Hop til indhold

Ascha....


Doberfan
 Share

Recommended Posts

Hvor er I søde begge to. Tænk at "fremmede" gider interessere sig for ens hund, det kan man da kun blive rørt af,.... men det er jo typisk for folk på HF. :5up:

 

Jeg var til sundhedscheck i forgårs og hjerte og lunger lyder fint. For første gang berørte samtalen den dag der bliver uundgåelig og det lykkedes mig faktisk at lade være med at tude. Dyrlægen bemærkede med det samme at hans øjne var blevet dårligere men det ville nok ikke blive det der ville blive enden på hans liv (jeg sagde at var slut hvis Thailo også mistede synet).

 

Han er jo kommet til at se anderledes ud over lænden. Musklerne der ligger mellem rygsøjle og hofteled er svundet ind og han ligner efterhånden lidt en schæfer. Dyrlægen palperede ham langs ryggen og det gjorde ikke godt da hun kom ned til korsbenet. Hun sagde på et tidspunkt: spørgsmålet er hvor længe vi kan holde ham smertefri. Jeg spurgte ikke til hvor hurtigt hun mente at det ville udvikle sig, men der er ikke noget at gøre ved det, andet end at smertebehandle, selvom der ikke foreligger en præcis diagnose. Tror jeg vil overveje at få Lone "the touch" til at se på ham.

 

Det lyder jo ikke særlig positivt men vi blev da enige om at han virker frisk og ikke har smerter endnu, så det vil jeg hænge min hat på. :-D Han kan stadig springe op i bilen og i møbler uden at virke tøvende og klatrer op på ting, selvom jeg forsøger at undgå det. Han går gladeligt 1½ time og kan stadig holde til at være med på en hel vagt på mit arbejde, så helt slut er han ikke endnu. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for update! Dejligt at hjerte og lunger lyder fine.

 

Og resten, ja, det er jo sådan det er at have en hund der er lidt oppe i årene. Man må bare glæde sig over og nyde alt det gode, og så tage problemerne som de kommer.

 

Håber han får lang, lang tid hos dig endnu! :5up:

 

Tak, og ja jeg ved jo godt hvordan det er. Man bliver ked af at hunden træder et trin ned af stigen og så vænner man sig til det, indtil det næste trin. Og sådan kører det,.... faktisk meget længere tid end man tror i starten når man første gang opdager at det går ned ad bakke. Så du har ret, det gælder om at glædes over den gamle kloge hund man har, der bare kender til alt og som man ved hvordan reagerer,... og tusind andre trygge ting der er ved gamle hunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Hvor er jeg glad for at læse, at han trods alt er en frejdig gammel herre.

Det er altid utrolig ubehageligt at se sin bedste ven blive gammel før en selv - De skal jo helst være med én til man selv sætter træskoene :engel:

 

Selvom vi alle er bevidste om, at vores hunde ikke bliver så gamle som os selv, så er det smertefuldt at blive mindet om det. :cry:

 

Men jeg beundre dig for at tage den positive hat på, og fokusere på det gode :5up:

For jeg er ikke et sekund i tvivl om, at din indstilling og udstråling er med til at give Thailo et længere og bedre liv, for vores humør smitter så meget af på vores hunde.

 

Jeg er sikker på, at i to får mange lange og gode tider sammen endnu, efter den læsning, som både er realistisk og positiv.

Jeg håber at Lones behandling hjælper, for selvom han stadig er frisk og glad, så er det dejligt at høre du lige går det ekstra skridt for at han forbliver sådan i endnu længere tid :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er jeg glad for at læse, at han trods alt er en frejdig gammel herre.

Det er altid utrolig ubehageligt at se sin bedste ven blive gammel før en selv - De skal jo helst være med én til man selv sætter træskoene :engel:

 

Selvom vi alle er bevidste om, at vores hunde ikke bliver så gamle som os selv, så er det smertefuldt at blive mindet om det. :cry:

 

Men jeg beundre dig for at tage den positive hat på, og fokusere på det gode :5up:

For jeg er ikke et sekund i tvivl om, at din indstilling og udstråling er med til at give Thailo et længere og bedre liv, for vores humør smitter så meget af på vores hunde.

 

Gu er det hårdt men samtidig er jeg er bare så glad og taknemmelig over at jeg ikke er gået i selvsving som jeg gjorde dengang jeg oplevede at Ascha blev gammel. Det var SÅ svært at skubbe tanken væk og jeg tudede over det flere gange om ugen i mindst 3-4 år (ja, da blev det helt slemt, sørgede egentlig jævnligt på forskud fra hun var 2 år). :stupid: Hæsligt, men slet ikke noget jeg kunne kontrollere.

 

Jeg er sikker på, at i to får mange lange og gode tider sammen endnu, efter den læsning, som både er realistisk og positiv.

Jeg håber at Lones behandling hjælper, for selvom han stadig er frisk og glad, så er det dejligt at høre du lige går det ekstra skridt for at han forbliver sådan i endnu længere tid :5up:

Jeg håber også det vil hjælpe og det er sådan set ikke noget jeg vælger, men noget jeg bliver nødt til, for at kunne træffe valget om aflivning, en eller anden dag. Ville ikke ane hvordan jeg skulle kunne bede om at få ham aflivet hvis jeg vidste at jeg ikke havde gjort alt hvad jeg kunne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...