Lonny Skrevet Januar 13, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2011 Luna har lige forsøgt at humpe mig Og for dem der ikke ved hvad "humpe" er, så er det at lave samleje bevægelser :blink: Luna har aldrig forsøgt at humpe mig før, men i denne løbetid har hun for første gang forsøgt at humpe en anden hund, og i dag mig... I dag er hun på sin 13. dag i løbetiden, så kan hun være mere opstemt i dag end de andre dage, eller hvor skal jeg finde forklaringen på denne atypiske adfærd? Op til at hun forsøgte at humpe mig har vi brugt en times tid på at træne, lede efter legetøj og andre sjove ting. Da vi var færdige satte jeg mig i sofaen, hvorefter hun begyndte at kravle rundt oven på mig, og allerede her kunne jeg mærke at noget var forkert, for hun var helt febrilsk i sin måde at kravle rundt på. Og hun forsøgte først at humpe da jeg sad helt musestille, og den eneste grund til jeg gjorde det, var netop for at se om hendes febrilske årsag skyldes at hun egentlig ville humpe, men ikke anede hvordan... Hun stoppede igen så snart jeg stille sagde slut, og nu ligger hun nede i sofaens ende og stirrer ud i luften. Er 3. løbetid så speciel for tæven at hun i den grad bliver hormonforstyrret, eller hvad er årsagen til at hun for første gang i en løbetid begynder på dette pjat? Skal årsagen måske findes i at hun for første gang i hendes løbetid har fået lov at lege med en hanhund, og måske har haft lidt andre forventninger til hvad der skulle ske i denne løbetid? Vi har haft passet denne hanhund i en uge, og han blev først sendt hjem til sit eget hjem da hun var på 9. dagen i sin løbetid og han så småt begyndte at vise interesse, så måske har det at gå sammen med en hanhund under løbetiden skabt yderligere hormon ændringer hos hende, også selvom det nu er 4 dage siden han har været her Hendes måde at humpe på var også lidt speciel, hun forsøgte rent faktisk først at bide i min arm, altså ikke for at skade, men ligesom for at holde den fast så hun bedre kunne komme til at humpe, det syntes jeg da aldrig jeg har oplevet ved en humpende hund før? Jeg forventer på ingen måde at det ikke er noget jeg ikke kan få hende til at holde op med, og højst sandsynlig forsvinder det helt af sig selv sammen med løbetiden, men jeg er altså lidt forvirret, men på ingen måde i panik, bare vildt nysgerrig over hvad det egentlig var hun forsøgte på og hvorfor Ps. normalt ville vi ikke passe hanhund i løbetiden, men vi troede først hun ville komme i løb i slutningen af januar, men i stedet valgte hun at gøre det dagen efter han kom :stupid: 1 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret Januar 13, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Januar 13, 2011 Ps. hendes blod begyndte at blive mere lyst i går, og i dag bløder hun næsten ikke, så det passer meget godt med at hun nu er helt klar :slem: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst solskin Besvaret Januar 13, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 13, 2011 Jeg tror bare at hun er rigtig liderlig(må jeg skrive det?) :slem: På dette stadie i deres løbetid, bliver de virkelig "opstemte". Nu har jeg 2 tæver sammen, og jeg kan sige dig der bliver humpet på hinanden, lige omkring dette tidspunkt. Selv om det er Selma som er i brunst, bliver Qiwi så påvirket af det, at hun også begynder at humpe. Selv når vi møde hanhunde, kan Qiwi opføre sig som om hun er i brunst. Hanhundene bliver helt kulret over hendes opførsel. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret Januar 13, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Januar 13, 2011 Jeg tror bare at hun er rigtig liderlig(må jeg skrive det?) :slem: På dette stadie i deres løbetid, bliver de virkelig "opstemte". Nu har jeg 2 tæver sammen, og jeg kan sige dig der bliver humpet på hinanden, lige omkring dette tidspunkt. Selv om det er Selma som er i brunst, bliver Qiwi så påvirket af det, at hun også begynder at humpe. Selv når vi møde hanhunde, kan Qiwi opføre sig som om hun er i brunst. Hanhundene bliver helt kulret over hendes opførsel. Det var også lidt min tanke, at hormonerne fiser så meget rund i kasketten på hende at hun ikke kan kende forskel på mig og en hanhund Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret Januar 13, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Januar 13, 2011 Jeg tror bare at hun er rigtig liderlig(må jeg skrive det?) :slem: På dette stadie i deres løbetid, bliver de virkelig "opstemte". Nu har jeg 2 tæver sammen, og jeg kan sige dig der bliver humpet på hinanden, lige omkring dette tidspunkt. Selv om det er Selma som er i brunst, bliver Qiwi så påvirket af det, at hun også begynder at humpe. Selv når vi møde hanhunde, kan Qiwi opføre sig som om hun er i brunst. Hanhundene bliver helt kulret over hendes opførsel. Nu har jeg aldrig haft en tæve før, så hvor længe vil hun forblive så opstemt at hun ikke kan bruge hovedet? Og du skriver at hanhunde bliver opstemte når dine tæver humper dem, er humpen en normal måde for en tæve at vise hun er klar? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst solskin Besvaret Januar 13, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 13, 2011 Nu har jeg aldrig haft en tæve før, så hvor længe vil hun forblive så opstemt at hun ikke kan bruge hovedet? Og du skriver at hanhunde bliver opstemte når dine tæver humper dem, er humpen en normal måde for en tæve at vise hun er klar? Nu er Luna`s blødning beg. at blive lyserød/strågul så hun må være tæt på ægløsning. Så 4-6 dage så er det aftaget, og hun vil blive mere "normal". Selvfølgelig er der afvigelser, men dette er rettesnoren. Hvis du klør hende lige over haleroden vil hun sætte halen til side. Så ved du at hun er klar. At mine tæver humper hanhunden/hinanden tolker jeg som en reaktion på hormonerne. De er liderlige:blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret Januar 13, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Januar 13, 2011 Nu er Luna`s blødning beg. at blive lyserød/strågul så hun må være tæt på ægløsning. Så 4-6 dage så er det aftaget, og hun vil blive mere "normal".Selvfølgelig er der afvigelser, men dette er rettesnoren. Hvis du klør hende lige over haleroden vil hun sætte halen til side. Så ved du at hun er klar. At mine tæver humper hanhunden/hinanden tolker jeg som en reaktion på hormonerne. De er liderlige:blink: Tak for fiffet, det var da et smart lille trick at vide :5up: Jeg tror som dig også at det bare er hormoner, men det har altid undret mig at tæver humper, jeg mener, det er jo ligesom ikke dem der skal bestige nogen, men måske er det deres måde at signalerer til hanhunden at de er klar? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret Januar 13, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Januar 13, 2011 Ok, så afprøvede jeg det med at klø hende på haleroden, og hvad betyder det så hvis hun logrer helt vildt og går sin vej Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst solskin Besvaret Januar 13, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 13, 2011 Ok, så afprøvede jeg det med at klø hende på haleroden, og hvad betyder det så hvis hun logrer helt vildt og går sin vej Hun tænker nok .......Det var lige der det kløede:lol: Undskyld Lonny. Så tror jeg ikke at hun er klar, prøv i løbet af de næste dage. Du kan også prøve med at klø hende lidt på baglårene(eller hvad det nu hedder ) Når Selm er højløbsk smækker hun hele tiden numsen hen til mig, og kører kroppen op af mig :stupid: Åååhh de hormoner. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst solskin Besvaret Januar 13, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 13, 2011 Tak for fiffet, det var da et smart lille trick at vide :5up: Jeg tror som dig også at det bare er hormoner, men det har altid undret mig at tæver humper, jeg mener, det er jo ligesom ikke dem der skal bestige nogen, men måske er det deres måde at signalerer til hanhunden at de er klar? Ja det er da et "hint med en vognstang". Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret Januar 13, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Januar 13, 2011 Hun tænker nok .......Det var lige der det kløede:lol: Undskyld Lonny. Så tror jeg ikke at hun er klar, prøv i løbet af de næste dage. Du kan også prøve med at klø hende lidt på baglårene(eller hvad det nu hedder ) Når Selm er højløbsk smækker hun hele tiden numsen hen til mig, og kører kroppen op af mig :stupid: Åååhh de hormoner. Jeg må lige prøve det af de næste par dage Men nu er det jo kun Luna's 3. løbetid, og da hanhunden var her gjorde hun sig rigtig til, hvor han så ikke gad hende, for hun var jo ikke klar, så jeg tror ikke hun er gammel nok til selv at vide præcist hvornår hun er klar, det er nok noget der kommer med alderen? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst solskin Besvaret Januar 13, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 13, 2011 Jeg må lige prøve det af de næste par dage Men nu er det jo kun Luna's 3. løbetid, og da hanhunden var her gjorde hun sig rigtig til, hvor han så ikke gad hende, for hun var jo ikke klar, så jeg tror ikke hun er gammel nok til selv at vide præcist hvornår hun er klar, det er nok noget der kommer med alderen? Der er selvfølgelig forskel på tæver. Jeg har aldrig været i tvivl om hvornår Selma er højløbsk, hun viser det tydeligt, når hun står stille og jeg rører hende bagpå, så vipper hun med sin kønsåbning. Hun svulmer meget op lige omkring ægløsning. Hun ligner en bavian Nu er det også din første tæve, og jeg er sikker på at du nok skal lære at tolke hende med tiden :5up: Qiwi var min første tæve og der var det også svært for mig, at se hvornår hun var højløbsk. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret Januar 13, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Januar 13, 2011 Der er selvfølgelig forskel på tæver. Jeg har aldrig været i tvivl om hvornår Selma er højløbsk, hun viser det tydeligt, når hun står stille og jeg rører hende bagpå, så vipper hun med sin kønsåbning. Hun svulmer meget op lige omkring ægløsning. Hun ligner en bavian Nu er det også din første tæve, og jeg er sikker på at du nok skal lære at tolke hende med tiden :5up: Qiwi var min første tæve og der var det også svært for mig, at se hvornår hun var højløbsk. Ja, det kommer jo med erfaringen, og tre løbetider er altså ikke nok til at få erfaring på Men hun vippede allerede halen til siden for hanhunden i de sidste to dage han var her, og det på trods af at han (heldigvis) ikke mente hun var klar endnu, så jeg tror også lige at Luna skal have lidt erfaring med løbetid :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst solskin Besvaret Januar 13, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 13, 2011 Ja, det kommer jo med erfaringen, og tre løbetider er altså ikke nok til at få erfaring på Men hun vippede allerede halen til siden for hanhunden i de sidste to dage han var her, og det på trods af at han bestemt ikke mente hun var klar endnu, så jeg tror også lige at Luna skal have lidt erfaring med løbetid :blink: Ja det må være svært/forvirrende for en tæve at forholde sig til. De bliver jo lidt "kulret" i kasketten Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret Januar 13, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Januar 13, 2011 Ja det må være svært/forvirrende for en tæve at forholde sig til. De bliver jo lidt "kulret" i kasketten Ja Ifølge min opdrætter så er det meget normalt at så ung en hund som Luna ikke er helt klar over hvorvidt hun er klar eller ej, men at jeg godt kan forvente at hun til næste løbetid vil være lidt mere afvisende overfor evt. hanhunde når hun ikke er klar, så med alder kommer visdom Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ulla H Besvaret Januar 13, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 13, 2011 Tæver er vidtforskellige. Nogle af mine lægger op til parring nærmest fra 1 blødningsdag. Måske kun for at få hanhundenes interesse væk fra de andre tæver.Men de lader sig ikke parre før det passer dem. Så den med at klø over haleroden dur ikke i familien her. At hun hoppede på dig var da nok en blanding af den stress der følger med hormonhoppet og nu i 3 løbetid er vel alle tæver også zpykisk voksne/udviklede. Her hopper tæver også på hinanden pga dette hormonstresssjov, når de ikke må parres rigtigt. Min gamle er snart 11 år og syg for at blive parret , når hun er i brunst, kunne nok lægge an på en hankat, hun kendte i mangel af bedre. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PinPoynter Besvaret Januar 13, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 13, 2011 Er det nu jeg skal minde dig om dit indlæg den anden dag, hvor du mente at en hund der humpede en person måtte være stresset, for det havde din hun aaaaaldrig gjort Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret Januar 14, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Januar 14, 2011 Tæver er vidtforskellige. Nogle af mine lægger op til parring nærmest fra 1 blødningsdag. Måske kun for at få hanhundenes interesse væk fra de andre tæver.Men de lader sig ikke parre før det passer dem.Så den med at klø over haleroden dur ikke i familien her. At hun hoppede på dig var da nok en blanding af den stress der følger med hormonhoppet og nu i 3 løbetid er vel alle tæver også zpykisk voksne/udviklede. Her hopper tæver også på hinanden pga dette hormonstresssjov, når de ikke må parres rigtigt. Min gamle er snart 11 år og syg for at blive parret , når hun er i brunst, kunne nok lægge an på en hankat, hun kendte i mangel af bedre. Du har nok ret i at hun nu føler sig voksen nok til at hun mener der skal ske et eller andet når hun er så propfyldt med hormoner, og da hun ikke ved hvad det er der skal ske fordi der ingen hanhund er i nærheden, så lader hun sin frustration gå ud over mig i stedet. Er det nu jeg skal minde dig om dit indlæg den anden dag, hvor du mente at en hund der humpede en person måtte være stresset, for det havde din hun aaaaaldrig gjort Jeg sad og tænkte på det indlæg da jeg skrev denne tråd, det er da ret sjovt at to dage efter jeg skrev det, så besluttede Luna sig for at humpe min arm, gud ved om hun bare forsøger at gøre mig til grin :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret Januar 15, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Januar 15, 2011 Nå, det var nok for tideligt at oprette en hel tråd om at Luna humper, hun har overhovedet ikke forsøgt på det siden, så det var åbenbart bare lige den dag hormonerne toppede Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret Januar 16, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 16, 2011 Hvis det kan trøste dig, så var 3. løbetid også "anderledes" her i huset... det var her hun begyndte at humpe den store hvide bamse (heldigvis KUN den) og også her, hun pludselig blev selektiv over hvilke hanhunde hun ville løfte hale for Tidligere løebtider havde hun jo løftet hale for gud og hvermand - inkl. katte! I den 3. var det pludselig kun "voksne" hanhunde, og sjovt nok ikke nogen større end en DSG, der fik buddet.... Og når Karla humper sin bamse (inden den bliver taget fra hende, for det gider jeg ikke se på), så bider hun sig fast i nakken på den Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
potil Besvaret Januar 16, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 16, 2011 Ja det er da et "hint med en vognstang". nej, men et vink med en VOVstang måske :slem::klap: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst solskin Besvaret Januar 16, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 16, 2011 nej, men et vink med en VOVstang måske :slem::klap: Ha-ha :klap: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret Januar 16, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Januar 16, 2011 Hvis det kan trøste dig, så var 3. løbetid også "anderledes" her i huset... det var her hun begyndte at humpe den store hvide bamse (heldigvis KUN den) og også her, hun pludselig blev selektiv over hvilke hanhunde hun ville løfte hale for Tidligere løebtider havde hun jo løftet hale for gud og hvermand - inkl. katte! I den 3. var det pludselig kun "voksne" hanhunde, og sjovt nok ikke nogen større end en DSG, der fik buddet.... Og når Karla humper sin bamse (inden den bliver taget fra hende, for det gider jeg ikke se på), så bider hun sig fast i nakken på den Ok, så her var så forklaringen på at hun forsøgte at bide mig i armen, jeg er sgu da bare glad for det ikke også var min nakke hun forsøgte det med Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts