Hop til indhold

Kender I denne blanding?

Gæst Gandalf
 Share

Recommended Posts

Hejsa!

Jeg er ny herinde, men har leget med tanken længe om, at oprette en profil.

Jeg kunne meget godt tænke mig at få input til følgende:

Jeg har fået Gandalf for halvandet år siden, hvor han blev indleveret som hittehund til Dyrenes Beskyttelse. Han var blevet efterladt og var ret tynd, da jeg fik ham )0:

Han blev estimeret til at være et par år gammel dengang, så jeg fejrer hans fødselsdag den dag, han kom hjem til mig. Så i dag er han 3 år gammel (0;

Han er en fantastisk lille hund og jeg elsker ham overalt på jorden!

Mit spørgsmål går på: Er der nogen der har set sådan en blanding før. som evt. har en ide til, hvad han er en blanding af?

Jeg har hørt gæt der går på dansk/svensk og gravhund, men jeg synes måske han er lige en tak for stor til det. Men helt sikkert er det dansk/svensk i ham, da han har samme form og den lyse plet på brystet.

Jeg ville blive super glad, hvis der er nogen her, der kan hjælpe?

På forhånd tusind tak!

Christina og Gandalf

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er han fin :hjerte: Jeg tænkte også umiddelbart d/s og gravhund, men det er svært at bedømme hans bygning fuldt ud, samt størrelsen på de billeder. Har du eventuelt nogle billeder, hvor vi kan se hele hans krop? - og måske nogle hvor man kan bedømme hvor stor han er i forhold til et eller andet? :-D

Velkommen til, forresten :vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nøj hvor er han skøn :hjerte:

Men kan godt forstå du undrer dig over blandingen, for det er godt nok svært synes jeg. Kan godt følge pinscher-tankegangen lidt med de aftegninger, farver og lange ben. Alt for lange ben til gravhund :shock: Så hvis der er sådan en fyr indblandet, så er der nogle meget stærke gener et andet sted, som har overrulet de korte ben :lol:

Hmm... har ellers ikke på stående fod et godt bud, men måske der kommer andre. Folk herinde er vist ret skrappe til det der :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Freya og Imba,

tusind tak for jeres bud.. Det med pincheren var nyt for mig, men nu har jeg lige kigget på lidt billeder af sådan en, og det kunne faktisk godt ligne (0;

Jeg ser lige om der er andre bud herinde.. har også hørt at det måske kunne være noget tysk jagtterrier.. høhø.. ja det er sørme svært..

Men tak indtil nu og rigtig godt nytår!

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har jeg lige kigget på denne der Mellem Pincher (tysk pincher), og det ligner da også helt vildt! Og han er jo lidt større end dværg pincheren og lidt mindre end den tyske pincher, så det er jo nok fordi han er blandet med en dansk svensk.. høhø jeg tror vi nærmer os!

Men jeg har også hørt et par dyrlæger nævne gravhund, da hans poter åbenbart skulle ligne dem 100 %... hmm det er ikke nemt:hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nårh hvor er hun sød, hende Karla.. :-D

Ja ligner godt.. men Gandalf har en længere snude..

Og angående de hår, så har han længere hår på bagbenene, som, så vidt jeg ved, ikke er på hverken en pincher eller en dansk svensk?

Link til indlæg
Del på andre sites

• 9 months later...
Gæst transparant

Nu ved jeg godt denne tråd er gammel.. Men, jeg har en hanhund på 2 år, hvor moren er DSG, og vi er ikke sikre på hvad faren er. MEN, han ligner din ;-) Mit gæt har hele tiden gået på at Max's far er enten Dobermann (pinscher), eller schæfer. Evt. rottweiler.. Men han har ikke store poter som en rottweiler. Og synes han minder mest om en pinscher type.. Men du kan se ham her:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu ved jeg godt denne tråd er gammel.. Men, jeg har en hanhund på 2 år, hvor moren er DSG, og vi er ikke sikre på hvad faren er. MEN, han ligner din ;-) Mit gæt har hele tiden gået på at Max's far er enten Dobermann (pinscher), eller schæfer. Evt. rottweiler.. Men han har ikke store poter som en rottweiler. Og synes han minder mest om en pinscher type.. Men du kan se ham her:

Sød hund du har :-) og velkommen til.

Link til indlæg
Del på andre sites