Hop til indhold

Min hund er sart - for sart!

LiseLyholm&Ronja
 Share

Recommended Posts

Her ude på landet er vejene tildækkede med sjap, og ude i grøften er der sne.

3/4 af vores gåtur ligner Ronja en mishandlet. hun hænger med ørerne, går laaaaaaangsomt, hænger med hovedet og snuser ikke, pga SJAP! :roll:

Jeg føler ikke rigtig at hun får noget ud af gåturene når de skal foregå sådan :vedikke:

Og det er uanset om hun har hendes almindelige dækner på eller hendes overall :vedikke:

Og nægter altså at give hende overall og sko på, når hendes poter ikke tager skade :blink:

Har én gang fået hende ud i en sø, så ryggen var dækket, og der gik jeg selv rundt der ude. :rolleyes:

Hun kan ikke lide bølgerne ved havet, men hvis der ingen bølger er, kan hun lokes til at soppe lidt :rolleyes:

Hvis græsset er vådt, af fx dug eller regn, nægter hun at ligge sig ned eller sitte :rolleyes:

Det kan jeg så acceptere (endnu :mrgreen:), men det irritere mig altså at gåturene bliver halvt tempo af hvad de plejer, og hun bare går og hænger og ligner en mishandlet, pga sjap! :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen så går I da bare ture.. Nej hun er ikke glad, men ud skal hun jo..

Nogle gange er Luna altså nødt til at gå den tur, jeg vil (hvis vi skal noget), og så tager jeg skyklapper på og ignorerer hende..

Det plejer jeg også at gøre :genert:

Glæder mig til græsset bliver tørt og der ikke er mere sjap :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

har du prøvet at hoppe og danse og synge glade sange, mens du ignorerer hendes sure lille hundeansigt? lege med legetøj og se om hun ikke af sig selv opgiver til sidst, og kommer hen og leger med?

Link til indlæg
Del på andre sites

har du prøvet at hoppe og danse og synge glade sange, mens du ignorerer hendes sure lille hundeansigt? lege med legetøj og se om hun ikke af sig selv opgiver til sidst, og kommer hen og leger med?

Det er prøvet, mange gange :genert:

Så opfører hun sig som en ægte teenager (det er hun bare ikke :rolleyes:), så står hun bare og glor på mig som om jeg er dum, og PINLIG! :engel:

Så det er jeg pænt holdt op med igen, andet end som hvis jeg ved hun er i legehumør :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er prøvet, mange gange :genert:

Så opfører hun sig som en ægte teenager (det er hun bare ikke :rolleyes:), så står hun bare og glor på mig som om jeg er dum, og PINLIG! :engel:

Så det er jeg pænt holdt op med igen, andet end som hvis jeg ved hun er i legehumør :lol:

Jeg har også en "sart" hund.. men jeg har arbejdet på at gøre hende mindre sart og det har virkelig hjulpet. Hun er faktisk blevet ret sej med tiden.

Jeg har taget hende ud i møgvejr og trænet sjove ting. Gerne med genstand, så hun kom godt op at køre. Kastet med bold, leget med trækkelegetøj og så videre. Og efter at have gjort det løbende i lang tid, så er hendes sarthed faktisk forsvundet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har også en "sart" hund.. men jeg har arbejdet på at gøre hende mindre sart og det har virkelig hjulpet. Hun er faktisk blevet ret sej med tiden.

Jeg har taget hende ud i møgvejr og trænet sjove ting. Gerne med genstand, så hun kom godt op at køre. Kastet med bold, leget med trækkelegetøj og så videre. Og efter at have gjort det løbende i lang tid, så er hendes sarthed faktisk forsvundet.

Det vil jeg prøve at træne på :5up: Og årstiden er jo perfekt til det :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad så med bold? Altså i og for sig er det jo ligegyldigt hvad det er - bare det virker;-)

Tror egentlig ikke at hun har noget yndlingslegetøj :hmm:

Udover en fodbold, men den stresser hun totalt over så det er ikke så ofte vi spiller fodbold mere, men den kunne jo godt bruges :mrgreen:

Og så må vi ellers have alt kanin- og lammeskindslegetøjet med ud :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Sådan er Victor også han går som en cirkushest på en sær trippende laaaangsom måde "uff man får våde poter, væmmeligt" :lol: . Det driver mig til vanvid :lol: Men jeg har opgivet, og giver ham bare de skide sko på, så han går normalt. Ellers går jeg og hundefryser på hele turen, fordi vi så skal gå i det søvngængertempo :damn:

Link til indlæg
Del på andre sites

Sådan er Victor også han går som en cirkushest på en sær trippende laaaangsom måde "uff man får våde poter, væmmeligt" :lol: . Det driver mig til vanvid :lol: Men jeg har opgivet, og giver ham bare de skide sko på, så han går normalt. Ellers går jeg og hundefryser på hele turen, fordi vi så skal gå i det søvngængertempo :damn:

Det er så træls! :roll:

hvad siger han til skoene? :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm hva med at evt giv hende et varmt dækken på og så giv hende hendes barf udendørs på et sjappet område, måske hun derved kan få lidt gode oplevelser med det?? :vedikke:

Hmm, det kunne nok lade sig gøre :5up:

Hvornår skal jeg så starte, der er jo sjap overalt :genert: Og hun begynder først at gå "normalt" efter lidt tid :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu varer det jo ikke mange dage, så er alt sjap væk, så jeg ville bare give hende de gåture, hun gerne vil have og så måske slappe lidt af indtil sjappet er væk..

Værre er det ikke;-)

Jeg ville også lade hende styre det... Da det var allerkoldest ville Svea ikke gå så langt - ergo tilpassede jeg mine ture til hende...

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er så træls! :roll:

hvad siger han til skoene? :engel:

Jeps, man går bare og fryser (og jeg har den tykkeste dunparka og kæmpe uldsokker i støvlerne, så det er ikke påklædningen :mrgreen:)

Dem går det storartet med, IMO er det nogle af de bedste penge jeg nogensinde har givet ud af udstyr til ham, netop fordi så fryser han ikke om tæerne, og går bare afsted uden problemer. Vi startede med sko sidste vinter, og har så prøvet nogle andre i år fordi dem vi købte sidste vinter drillede lidt. Men nu har vi fundet nogle der dur (Skyliner fra Ruffwear og pawz)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm, det kunne nok lade sig gøre :5up:

Hvornår skal jeg så starte, der er jo sjap overalt :genert: Og hun begynder først at gå "normalt" efter lidt tid :vedikke:

Det tror jeg er lidt liegyldigt for det jo ikke en slags belønning men mere at det væmmelige sted er lige med noget rart så i aften når hun skal ha mad så i stedet for en længere gå tur så bare ud og gi hende mad lidt forskellige steder prøv dig frem :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeps, man går bare og fryser (og jeg har den tykkeste dunparka og kæmpe uldsokker i støvlerne, så det er ikke påklædningen :mrgreen:)

Dem går det storartet med, IMO er det nogle af de bedste penge jeg nogensinde har givet ud af udstyr til ham, netop fordi så fryser han ikke om tæerne, og går bare afsted uden problemer. Vi startede med sko sidste vinter, og har så prøvet nogle andre i år fordi dem vi købte sidste vinter drillede lidt. Men nu har vi fundet nogle der dur (Skyliner fra Ruffwear og pawz)

Er det fordi han fryser, eller fordi han synes det er ulækkert? For Ronja fryser nemlig ikke på fødderne :vedikke: Det er nemlig sjovt at gå tur så længe det er i sne :rolleyes:

Det tror jeg er lidt liegyldigt for det jo ikke en slags belønning men mere at det væmmelige sted er lige med noget rart så i aften når hun skal ha mad så i stedet for en længere gå tur så bare ud og gi hende mad lidt forskellige steder prøv dig frem :mrgreen:

Det vil vi gøre i morgen :engel::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites