martin Skrevet Januar 8, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2011 er der en her inde der bruger sådan en foderkop fra dyrlæge`??? og som kan fortælle mig hvor mange g. der kan være i sådan en kop ??? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Agnete87 Besvaret Januar 8, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 8, 2011 Altså de kopper jeg kender til er til bestemte mærker, hvor der så er nogle stregmærker forskellige steder på koppen alt efter hvilken fodertype der er købt af det besteme mærke, de stregmærker har så det antal gram man skal bruge (freks. hvis man skal bruge 200g diet, så finder man diettypen på koppen, og fylder op til den streg der står 200g)... Selv vejer jeg af på en brevvægt... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret Januar 8, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 8, 2011 Selv vejer jeg af på en brevvægt... Ja, jeg skulle til at foreslå, at man brugte en køkkenvægt, satte koppen på og tændte vægten, så den står på 0 og så fylde den med det antal gram hunden skal have.. Eller fylde koppen op og se, hvor meget, der kan være i:-D Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
tantemaier Besvaret Januar 8, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 8, 2011 De kopper kender jeg også kun. Jeg bruger også en vægt, så er man ikke i tvivl om der er for meget eller for lidt Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
DKWiechert Besvaret Januar 8, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 8, 2011 tror han spørger ind til hvor meget der kan være i sådan en kop, og ikke hvordan I vejer af, og hvor meget I fylder i dem. Selvom jeg da ikke kan vide det med sikkerhed, meeen... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
martin Besvaret Januar 8, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Januar 8, 2011 tror han spørger ind til hvor meget der kan være i sådan en kop, og ikke hvordan I vejer af, og hvor meget I fylder i dem. Selvom jeg da ikke kan vide det med sikkerhed, meeen... det er netop det jeg mente smiler Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret Januar 8, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 8, 2011 tror han spørger ind til hvor meget der kan være i sådan en kop, og ikke hvordan I vejer af, og hvor meget I fylder i dem. Selvom jeg da ikke kan vide det med sikkerhed, meeen... Men det finder man vel kun ved at veje det af:vedikke: Og det er jo forskelligt fra foder til foder, hvor meget der kan være i:vedikke: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
DKWiechert Besvaret Januar 8, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 8, 2011 Men det finder man vel kun ved at veje det af:vedikke: Og det er jo forskelligt fra foder til foder, hvor meget der kan være i:vedikke: Jojo.... Men prøv nu lige at komme med et skøn på hvor stor koppen ér. Kan den indeholde..... lad os sige..... en golfbold, en tennisbold, en håndbold, en fodbold eller en swimmingpool... Hvis man påregner at bruge den til at fodre kræet med, så nytter det jo ikke meget hvis den kun kan rumme en tennisbold. En dagsration fylder, sidst jeg fodrede en hund, vist liiidt mere end dét. Og kan den rumme en swimmingpool, så er der vist temmelig meget spildplads, ikke. :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Agnete87 Besvaret Januar 8, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 8, 2011 Jojo.... Men prøv nu lige at komme med et skøn på hvor stor koppen ér. Kan den indeholde..... lad os sige..... en golfbold, en tennisbold, en håndbold, en fodbold eller en swimmingpool... Hvis man påregner at bruge den til at fodre kræet med, så nytter det jo ikke meget hvis den kun kan rumme en tennisbold. En dagsration fylder, sidst jeg fodrede en hund, vist liiidt mere end dét. Og kan den rumme en swimmingpool, så er der vist temmelig meget spildplads, ikke. :blink: De er vel på størrelse med en kop eller et glas, som vi mennesker selv bruger, og hvis der ikke er nok plads i koppen, så fylder man den vel igen til man har samlet den fodermængde man skal bruge op i skålen eller hvad man bruger:vedikke: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
DKWiechert Besvaret Januar 8, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 8, 2011 De er vel på størrelse med en kop eller et glas, som vi mennesker selv bruger, og hvis der ikke er nok plads i koppen, så fylder man den vel igen til man har samlet den fodermængde man skal bruge op i skålen eller hvad man bruger:vedikke: I dunno Jeg har altid bare brugt en ganske almindelig kop, og det gode gamle øjemål. Aner ikke om der er noget særligt ved dyrlægens foderkop, der gør at martin spørger ind til netop sådan én. Hvis man alligevel vejer skidtet af, kan man vel ligeså godt putte foderskålen på vægten, som man kan putte en dertil designet/beregnet foderkop på vægten. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts