Hop til indhold

Singel med fuldtidsjob og hund?

Gæst Lice
 Share

Recommended Posts

Hej

Jeg overvejer at anskaffe en hvalp af en lille nem race (fx. en griffon).

Jeg tøver, fordi jeg bor alene, har fuldtidsjob og derved vil den skulle være en del alene nogle af dagene. Til gengæld er jeg så heldig at have en hjemmearbejdsdag, så der vil "kun" være 3 lange dage alene hjemme. Dvs. 3 dage, hvor jeg er væk 9 timer og 1 dag, hvor jeg er væk i 6 timer. Jeg vil hyre en hundelufter til de tre lange dag, hvis jeg kan finde en.

Jeg har talt med mange om det. Og får selvfølgelig mange forskellige holdninger - ligefra det er dyreplageri og til det vænner den sig hurtigt til :vedikke:

Og så fandt jeg dette forum :-D

Er der nogen herinde, der har hvalp/hund under de forhold? Og hvis der er, hvordan får I det til at hænge godt sammen for hunden?

Der MÅ vel være andre i samme situation???

Mvh Lice

Link til indlæg
Del på andre sites

• Svar 60
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Jeg gad ikke - synes det er dejligt med en mand, jeg kan sende ud at lufte, når jeg kommer træt hjem fra nattevagt, når jeg bare ikke gider eller når jeg er småsyg :engel: og når vi er på ferie, så er det meget nemmere, når man er to, så den ene kan passe hundene, mens den anden henter mad etc.

Men selvfølgelig kan det lade sig gøre, hvis du virkeligt vil det :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det har jeg.

Jeg har "flydende tid", d.v.s. jeg selv styrer mine arbejdstider, blot jeg når 37 timer. Jeg har valgt et par lange dage, et par knap så lange og en superkort dag.

En ting, der er vigtigt er, at når man så er hjemme, så kører man ikke igen - altså ikke noget med aftenarrangementer ude af huset uden hund. Min familie ved at hvis de vil invitere mig er det enten hverdage med hund eller weekender, hvis det partout skal være uden hund.

Når jeg så er hjemme, har Liva første prioritet og hun får lov til at være med i alt. Hun sover også i soveværelset, så hendes alene-tid begrænser sig til den tid, hvor jeg er på arbejde.

Mens hunden er hvalp, er det jo selvfølgeligt vigtigt at få træne alene-hjemme ordentligt.

Egentlig vil jeg sige, at Liva har det mange gange bedre end naboens hund, hvor konen er på halvtid, men hvor der er to små børn, og han altid er sidste prioritet. Liva er godt nok længere alene, men får så kvalitetstid når jeg kommer hjem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej :)

Jeg har lige fået hvalp for 1 mdr siden, og hvor ville jeg ikke have klaret det hvis jeg ikke havde en at dele tjansen med. For det er hårdt at skulle stå op flere gange om natten, så vi byttes til at have tjansen.

Men hvis du gør det, så sørg for at have fri i hvertfald 2-3 uger efter. For selv efter 1 mdr, er vores hund max alene 4 timer ad gangen og kræver meget af vores energi og opmærksomhed :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har hund på (næsten) de vilkår. Den eneste grund til at jeg gjorde det (igen :cool:) var at mine forældre var med på spøgen. De bor lige overfor og kan tage hende når jeg ikke kan, bliver syg, skal noget før/efter arbejde osv. osv. Hvis ikke jeg havde den mulighed ville jeg lade være, for så bliver man ALT for bundet efter min mening. Der er ikke noget med at tage nogen steder efter arbejde og du vil have kronisk dårlig samvittighed hver gang du er nogen steder hvor hunden ikke kan være med. Så mit svar vil være: Har du nogen som kan passe hunden hvis du bliver syg, vil en tur på cafe, i biografen på en hverdag, ud at købe tøj osv. osv.? :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Velkommen til hunde-forum.

Nu er jeg ikke selv i samme situation, men håber det er okay, at jeg alligevel gør mig nogle tanker :-D

9 timer er lidt i overkanten for en lille hvalp, og nogle mener også at 9 timer er for lang tid for de fleste hunde at være alene. Men jeg kan se, at du gør dig tanker om en hundelufter, og det er godt at høre :5up:

Dog skal du tænke på, at en lille hvalp som kun lige har lært at være alene hjemme vil have det svært ved at blive efterladt igen af hundelufteren, så hvis du kan, ville det være bedst at finde en hundelufter, som kan komme og være sammen med hunden. Hygge, samvær, gåtur og aktivering i et par timer eller en enkelt op til at du kommer hjem. Så er hunden også dejlig tilpas når du kommer hjem fra lang dag og lige skal have luft.

Har du tænkt over muligheder for at holde ferie, så du kan lære hunden langsomt og positivt at være alene hjemme? En grundig og sikker alene hjemmetræning er alfa omega for dig, når du står i den situation som du gør. Tillige er det vigtigt at du sikrer dig en aftale med den kommende hundelufter, så du ved, at der er en til at hjælpe dig når arbejdet starter igen, og eventuelt mens du handler osv. indtil hvalpen har lært at være alene i den tid det tager at handle ind.

Og så er det altid godt at sikre sig, at der er mindst 2 -3 gode steder du kan få den passet, når det er nødvendigt.

Når det er sagt, så er jeg sikker på at det projekt sagtens kan lade sig gøre- man skal bare tage de rette forbehold og sørge for at der er løsninger på de ting, som ikke bare går i sig selv.

Håber du kan bruge mine tanker :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er single, havde fuldtidsarbejde og fik hund.

Pt er jeg arbejdsløs.. Men jeg arbejdede på Amager, bor i Køge, dvs jeg havde mellem 60 og 75 minutters transport hver vej (kom an på, hvordan toge og metro kørte)..

I starten havde jeg en til at lufte Luna midt på dagen, men det gik ikke (da hun var hvalp), for hun lavede ballade når lufteren havde været der..

Hun sover hele dagen.. Det gør hun stadig.. Så jeg havde ikke overdreven dårlig samvittighed over det.. Men brugte også al min fritid sammen med hende..

Nej, det er ikke ideelt, men jeg var så egoistisk, at jeg ville have en hund, en ven og selskab..

Jeg har ikke fortrudt en eneste dag:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Synes det er meget din kommende hund skal være alene. Særligt som hvalp. En hvalp bør slet ikke være alene i 9 timer dagligt. Ingen hunde bør være det. Det kan selvfølgelig være nødvendig en gang i mellem, men i følge mig, bør det ikke være almindeligt.

Jeg er på førtidspension og har et skånejob. Min hund er alene hjemme 3 timer hver anden dag. Det er så også luksus, for det er der jo ikke mange arbejdene der kan gøre.

Men en hund er et flokdyr, og bør maks være alene 6 timer om dagen.

Det er også super hårdt arbejde at have en hvalp, blev hvert fald selv overrasket. Op 3 gange hver nat, når jeg kom hjem var noget bidt i stykker osv.

Det kræver også en del tilvænning, at gøre din hund alenehjemme vant. Som du nok ved, kan man ikke bare smække døren og forlade den i 9 timer.

Det bedste er også at have købe hund i en ferie, så du har 3 uger sammen med hvalpen, og den kan blive tryg ved dig og hjemmet og sådan at renlighedstræning og alenehjemmetræning bliver en succes.

Som sagt synes jeg ikke nogen hunde fortjener at være alene så mange timer i et døgn, for når du kommer hjem fra arbejde, er du sikkert ikek super frisk og klar til at akitvere din hund, og gå lang tur med den.

Hvis du meget gerne ville have hund, ville mit råd/forslag være at du køber en voksen hund som er vant til at være alene hjemme, og så betaler en hundelufter eller en dreng/pige til at lufte hunden når du skal være væk hjemmefra i mange timer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej allesamen

Og tusind tak for alle de svar, jeg allerede har fået! Det er helt overvældende :shock::-D

Der er rigtig mange kloge ord I det, I skriver og jeg vil bestemt tage dem i betragtning.

Jeg har selv været inde på at finde en voksen hund, der skal omplaceres alligevel.

Og jeg vil selvfølgelig anskaffe mig hunden op til en ferie, så vi har tid til at falde ind i en rytme, lære hinanden at kende og har tid til at træne.

Jeg har også lidt backup klar og ingen problem med at være der for hunden i fritiden. Mit yndlingssted er nemlig mit hus og min have, så det kommer helt af sig selv. Men selvfølgelig skal man ud engang i mellem.

Jeg tror, jeg tænker videre og lader være med at lade mig friste af den hvalp, jeg har fået tilbudt :genert:

Tak for hjælpen,

Lice

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

det er nok anderledes for mit vedkommende...men jeg er single, har fuldtidsjob og 2 hunde...

Da Saba drog over regnbuebroen måtte Pablo være alene hjemme når jeg var på arbejde...på det tidspunkt arbejdede jeg som laseroperatør og havde 4 vagter ugentlig, af 9 timer...

Det har han ikke taget skade af...og han var da så til gengæld begavet med en far der var hjemme konstant fra torsdag morgen til søndag aften...:engel:...hvis man tager sig af sin hund i fritid og sørger for den efter alle kunstens regler...9 timer er nok også et absolut max...altså de skal jo også på toilettet og sådan jo...:-D

Hvis man skulle opfylde 6-timers regelen kunne man jo ikke passe et almindeligt job...

Nu har jeg dog som sagt to hunde igen, og det hjælper nok på mange områder med alenetiden, som også er lidt kortere nu...de ligger ihvertfald på sofaen og putter sammen når jeg tager afsted, og de putter som oftest også sammen når jeg kommer hjem...:engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej allesamen

Og tusind tak for alle de svar, jeg allerede har fået! Det er helt overvældende :shock::-D

Der er rigtig mange kloge ord I det, I skriver og jeg vil bestemt tage dem i betragtning.

Jeg har selv været inde på at finde en voksen hund, der skal omplaceres alligevel.

Og jeg vil selvfølgelig anskaffe mig hunden op til en ferie, så vi har tid til at falde ind i en rytme, lære hinanden at kende og har tid til at træne.

Jeg har også lidt backup klar og ingen problem med at være der for hunden i fritiden. Mit yndlingssted er nemlig mit hus og min have, så det kommer helt af sig selv. Men selvfølgelig skal man ud engang i mellem.

Jeg tror, jeg tænker videre og lader være med at lade mig friste af den hvalp, jeg har fået tilbudt :genert:

Tak for hjælpen,

Lice

Du skal altså have stor ros for, at ville gennemtænke det ordentligt inden du vælger at sige ja til et tilbud. Det kræver meget at sige nej tak til en dejlig lille hvalp, men der skal bare være helt rigtigt- det rigtige tidspunkt, den rigtige hvalp/hund og man skal være helt sikker.

God stil :5up:

Hvor i landet kommer du fra, hvis man må spørge? :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Du skal altså have stor ros for, at ville gennemtænke det ordentligt inden du vælger at sige ja til et tilbud. Det kræver meget at sige nej tak til en dejlig lille hvalp, men der skal bare være helt rigtigt- det rigtige tidspunkt, den rigtige hvalp/hund og man skal være helt sikker.

God stil :5up:

Hvor i landet kommer du fra, hvis man må spørge? :-D

Tak skal du have :-D

Men jeg kan jo ikke være lykkelig, hvis min lille pus har det skidt...

Jeg er fra Odense

Link til indlæg
Del på andre sites

Mit svar med 6 timers regelen er bestemt ikke for at være hellig :vedikke:

Det er bare der min grænse ligger. Men nej arbejder man 37 timer om ugen med 8 til 16 job, og er man alene kan det ikke lade sig gøre.

Men det kunne jo være man havde famile eller børn, som kom tidligere hjem, eller at man have flextid, arbejdede deltid, eller havde flexjob osv.

Jeg tænker bare at det er synd for hunden at være alene hjemme dagligt, fra 8 til 16. Som jo oftes bliver fra 7 til 17 alt afhæning af køretid til og fra arbejde. Det synes jeg ikke nogen hund er tjent med. Så hellere vente til arbejdssituatioen eller familie situatioen ser anderledes ud.

Men er glad for at læse at du overvejer det grundig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hov - det må du undskylde - det var bestemt ikke min mening at skyde på dig (eller nogen af I andre for den sags skyld). Det var myntet på dem i min omgangskreds der er "hellige" omkring dette spørgsmål! :stupid:

I øvrigt har jeg heldigvis kun 5 min på arbejde i bilen - altså hvis ikke der er sne ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Helt ærligt, så vil jeg også lade det være op til din egen samvittighed.

