:

Ønsker jer en god jul og et lykkebringende nytår..

Mvh.

Vejse

Link til indlæg
Del på andre sites

Selvfølgelig har i ret:hmm:hun skal have tid...

hun er dejlig og kræsen.. ha ha...

Prøvede at presse noget leverpostej fra den lokale brugs ned mellem sammenføjningerne på en af de der kunstige kødben, det vakte lidt intresse, men da jeg prøvede med slagter mester bertelsen`s julepostej gik hun amok.. nu kan vi kæmpe lidt om benet.. :klap:Hun vinder selvfølgelig..:5up:

Ønsker jer en god jul og et lykkebringende nytår..

Mvh.

Vejse

Hun har da bare god smag :-D Hun er da for fin til den kedelige leverpostej fra fakta, det skal da være slagterens:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

når vi fik vores hund hjem, så ville de helller ikke noget, for det hele er så overvældende:???:

hun er måske ikke van til at lege indedørs eller som de andre siger, tror jeg også, at det nok skal komme med tiden, når vuffen er faldet til:blink:

velkommen til og tillykke med en god hund:lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010

Velkommen til :vinken:og tillykke med familieforøgelsen:klap:.

Jeg vil skrive som de andre - det tager tid. Og den tid det tager kan være forskellig fra hund til hund. Jeg er SIKKER på at det nok skal komme:5up:

Jeg har også for 1 måneds tid siden (er det faktisk nu:-D) overtaget en hund på 5½ år. I starten var han MEGET stille og rolig, og det var tydeligt at han holdt sig tilbage. Han skulle jo lære og føle sig frem, hvor hans plads i familien skulle være.

Nu er han begyndt at blive frækkere, opsøger selv leg, dutter mig på låret når han vil "sige noget", laver play bow foran mig osv. Snakker og siger uhhh uhhhhh wow uhhhh lige som min tøs.:lun:... Jeg kan dog STADIG mærke at der er mere tilbage i ham, men er sikker på at det nok skal komme.

.... Fremskridtene skal ske i hendes tempo, og vent på at hun selv tager intiativet til de lidt voldsommere lege. Du kan derimod tage intiativ til at hygge. Jeg ligger mig ofte ned på stue gulvet hvor efter begge mine uldtotter kommer hen og nærmest smider sig oven i mig:lol:.

Held og lykke:engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Tillykke med den nye hund - Det lyder til at være en rigtig skøn hund du har fået dig! :5up:

Et godt råd i forhold til at få en omplaceringshund: TÅLMODIGHED :engel:

Bamse viste først HELE sin personlighed efter ca. ½ år - Så ting tager tid.

Kaia der kun var 5 mdr. da vi fik hende, faldt noget hurtigere til, men vi mærkede på andre måder, end med Bamse at hun var igennem noget af en omvæltning.

Så bare tag den med ro og glem alt om trække/ruske lege det første stykke tid. Hunden er i forvejen stresset og sådanne lege forværre det kun - Det samme med kastelege.

Fodersøg på overskuelige områder, små aktiveringslege med yndlings leverpostejen og andre små hjerne og samarbejdsøvelser er langt at foretrække i indkøringsperioden.

Og så bare RO til at lære jer og det nye hjem at kende - Så skal alt det andet nok komme :5up:

Hvis det viser sig hun ikke er til ruske/trækkelege, så behøver hun jo heller ikke lære det.

For der er heldigvis mange andre sjove måder at lege med sin hund på, som giver mere mental stimulering og mindre overgearet hund - Så bare vent og se, i skal nok få mange hyggelige legetimer sammen!!

Glæder mig til at se billeder :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites