Gæst lauhansen Skrevet Januar 9, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2011 Hej. Vi fik en hund for 8 mdr siden. Hun er idag 1 år og 25 dage gammel En rigtig dejlig blanding mellem Husky og Labrador. Vores problem er, at hun taber sig hele tiden. Har prøvet meget forskelligt foder med høj fedtprocent, hun har ikke orm. Hun er meget aktiv, glad og tilfreds Hun drikker ikke så meget som vi mener hun bør, og hun spiser ca 3/4 af hvad hun bør ifølge de anvisninger på foder-poserne. Vi har prøvet med dåsemad og fløde. Vi har prøvet med rester af vores mad inkl sovs. MEN hun tager ikke på i vægt, derimod taber hun sig. Vi kan tydeligt se hendes ribben og hofter. Dyrlægen´s svar er blot, at vi skal prøve deres foder.. Nogle der kan hjælpe ??? Hilsen Stefan Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
skipper-odense Besvaret Januar 9, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 9, 2011 Jeg tror jeg ville prøve en anden dyrlæge. Jeg synes det lyder bekymrende at hun bliver ved med at tabe sig uanset hvad i fodrer hende med og når i har prøvet så meget forskelligt så har jeg svært ved at se at dyrlægens foder skal være en mirakelkur Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst lauhansen Besvaret Januar 9, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 9, 2011 Jeg tror jeg ville prøve en anden dyrlæge. Jeg synes det lyder bekymrende at hun bliver ved med at tabe sig uanset hvad i fodrer hende med og når i har prøvet så meget forskelligt så har jeg svært ved at se at dyrlægens foder skal være en mirakelkur Det er måske løsningen, ville bare nødigt hun skal igennem en masse prøver, for det har vi ærligt talt ikke råd til i disse dage. Og så vil nogle sige, jamen hvorfor har I så anskaffen en hund, det koster jo at have hund. Men man kan jo ikke forudse tingenes udvikling mht job og alt muligt :damn: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Therese Besvaret Januar 9, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 9, 2011 Har I en fornemmelse af, om hun kan lide hendes foder? Hvis hun ikke bryder sig så meget om det, kan det måske hjælpe at blande det med noget kød eller noget leverpostej eller noget. Det gjorde jeg på et tidspunkt, da vores hunde ikke var så villige til at spise. Ellers vil jeg nok også foreslå, at I prøver at få en second opinion hos en anden dyrlæge for at være sikker på, at der ikke er noget mere alvorligt galt. Jeg kender godt til det der med ikke at have penge til det, men måske kan I få en afdragsordning hos dyrlægen. Tror da de fleste er til at snakke med Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
korvis Besvaret Januar 9, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 9, 2011 Spiser hun det hun får serveret, eller gider hun ikke rigtig spise? For min erfaring er at det sker for rigtig mange hunde netop i alderen mellem 1-2 år, at de får en periode hvor de ikke gider spise, og det går som regel over igen, når de er blevet lidt ældre. Det er som sagt kun min egen erfaring, og ikke noget der har noget videnskabeligt på sig overhoved! Men jeg har bare hørt om så mange. Har I prøvet at gi' hende Pemmikan? To af mine 3 hunde havde det spiseproblem jeg snakker om, da de var unge, og der brugte jeg indimellem Pemmikan som tilskud, når jeg syntes de blev lidt for tynde. Hvis hunden gider spise det så plejer det at hjælpe lidt på det. Hvis hunden ellers er glad og aktiv, så ville jeg ikke være frygtelig bekymret, så længe den ikke helt spisevægrer... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