Jeg er på ingen måde hellig - For desværre har mine hunde nogle lange dage alene. Sådan er det nu engang, fordi min arbejdssituation ikke udviklede sig som planlagt.

Æv, men det fungere. :vedikke:

Jeg er godt nok ikke single - Men manden arbejder så meget, at han praktisk talt ikke har noget med hundene at gøre, andet end at være selskab når jeg engang imellem skal noget.

Det handler for mig, ligeså meget om hvordan man er sammen med hunden, når man så er hjemme.

Når jeg kommer hjem, så er det hundetid, fra jeg kommer ind ad døren til vi går i seng - Med undtagelse af når jeg debattere og fortæller om hundene her på HF :mrgreen:

De får bestemt mere kvalitetstid når jeg arbejder, end når jeg har ferie... :hmm:

Synes det vil være fint at få en ældre hund - Ikke at det nødvendigvis er lettere, for den kan have mange ting med i bagagen.

Men der er mange fine hunde til omplacering, som absolut ikke har adfærdsproblemer, men som skal skifte hjem pga. skilsmisse osv.

Så med tålmodighed og nogle høje krav til din kommende hund, så kan en ældre hund være en rigtig god løsning.

Især fordi det er de færreste hvalpe der kan lære (og har godt af) at være alene hjemme i 9 timer efter 3 ugers ferie - Det er simpelthen ikke nok.

Der kan det være meget nemmere med en ældre hund.

Men synes der fokuseres rigtig, rigtig meget på antal timer hunden må og ikke må være alene - Fremfor hvad man så kan tilbyde når man er der.

INGEN hunde bør være alene hjemme 10 timer dagligt, hver dag - det synes jeg ikke er OK.

Men at der indimellem er lange dage, synes jeg personligt opvejes hvis man rent faktisk er der for hunden når man så er hjemme og laver en masse sammen med hunden.

Synes ikke man kan måle livskvalitet i alenehjemme timer alene. Kender desværre også dem der går hjemme og har hund, hvor hunden aldrig ser andet end haven og huset - Måske en halv times gåtur en gang imellem.

Så det handler for mig mere om hvad du kan tilbyde hunden når du så er hjemme?

Bare sørg for at have pasning klar i baghånden - Var selv meeeget naiv på det punkt. Men fredag aften sker der tit en masse f.eks julefrokoster og det er jo udelukket at være med til det, hvis man ikke har en der kan passe hunden.

Min hunde må f.eks ALDRIG være alene i weekenden - Det er forbudt, for de er nok alene i hverdagene. :engel:

Det kræver så, at der er nogle til at passe dem, hvis man forventer at have bare en snert af socialt liv ved siden af hunden :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

Det er bare der min grænse ligger. Men nej arbejder man 37 timer om ugen med 8 til 16 job, og er man alene kan det ikke lade sig gøre.

Men det kunne jo være man havde famile eller børn, som kom tidligere hjem, eller at man have flextid, arbejdede deltid, eller havde flexjob osv.

Jeg tænker bare at det er synd for hunden at være alene hjemme dagligt, fra 8 til 16. Som jo oftes bliver fra 7 til 17 alt afhæning af køretid til og fra arbejde. Det synes jeg ikke nogen hund er tjent med. Så hellere vente til arbejdssituatioen eller familie situatioen ser anderledes ud.

Men er glad for at læse at du overvejer det grundig.

Jeg har skam en mor i flexjob og en arbejdsløs bror...men synes ikke de skal være afhængige af mine valg....:engel:

Det er absolut ikke fordi jeg synes du er hellig...men altså sådan realistisk set så skal der nok lidt af en overbærende kæreste til, hvis hun skal acceptere at jeg har 2 "kamphunde" der betyder mere for mig end alt andet...så jeg tror ikke der er udsigt til at min situation ændrer sig...

Jo om et par år, når jeg driver min egen praksis...så kan de tage med på arbejde, de dage hvor der er folk der ikke er bange for hunde...:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Dogfater, nu tænkte jeg ikke på at din mor skulle passe din hund , men hvis du nu selv havde familie, altså kone og børn, eller selv havde anden arbejdstid :-)

Men kan godt forstå det er svært at være hundeejer og have fuldtidsjob og være alene om det. Men her er det så en fordel at have to hunde.

Men det skal selvfølglig hellere ikke være sådan at man bare køber en som erstaning for sin dårlige samvittighed. :blink: ikke at jeg siger at du gør det.

Til trådsstarter, held og lykke med hvad end du vælger. livet som hundeejer er skønt :banan::vuf: men også hårdt, særlig i starten og der er mange ting man skal tage hensyn til. Men når man har fået det tilpasset og vænnet sig til det, så kan intet hamle op med den hengiven kærlighed ens hund viser en, hver gang den ser en, om man så bare lige har været nede med skraldet. :vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Synes ikke man kan måle livskvalitet i alenehjemme timer alene. Kender desværre også dem der går hjemme og har hund, hvor hunden aldrig ser andet end haven og huset - Måske en halv times gåtur en gang imellem.

Så det handler for mig mere om hvad du kan tilbyde hunden når du så er hjemme?

Ja, det er jo netop det. Og der mener jeg, at jeg kan tilbyde en masse. Vi har hundeskove lige i nærheden og jeg går tit ture i vores dejlige område (og sommetider med låne-hund :-D).

Derudover løber jeg for at motionere (ikke for langt), hvor den også kan være med.

Og når det ikke er alt for koldt er jeg altid ude! Jeg elsker at være udendørs. Og i stedet for blot at gå og luge og sidde og læse, så kunne man jo lege :-D.

Man skulle vel også til lidt hundetræning og så er der mange hunde, hvor jeg bor og derfor mange potentielle "venner".

Tak for de kloge ord :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er en kæmpe fornøjelse og glæde og have hund men også et stort ansvar. Det lyder som om du har tænk rigtig meget men jeg er en af dem der synes 9 timer om dagen er alt, alt for meget alenetid.

En Griffon er en fantatisk dejlig lille hund men det er en selskabs hund med stort S. Den har brug for, at være sammen med sit/sine mennesker det er det den er avlet til og det der giver mening for den.

Jeg synes, som sagt 9 timer er meget for alle hunde men tror nogle racer bedre kan klare det end andre og her skal du kigge efter racer, som ikke er selskabshunde.

Jeg har selv to hunde, en flatcoat og en yorki, de er meget sjældet alene mere end 6 timer af gangen men når det en sjældent gang sker bliver jeg mødt af en yorki der hyler så højt, at jeg kan høre det helt ude på gaden og en en flatcoat der bare er glad for, at se mig men ikke mere end normalt.

Er alenetiden 6 timer eller derunder bliver jeg bare mødt af to glade hunde.

Den lille kan heller ikke, under nogen omstændigheder, blive forladt mere end en gang om dagen så er det hyl og stress.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Dogfater, nu tænkte jeg ikke på at din mor skulle passe din hund , men hvis du nu selv havde familie, altså kone og børn, eller selv havde anden arbejdstid :-)

Men kan godt forstå det er svært at være hundeejer og have fuldtidsjob og være alene om det. Men her er det så en fordel at have to hunde.

Men det skal selvfølglig hellere ikke være sådan at man bare køber en som erstaning for sin dårlige samvittighed. :blink: ikke at jeg siger at du gør det.

Til trådsstarter, held og lykke med hvad end du vælger. livet som hundeejer er skønt :banan::vuf: men også hårdt, særlig i starten og der er mange ting man skal tage hensyn til. Men når man har fået det tilpasset og vænnet sig til det, så kan intet hamle op med den hengiven kærlighed ens hund viser en, hver gang den ser en, om man så bare lige har været nede med skraldet. :vuf:

Til det markerede: jeg er 100 procent enig...:engel:

Jo og livet som hundeejer er sgu det bedste liv jeg kan forestille mig...vil have hund fra nu af og til den dag jeg skal herfra...:engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

En Griffon er en fantatisk dejlig lille hund men det er en selskabs hund med stort S. Den har brug for, at være sammen med sit/sine mennesker det er det den er avlet til og det der giver mening for den.

Jeg har ellers netop fået at vide, at en griffon var god til at være alene hjemme!? :confused:

Ps. jeg har ellers forsøgt at få en nabo til at lave en hunde-børnehave. Hun går hjemme og har selv 2 hunde - så hvad er problemet?? :-)

Men hun er ikke bidt på endnu...

Redigeret af Lice
Link til indlæg
Del på andre sites

Jaaaaa, hunde børnehave vil da være ren lykke:klap:

Altså nu har jeg ikke selv en Griffon men de to jeg kender minder meget om min yorki ift, at være alene hjemme. De acceptere det, som et nødvendigt onde men har det helt sikkert bedst tæt på deres mennesker, dvs de er altid at finde lige i hælene på dem.

Min flatcoat ligger der hvor det er behageligst for hende og det kan sagtens være i et andet rum end hvor vi er, min yorki vil heller ligge på det bare gulv end gå i et andet rum end hendes familie og sådan oplever jeg også Griffonen.

Men jeg kan godt forstå du er faldet for racen det er virkelig en super charmende lille hund og dens størrelse gør jo, at den er nem og have med alle vejene og det er jo ikke uvæsenligt når man er single hundemor;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hejsa og velkommen :vinken:

Sidder og læser alle indlæg og kan ikke lade være med at gøre mig nogle tanker, om det ene og det andet og det tredie :mrgreen:

Du lyder som en glad og positiv person med masser af resurser og som en, der gør dig en masse fornuftige overvejelser og tanker mht. det at have hund som enlig med job.

Du skriver at det kun er et par gange om ugen den skal være alene så længe, det burde sagtens kunne lade sig gøre i mine øjne, hvis tiden derfeter er sammen med hunden. Det behøver jo ikke at betyde at i sidder og glor på hinanden, men at den er med såvidt det overhovedet er muligt :blink:

Måske den rette hund kunne være 2-3 år gammel, så er du ude over al hvalpe og modnings halløjet og kan bruge dine 3 ugers ferie på at lære den at kende og den dig og på, at den skal være alene hjemme... Jeg har selv haft en omplacerings hund på 8-9 år, det tager et par måneder så er det som om den har boet hos dig altid, så vær ikke bange for det...

Man siger, har jeg ladet mig fortælle, at selvstændige racer oftest klare sig bedre alene hjemme end andre hunde som fx. selskabsracerne. Jeg har meget lidt erfaring med racerne i selskabsgruppen så det skal jeg ikke udtale mig om, men jeg kan sige at mange-mange andre kæmper dagligt med alene hjemme problemer på kryds og på tværs af racer og blandinger så min egen lille teori er, at andre ting kunne spille mere ind end racer. Men nærmere individet (hunden altså), tidlig prægning m.v. :hmm:

En Griffon er jo mange ting og racer, men er der ikke pincher i dem og er pincheren ikke en af de mere selvstændige hvor mange af dem fx. har været rottefangere?

Men ellers så er der jo gruppen af spidshunde, nogle af disse går for at være selskabshunde men stadig spidser med spidsernes egenrådighed og generalle selvstændighed så måske de kunne være en mulighed ?

Eller over i jagthunde, de skal både kunne samarbejde men også arbejde selvstændigt (jeg generalisere, jeg ved det godt) ?

Hvor om alting er, så ville jeg i din situation som singel, sikre mig på forhånd løsninger til hvad du stiller op når du har brug for pasning. Både den planlagte og den helt akutte - og på hvad du gør og stiller op, når intet går som planlagt.

Jeg er selv singel og med hund, jeg har ikke bil og er pin død nødtil at tænke fremad og tænke på hvad jeg gør hvis noget uventet akut sker og jeg ikke kan komme hjem til hunden eller pludseligt skal af sted uden at vide hvornår jeg kommer hjem igen (fx. hospital osv).

Det vil jeg næsten synes er det aller-aller vigtigste du får på plads INDEN en hund lander i dit hjem...Og så er der økonomien, vi ønsker alle sammen at vi kun ser dyrelægen 1 gang om året men faktum er, at selv med det allerbedste forarbejde kan der ske ting og så er gode råd - og dyrelæger - dyre, DET skal også være på plads inden en hund lander. Er det banken, en god kassekredit, forældre, formue er jo ligemeget, en god sygforsikring gør det bare ikke altid alene ;-)

Bortset fra alt det, så er livet i hundene det skønneste liv og kun du selv sætter grænserne for hvor meget udbytte du selv vil have af disse finurlige, kærlige og trofaste væsner :vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites