Gæst Gandalf Skrevet December 27, 2010 Rapporter Share Skrevet December 27, 2010 Hejsa! Jeg er ny herinde, men har leget med tanken længe om, at oprette en profil. Jeg kunne meget godt tænke mig at få input til følgende: Jeg har fået Gandalf for halvandet år siden, hvor han blev indleveret som hittehund til Dyrenes Beskyttelse. Han var blevet efterladt og var ret tynd, da jeg fik ham )0: Han blev estimeret til at være et par år gammel dengang, så jeg fejrer hans fødselsdag den dag, han kom hjem til mig. Så i dag er han 3 år gammel (0; Han er en fantastisk lille hund og jeg elsker ham overalt på jorden! Mit spørgsmål går på: Er der nogen der har set sådan en blanding før. som evt. har en ide til, hvad han er en blanding af? Jeg har hørt gæt der går på dansk/svensk og gravhund, men jeg synes måske han er lige en tak for stor til det. Men helt sikkert er det dansk/svensk i ham, da han har samme form og den lyse plet på brystet. Jeg ville blive super glad, hvis der er nogen her, der kan hjælpe? På forhånd tusind tak! Christina og Gandalf Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst freya3010 Besvaret December 27, 2010 Rapporter Share Besvaret December 27, 2010 Det kunne godt ligne at der var noget pinscher i ham:hmm:.. nærliggende er dværgpinscher. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Imba Besvaret December 27, 2010 Rapporter Share Besvaret December 27, 2010 Hvor er han fin :hjerte: Jeg tænkte også umiddelbart d/s og gravhund, men det er svært at bedømme hans bygning fuldt ud, samt størrelsen på de billeder. Har du eventuelt nogle billeder, hvor vi kan se hele hans krop? - og måske nogle hvor man kan bedømme hvor stor han er i forhold til et eller andet? Velkommen til, forresten Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Gandalf Besvaret December 27, 2010 Rapporter Share Besvaret December 27, 2010 Tusind tak for svar! Det var godt nok hurtigt! Jeg har fundet et par billeder, hvor han bl.a. er ved siden af sin madskål og sammen med min nevø (0; Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Imba Besvaret December 27, 2010 Rapporter Share Besvaret December 27, 2010 Nøj hvor er han skøn :hjerte: Men kan godt forstå du undrer dig over blandingen, for det er godt nok svært synes jeg. Kan godt følge pinscher-tankegangen lidt med de aftegninger, farver og lange ben. Alt for lange ben til gravhund Så hvis der er sådan en fyr indblandet, så er der nogle meget stærke gener et andet sted, som har overrulet de korte ben Hmm... har ellers ikke på stående fod et godt bud, men måske der kommer andre. Folk herinde er vist ret skrappe til det der Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Gandalf Besvaret December 27, 2010 Rapporter Share Besvaret December 27, 2010 Hej Freya og Imba, tusind tak for jeres bud.. Det med pincheren var nyt for mig, men nu har jeg lige kigget på lidt billeder af sådan en, og det kunne faktisk godt ligne (0; Jeg ser lige om der er andre bud herinde.. har også hørt at det måske kunne være noget tysk jagtterrier.. høhø.. ja det er sørme svært.. Men tak indtil nu og rigtig godt nytår! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst freya3010 Besvaret December 27, 2010 Rapporter Share Besvaret December 27, 2010 prøv lige at se billedet på denne hjemmeside: Ratpinscheren De skriver at det er en blanding af en dsg og en dværg pinscher = navnet ratpinscher. Ørerne er der dog forskel på, men ligheden er da slående:5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst spitZ Besvaret December 27, 2010 Rapporter Share Besvaret December 27, 2010 Mellem pincher + Dansk svensk gårdhund Synes ikke han ser så lang ud? Men han kan vel også være en blanding af mange flere racer:hmm: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst ENVY Besvaret December 27, 2010 Rapporter Share Besvaret December 27, 2010 Jeg ville mene at han var dværgpinscher blandet med dansk/svensk. Smuk vaps:lun: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst ENVY Besvaret December 27, 2010 Rapporter Share Besvaret December 27, 2010 Men ja ørene kunne godt tyde på mellem pinscher. De ligger nemlig ned. Meeeen dansk/svensk standarten er jo meget.... Lad mig sige nuanceret Så det kunne jo selvfølgelig være en stor en af slagsen Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
søster lagkage Besvaret December 27, 2010 Rapporter Share Besvaret December 27, 2010 han er smuk, og jeg tror, at han er en rigtig blanding han ligner helt vildt zelda i vores park (men hun er yngre) - hun er "bare en hund", siger ejeren. en hund-hund. moren var også en hund. bare hund, umuligt at sige hvilken slags, men meget, meget skøn :hjerte: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst ENVY Besvaret December 27, 2010 Rapporter Share Besvaret December 27, 2010 Eller en anden mulighed kunne være at der var manchester terrier i ham. Han virker bred i snuden på billederne... Og nu skal jeg nok stoppe:engel: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
søster lagkage Besvaret December 27, 2010 Rapporter Share Besvaret December 27, 2010 men han har da mere pels end både d/s og dværgpinscher ikke? ser ud til, at han har lidt faner på baglår og hale. og større. men skøn uanset hvad :hjerte: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Gandalf Besvaret December 27, 2010 Rapporter Share Besvaret December 27, 2010 Nu har jeg lige kigget på denne der Mellem Pincher (tysk pincher), og det ligner da også helt vildt! Og han er jo lidt større end dværg pincheren og lidt mindre end den tyske pincher, så det er jo nok fordi han er blandet med en dansk svensk.. høhø jeg tror vi nærmer os! Men jeg har også hørt et par dyrlæger nævne gravhund, da hans poter åbenbart skulle ligne dem 100 %... hmm det er ikke nemt:hmm: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret December 27, 2010 Rapporter Share Besvaret December 27, 2010 Jeg synes han ligner en gårdhundeblanding ret godt .... Min Karla er en blanding af gårdhund og labrador og hans hovedform synes jeg ligner ret meget hendes... Hun er ud af et kuld på 4, de to af hvalpene var sorte, de to andre sort og rustfarvede ligesom din... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Gandalf Besvaret December 27, 2010 Rapporter Share Besvaret December 27, 2010 Nårh hvor er hun sød, hende Karla.. Ja ligner godt.. men Gandalf har en længere snude.. Og angående de hår, så har han længere hår på bagbenene, som, så vidt jeg ved, ikke er på hverken en pincher eller en dansk svensk? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret December 27, 2010 Rapporter Share Besvaret December 27, 2010 Undskyld, det var ikke særligt flinkt ikke at smide profilbilleder ind - så du kunne se hende fra siden (de rustfarvede har jeg desværre kun hvalpebilleder af, så de ser jo nok meget anderledes ud nu)... Her er Karla fra siden Men det kan godt være, hun er mere kortnæset Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst ENVY Besvaret December 27, 2010 Rapporter Share Besvaret December 27, 2010 Lua har da faner på baglårende. ..... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst transparant Besvaret Oktober 16, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 16, 2011 Nu ved jeg godt denne tråd er gammel.. Men, jeg har en hanhund på 2 år, hvor moren er DSG, og vi er ikke sikre på hvad faren er. MEN, han ligner din Mit gæt har hele tiden gået på at Max's far er enten Dobermann (pinscher), eller schæfer. Evt. rottweiler.. Men han har ikke store poter som en rottweiler. Og synes han minder mest om en pinscher type.. Men du kan se ham her: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
anne-lise hansen Besvaret Oktober 16, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 16, 2011 hvad med Tysk Jagtterrier ? - de kan være ruhårede så det kan forklare antydningen af faner på benene. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tullemus Besvaret Oktober 16, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 16, 2011 Nu ved jeg godt denne tråd er gammel.. Men, jeg har en hanhund på 2 år, hvor moren er DSG, og vi er ikke sikre på hvad faren er. MEN, han ligner din Mit gæt har hele tiden gået på at Max's far er enten Dobermann (pinscher), eller schæfer. Evt. rottweiler.. Men han har ikke store poter som en rottweiler. Og synes han minder mest om en pinscher type.. Men du kan se ham her: Sød hund du har og velkommen til. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts