Hop til indhold

Jubiii... Skal starte til agility igen...

BlackGSD
 Share

Recommended Posts

Jubiii... :banan: Gizmo og jeg har fået en plads på agility-hvalpemotivations holdet hos Kvistgård Agility Forening (KAF) :banan:

Jeg skrev til dem for noget tid siden, men kom på venteliste da der var fuldt booket... Men jeg var så heldig, at der blev en plads ledig :mrgreen: Så nu skal det røde lyn igang med at gå til agility... Og jeg glæder mig rigtig meget til at komme igang igen, har faktisk savnet agility´en rigtig meget :blink:

Men er spændt på, om vi også bliver klassens klovn på det hold, som vi er til unghundetræning (hos Hund&Træning) :genert: Man kan godt mærke at monsteret er en hormonfyldt teenager uden lige i øjeblikket :roll::lol: Glæder mig til, at få min fornuftige og normale Gizmo tilbage :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Har ikke hørt om hvalpeagility før nu, for her nede på Lolland siger man, at de ikke må løbe før de er et år,og så er den jo mere en unghund...men tillykke med pladsen, det er sjovt at løbe agility:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Har ikke hørt om hvalpeagility før nu, for her nede på Lolland siger man, at de ikke må løbe før de er et år,og så er den jo mere en unghund...men tillykke med pladsen, det er sjovt at løbe agility:blink:

Hvalpeagility er agility uden forhindringsarbejde. Det kan varmt anbefales, da man på den måde får basishandling og dirrigering ind under huden, inden man kaster sig over forhindringsarbejdet...

det er dog få steder det tilbydes, nok grundet mangel på kvalificerede undervisere vil jeg tro.... :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvalpeagility er agility uden forhindringsarbejde. Det kan varmt anbefales, da man på den måde får basishandling og dirrigering ind under huden, inden man kaster sig over forhindringsarbejdet...

det er dog få steder det tilbydes, nok grundet mangel på kvalificerede undervisere vil jeg tro.... :hmm:

For os DKK-agilityinstruktører er det fordi vi ikke må! Det indgår ikke i DKK's program, og vi agilityinstruktører har ingen hvalpe-uddannelse, da agility jo kun er for voksne hunde... :damn: Heldigvis kommer der en ændring, forhåbentlig inden alt for længe.

Link til indlæg
Del på andre sites

For os DKK-agilityinstruktører er det fordi vi ikke må! Det indgår ikke i DKK's program, og vi agilityinstruktører har ingen hvalpe-uddannelse, da agility jo kun er for voksne hunde... :damn: Heldigvis kommer der en ændring, forhåbentlig inden alt for længe.

¨

Ej, det er da træls. Det vidste jeg ikke. Vi har jo agility ude ved os (DKK), men nu du siger det er træneren vist uddannet i DGI.

Link til indlæg
Del på andre sites

¨

Ej, det er da træls. Det vidste jeg ikke. Vi har jo agility ude ved os (DKK), men nu du siger det er træneren vist uddannet i DGI.

Det er virkelig irriterende... Alle de andre instruktører har også fået tilbudt klikkerinstruktøruddannelsen (wow, langt ord..!:shock:) men ikke agilityinstruktørerne! Men nu får vi både klikker- og hvalpeuddannelse, i en eller anden form, netop så vi kan ha' hvalpeagility. Men hvornår..? :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er virkelig irriterende... Alle de andre instruktører har også fået tilbudt klikkerinstruktøruddannelsen (wow, langt ord..!:shock:) men ikke agilityinstruktørerne! Men nu får vi både klikker- og hvalpeuddannelse, i en eller anden form, netop så vi kan ha' hvalpeagility. Men hvornår..? :roll:

Årh, krydser fingre for det snart bliver - lyder som en god pakke. :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

ja jeg har også trænet min cavalier med en kæp på jorden og ordene forbundet med øvelsen, det har været en god måde, men det er der vist ikke hernede som hold, men snakkede med holdkammerater om det og fandt ud af denne træning var god til hvalpen...

Link til indlæg
Del på andre sites