Hop til indhold

Tysons alene-hjemme-træning - og P-P-Peros og andre, der har lyst til at deltage :-)


sonja77
 Share

Recommended Posts

  • Svar 4,7k
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Det skal nok gå. Jeg håber, at Molly bare lige skal have en lille genopfrisker, hvor I starter på meget kort tid, og så kan gå relativt hurtigt frem.

 

Har en af jer noget sommerferie om lidt, så I kan få trænet?

 

Ja, det har vi begge 2 heldigvis, men vi har også begge studiejob vi ikke lige kan droppe hvis vi vil ha det til at køre rundt. Pt er svigermor dog ledig til at babysitte så det er et godt udgangspunkt. Kan bare huske hvor meget det fylder i min hverdag selvom der er mulighed for pasning.

Link til indlæg
Del på andre sites

Næh hov, jeg har da helt glemt at skrive, at Louie var alene hjemme i 1,5 time igen i går :klap:

 

Det var ikke perfekt, men han har nok bjæffet 5-6 gange eller sådan noget, og han har også ligget meget ned (dog med hovedet oppe) modsat dagen før, hvor han faktisk sad op hele tiden.

 

TILLYKKE!

 

Så er vi dem der starter helt forfra med alene-hjemme træningen igen :evil:

 

Åh nej og øv for pokker :ae: Det er virkelig ikke sjovt :cry: Held og lykke med det, jeg håber, at det går hurtigt!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Findus
Godt spørgsmål :vedikke:

 

Har måske været for meget hjemme så hun har glemt det.. Hvis det kan ske :vedikke:

 

Har den sidste tid hørt hende gø et par gange når jeg er gået, hun har været helt ekset når jeg kom hjem og her de sidste par dage har hun overhovedet ikke ville have de lækkerier hun får inden jeg skal afsted. Så har hun bare stirret på mig. Så vidste jeg jo godt den var gal så fik sat optage apperatet til idag (ja totalt dårlig hundemor der først gør det efter en tid :shock:) Og rigtigt nok hun hyler+gør+brummer+hyler de første 1 time og 20 min. Sån ca nonstop :megaked:

 

Åh altså det er jeg ked af at høre, hvor er det dog synd at I skal starte helt forfra igen :ae: Kan godt forstå at du synes det er svært at overskue, jeg ville også gå helt ned, hvis Duffy pludselig fik problemer igen... Jeg håber dog, at hun hurtigt kommer ind i vanen igen, det tror jeg bestemt hun gør... -Dejligt at I også har pasningsmuligheder, og du må endelig sige til hvis jeg kan hjælpe på den ene eller anden måde...

Link til indlæg
Del på andre sites

Coco flyttede jo ind i onsdags, men torsdag, fredag og lørdag har jeg taget det meget roligt - gået ind og ud helt naturligt, når jeg skulle (ikke påtaget). Når jeg er ovenpå, hopper hun somregel op i sofaen, hvor buttercuppen ligger.

Idag var de så alene i 20 minutter: 2 minutter blev brugt på godbid og 18 minutter i buttercuppen med hovedet dybt begravet, så jeg lige kunne se ørerne:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Coco flyttede jo ind i onsdags, men torsdag, fredag og lørdag har jeg taget det meget roligt - gået ind og ud helt naturligt, når jeg skulle (ikke påtaget). Når jeg er ovenpå, hopper hun somregel op i sofaen, hvor buttercuppen ligger.

Idag var de så alene i 20 minutter: 2 minutter blev brugt på godbid og 18 minutter i buttercuppen med hovedet dybt begravet, så jeg lige kunne se ørerne:mrgreen:

 

:lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er SÅ træt at, at vores træning går så langsomt i øjeblikket!

 

I maj var min kæreste helt hængt op med sin bacheloropgave. Så blev den endelig afleveret og han fik sommerferie i midt/slut maj. MEN - så fik han en virus på balancenerven, som han stadig døjer rigtig rigtig med, og det kan desværre tage mange måneder :cry: Så han har ikke overskuddet til at øve, og jeg er helt booket med arbejde, som jeg har været hele dette forår, og nu har jeg også en praktikrapport hængende over hovedet..

 

Så der bliver kun øvet, hvis jeg har overskud til det, og min kæreste i forvejen skal noget ude af huset - begge ting er så noget, der ikke sker så tit i øjeblikket.

 

Ih!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er SÅ træt at, at vores træning går så langsomt i øjeblikket!

 

I maj var min kæreste helt hængt op med sin bacheloropgave. Så blev den endelig afleveret og han fik sommerferie i midt/slut maj. MEN - så fik han en virus på balancenerven, som han stadig døjer rigtig rigtig med, og det kan desværre tage mange måneder :cry: Så han har ikke overskuddet til at øve, og jeg er helt booket med arbejde, som jeg har været hele dette forår, og nu har jeg også en praktikrapport hængende over hovedet..

 

Så der bliver kun øvet, hvis jeg har overskud til det, og min kæreste i forvejen skal noget ude af huset - begge ting er så noget, der ikke sker så tit i øjeblikket.

 

Ih!

 

Øv øv øv........!

 

Kan godt forstå, at du er frustreret over det! :ae: Det må da også bare være belastende! :cry:

 

Men det skal nok gå :kys:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er SÅ træt at, at vores træning går så langsomt i øjeblikket!

 

I maj var min kæreste helt hængt op med sin bacheloropgave. Så blev den endelig afleveret og han fik sommerferie i midt/slut maj. MEN - så fik han en virus på balancenerven, som han stadig døjer rigtig rigtig med, og det kan desværre tage mange måneder :cry: Så han har ikke overskuddet til at øve, og jeg er helt booket med arbejde, som jeg har været hele dette forår, og nu har jeg også en praktikrapport hængende over hovedet..

 

Så der bliver kun øvet, hvis jeg har overskud til det, og min kæreste i forvejen skal noget ude af huset - begge ting er så noget, der ikke sker så tit i øjeblikket.

 

Ih!

 

Øv hvor trælst.. Hvor gammel er Loui nu? Og an du mærke om det blir sværere/lettere jo ældre han blir?

 

 

Her er første mål at få hende til at spise lækkerierne igen, når vi har været på morgenturen og kommer hjem og hun er faldet til ro plejer jeg jo at give hende lækkerier og så smutte. I morgs gav jeg hende lækekrier - hun rør dem ikke og blir underlig, jeg begynder at ordne et par ting der skal laves, hun rør dem stadig ikke. Hun forbinder dem jo tydeligt med at jeg går, så jeg åbner døren og tænker hun kan gå lidt i haven eller hvad hun har lyst til. Så løber hun ud i hjørnet af haven og står og kigger på huset. Jeg prøver efter lidt tid at kalde på hende, hun står med halen mellem benene og skutter sig :megaked: Kan tydeligt se på hende hun er utryg så jeg lader hende være og tænker hun vel kommer ind når hun opdager jeg ikke går :vedikke: Efter ca 20 min kommer min kæreste hjem og så går hun med ind og spiser lækkerierne.

 

Hvordan griber jeg det an nu? For normalt ville jeg jo have hende til at spise i håb om at ku åbne og lukke døren til en start, men når hun allerede er utryg ved det hun forbinder med jeg går, så er jeg helt lost :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Øv hvor trælst.. Hvor gammel er Loui nu? Og an du mærke om det blir sværere/lettere jo ældre han blir?

 

 

Her er første mål at få hende til at spise lækkerierne igen, når vi har været på morgenturen og kommer hjem og hun er faldet til ro plejer jeg jo at give hende lækkerier og så smutte. I morgs gav jeg hende lækekrier - hun rør dem ikke og blir underlig, jeg begynder at ordne et par ting der skal laves, hun rør dem stadig ikke. Hun forbinder dem jo tydeligt med at jeg går, så jeg åbner døren og tænker hun kan gå lidt i haven eller hvad hun har lyst til. Så løber hun ud i hjørnet af haven og står og kigger på huset. Jeg prøver efter lidt tid at kalde på hende, hun står med halen mellem benene og skutter sig :megaked: Kan tydeligt se på hende hun er utryg så jeg lader hende være og tænker hun vel kommer ind når hun opdager jeg ikke går :vedikke: Efter ca 20 min kommer min kæreste hjem og så går hun med ind og spiser lækkerierne.

 

Hvordan griber jeg det an nu? For normalt ville jeg jo have hende til at spise i håb om at ku åbne og lukke døren til en start, men når hun allerede er utryg ved det hun forbinder med jeg går, så er jeg helt lost :vedikke:

 

Jeg ville lave rutinen om og undgå alt, hvad der trigger hendes følelse af at "nu bliver jeg forladt, og det er væmmeligt".

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville lave rutinen om og undgå alt, hvad der trigger hendes følelse af at "nu bliver jeg forladt, og det er væmmeligt".

 

Ok, troede jeg skulle starte med at vænne hende til lækkerierne igen :vedikke: Altså ved evt at give hende dem efter vores morgentur, men uden at gå?

Skal jeg øve på et andet tidspunkt af dagen også? Er virkelig helt lost nu.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ok, troede jeg skulle starte med at vænne hende til lækkerierne igen :vedikke: Altså ved evt at give hende dem efter vores morgentur, men uden at gå?

Skal jeg øve på et andet tidspunkt af dagen også? Er virkelig helt lost nu.

 

Jeg ved bare, at da Tyson fik et af sine tilbagefald, havde jeg Ninjamor til hjælp, og hun bad mig om at finde ud af, hvornår i morgenrutinen han begyndte at virke utryg. Det var, når jeg børstede tænder, hvilket jeg normalt gjorde, lige inden jeg gik ud af døren. Jeg begyndte så at børste tænder på alle mulige tidspunkter i løbet af dagen, uden at jeg gik bagefter, og samtidig flyttede jeg tandbørstningen til langt tidligere i morgenrutinen, så tandbørstningen ikke længere hang sammen med, at jeg skulle gå. Først derefter kunne jeg komme ordenligt i gang med at starte forfra med alene hjemme-træningen, fordi Tyson så ikke allerede var utryg, INDEN jeg overhovedet var kommet ud af døren.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved bare, at da Tyson fik et af sine tilbagefald, havde jeg Ninjamor til hjælp, og hun bad mig om at finde ud af, hvornår i morgenrutinen han begyndte at virke utryg. Det var, når jeg børstede tænder, hvilket jeg normalt gjorde, lige inden jeg gik ud af døren. Jeg begyndte så at børste tænder på alle mulige tidspunkter i løbet af dagen, uden at jeg gik bagefter, og samtidig flyttede jeg tandbørstningen til langt tidligere i morgenrutinen, så tandbørstningen ikke længere hang sammen med, at jeg skulle gå. Først derefter kunne jeg komme ordenligt i gang med at starte forfra med alene hjemme-træningen, fordi Tyson så ikke allerede var utryg, INDEN jeg overhovedet var kommet ud af døren.

 

Lyder fornuftigt, må jeg lige se om jeg kan greje :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis nu det er tandbørstningen (Det er det ikke her, for det er noget af det første jeg gør om morgenen, men bare som eksempel) der trigger, så flytter man tandbørstningen og gør det på alle mulige tidspunkter. Nu kan jeg se det er det jeg henter lækkerierne, så det må stoppe, men skal jeg så give hende fx om aftenen? Og hvis nu det er det at man tager nøglerne, så er det jo ret svært at droppe, eller skal man så starte med at øve uden at låse døren og så ellers rive fat i nøglerne når man ikke går?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis nu det er tandbørstningen (Det er det ikke her, for det er noget af det første jeg gør om morgenen, men bare som eksempel) der trigger, så flytter man tandbørstningen og gør det på alle mulige tidspunkter. Nu kan jeg se det er det jeg henter lækkerierne, så det må stoppe, men skal jeg så give hende fx om aftenen? Og hvis nu det er det at man tager nøglerne, så er det jo ret svært at droppe, eller skal man så starte med at øve uden at låse døren og så ellers rive fat i nøglerne når man ikke går?

 

Ja, jeg ville gøre det på alle mulige tidspunkter af dagen, hvor det ikke har noget at gøre med, at I skal gå.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ok, troede jeg skulle starte med at vænne hende til lækkerierne igen :vedikke: Altså ved evt at give hende dem efter vores morgentur, men uden at gå?

Skal jeg øve på et andet tidspunkt af dagen også? Er virkelig helt lost nu.

 

Jeg brugte også guf i form af tyggeben til min Molly i en periode, da det fik hende til at holde kæft så vi kunne komme ud over vores "2-minutters grænse".

Men på et tidspunkt blev benet trigger for hendes angst, og jeg har slet ikke brugt dem siden - i hvert fald ikke når hun skal være alene.

 

I stedet begyndte jeg at hive et ben op af fryseren, når vi skulle hygge os (morgen, formiddag, aften - det kan være ethvert tidspunkt på dagen)

I starten rørte hun det knapt og holdt godt øje med mig a la: "nu får jeg tyggebenet = nu bliver jeg forladt". :shock:

Men i løbet af nogle dage gik det op for hende, at jeg ikke var på vej ud af døren bare fordi hun fik et ben.

 

Jeg tror det kan være en ide at du giver guffere, uden at gå. På et eller andet tidspunkt forbinder din hund det forhåbentlig ikke mere med at blive forladt :-D

 

I øvrigt er jeg pisse-ked af at høre, at det er gået tilbage. Man føler sig bare så magtesløs når man for 117 gang skal lede efter triggere :damn:

Link til indlæg
Del på andre sites

Inch, hvordan går det hos dig?

 

Ih tak fordi du spørger. Det går faktisk forrygende eminent.

 

Vi holdt pause i lidt over en uge, mens hun fik smertestillende for hofterne. Og nu hvor vi træner igen, har vi fået en helt ny hund: hun er komplet afslappet. I går nåede vi op på 4 timer, og jeg tror sagtens hun kunne have sovet længere, hehe ;-)

 

Måske er tøsen blevet voksen?! :roll:

 

Nu er det tilsyneladende mig, der skal trænes: Jeg er ved at dø af nervøsitet, hvis hun er alene i mere end et par timer - for tænk nu, hvis hun får et tilbagefald :genert:

 

I dag turde jeg kun at lade hende alene i et par timer, fordi der gik håndværkere i huset ved siden af og hamrede og bankede - men hun klarede det bare SÅ flot. Ikke én lyd :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Findus
Ih tak fordi du spørger. Det går faktisk forrygende eminent.

 

Vi holdt pause i lidt over en uge, mens hun fik smertestillende for hofterne. Og nu hvor vi træner igen, har vi fået en helt ny hund: hun er komplet afslappet. I går nåede vi op på 4 timer, og jeg tror sagtens hun kunne have sovet længere, hehe ;-)

 

Måske er tøsen blevet voksen?! :roll:

 

Nu er det tilsyneladende mig, der skal trænes: Jeg er ved at dø af nervøsitet, hvis hun er alene i mere end et par timer - for tænk nu, hvis hun får et tilbagefald :genert:

 

I dag turde jeg kun at lade hende alene i et par timer, fordi der gik håndværkere i huset ved siden af og hamrede og bankede - men hun klarede det bare SÅ flot. Ikke én lyd :klap:

 

Jeg tænker tit på jer og håbet der snart ville komme en update.. -og sikke en dejlig update :5up: I fortjener det bare så meget, hvor er det dejligt at hun er blevet så dygtig :mrgreen:

 

Gad vide om det så ikke er smerterne som har været skyld i tilbagegangen?

 

I hvert fald fantastisk at det går fremad, kan godt forstå at du er ved at dø af nervøsitet, men lad os satse på at det nu kun går fremad :5up: Flot at hun heller ikke har sagt noget til larmen fra håndværkerne...

Link til indlæg
Del på andre sites

Ih tak fordi du spørger. Det går faktisk forrygende eminent.

 

Vi holdt pause i lidt over en uge, mens hun fik smertestillende for hofterne. Og nu hvor vi træner igen, har vi fået en helt ny hund: hun er komplet afslappet. I går nåede vi op på 4 timer, og jeg tror sagtens hun kunne have sovet længere, hehe ;-)

 

Måske er tøsen blevet voksen?! :roll:

 

Nu er det tilsyneladende mig, der skal trænes: Jeg er ved at dø af nervøsitet, hvis hun er alene i mere end et par timer - for tænk nu, hvis hun får et tilbagefald :genert:

 

I dag turde jeg kun at lade hende alene i et par timer, fordi der gik håndværkere i huset ved siden af og hamrede og bankede - men hun klarede det bare SÅ flot. Ikke én lyd :klap:

 

Det lyder da som om, at det var smerterne, der gav problemer. Dejligt at høre, at det går godt nu. :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tænker tit på jer og håbet der snart ville komme en update.. -og sikke en dejlig update :5up: I fortjener det bare så meget, hvor er det dejligt at hun er blevet så dygtig :mrgreen:

 

Gad vide om det så ikke er smerterne som har været skyld i tilbagegangen?

 

I hvert fald fantastisk at det går fremad, kan godt forstå at du er ved at dø af nervøsitet, men lad os satse på at det nu kun går fremad :5up: Flot at hun heller ikke har sagt noget til larmen fra håndværkerne...

 

Uh tak, bliver jo helt varm om hjertet :lun:

 

Det er superdejligt at kunne dele sådan en kamp med hundefolk, der rent faktisk forstår! HF er guld værd :klap:

 

Kæresten og mig var ellers så småt begyndt at lede efter en ny familie til hende, men de tanker har vi smidt i skraldespanden. Sikke en lettelse :mrgreen:

 

Jeg tror også, at smerter måske har haft indflydelse på den pludselige hysteriske panikangst. Jeg kan i hvert fald ikke forklare det på nogen anden måde... :confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ih tak fordi du spørger. Det går faktisk forrygende eminent.

 

Vi holdt pause i lidt over en uge, mens hun fik smertestillende for hofterne. Og nu hvor vi træner igen, har vi fået en helt ny hund: hun er komplet afslappet. I går nåede vi op på 4 timer, og jeg tror sagtens hun kunne have sovet længere, hehe ;-)

 

Måske er tøsen blevet voksen?! :roll:

 

Nu er det tilsyneladende mig, der skal trænes: Jeg er ved at dø af nervøsitet, hvis hun er alene i mere end et par timer - for tænk nu, hvis hun får et tilbagefald :genert:

 

I dag turde jeg kun at lade hende alene i et par timer, fordi der gik håndværkere i huset ved siden af og hamrede og bankede - men hun klarede det bare SÅ flot. Ikke én lyd :klap:

 

Hvor er det dejligt med en opdatering. :5up::banan:Har virkelig tænkt på hvordan det mon gik hos jer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...