Hop til indhold

uberettiget selvjustits!


Gæst Syfongse
 Share

Recommended Posts

Gæst Syfongse

I dag på vores gåtur løb Arnold og hans legekammerat rundt, selv om man egentlig skal have hunde i snor der (det er en park/kirkegård).

jeg er altid rigtig opmærksom når han går løs; på om der er andre hunde eller mennesker i nærheden og jeg er rigtig god til at give Arnold snor på igen, hvis der kommer andre hunde, inden han selv opdager dem.

så derfor irriterer det mig, at den første gang jeg ikke spotter to mennesker og hundene løber hen imod dem, at det er to bitre, sure mennesker der råber efter os at vi skal se at få vores hunde i snor og rent faktisk kalder os "elendige hedninge!" :???:.. jeg tog pænt min hund og den anden ejer tog hendes hund og vi gik væk, men de blev ved med at råbe til os og til sidst knækkede snoren altså og jeg råbte tilbage at "der da ikke var sket nogen skade, så hold nu kæft. og ja, vi er hedninge, jeg er ikke medlem af folkekirken, jeg nasser bare på kirkegården". I know, ikke det mest intelligente svar at komme med, men det blev bare for meget for mig og det er ikke særlig tit at jeg rent faktisk tager til genmæle, uanset hvor vred jeg bliver, så når jeg gør det er det fordi jeg simpelthen ikke kan lade være. De to mennesker virkede virkelig som om at de ikke havde andet problem med at hundene var løs, end at det var fordi egentlig ikke måtte være det. hundene gjorde dem ikke noget, overhovedet! kender masser af mennesker som ikke har hund, der synes det er okay at hundene går løs deroppe,så længe de ikke laver ulykker selvfølgelig.

Jeg kunne mærke (og høre) at de to ikke var nogen man kunne snakke fornuft med, så gad ikke engang nærme mig dem og sige undskyld, for de var allerede helt ude af en anden tangent om hvor u-kristne vi var..

 

grunden til at jeg kalder indlægget "uberettiget selvjustits" er fordi jeg selvfølgelig godt ved at det var mig, af os der var der, der havde lavet en fejl, ved at lade min hund gå løs og ikke kunne kalde den til mig når den løber. Men det ved jeg så også at det var! Jeg bliver gal når sådanne to mennesker vil til at belære mig om hvad jeg har gjort galt.. jeg ved det godt og undskyld mange gange, men så må det også være nok, ikk..

 

ja, undskyld mit sure opstød, men jeg må af med det.. og jeg ved egentlig også at mit brok er uberettiget, men bliver sgu ramt alligevel når folk opfører sig sådan.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er lidt ærgeligt de reagerer sådan.. Men når det er sagt, så synes jeg altså også at en kirkegård er et forkert sted at lufte hunde.. Ihvertfald at have dem løse, hvis det er fordi den er en del af en ellers offentlig park:oops:

 

Men ja det var en ærgeligt reaktion de to kom med.. Måske I desværre var dagens dråbe, der fik bægeret til at flyde over:vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var da en kedelig episode på en søndag...

 

Jeg går selv via en kirkegård på en af mine ture, og der er Saga altid i snor, også selvom der ikke er nogle i miles omkreds. Det gør jeg af respekt for gravfreden. Jeg ville ikke reagere som de gjorde hvis der kom en løs glad hund hen til mig på en kirkegård jeg besøgte, men jeg ville stadig syntes det var respektløst at lade den rende løs der, men begynde at råbe, næ hvad skulle det gøre godt for...:vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu ved jeg ikke hvad du mener med en park/kirkegård :vedikke: men tæt på hvor jeg bor (så tæt at kirkeklokkerne genere) ligger der en lille mindepark INDEN man komme i nærheden af gravene. Der har jeg ladet Izzie rende når vi har gået der engang imellem. Men selvfølgelig i snor når der kommer nogen og altid en pose eller 4 med så der ikke er noget at komme efter.

 

Men kunne aldrig finde på at lade min hund løbe løs inden på selve kirkegården, synes det er mega respektløst! Den eneste grav Izzie får lov at gå ind på er min bedstefars. Fordi han er MIN bedstefar og jeg ved at han ville have elsket Izzie :lun:

 

Men er det en park som i en PARK så kan jeg godt se det fra din side, men også lidt fra deres. Jeg er klar på at få verbal røvfuld når jeg går der, fordi en kirkegård bare er et meget følsomt sted for mange mennesker. Både religiøst og personligt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Syfongse

jeg er jo som sagt helt klar over at det er mig brød nogle regler og at det er mig der skal have skideballe hvis det er. men de mennesker var bare ikke sørgende på en kirkegård, de var også kun ude at gå som os andre. Et andet sted var der nogen der besøgte en grav og der gik vi pænt udenom i snor..

 

altså, det er lidt svært at forklare. Det ER en kirkegård, men rigtig rigtig mange mennesker som jeg har talt med ser det faktisk mest som et rekreativt område, som en park og det bliver den også brugt til. det er en gammel kirkegård, med flere grave fra 1800-tallet end fra nutiden, så det er ikke fordi vi går og forstyrrer nyligt begravede. Jeg har al respekt for gravpladser og synes det er meget specielt at kunne gå rundt og nyde f.eks. en god solskinsdag på sådan et sted. men vi bruger jo alle sådan et sted på forskellige måder; jeg bruger det til afslapning og "meditation" og nogle ældre mennesker går tur der, fordi det er nemt at gå der og ikke lige så meget terræn som i skoven. og forældre går der med deres børn og lærer dem at cykle. så der sker meget der.

 

det der ærgrer mig er jo at jeg virkelig passer på, men samtidig også gerne vil se min hund more sig lidt med sin kammerat og vi havde tjekket om der var nogen i nærheden og så går det alligevel sådan.

de råbte af os at vi da kunne tage dem med i Riisskoven, men der tør vi ikke lade vores hunde løbe, fordi der er alt for nem adgang til større veje. Dér kommer Arnold aldrig til at gå løs hvis det står til mig! :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst minmilo

måske de bare er bange for hunde? altså kan godt forstå folk bliver irriteret... jeg blivr selv skide irriteret over det selvom jeg selv har hund...

for jeg er blevet bidt før, og alle har en vane med at råbe "den gør ikke noget"... og det gør din hund sikkert ikke og er sikkert os en rigtig dejlig hund.. men hvorfor ikke finde et sted evt hundegård eller hundeskov hvor i kan gå uden at forstyrre andre mennesker..

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg er jo som sagt helt klar over at det er mig brød nogle regler og at det er mig der skal have skideballe hvis det er. men de mennesker var bare ikke sørgende på en kirkegård, de var også kun ude at gå som os andre. Et andet sted var der nogen der besøgte en grav og der gik vi pænt udenom i snor..

 

altså, det er lidt svært at forklare. Det ER en kirkegård, men rigtig rigtig mange mennesker som jeg har talt med ser det faktisk mest som et rekreativt område, som en park og det bliver den også brugt til. det er en gammel kirkegård, med flere grave fra 1800-tallet end fra nutiden, så det er ikke fordi vi går og forstyrrer nyligt begravede. Jeg har al respekt for gravpladser og synes det er meget specielt at kunne gå rundt og nyde f.eks. en god solskinsdag på sådan et sted. men vi bruger jo alle sådan et sted på forskellige måder; jeg bruger det til afslapning og "meditation" og nogle ældre mennesker går tur der, fordi det er nemt at gå der og ikke lige så meget terræn som i skoven. og forældre går der med deres børn og lærer dem at cykle. så der sker meget der.

 

det der ærgrer mig er jo at jeg virkelig passer på, men samtidig også gerne vil se min hund more sig lidt med sin kammerat og vi havde tjekket om der var nogen i nærheden og så går det alligevel sådan.

de råbte af os at vi da kunne tage dem med i Riisskoven, men der tør vi ikke lade vores hunde løbe, fordi der er alt for nem adgang til større veje. Dér kommer Arnold aldrig til at gå løs hvis det står til mig! :shock:

 

Der er da totalt mange steder i Århus der er super! Hvad med Moesgaard stranden..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen

Jeg forstår søreme godt folks reaktion.

 

Et er at du blæser på reglerne, noget andet er, at du i det tilfælde du bliver taget med fingrene i kagedåse ikke formår, at styre dit temperament - uanset deres verbale udbrud, så havde du vundet mere ved, at sige undskyld og skynde dig at passere...

 

Din reaktion kan være med til, at de mennesker dine udbrud nu gik ud over, nu ser sig (endnu mere) sur på hundeluftere... super ærgerligt, hvis du spørger mig :cry:

 

Er man mand for at bryde reglerne, så bør man også være mand nok for, at tage skideballen og undskylde/betale evt bøde.

 

Og så syntes jeg det er imponerede, at du er i stand til, at spotte hvem der besøger deres afdøde på kirkegårde - du må omvendt bare ikke forvente, at andre er i samme stand til at spotte, at du altid (på nær selvfølgelig i dag ;-) ) er en ansvarlig hundelufter :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg er jo som sagt helt klar over at det er mig brød nogle regler og at det er mig der skal have skideballe hvis det er. men de mennesker var bare ikke sørgende på en kirkegård, de var også kun ude at gå som os andre. Et andet sted var der nogen der besøgte en grav og der gik vi pænt udenom i snor..

 

altså, det er lidt svært at forklare. Det ER en kirkegård, men rigtig rigtig mange mennesker som jeg har talt med ser det faktisk mest som et rekreativt område, som en park og det bliver den også brugt til. det er en gammel kirkegård, med flere grave fra 1800-tallet end fra nutiden, så det er ikke fordi vi går og forstyrrer nyligt begravede. Jeg har al respekt for gravpladser og synes det er meget specielt at kunne gå rundt og nyde f.eks. en god solskinsdag på sådan et sted. men vi bruger jo alle sådan et sted på forskellige måder; jeg bruger det til afslapning og "meditation" og nogle ældre mennesker går tur der, fordi det er nemt at gå der og ikke lige så meget terræn som i skoven. og forældre går der med deres børn og lærer dem at cykle. så der sker meget der.

 

det der ærgrer mig er jo at jeg virkelig passer på, men samtidig også gerne vil se min hund more sig lidt med sin kammerat og vi havde tjekket om der var nogen i nærheden og så går det alligevel sådan.

de råbte af os at vi da kunne tage dem med i Riisskoven, men der tør vi ikke lade vores hunde løbe, fordi der er alt for nem adgang til større veje. Dér kommer Arnold aldrig til at gå løs hvis det står til mig! :shock:

 

Hvilken kirkegård var det på?? Super ærgelig situation men kan godt forstå at de reagerer. Jeg synes ikk selv at det er okay at hunde går løs på en kirkegård, sæt den tisser op af en gravsten eller andet. Derfor har jeg altid brutus til at gå lige op af mit ben, når vi er oppe at besøge min mors grav, så han ikke kommer til at tisse ved nogle af gravene, eller på hækkene omkring gravene, synes det ville være totalt respektløs hvis han fik mulighed for at gøre det. Jeg ville selv reagere hvis der gik en løs hund på den kirkegård min mor ligger.

 

Der er masser af fine luftesteder i århus, hvor man ikk risikere at få skæld ud hvis man har sin hund løs.

 

Bantus

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010

Super uheldig situation... øv da!!:cry:

 

Personligt undgår jeg altid kirkegårdene som luftested, da jeg ikke gider mærkelige blikke og kommentarer.. så synes jeg det er nemmere at lufte et andet sted..:5up:

 

Hvad med at tage en tur ud til Egå engsø??.. det er suuuper lækkert derude, og der er forholdsvis langt til vej:5up:.. og så Moesgård:5up:... begge steder til når Arnold skal være løs. Desværre er det jo svært at slippe sine hunde fri ret mange steder inde i Århus - og så er det jo egentlig ulovligt også:genert:... men ellers kan man måske liiiige snige sig til det i botanisk have også.:engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Syfongse

tak for jeres meninger. Jeg bliver ikke irriteret over at i ikke "holder med mig", for jeg ved jo godt at i har ret :oops:

det er så min første oplevelse med den slags og det er jo aldrig rart, så det lærer man da af.

jeg skrev også dette indlæg fordi jeg var helt konfus over situationen, lidt a la: "hvad skete der lige der?"

for jeg blev vred, men samtidig vidste jeg jo godt at de havde ret, men det var nok måden de udtrykte det på som jeg ikke kunne tage. jeg skammer mig også helt over at jeg ikke bare holdt mund og gik videre, for jeg gjorde det faktisk et langt stykke hen ad vejen, det var først til sidst at jeg ikke kunne holde mig mere, fordi de blev ved. Jeg er generelt ikke særlig god til at sluge min stolthed og sige undskyld overfor mennesker, når de er sådan overfor mig.

så det var en vildt underlig situation at stå i.

skrev slet ikke indlægget for at få medhold, det vidste jeg godt at jeg ikke ville få ( :blink: ), men nok mere fordi jeg havde brug for at komme ud med det til nogen. og så er et hundeforum jo meget belejligt.

 

angående hundeskove:

Ja, der er gode hundeskove rundt omkring, de ligger bare langt væk når man ikke har bil. Og nogle buschauffører nægter at tage hunde med hvis de ikke er i taske. Andre accepterer at jeg sidder med ham på skødet eller på et tæppe ved siden af mig. men man kan jo risikere at buschaufføren pludselig ikke vil køre en hjem :stupid: og så bliver det også noget af en heldags-ekspedition at komme til Egå eller Moesgård uden bil! :-D

der er også noget i Brabrand hvor jeg boede før, en mindre, indhegnet hundeskov midt i et fredet naturområde, og der er busforbindelsen i det mindste ret god, men der er stadig problemet med om de vil have en med :confused:

heldigvis har jeg en kæmpestor have hvor han kan strække benene i indtil vi finder en god hundeskov hvor vi ved at vi kan komme til og fra :rolleyes: tør i hvert fald ikke have ham løs i parken igen :roll:

men nu skal vi også snart starte op på mere lydighedstræning og så skal der øves indkald! ikke for at han kan gå løs steder hvor han ikke må (:blink:), men så jeg kan kalde ham til mig på steder som Riisskoven, så han måske kan gå løs dér.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Syfongse
Jeg forstår søreme godt folks reaktion.

 

Et er at du blæser på reglerne, noget andet er, at du i det tilfælde du bliver taget med fingrene i kagedåse ikke formår, at styre dit temperament - uanset deres verbale udbrud, så havde du vundet mere ved, at sige undskyld og skynde dig at passere...

 

Din reaktion kan være med til, at de mennesker dine udbrud nu gik ud over, nu ser sig (endnu mere) sur på hundeluftere... super ærgerligt, hvis du spørger mig :cry:

 

Er man mand for at bryde reglerne, så bør man også være mand nok for, at tage skideballen og undskylde/betale evt bøde.

 

Og så syntes jeg det er imponerede, at du er i stand til, at spotte hvem der besøger deres afdøde på kirkegårde - du må omvendt bare ikke forvente, at andre er i samme stand til at spotte, at du altid (på nær selvfølgelig i dag ;-) ) er en ansvarlig hundelufter :-)

 

jeg giver dig fuldstændig ret, det er bare så underligt når man står i situationen, så bliver jeg lige pludselig alfa-hun og vildt irrationel..

 

hehe, altså, jeg spotter dem jo bare ved at se om de går med blomster eller står ved graven.. der er rigtig mange der bare går langs stierne og hygger. den bliver faktisk også brugt af kondi-løbere.. :hmm:

 

tror også Arnold lærte i dag at alle mennesker ikke er lige sjove at løbe hen til. han tror at alle mennesker vil ham det bedste og er hans nye bedste ven. Meget belastende når man går med ham, både med og uden snor! :stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
jeg giver dig fuldstændig ret, det er bare så underligt når man står i situationen, så bliver jeg lige pludselig alfa-hun og vildt irrationel..

 

hehe, altså, jeg spotter dem jo bare ved at se om de går med blomster eller står ved graven.. der er rigtig mange der bare går langs stierne og hygger. den bliver faktisk også brugt af kondi-løbere.. :hmm:

 

tror også Arnold lærte i dag at alle mennesker ikke er lige sjove at løbe hen til. han tror at alle mennesker vil ham det bedste og er hans nye bedste ven. Meget belastende når man går med ham, både med og uden snor! :stupid:

 

Det er jo godt, at du selv kan se det :5up:

 

Mht det at spotte 'sørgende', så har man vel kun blomster med hen til gravstedet - det er i hvert fald normen ;-) og på et tidspunkt går man jo sin vej og så går man jo på stierne og ligner en normal spadserende ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
og så bliver det også noget af en heldags-ekspedition at komme til Egå .

 

Det skulle nu ikke været noget problem med egå engsø:5up:.. tag toget (grenå banen) og stig af ved Torsøvej. Så går du forbi langs post danmark, krydser viengevej og så er du der:5up:.. det tager ikke mere end maks 10 min at køre fra hovedbane gården til torsøvej.:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Syfongse
Det skulle nu ikke været noget problem med egå engsø:5up:.. tag toget (grenå banen) og stig af ved Torsøvej. Så går du forbi langs post danmark, krydser viengevej og så er du der:5up:.. det tager ikke mere end maks 10 min at køre fra hovedbane gården til torsøvej.:mrgreen:

 

nice, jeg bor på den anden side af et af stoppene til grenå-banen!! :mrgreen:

 

men er det så hundeskov derude?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
nice, jeg bor på den anden side af et af stoppene til grenå-banen!! :mrgreen:

 

men er det så hundeskov derude?

 

Der er en hundeskov derude omkring - men jeg har aldrig været dér... Jeg plejer at slippe Freya løs på det første stykke langs søen..:engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Syfongse
Der er en hundeskov derude omkring - men jeg har aldrig været dér... Jeg plejer at slippe Freya løs på det første stykke langs søen..:engel:

 

tsk, tsk, tsk... :slem: okay, jeg må lige se om jeg ikke kan finde det på et kort. det er garanteret også markeret på skilte derude :rolleyes:

 

kæresten blev overrasket over at vi kan komme derud med tog og han sagde "ej, det må vi gøre en dag" - familieudflugt! :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
tsk, tsk, tsk... :slem: okay, jeg må lige se om jeg ikke kan finde det på et kort. det er garanteret også markeret på skilte derude :rolleyes:

 

kæresten blev overrasket over at vi kan komme derud med tog og han sagde "ej, det må vi gøre en dag" - familieudflugt! :5up:

 

Jeg mener at have kørt forbi et skilt med henvisning til hundeskov, når vi kører mod Ikea - fra engå engsø.. men der er lidt længere at gå.

 

Men under alle omstændigheder, så synes jeg at i skal prøve at tage derud en dag..:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...