Hop til indhold

Pension vs. privat pasning - Med på ferie?


Gæst Coco-doodle
 Share

Hvis I skulle på ferie, hvad så med hunden?  

45 stemmer

  1. 1. Hvis I skulle på ferie, hvad så med hunden?

    • Min hund skulle i hundepension
      3
    • Min hund skulle passes hos venner/familie
      27
    • Jeg ville aldrig tage på ferie uden min hund
      8
    • Andet (skriv gerne)
      7


Recommended Posts

Gæst Coco-doodle

Hej:-D

 

Hvis I skulle på ferie ville I så hvis mulighederne var der, få passet hos venner/familie eller i en hundepension?

 

Og hvad med at tage hunden med på ferie? Har I gjort det? Hvad med fly-rejser? :hmm:

 

For mit vedkommende vil Coco ikke kunne komme med lige på denne ferie, da det er 14 i storby og forlystelsesparker. Så der skal hun enten passes hos min Onkel, som hun kender rigtig godt eller være i en hundepension.

 

Men vi HÅBER på engang at kunne være i Californien i ½ eller 1 helt år. Det ville være hvor vi så boede i et hus og havde en "alm" hverdag.

Ville I synes det var en for lang flyve tur og en for stor omvældning for hunden? Det er overhovedet ikke aktuelt, men tænkte bare om nogen af jer havde erfaringer med fly-rejser og også nogle meninger, både positive og negative

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis jeg skulle ½ år til USA, så ville Petrine blive bedøvet helt skævt og proppet i en kasse, have en hæslig traumatiserende flytur for min skyld :oops:

 

Når vi tager på ferie uden hunde, så bliver de passet privat, er ikke så begejstret for pensioner, der er altid en frygtelig larm, når jeg går forbi sådan nogle, der er ingen underholdning og kropskontakt, ingen sofa og TV-hygge etc.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Coco-doodle
Hvis jeg skulle ½ år til USA, så ville Petrine blive bedøvet helt skævt og proppet i en kasse, have en hæslig traumatiserende flytur for min skyld :oops:.

 

Det er også det jeg tænker!:blink: Men det er jo for vores skyld, og ikke hundens!

 

Ville nok aldrig tage afsted så lang tid uden Coco, men vil jo gerne ikke gøre noget der kan "skade" hende.

Men ja, mon ikke hun overlever fly-turen med noget bedøvelse:oops::damn::confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Trine199

Hej selv ;-)

 

Jeg ville til hver en tid få Chilli passet i den hundepension hun var i i sommeren 2010 og hvor vi KUN har gode erfaringer med at have hende.:5up:

 

For flere år siden var min kæreste og jeg på sommerferie i et sommerhus på Mors og kørte i bil rundt i det meste af Nordjylland, Mors og Djurs.

Her havde vi vores gamle Rottweiler-tæve med i bilen, og havde sikret os at vi måtte have hende med i sommerhuset.

Vi besøgte også KUN steder hvor vi måtte have hund med og blev faktisk overrasket over HVOR mange steder hunde var velkomne! :klap:

 

Fx. havde vi en super oplevelse med hund i Aalborg Zoo, hvor både hunden og dyrene i Zoo fik en helt ekseptionel oplevelse ud af at møde hinanden! :banan:

 

Desuden var hun også med på fx. Aalborg Marinemuseum, Hanstholm Bunkermuseum (hvor hun bla. var med ude og køre i tog!) ogJyllandsakvariet i Thyborøn,og selvfølgelig var hun også med ude og soppe med 2 ben i hvert sit farvand på Skagen's Gren :slem:

 

Om det er forsvarligt at tage en hund med ud og flyve eller ej, må jo stå for folk's egen regning, men personligt ville jeg nok lade være...

Dels fordi det er hamrende dyrt, hunden skal sandsynligvis i karantæne, og så er der jo risikoen for flyve-syge, samt dét at hunden sandsynligvis ikke må være i kabinen hos sin ejer, men skal være i bur/transportkasse i et lastrum i flyet - og det ville jeg ALDRIG byde min hund! :shock:

 

Håber du finder en løsning på dit spørgsmål, og skal du nogensinde havde din hund i hundepension og bor i nærheden af Fyn, kan jeg varmt anbefale www.egeby-hundepension.dk

Link til indlæg
Del på andre sites

Når vi skal afsted i år, bliver vi desværre nødt til at sende 4 stk. i pension for første gang, i længere tid ( dvs. vi sender dem afsted et par gange inden, bare en enkelt overnatning, for at de skal kende stedet igen ), jeg må sige at det er med blødende hjerte, men der er desværre ingen familie, til at kunne tage sig af dem.

Når vi ellers er afsted nogle dage, kommer én af sønnerne og passer hunde og hus, men det var ikke en mulighed. :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Når vi skal i Lalandia her sidst i januar, så skal vores gamle Luna med og Ronja skal passes af nogle af vores venner.

Årsagen er, at vores venner som skal passe Ronja, helst kun vil passe små hunde (Luna er en Amstaff og Ronja er en dværg puddel). De kan vældigt godt lide Luna, men har selv 3 små hunde som ikke er vant til store hunde.

Til sommer er vi lidt i tvivl om hvad vi gør.

Skal vi i Lalandia igen gør vi som her i januar, men skal vi sydpå, overvejer vi om vi skal have Luna med eller finde en pension vi er trygge ved og som vil tage Amstaff ind.

Jeg vil helst have hende med, men det kan være lidt svært med en kørselv ferie gennem tyskland pga hendes race. Desuden skal vi i forvejen være helt sikre på at der hvor vi evt skal hen, at der ikke bare er tilladelse til hund, men også Luna netop pga hendes race.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tager ikke på ferie uden min hund. Kan hun ikke komme med, skal jeg ikke på ferie..

 

Heller ikke her !

Bailey var sidste sommer, med på kanalsejllads på de hollandske kanaler.

(http://www.hunde-forum.dk/members/4051-albums1367.html)

 

I sommers var vi i sommerhus på Rømø. Der var hun naturligvis også med.

Det var jo der hun blev kongelig :mrgreen:

(http://www.hunde-forum.dk/vis-os-din-perle/17812-lidt-kongelig-har-man-vel-lov-vaere.html)

 

Vi har også haft talt om den svenske skærgård.... (der er godt nok lidt strengere krav til "hundepasset" i Sverige)

 

Alt ligger indenfor køreafstand, jeg vil ikke dope hende og sætte hende i et fly.

Link til indlæg
Del på andre sites

Heller ikke her !

Bailey var sidste sommer, med på kanalsejllads på de hollandske kanaler.

(http://www.hunde-forum.dk/members/4051-albums1367.html)

 

I sommers var vi i sommerhus på Rømø. Der var hun naturligvis også med.

Det var jo der hun blev kongelig :mrgreen:

(http://www.hunde-forum.dk/vis-os-din-perle/17812-lidt-kongelig-har-man-vel-lov-vaere.html)

 

Vi har også haft talt om den svenske skærgård.... (der er godt nok lidt strengere krav til "hundepasset" i Sverige)

 

Alt ligger indenfor køreafstand, jeg vil ikke dope hende og sætte hende i et fly.

 

Åh ja kan godt huske både-ferien:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg elsker jo hunde, og vil helst af hele mit hjerte have dem med...:lun:

Men der er da nogle gange hvor jeg må bukke efter for min familie, og tage nogle steder hen, hvor der ikke kan være hunde med...:engel:

men jeg leger da lidt med tanken om,at ville have et job med, at gå ture med andre hundeejers hunde, der har en travl hverdag i ny og næ, eller skal et sted hen, hvor der ikke kan være hund(e) med, og hvor jeg så kom ind i billedet...mig som elsker hunde og ville gerne passe dem hver dag eller i ferien eller bare gå med dem inden i kom hjem...mon der er en fremtid i det?:engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst MorTilKatja

Jeg har stemt andet :)

 

For jeg syntes det kommer an på ferien, altså hvor vi skal hen, men hvem osv.

 

Hvis det er til et sted hvor jeg ved der konstant er mange mennesker og jeg bare er et stort stress monster, ja så vil jeg faktisk hellere have han bliver passet hos venner eller familie, så jeg ikke har ham at "bøvle" med ud over vores datter..

 

Hvis det er Lalandia vil jeg også helst afsted uden hund, da jeg ikke vil ricikere den ikke kan være alene i huset når man er ude at bade :)

 

Men hvis det er sommerhus og lign. ville jeg tage ham med :)

 

Jeg gider helst ikke til udlandet, jeg har været på nogle udlandsrejser både med bus, bil og fly, og det siger mig bare ikke noget.. Total stress-monster indtil jeg er hjemme, hvor jeg skal have et par dage for mig selv før jeg ikke er stresset mere :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst solskin

Jeg tager ikke på ferie uden mine hunde.

 

Er blevet inviteret på rejse da min mor fyldte 60 - jeg takkede nej.

 

+ en rejse da mine svigerforældre skulle fejre sølvbryllup - jeg takkede nej.

 

Det kan godt være de syntes jeg var tosset, men det måtte de bare acceptere. Når jeg kan leve med at være tosset, kan de vel også :blink:

 

Siden er jeg ikke blevet spurgt :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ved ikke helt hvad jeg skal krydse af på afstemningen, jeg vil vælge to ting! Får gerne hundene passet hos venner/familie, når behovet er der. Men jeg ta'r ikke på ferie uden hundene.

 

Jeg har faktisk ikke holdt "rejse-væk-ferie" siden jeg fik hund, før sommeren 2009, hvor jeg tog på campngferie - den ideelle ferieform for hundeejere! Så det bli'r min ferieform for fremtiden, helt sikkert.

 

Til gengæld har eg et arbejde der indimellem indebærer turné, så får jeg hundene passet hos familie/venner, og det fungerer bare kanon. Det har været svært med Frostie, der ikke er vild med andre hunde, men nu har vi stille og roligt bygget et lille "netværk" op, så foruden søster er der hele 3 andre steder hundene kan passes.

 

MVH Korvis

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja jeg kan altså ikke finde ud af hvilket svar jeg skal vælge :vedikke:

 

Vores førsteprioritet vil være at tage et sted hen hvor vi kan have hunden med. Hvis ikke det kan lade sig gøre så tjekker vi med familie og venner, men det er jo heller ikke altid at det kan lade sig gøre.

 

Vi har brugt hundepension én gang i en weekend i efteråret og var meget positive over stedet og over hvor glad og tilfreds skipper var da vi hentede ham. Så det ser jeg ikke noget problem i at gøre igen her i uge 4 når vi skal på skiferie. Jeg ville helst have haft ham med, men svigermor betaler for hytten og hun siger nej :???:

 

Jeg tror dog at 1 uge er grænsen for hvor længe jeg ville lade ham være i pension :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst White Kiera

Jeg tager ikke på ferie uden min hund. Hun er så vigtig en del af vores liv, at jeg ikke kunne klare at være væk fra hende i flere uger. :oops: Så hellere vælge en ferieform, hvor hele familien kan være med, som da vi sidste år var i sommerhus eller året før camping.

 

Med hensyn til at flyve, valgte vi at tage Molly med da vi flyttede tilbage til Danmark fra England. Vi fløj med BA og det gik fantastisk! Jeg var meget nervøs, når man ser hvordan de behandler bagage i lufthavnen, men de var super forsigtige med kassen. Kaptajnen kom ud og sikrede sig at hun var ombord og havde det godt, mens hendes pas gik på omgang i flyet.:klap:Eneste minus var at de bare efterlod hende alene i Kastrup sammen med alt andet bagage. Molly klarede det fint og var ikke stresset eller bange. Jeg ville helt klart gøre det igen, hvis vi igen skulle flytte til udlandet, men ikke på en kortvarig ferie.

Link til indlæg
Del på andre sites

Har stemt andet :genert:

 

Ideelt set tager jeg ikke på ferie uden min hund :fornaermet:

 

Men i september '10 var jeg til BSP i Tyskland, og der kunne hun altså ikke komme med - skulle hun have været med ville hun tilbringe alt alt alt for mange timer i bilen både under transport og under opholdet.

 

I en ideel verden bliver hun passet hos venner/familie :-D men nu er hun ikke verdens nemmeste hund :genert: og jeg vil ikke lade hvem som helst passe hende :engel: derfor var hun i pension i september :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

mange gode og forskellige svar og det er jo godt, kedeligt hvis vi var enige:-D

men vi har ikke haft andet end positive oplevelser med at passe andre hunde, af vores venners, efter saimon er sig selv igen...:slem::engel::engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Coco-doodle

Tak for de mange svar!

;) Det er egentlig ret sjovt at høre de mange forskellige meninger.

For mig var det mest aktuelt at få tankerne igang om pasning hos venner/familie var bedre end pension. Det virker på mange som om at hvis det er muligt, så er det for det meste det bedste :)

Og så også det med fly rejser. Jeg ved jo at jeg ikke ville kunne undvære min søde Coco i ½ år, så egoistisk som jeg er, ville jeg jo nok tage afsted alligevel og så tage hende med. Jeg tænker dog også at det er LANG tid at ligge i et bur/kasse i et lastrum. Men heldigvis er det ikke helt aktuelt endnu da! :D

 

Hvis der er flere erfaringer og holdninger - keep em' comming! :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Så efter alt det her ferie/pension/hjemme "snak", fik jeg endelig taget mig sammen, til at skulle hilse på, oppe ved Lille Dyred hundepension på Fyn i næste måned, nu håber jeg at det er STEDET, har kigget på flere meen, valgte så denne her.

Puha jeg glæder mig ikke til at skulle aflevere dem, men vi får en gratis prøvedag og hvis det går godt, kommer de afsted et par dage inden sommeren.

Link til indlæg
Del på andre sites

nu er det slet ikke mig, med rejser på længere sigt, en uge er nok for mig... så vil jeg gerne hjem igen:engel:

men der er jo rigtige mange der elsker deres hunde herinde, heldigvis, og jeg er lige som jer... vil helst have mine hunde passet hos familie eller venner, men som der bliver skrevet herinde, så er det jo ikke altid det kan passe(har kunne for mig selv), men så prøv lige at tænk på, at man kunne få sin hund passet et sted, hvor de var så hundefanatikere som os herinde, så ville de jo få det super godt, og ikke være lukket inde i en gård med træmmer...:lol: måske er det bare drømmerier, men det har man jo lov at have:banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Da vi boede i DK havde jeg min far som hundepasser hvis jeg rejste. Nu er jeg så heldig selv at arbejde i hudepension, hvor de kan være hvis vi ikke kan have dem med.

Vi planlægger at tage dem med på ferie i DK til sommer, men hvis vi kun skal afsted et par dage her om et par mdr bliver de i pensionen, hvor jeg ved de er i sikre hænder.

Har ikke lyst til at de skal passes privat hvis det er mere end en dag.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har svaret andet :hmm: Det første år hvor vi kun havde Zulo, fandt vi en rigtig god pension heroppe i Nordjylland, der var han og havde det super godt. Året efter var både Zulo og Enzo der og det gik også helt perfekt, vi var glade for at vi havde fundet sådan en dejlig lille pension, og trykke var vi da vi aflevere Zulo, Enzo og lille Zimmer. men hvor var vi kede af det da vi hentede dem :megaked:

Der var helt klart sket noget, vores hunde havde ikke haft det godt og værst af alt pensionen ville ikke indrømme at der havde været noget :vedikke: vi ved stadig ikke helt hvad der er gået galt i den pension, men meget virkede anderledes end det plejede at være.

Vi har prøvet både at ringe og skrive efterfølgende men får ikke noget ud af det.

Nu tager vi jo på mange udstillinger, og har før lejet hytter rundt omkring og har haft hundene med uden problemer, men sidste år tog vi springet og købte en lille gammel campingvogn så nu kommer den til at stå på camping ferie både i Danmark og udlandet, med alle hundene.:5up:

Skulle det atter engang blive aktuelt med ferie uden hundene, ville det helt klart blive med barnepige/dreng i vovsernes eget hjem, og et par af ungerne har meldt sig. :-D

Rejser med fly vil aldrig blive aktuelt for vores hunde, ligesom vi har droppet et rejsemål med færge fordi vi på færgen ikke kunne have hundene sammen med os på dækket.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...