skipper-odense Besvaret Januar 9, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 9, 2011 Det er måske løsningen, ville bare nødigt hun skal igennem en masse prøver, for det har vi ærligt talt ikke råd til i disse dage. Og så vil nogle sige, jamen hvorfor har I så anskaffen en hund, det koster jo at have hund. Men man kan jo ikke forudse tingenes udvikling mht job og alt muligt :damn: Ja i har vel ikke sygeforsikring på hende kan jeg næsten regne ud? For ellers ville de jo tage en del af udgifterne. Jeg tror nu en del dyrlæger er til at snakke med om at dele regningen op. Det synes jeg flere herinde har nævnt... Og nej man kan ikke altid forudse tingenes udvikling :ae: men jeg tænker bare at hvis nu der er noget i vejen med hende så må det alt andet lige være billigere at få det taget i opløbet... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst lauhansen Besvaret Januar 9, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 9, 2011 Har I en fornemmelse af, om hun kan lide hendes foder? Hvis hun ikke bryder sig så meget om det, kan det måske hjælpe at blande det med noget kød eller noget leverpostej eller noget. Det gjorde jeg på et tidspunkt, da vores hunde ikke var så villige til at spise. Ellers vil jeg nok også foreslå, at I prøver at få en second opinion hos en anden dyrlæge for at være sikker på, at der ikke er noget mere alvorligt galt. Jeg kender godt til det der med ikke at have penge til det, men måske kan I få en afdragsordning hos dyrlægen. Tror da de fleste er til at snakke med Hun spiser sin foder uden probelmer, bare ikke så meget som hun burde. Så hun kan godt li det.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
korvis Besvaret Januar 9, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 9, 2011 Hun spiser sin foder uden probelmer, bare ikke så meget som hun burde. Så hun kan godt li det.. Det forstår jeg ikke helt..? Hvis hun spiser uden problemer, men ikke nok - hvorfor gi'r I hende så ikke bare en ekstra portion hver dag? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst MorTilKatja Besvaret Januar 9, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 9, 2011 Det der står på poserne er kun vejledende, nogle hunde behøver mere end hvad der står, andre behøver mindre Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst freya3010 Besvaret Januar 9, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 9, 2011 Hun spiser sin foder uden probelmer, bare ikke så meget som hun burde. Så hun kan godt li det.. Det kan være det bare er mig som ikke rigtig forstår det... men hvis hun spiser sit foder og er glad for det, hvorfor får hun så ikke så meget som hun burde???? I skriver at u har prøvet foder med en høj fedtprocent - vil du oplyse hvilke mærker du har prøvet??.. Et foder med en høj fedtprocet er ikke = at hundene tager på. Måske det har noget med sammensætningen i foderet.:hmm: Personligt har jeg efterhånden været igennem en mølle af fodermærker - og lige nu får mine begge pro plan. Det er jo arbejdshunde lige som din, så jeg vil tro at det også vil fungere for din tøs. De har et variant med høj energi.:5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst lauhansen Besvaret Januar 9, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 9, 2011 Tror jeg har formuleret mig forkert.. Hendes madskål er ALTID fyldt helt op ! Hun har fri adgang til mad og vand hele tiden. Hun spiser blot ikke ret meget. Ang mærker, er ik så god til at huske navne. Det mærke fra farmland der er deres eget. Hills hvalpefoder. og en del andre. Sorry man kan ik huske navnene Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst MorTilKatja Besvaret Januar 9, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 9, 2011 Tror jeg har formuleret mig forkert.. Hendes madskål er ALTID fyldt helt op ! Hun har fri adgang til mad og vand hele tiden. Hun spiser blot ikke ret meget. Ang mærker, er ik så god til at huske navne. Det mærke fra farmland der er deres eget. Hills hvalpefoder. og en del andre. Sorry man kan ik huske navnene Nu ved jeg ikke hvilken hvalpefoder du har fra hills, men jeg fik det til små racer med til Njord fra dyrlægen, og der var nr. 1 ingrediens majs.. Ikke særlig godt.. 1. indgrediense (og helst også 2.) skal være kød (ikke kød-mel, ben-mel,, korn og andet ikke-kød ) Jeg har ikke kigget på det fra farmland, da jeg kun plejer at købe hesteting i farmland Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst lauhansen Besvaret Januar 9, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 9, 2011 tager hun skade af at få fløde hver dag ? for at fede hende op, det hjælper dog ikke synes jeg. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst freya3010 Besvaret Januar 9, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 9, 2011 Tror jeg har formuleret mig forkert.. Hendes madskål er ALTID fyldt helt op ! Hun har fri adgang til mad og vand hele tiden. Hun spiser blot ikke ret meget. Ang mærker, er ik så god til at huske navne. Det mærke fra farmland der er deres eget. Hills hvalpefoder. og en del andre. Sorry man kan ik huske navnene Det er DER fejlen ligger:engel:... Når hun altid har adgang til mad, så får hun ikke spist op hver gang, og du har på den måde sværere ved at kontrollere og holde øje med hvad hun spiser. Hun føler ikke at hun er NØDT til at spise, når der står mad hele tiden. Prøv at begynde at give hende mad to gange om dagen. Hvis hun ikke har spist op efter 15 min. så fjerner du skålen. Bliv ved på denne måde og hold fast i de to spisetider - så vil du at hun begynder at spise. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst lauhansen Besvaret Januar 9, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 9, 2011 Det er DER fejlen ligger:engel:... Når hun altid har adgang til mad, så får hun ikke spist op hver gang, og du har på den måde sværere ved at kontrollere og holde øje med hvad hun spiser. Hun føler ikke at hun er NØDT til at spise, når der står mad hele tiden. Prøv at begynde at give hende mad to gange om dagen. Hvis hun ikke har spist op efter 15 min. så fjerner du skålen. Bliv ved på denne måde og hold fast i de to spisetider - så vil du at hun begynder at spise. jamen det hjælper vel ikk på mængden hun spiser ? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst tanita Besvaret Januar 9, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 9, 2011 (rettet) jamen det hjælper vel ikk på mængden hun spiser ? Det kan det gøre, det har hjulpet på Danny der også er småspiser, for så fik han spist sig mæt hvergang og man viste jo ikke helt hvornår man kunne få mad igen så hellere spise helt op hver gang. Det har også gjort at han nu spiser 2x posens forskrift af foder, og holder vægten. Får dog hele æg, fløde og andet godt ben og lidt fedt for at prøve at få lidt hul på ham og det har hjulpet. ikke hverdag, og i små mængder, men som lidt godt og hygge og altid sammen med maden... Redigeret Januar 9, 2011 af tanita manglede lidt forklaring... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst freya3010 Besvaret Januar 9, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 9, 2011 tager hun skade af at få fløde hver dag ? for at fede hende op, det hjælper dog ikke synes jeg. Jeg synes at du skal passe på med det fløde... mælkeprodukter, på nær A38 (og andre mælkekulturer) har en hund ikke godt af i tarmsystemet. Jeg synes du skal prøve et godt fuldfoder... Ikke fordi at jeg kun vil anbefale dig det som jeg bruger, men synes du skal prøve at læse lidt på det: Hundegaarden Den variant som du skal gå efter er voksen performance - kylling og ris. Men et andet godt mærke som er værd at nævne er Acana. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst freya3010 Besvaret Januar 9, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 9, 2011 jamen det hjælper vel ikk på mængden hun spiser ? Det gør det for det meste:5up:... Du skal dog regne med at hun ikke fprstår pointen med det samme, så måske hun ikke spiser det første måltid, fordi hun regner med at det jo bare kommer til at stå... men derefter er jeg sikker på at der nok skal ske noget. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dorte Besvaret Januar 9, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 9, 2011 jamen det hjælper vel ikk på mængden hun spiser ? Jo for du snyder hende lidt til at tænke "shiiiit jeg må hellere spise op i en fart inden maden forsvinder igen" - og så er det lige meget for meget mad der er i skålen = hun vil alligevel skynde sig at spise. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aslan Besvaret Januar 9, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 9, 2011 Hvordan er hendes afføring? Vi har igennem Aslan erfaret at lind/tynd mave betyder at foderets energi ikke når at blive suget ud i kroppen, inden det kommer ud, så derfor kunne han ikke tage på. Efter en måned på RC hypo foder, og en måned med stabil fast mave, to han på igen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst lauhansen Besvaret Januar 9, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 9, 2011 Det er rart med en masse gode råd ! Hendes afføring er helt normal. Et high performance foder er vel bedre end hvalpe foder ik ? Tænker på næringen i det .. Har været i 3 forskellige dyrehandler, og hver gang blir man anbefalet noget forskelligt. Så synes det er svært at finde et godt foder ! Det med at ta skålen fra hende har jeg gjort nu, lyder fornuftigt nok med at hun så tror hun ik får mere og blir nødt til at spise op ! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst freya3010 Besvaret Januar 9, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 9, 2011 Det er rart med en masse gode råd !Hendes afføring er helt normal. Et high performance foder er vel bedre end hvalpe foder ik ? Tænker på næringen i det .. Har været i 3 forskellige dyrehandler, og hver gang blir man anbefalet noget forskelligt. Så synes det er svært at finde et godt foder ! Det med at ta skålen fra hende har jeg gjort nu, lyder fornuftigt nok med at hun så tror hun ik får mere og blir nødt til at spise op ! Du skal vælge et high performance foder.. hvalpe foder er hun for gammel til, og hun udnytter derved ikke det af det som hun skal, da det jo er lavet specielt til hvalpe. Personligt giver jeg ikke så meget for de alm. dyrehandleres fodermærker.... nogle hunde kan selvfølgelig sagtens "køre" på det uden problemer, og fungerer godt på det.:5up: Jeg vil gerne anbefale dig nogle mærker, og har anbefalet dig pro plan eller acana.. men hvilket prisleje vil du helst ligge i for ca. 14 kg foder??.. så kan jeg prøve at hjælpe... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aslan Besvaret Januar 9, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 9, 2011 Du skal vælge et high performance foder.. hvalpe foder er hun for gammel til, og hun udnytter derved ikke det af det som hun skal, da det jo er lavet specielt til hvalpe. Personligt giver jeg ikke så meget for de alm. dyrehandleres fodermærker.... nogle hunde kan selvfølgelig sagtens "køre" på det uden problemer, og fungerer godt på det.:5up: Jeg vil gerne anbefale dig nogle mærker, og har anbefalet dig pro plan eller acana.. men hvilket prisleje vil du helst ligge i for ca. 14 kg foder??.. så kan jeg prøve at hjælpe... Arh der var en bruger herinde, oppe fra nordjylland, som fandt ud af at et hvalpefoder som de forhandler i maxizoo, virkede langt bedre en det der high preformance mad. Men altså, det er jo nok individuelt fra hund til hund Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnjaCS Besvaret Januar 9, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 9, 2011 Jeg har ikke læst hele tråden, da jeg først lige har set den.. Men jeg døjer selv med en alt alt for tynd hund, som i perioder vejer meget for lidt, og i perioder kun vejer for lidt. Dyrlægen har lavet alle mulige former for tests, men hun er bare tynd. Hun er tynd grundet to ting: hun bliver hurtigt træt af sin mad, og gider ikke stoooore portioner tørfoder. Og hun har et enormt højt stofskifte, så hun forbrænder bare vildt hurtigt. Jeg har hele hytten fyldt af godbidder, og kan slet ikke finde ud af at være blandt andre hunde, fordi jeg glemmer at de ikke SKAL have hele tiden, og måske ikke lige har godt af 2-3 pizzaslices.. For sådan gør jeg jo. Basse får sit tørre, sine godbidder, sine store godbidder, mine rester (rester fra ALT jeg spiser) men hun er super slank.. Jeg har så fundet en god metode til at få hende lidt op i vægt. Jeg skiftede til et foder hvor hunden skal have meget små doser, for så skal hun ikke spise så meget for at få væsentligt mere end anbefalet. Jeg bruger Vetcur Gourmix. Det virker dyrt (8 kg for 400 kr) MEN, en hund med en ønskevægt på 30 kg skal have ca. 2-2½ dl om dagen.. og det er ikke meget.. Det foder bruger jeg, og så giver jeg hende bare væsentlig mere end anbefalet til hendes vægt.. Og det virker altså! Hun er komme op på 24 kg næsten, fra de 21. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Whippets Besvaret Januar 10, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 10, 2011 hvad med at prøve barf ? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts