Hop til indhold

Tysons alene-hjemme-træning - og P-P-Peros og andre, der har lyst til at deltage :-)


sonja77
 Share

Recommended Posts

Gæst snevinter
Hvor er det bare dejligt at høre at alle jeres hunde er så gode nu her :)

 

Gid jeg kune sige det samme..

 

Jeg stod op kl halv 5 imorges og gjorde alt omhyggeligt med twikkie

hun spiste endda på græsset i dag :D

hun legede roligt med mig.

hun slappede hurtigt af.

 

ALT tegnede sig til at blive PERFEKT! og jeg var ligeledes overbevidst om det..

Men hvad skete? :(

 

Vi var knap nået hen til nærmeste hjørne før min kæreste kunne høre hende skrige i vilden sky! ØVØV.! hvor blev jeg bare ked af det.

 

Vi var nødt til skynde os ind igen. (kl var kun 6.15)

 

og har været rigtig trist lige siden.

 

lige indtil for lidt siden hor jeg kigind på vimedhunds hjemmeside og opdagede Twikkie er blandt de nomineret til månedens hund :D

 

jeg stemte selvfølgelig på hende, og opdagede til min overaskelse at twikkie har 35 procent af stemmerne hvor den nærmeste er en md 20 procent.

 

Så alle sammen! håber i gider stemme på hende.. Hun er den nederste af alle hundene.

http://vimedhund.tv2.dk/maanedenshund/?menu

 

:ae:

 

 

 

....kom også lige til at stemme på hende - sikke en dejlig pige :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 4,7k
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Gæst snevinter
Hehe, ikke mere end han plejer at være ;-):mrgreen:

Han har gennem mange måneder fået to slags urter, baldrian og nu og clomicalm. Så lidt dopet kan man da vist godt kalde ham :-D Dog har vi aldrig mærket noget på ham, så vi ved i princippet ikke om det virker...

 

:-) bare det ikke er epo :cool:

 

Har lige læst trådens sidste sider igennem, sikke en masse der er skrevet siden sidst.

 

Ved ikke om i er klar over det, men i giver mange guldkorn herinde. Super interessant!! :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Øv! Men jeg synes alligevel det er flot at hun stopper og ikke går igang igen :-D

 

Ja, Pero er alene i stuen. Det er den metode vi har haft størst succes med. Da han havde hele lejligheden gik han altid rundt og kiggede i alle rummene - jeg tror det var for at lede efter os (selvom han så os gå) eller måske fordi han syntes han skulle passe på det hele.

 

Det, der er godt for ham ved at være i stuen er, at han bliver adskilt fra os bid for bid. Først lukker vi bare børnegitteret imellem os, så går jeg ind til ham og er der i 30 min. og så går jeg ud og lukker døren til stuen. Så venter jeg 10 min. og går så ud af hoveddøren. Han er dårlig til at tackle en direkte konfrontation med at jeg går. Det at han kan høre det er nok. Og det virker faktisk som om, at han regner alene-tiden i stuen for den reelle alenetid. Han er ret ligeglad med hoveddøren.

Nogle gange når han ligger og lytter og hører hoveddøren smække er det som om han tænker "Nu gik de helt ud, så kommer de i hvert fald ikke ind i stuen foreløbig og så jeg kan jo ligeså godt sove" :-)

 

Selvom han har en masse gode liggesteder i stuen vælger han alligevel at ligge lige op ad døren... Han bliver nok aldrig ligeglad med at være alene, men det her er et stort skridt mod hans accept af det.

 

Det var da egentlig smart, det i laver der:5up: er det kun tiden udenfor døren i strækker?

 

hvor længe kan han sove af gangen når i er hjemme, uden at ligge lige op af jer? Jeg tænker på om han også vågner ind imellem og går rundt der?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PPP-Pero
Det var da egentlig smart, det i laver der:5up: er det kun tiden udenfor døren i strækker?

 

hvor længe kan han sove af gangen når i er hjemme, uden at ligge lige op af jer? Jeg tænker på om han også vågner ind imellem og går rundt der?

 

Altså i starten øgede vi ret hurtigt tiden i stuen. Sådan med 5-10 minutter hver gang. Og nu er vi så holdt mellem 1 og 2,5 time og øger kun tiden vi er udenfor. Planen er så at vi øger tiden i stuen og tiden udenfor på samme tid, når vi kommer op på 2,5 time :-D

 

Han kan sove ret længe for sig selv herhjemme. Han kan fx ligge og sove i sofaen i al den tid jeg sidder ved skrivebordet - om det så er 10 min. eller flere timer. Men flere timer sker jo ikke særlig ofte - hvis man skal på toilettet, have lidt vand eller mad osv. - og han går som regel med hvis jeg rejser mig. Og derfor er han jo nok vant til at bevæge sig lidt indimellem :-)

 

I dag har han faktisk ikke opsøgt mig særlig meget. Flere gange har jeg taget mig selv i at tænke "Hvor er Peroen?" for så at finde ham i et andet rum :5up: Det er en dejlig udvikling.

Og normalt når jeg lukker døre imellem os lægger han sig rimelig tæt på døren og venter/sover, men i dag lå han i den anden ende af lejligheden imens jeg var inde i soveværelset og sortere vasketøj i mindst 10 min. :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså i starten øgede vi ret hurtigt tiden i stuen. Sådan med 5-10 minutter hver gang. Og nu er vi så holdt mellem 1 og 2,5 time og øger kun tiden vi er udenfor. Planen er så at vi øger tiden i stuen og tiden udenfor på samme tid, når vi kommer op på 2,5 time :-D

 

Han kan sove ret længe for sig selv herhjemme. Han kan fx ligge og sove i sofaen i al den tid jeg sidder ved skrivebordet - om det så er 10 min. eller flere timer. Men flere timer sker jo ikke særlig ofte - hvis man skal på toilettet, have lidt vand eller mad osv. - og han går som regel med hvis jeg rejser mig. Og derfor er han jo nok vant til at bevæge sig lidt indimellem :-)

 

I dag har han faktisk ikke opsøgt mig særlig meget. Flere gange har jeg taget mig selv i at tænke "Hvor er Peroen?" for så at finde ham i et andet rum :5up: Det er en dejlig udvikling.

Og normalt når jeg lukker døre imellem os lægger han sig rimelig tæt på døren og venter/sover, men i dag lå han i den anden ende af lejligheden imens jeg var inde i soveværelset og sortere vasketøj i mindst 10 min. :5up:

 

hvor sejt, han lyder da til at blive mere selvstændig:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså i starten øgede vi ret hurtigt tiden i stuen. Sådan med 5-10 minutter hver gang. Og nu er vi så holdt mellem 1 og 2,5 time og øger kun tiden vi er udenfor. Planen er så at vi øger tiden i stuen og tiden udenfor på samme tid, når vi kommer op på 2,5 time :-D

 

Han kan sove ret længe for sig selv herhjemme. Han kan fx ligge og sove i sofaen i al den tid jeg sidder ved skrivebordet - om det så er 10 min. eller flere timer. Men flere timer sker jo ikke særlig ofte - hvis man skal på toilettet, have lidt vand eller mad osv. - og han går som regel med hvis jeg rejser mig. Og derfor er han jo nok vant til at bevæge sig lidt indimellem :-)

 

I dag har han faktisk ikke opsøgt mig særlig meget. Flere gange har jeg taget mig selv i at tænke "Hvor er Peroen?" for så at finde ham i et andet rum :5up: Det er en dejlig udvikling.

Og normalt når jeg lukker døre imellem os lægger han sig rimelig tæt på døren og venter/sover, men i dag lå han i den anden ende af lejligheden imens jeg var inde i soveværelset og sortere vasketøj i mindst 10 min. :5up:

 

 

Hvor er det dejligt at høre :5up: Glæder mig over det går fremad og krydser stadig fingre for jer og ham.:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PPP-Pero
hvor sejt, han lyder da til at blive mere selvstændig:5up:

 

Hvordan har Mysla det med at der bliver lukket døre imellem jer? Altså er hun kun ked af det når du går ud af lejligheden eller er det også hvis du bare er i et andet rum end hende?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PPP-Pero
Hvor er det dejligt at høre :5up: Glæder mig over det går fremad og krydser stadig fingre for jer og ham.:-D

 

Mange tak :-D

Jeg håber virkelig også, at træningen i morgen bliver ligeså vellykket som i dag :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Mange tak :-D

Jeg håber virkelig også, at træningen i morgen bliver ligeså vellykket som i dag :5up:

 

Uh, jeg håber også det går godt i dag. Alle fingre bliver krydset her.

 

Jeg begynder virkelig at tro på det herhjemme (7-9-13). Vi skulle til koncert i Tivoli i går aftes, 3 timer var vi væk. Vi spiste her, men sendte gæsterne afsted ca 1/2 time før jeg selv gik, så Samson kunne nå at falde til ro.

 

Og det gik fint :banan: - eneste udslag var efter en halv time hvor der kom en ambulance forbi. Det var alligevel for fristende, så der kom lige tre ooooooouuuuuuuhhhh og ikke andet. Så vi betragter det som endnu en vellykket session.:-D

 

Håber det kommer til at gå lige så godt i næste uge - planen er at vi ikke forlader ham før han er faldet HELT til ro om morgenen, selvom det så evt. betyder, at vi skal møde en time senere. Det vigtigste er at han er helt rolig, så tror jeg på at det nok skal gå.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snevinter
Uh, jeg håber også det går godt i dag. Alle fingre bliver krydset her.

 

Jeg begynder virkelig at tro på det herhjemme (7-9-13). Vi skulle til koncert i Tivoli i går aftes, 3 timer var vi væk. Vi spiste her, men sendte gæsterne afsted ca 1/2 time før jeg selv gik, så Samson kunne nå at falde til ro.

 

Og det gik fint :banan: - eneste udslag var efter en halv time hvor der kom en ambulance forbi. Det var alligevel for fristende, så der kom lige tre ooooooouuuuuuuhhhh og ikke andet. Så vi betragter det som endnu en vellykket session.:-D

 

Håber det kommer til at gå lige så godt i næste uge - planen er at vi ikke forlader ham før han er faldet HELT til ro om morgenen, selvom det så evt. betyder, at vi skal møde en time senere. Det vigtigste er at han er helt rolig, så tror jeg på at det nok skal gå.

 

:5up: Sikke nogle dygtige (hunde skulle jeg lige til at skrive, men:) ejere der er herinde :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PPP-Pero
Uh, jeg håber også det går godt i dag. Alle fingre bliver krydset her.

 

Jeg begynder virkelig at tro på det herhjemme (7-9-13). Vi skulle til koncert i Tivoli i går aftes, 3 timer var vi væk. Vi spiste her, men sendte gæsterne afsted ca 1/2 time før jeg selv gik, så Samson kunne nå at falde til ro.

 

Og det gik fint :banan: - eneste udslag var efter en halv time hvor der kom en ambulance forbi. Det var alligevel for fristende, så der kom lige tre ooooooouuuuuuuhhhh og ikke andet. Så vi betragter det som endnu en vellykket session.:-D

 

Håber det kommer til at gå lige så godt i næste uge - planen er at vi ikke forlader ham før han er faldet HELT til ro om morgenen, selvom det så evt. betyder, at vi skal møde en time senere. Det vigtigste er at han er helt rolig, så tror jeg på at det nok skal gå.

 

Ej, hvor godt :5up: Det lyder til, at I har fundet ud af hvad der virker for ham.

 

Det går også stille fremad med Pero, men det var dog ikke lige så godt som igår. Hans problem er simpelthen, at når han først vågner så kan han ikke falde i søvn igen. Jeg kan også se at han kigger meget op mod vinduerne og jeg har lidt på fornemmelsen, at han er lidt utryg ved dem. Vi har i lang tid haft stilladsarbejde på den anden side af gaden og jeg ved ikke om det har gjort Pero lidt bange for det...

Tror måske vi skal købe nogle gardiner :hmm:

 

I dag sov han en halv time og vågnede så og gik fra sted til sted, men han er blevet bedre til at ligge i lidt længere tid. Sådan 6 minutter kan han godt blive liggende nogle gange. Men han sover ikke...

 

Jeg prøver at huske mig selv på, at det trods alt er flot at han ikke piver derinde. Især når jeg ved hvor lidt der skal til før han piver.

 

Desuden er jeg også kommet frem til, at hans glæde over at jeg kommer ind til ham (som faktisk ikke er så stor som den kunne have været) ikke er fordi han har savnet mig, men mere en forventningsglæde om, at der skal ske noget. Altså som om han bare har kedet sig og glæder sig til at komme ud. Han har hvert fald ikke særlig meget fokus på mig, mere på døren.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ej, hvor godt :5up: Det lyder til, at I har fundet ud af hvad der virker for ham.

 

Det går også stille fremad med Pero, men det var dog ikke lige så godt som igår. Hans problem er simpelthen, at når han først vågner så kan han ikke falde i søvn igen. Jeg kan også se at han kigger meget op mod vinduerne og jeg har lidt på fornemmelsen, at han er lidt utryg ved dem. Vi har i lang tid haft stilladsarbejde på den anden side af gaden og jeg ved ikke om det har gjort Pero lidt bange for det...

Tror måske vi skal købe nogle gardiner :hmm:

 

I dag sov han en halv time og vågnede så og gik fra sted til sted, men han er blevet bedre til at ligge i lidt længere tid. Sådan 6 minutter kan han godt blive liggende nogle gange. Men han sover ikke...

 

Jeg prøver at huske mig selv på, at det trods alt er flot at han ikke piver derinde. Især når jeg ved hvor lidt der skal til før han piver.

 

Desuden er jeg også kommet frem til, at hans glæde over at jeg kommer ind til ham (som faktisk ikke er så stor som den kunne have været) ikke er fordi han har savnet mig, men mere en forventningsglæde om, at der skal ske noget. Altså som om han bare har kedet sig og glæder sig til at komme ud. Han har hvert fald ikke særlig meget fokus på mig, mere på døren.

 

Jeg synes faktisk han er sejere end de fleste - jeg tror ikke det er mange hunde, der ligesom Pero bare kan blive liggende og være totalt ligeglade når yderdøren smækker.

 

Mht. vinduet - måske vil han bare gerne op og kigge ud? Vi har sat en puf hen til vores stuevinduer, så Samson kan hoppe op og kigge ud. Han synes bare det er for fedt når der går hunde forbi nede på gaden - heldigvis kigger han bare, han siger ikke en lyd.

 

Vi tog ham engang op i vindueskarmen inde i soveværelset - det skulle vi aldrig have gjort. I et stykke tid efter sad han tit på kanten af sengen og peb fordi han så gerne ville op og ligge i vindueskarmen igen:rolleyes:

 

Så måske Pero bare gerne vil følge lidt med.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PPP-Pero
Jeg synes faktisk han er sejere end de fleste - jeg tror ikke det er mange hunde, der ligesom Pero bare kan blive liggende og være totalt ligeglade når yderdøren smækker.

 

Mht. vinduet - måske vil han bare gerne op og kigge ud? Vi har sat en puf hen til vores stuevinduer, så Samson kan hoppe op og kigge ud. Han synes bare det er for fedt når der går hunde forbi nede på gaden - heldigvis kigger han bare, han siger ikke en lyd.

 

Vi tog ham engang op i vindueskarmen inde i soveværelset - det skulle vi aldrig have gjort. I et stykke tid efter sad han tit på kanten af sengen og peb fordi han så gerne ville op og ligge i vindueskarmen igen:rolleyes:

 

Så måske Pero bare gerne vil følge lidt med.

 

Pero har også sin egen vindueskarm :blink: Med et tæppe til ham. Det er klart yndlingspladsen! Han ligger også og følger meget med (vi bor næsten lige ud til en handelsgade, så der er meget liv) og han sover der også tit. Nogle gange når han er alene i stuen hopper han derop og kigger, men kun i sekunder, så går han tilbage til døren.

 

Han var forresten også ligeså ligeglad med hoveddøren, som han plejer at være. Faktisk så lægger han sig altid ned når han hører døren smække. Det er kun når vi går forbi døren til stuen, at han lytter nogle gange. Han kan fx sætte sig op og lytte når vi går forbi stuedøren og så lægge sig helt ned, pladask, når han hører hoveddøren smække.:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Pero har også sin egen vindueskarm :blink: Med et tæppe til ham. Det er klart yndlingspladsen! Han ligger også og følger meget med (vi bor næsten lige ud til en handelsgade, så der er meget liv) og han sover der også tit. Nogle gange når han er alene i stuen hopper han derop og kigger, men kun i sekunder, så går han tilbage til døren.

 

Han var forresten også ligeså ligeglad med hoveddøren, som han plejer at være. Faktisk så lægger han sig altid ned når han hører døren smække. Det er kun når vi går forbi døren til stuen, at han lytter nogle gange. Han kan fx sætte sig op og lytte når vi går forbi stuedøren og så lægge sig helt ned, pladask, når han hører hoveddøren smække.:mrgreen:

 

Hahaha, det er da lidt sejt at han bare falder om når han hører hoveddøren.

Hvor lang tid er i oppe på at være væk, dvs. helt ude af lejligheden?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvordan har Mysla det med at der bliver lukket døre imellem jer? Altså er hun kun ked af det når du går ud af lejligheden eller er det også hvis du bare er i et andet rum end hende?

 

altså den eneste dør hun rigtig kan tåle man lukker, er badeværelsesdøren.. De andre kan man også lukke kortvarigt, men varer det længere end ca 1 min, så begynder hun at pive.

glasdøren hjemme ved min mor er bedre. der kan hun se igennem at vi ikke er forsvundet, så er det mere i orden.

 

Jeg prøvede ellers idag, bare at sætte mig ude i gangen. Først larmede jeg lidt rundt, så hun kunne høre at jeg var der enddnu. så hun gøede ikke rigtigt, men pev, snuste i døren og gav et par bjæf fra sig ind imellem. Hun gøede så rigtigt da hun kunne høre nabohunden, så der stak jeg lige hovedet ind og bad hende tie stille og smed en håndfuld godbidder. Så var der stille i 30 min, mens jeg sad på trappen og læste..

 

Men hun klister meget nu, så det var ingen succes..

 

Tror jeg bliver nødt til at atge et par dage hvor jeg bare går ud og ind igen og hver gang stiller hendes legekurv ned:???:

Link til indlæg
Del på andre sites

altså den eneste dør hun rigtig kan tåle man lukker, er badeværelsesdøren.. De andre kan man også lukke kortvarigt, men varer det længere end ca 1 min, så begynder hun at pive.

glasdøren hjemme ved min mor er bedre. der kan hun se igennem at vi ikke er forsvundet, så er det mere i orden.

 

Jeg prøvede ellers idag, bare at sætte mig ude i gangen. Først larmede jeg lidt rundt, så hun kunne høre at jeg var der enddnu. så hun gøede ikke rigtigt, men pev, snuste i døren og gav et par bjæf fra sig ind imellem. Hun gøede så rigtigt da hun kunne høre nabohunden, så der stak jeg lige hovedet ind og bad hende tie stille og smed en håndfuld godbidder. Så var der stille i 30 min, mens jeg sad på trappen og læste..

 

Men hun klister meget nu, så det var ingen succes..

 

Tror jeg bliver nødt til at atge et par dage hvor jeg bare går ud og ind igen og hver gang stiller hendes legekurv ned:???:

 

Så er det bare med at tage skridttælleren på, utroligt så meget man får gået når man træner alene-hjemme;-)

 

Men øv at det ikke går så godt, jeg tror du har ret i, at du må starte helt i det små med bare at gå ud og ind.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snevinter
altså den eneste dør hun rigtig kan tåle man lukker, er badeværelsesdøren.. De andre kan man også lukke kortvarigt, men varer det længere end ca 1 min, så begynder hun at pive.

glasdøren hjemme ved min mor er bedre. der kan hun se igennem at vi ikke er forsvundet, så er det mere i orden.

 

Jeg prøvede ellers idag, bare at sætte mig ude i gangen. Først larmede jeg lidt rundt, så hun kunne høre at jeg var der enddnu. så hun gøede ikke rigtigt, men pev, snuste i døren og gav et par bjæf fra sig ind imellem. Hun gøede så rigtigt da hun kunne høre nabohunden, så der stak jeg lige hovedet ind og bad hende tie stille og smed en håndfuld godbidder. Så var der stille i 30 min, mens jeg sad på trappen og læste..

 

Men hun klister meget nu, så det var ingen succes..

 

Tror jeg bliver nødt til at atge et par dage hvor jeg bare går ud og ind igen og hver gang stiller hendes legekurv ned:???:

 

Jeg ville også passe lidt på mht sheila. Jeg passede en hund som ikke kunne være alene hjemme. Jeg trænede det, men var nødt til at forlade den et par gange. Den var generelt en smule urolig når jeg nærmede mig døren.

 

Det så ikke ud til at det påvirkede vinter, men de sidste dage den var her og nogle dage efter kunne jeg alligevel se, at hun kopierede et par ting - lagde sig foran døren nogle gange, hvis jeg gik i den retning - og var lidt mere obs på mig. Det gik dog væk igen, men hun er typen som ikke altid viser hvordan hun har det og derfor KAN hun have det skidt med noget og blive påvirket, uden jeg altid opdager det.

 

Bare lige en velment kommentar :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er det bare med at tage skridttælleren på, utroligt så meget man får gået når man træner alene-hjemme;-)

 

Men øv at det ikke går så godt, jeg tror du har ret i, at du må starte helt i det små med bare at gå ud og ind.

 

ja, skulle det være helt rigtigt, så skulle hun jo startes helt forfra, men som jeg skrev tidligere, så er der ikke tid til det. Jeg ved hun ikke kan nå at lære det på en uge, så derfor har jeg bare villet teste hvor meget hun rent faktisk gøede, så jeg vidste om det var muligt for mig at have hende boende her..

Så det er lappeløsninger og de løser ikke hendes problem og er som sådan ikke anbefales værdige:neutral:

 

som det er nu, veksler jeg lidt imellem at hun bliver nødt til at komme hjem igen, eller om jeg skulle prøve en uge, hvor jeg er på arbejde og så spørge min overbo om hun gør for meget:???:

Og sætte optager til den første time hun er alene... men jeg ved det sørme ikke..

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville også passe lidt på mht sheila. Jeg passede en hund som ikke kunne være alene hjemme. Jeg trænede det, men var nødt til at forlade den et par gange. Den var generelt en smule urolig når jeg nærmede mig døren.

 

Det så ikke ud til at det påvirkede vinter, men de sidste dage den var her og nogle dage efter kunne jeg alligevel se, at hun kopierede et par ting - lagde sig foran døren nogle gange, hvis jeg gik i den retning - og var lidt mere obs på mig. Det gik dog væk igen, men hun er typen som ikke altid viser hvordan hun har det og derfor KAN hun have det skidt med noget og blive påvirket, uden jeg altid opdager det.

 

Bare lige en velment kommentar :-)

 

tak:) Og det er nemlig det, for de sidste to dage har hun ikke brudt sig om, især ikke i morges, fordi jeg stak hovedet ind igen og sagde ti stille.. Hun tror nemlig altid det er hende:neutral:

 

Det har altid været svært at øve alene hjemme med mysla når sheila også er der, for hun bliver nærmest direkte angst af at jeg bliver ved med at gå ud og ind af en dør! Eller hun gjorde i hvertfald da mysla var yngre.

 

Så jo, det er bla, derfor jeg ikke vil træne flere gange om dagen, men bare gå hlet fra dem en gang om morgenen, for det er fint med sheila:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PPP-Pero
Hahaha, det er da lidt sejt at han bare falder om når han hører hoveddøren.

Hvor lang tid er i oppe på at være væk, dvs. helt ude af lejligheden?

 

I dag var vi ude 5 minutter, 10 minutter og 12 minutter.

Men jeg tror faktisk han er ret ligeglad med udetiden - lige nu virker det som om, at det er tiden i stuen han regner for den rigtig alenetid. Lige modsat af hvordan det var inden ferien... Så er lidt forvirret. Kæresten og jeg har aftalt, at hvis der ikke er en tydelig bedring om 1-2 uger, så må vi simpelthen være hårde og lade ham være alene - og så sige han skal være stille når han gøer!

Link til indlæg
Del på andre sites

I dag var vi ude 5 minutter, 10 minutter og 12 minutter.

Men jeg tror faktisk han er ret ligeglad med udetiden - lige nu virker det som om, at det er tiden i stuen han regner for den rigtig alenetid. Lige modsat af hvordan det var inden ferien... Så er lidt forvirret. Kæresten og jeg har aftalt, at hvis der ikke er en tydelig bedring om 1-2 uger, så må vi simpelthen være hårde og lade ham være alene - og så sige han skal være stille når han gøer!

 

bliver han så urolig, når der er gået de der 10 min? Eller hvorfor er i ikke længere tid væk? De 5, 10 og 12 lagt sammen? Er det for meget?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PPP-Pero
bliver han så urolig, når der er gået de der 10 min? Eller hvorfor er i ikke længere tid væk? De 5, 10 og 12 lagt sammen? Er det for meget?

 

Nej, der er ingen sammenhæng mellem hans uro og hvor lang tid vi har været ude. Men altså, der er bare ingen sammenhæng mht. Pero :roll:

Det handler sådan set bare om hvornår der er noget der vækker ham/hvornår han vågner selv :neutral:

 

Hvis han kunne sove en time ligesom igår, så kunne jeg nok være ude af lejligheden en time. Det er faktisk lidt ligesom da han var lille, hvor han kunne være alene ligeså lang tid han sov, men så snart han vågnede begyndte han at pive. Nu piver han heldigvis ikke, men går bare meget rundt i stedet.

 

Jeg tror aldrig nogensinde jeg kommer til at finde ud af Pero. Han er virkelig mærkelig!

Link til indlæg
Del på andre sites

^^Det underlige er så bare hvorfor han ikke sover mere end 1/2 - 1 time, når han før ferien sov til vi kom ind til ham igen.

 

Forhåbentlig er det bare fordi han ikke kan sove længere - han har jo også sovet hele natten. Det kan jo være at han bare vil gå rundt og kigge lidt, og når han så finder ud af, at der ikke rigtig sker noget, så lægger han sig hen i kurven igen. Måske bare lidt urealistisk ønsketænkning herfra:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Uh, jeg håber også det går godt i dag. Alle fingre bliver krydset her.

 

Jeg begynder virkelig at tro på det herhjemme (7-9-13). Vi skulle til koncert i Tivoli i går aftes, 3 timer var vi væk. Vi spiste her, men sendte gæsterne afsted ca 1/2 time før jeg selv gik, så Samson kunne nå at falde til ro.

 

Og det gik fint :banan: - eneste udslag var efter en halv time hvor der kom en ambulance forbi. Det var alligevel for fristende, så der kom lige tre ooooooouuuuuuuhhhh og ikke andet. Så vi betragter det som endnu en vellykket session.:-D

 

Håber det kommer til at gå lige så godt i næste uge - planen er at vi ikke forlader ham før han er faldet HELT til ro om morgenen, selvom det så evt. betyder, at vi skal møde en time senere. Det vigtigste er at han er helt rolig, så tror jeg på at det nok skal gå.

 

:5up::5up::5up:

 

Hvor er det godt, at I - selvom han klarer det så flot - ikke vil presse citronen, men vælger at møde senere, hvis han ikke er helt rolig. Så er I sikre på, at han lærer det på en god måde og ikke får dårlige oplevelser med at være alene, der ødelægger noget af det rigtigt gode arbejde, I har gjort.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...