Gæst kschildt Skrevet Januar 31, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2011 Mine svigerforældre har haft flere golden retriver, så har derfor haft hund i mange år. Nu skal de desværre have aflivet deres nuværende golden retriver, pga af sygdom :-( De vil gerne have en hund igen, men denne gang skal det ikke være en golden retriver! De er blevet træt af at den fælder så meget! Nu kommer mit spørgsmål så. Hvilken hunderace ville passe godt til dem? De er i starten af 60´erne og er vant til at lade deres hund gå løst rundt på grunden (ingen indhegning). Den skal som tidligere skrevet fælde minimalt. Den skal være god til børn, da de har mange børnebørn, som tit er på besøg (alder 0-10 år). Den må meget gerne være mindre end en golden retriver. Vi har selv en cairn terrie og størrelsen på den syntes de er meget passende. Jeg syntes dog ikke en cairn terrie er en hund for dem, da jeg tror den kræver for meget træning, og er ikke så nem at have til at gå løs på deres store grund. Hvis der er nogen der har et forslag til hvilken hund de evt skulle vælge, vil jeg blive glad. De har bestemt at når de har fundet ud af hvilken race de vil ha, vil de helst finde en voksen, så de slipper for hvalpetræningen. Håber nogen kan hjælpe Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst FrøkenWhipsy Besvaret Januar 31, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 31, 2011 En Löwchen eller puddel evt ? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Gismo hunden Besvaret Januar 31, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 31, 2011 En tøjhund.................... Arrrrrrrr kunne ikke lade vær.............:stupid: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Obelix Besvaret Januar 31, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 31, 2011 Hmm...Måske Lowchen, Westie , schnauzer eller måske en airdale terrier. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
søster lagkage Besvaret Januar 31, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 31, 2011 jeg ville også sige löwchen eller en af de andre bichon-racer. de er dog nogle energiske små nogen som unge, men hvis de får en voksen hund, kan det være, at det er passende for dem. disse hunde har i hvert fald ikke tendens til at strejfe, selv om i selvfølgelig ikke kan forvente at nogen hund bliver på en uindhegnet grund uden grundig træning. de kunne også overveje en shih tzu, dem jeg kender er meget rolige, kærlige og selvstændige små hunde. som i nok ved, kræver de fleste fældefri racer en del pelspleje, men det kan selvfølgelig delvis løses ved at holde dem kortklippede. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret Januar 31, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 31, 2011 schnauzer Har meget svært ved at se en schnauzer blive på u-indhegnet grund :hmm: Tænker mest löwchen (fælder de slet ikke?) eller puddel (men den kræver jo lidt aktivering, selvom den er nem, er den jo ret intelligent) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
søster lagkage Besvaret Januar 31, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 31, 2011 Har meget svært ved at se en schnauzer blive på u-indhegnet grund :hmm: Tænker mest löwchen (fælder de slet ikke?) eller puddel (men den kræver jo lidt aktivering, selvom den er nem, er den jo ret intelligent) nej, fælder slet ikke. lige som puddel vil jeg tro. kan i øvrigt ikke forstå, at du nævner pudlen men ikke löwchen som intelligent og aktiveringskrævende 1 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst kschildt Besvaret Januar 31, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 31, 2011 Ja vi er klar over at hunde der ikke fælder, kræver pelspleje. Vi har selv en cairn terrie, som jeg selv trimmer! Jeg har lige været ved at læse lidt om löwchen, den lyder umildbart ikke helt dum. men jeg har lidt svært ved at ofinde et billed af den hvor den ikke er klippet til udstillig! Bliver sådan en klippet med maskine ( dermed sagt, er det noget de selv kan gøre eller kræver det en hundefrisør?) De mødte en der havde en shih tzu, og den faldt de faktisk lidt for hvordan holdes dens pels. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Januar 31, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 31, 2011 nej, fælder slet ikke. lige som puddel vil jeg tro. kan i øvrigt ikke forstå, at du nævner pudlen men ikke löwchen som intelligent og aktiveringskrævende Helt tydeligt at I ikke kendte Shabi, siger jeg bare - så skulle I se en intelligent og aktiveringskrævende løve, der samtidig var den største nusserøv. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Rams Besvaret Januar 31, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 31, 2011 Ja vi er klar over at hunde der ikke fælder, kræver pelspleje. Vi har selv en cairn terrie, som jeg selv trimmer! Jeg har lige været ved at læse lidt om löwchen, den lyder umildbart ikke helt dum. men jeg har lidt svært ved at ofinde et billed af den hvor den ikke er klippet til udstillig! Bliver sådan en klippet med maskine ( dermed sagt, er det noget de selv kan gøre eller kræver det en hundefrisør?) De mødte en der havde en shih tzu, og den faldt de faktisk lidt for hvordan holdes dens pels. Så skal du kigge på Oskar-løwens profil herinde, eller søster-lagkage, som har skrevet i tråden. Deres Löwchener er klippet korte. Oskar-løwen klipper sine selv med maskine. Jeg tror at en Shih Tzu er mere rolig end en løwchen er. Og den kan også bare være klippet kort ligesom löwchener kan. Men kender ikke ret godt til racen; Shih tzu. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst kschildt Besvaret Januar 31, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 31, 2011 Så skal du kigge på Oskar-løwens profil herinde, eller søster-lagkage, som har skrevet i tråden. Deres Löwchener er klippet korte. Oskar-løwen klipper sine selv med maskine. Jeg tror at en Shih Tzu er mere rolig end en løwchen er. Og den kan også bare være klippet kort ligesom löwchener kan. Men kender ikke ret godt til racen; Shih tzu. Tak for svarene. Er der nogen der kan af eller bekræfte om en Shih tzu er mere rolig end en löwchen! eller er ingen af dem nogen vildbasse? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Findus Besvaret Januar 31, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 31, 2011 Tak for svarene. Er der nogen der kan af eller bekræfte om en Shih tzu er mere rolig end en löwchen! eller er ingen af dem nogen vildbasse? Duffy (Löwchen) leger sommetider med en Shih tzu på samme alder som hende, og den er betydeligt mere rolig end Duffy er... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
søster lagkage Besvaret Januar 31, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 31, 2011 Tak for svarene. Er der nogen der kan af eller bekræfte om en Shih tzu er mere rolig end en löwchen! eller er ingen af dem nogen vildbasse? jeg har også erfaring for, at de generelt er mindre energiske. jeg tror dog også, at de er noget mere egenrådige, og sværere at træne med. selv om de måske ligner hinanden lidt, er det jo to helt forskellige typer hunde, sindsmæssigt, så måske skulle dine forældre møde begge slags, f.eks. på en udstilling, inden de besluttede sig. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Flaffy,Zozo,Luna Besvaret Januar 31, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 31, 2011 Jeg har selv Shih Tzu. En skøn race:lun: Min er en energisk lille hund, de får min 1 times gåture dagligt og elsker at træne. Jeg ville ikke turde have mine uden at hegne ind. Shih Tzuerne er selvstændige og har deres egen mening om tingene, men nyder alligevel træning og aktiviteter. De kan jo klippes, så de ikke har så meget pels. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Flaffy,Zozo,Luna Besvaret Januar 31, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 31, 2011 og lige et til Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Rams Besvaret Januar 31, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 31, 2011 Tak for svarene. Er der nogen der kan af eller bekræfte om en Shih tzu er mere rolig end en löwchen! eller er ingen af dem nogen vildbasse? Altså min den ældste Löwchen er en energisk vildbasse, men han er unghund og kun godt 1 år. Så en voksen löwchen er helt sikkert mere rolig. Men jeg vil da råde dine svigerforældre/forældre (kan ikke huske hvad de er:oops:) til at tage ud og besøge et par kenneler med de racer, som de overvejer ex. en Löwchen-opdrætter og en shih tzu-opdrætter. Så de kan opleve hvilken hunderace de connecter bedst med i virkeligheden. For det er jo noget anderledes når man møder hunden i real life. Eller de kan tage på udstilling og se hundene. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst kschildt Besvaret Januar 31, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 31, 2011 Tak for alle svarene, jeg tror at de skal, som flere skriver, ud og se henholdsvis löwchen og shih tzu, da det lyder til at de begge kunne være en god hund for dem. Endnu engang tak for alle svarene, dejligt med hurtig respons :klap: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Rams Besvaret Januar 31, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 31, 2011 Tak for alle svarene, jeg tror at de skal, som flere skriver, ud og se henholdsvis löwchen og shih tzu, da det lyder til at de begge kunne være en god hund for dem. Endnu engang tak for alle svarene, dejligt med hurtig respons :klap: Hvor i landet bor de?.. For den næste weekend (altså d. 12 feb) er der udstilling i fredericia.. Og i Marts er der på sjælland i selskabshundeklubben. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst kschildt Besvaret Januar 31, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 31, 2011 Hvor i landet bor de?..For den næste weekend (altså d. 12 feb) er der udstilling i fredericia.. Og i Marts er der på sjælland i selskabshundeklubben. De bor i midtjylland. Ikast Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst mk101 Besvaret Januar 31, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 31, 2011 De bor i midtjylland. Ikast Så er det da oplagt med en tur til Fredericia lørdag den 12. februar, hvor begge racer udstilles. Så er der mulighed for at komme rundt og se lidt på dyrene, og snakke med ejere og opdrættere. Et godt råd er, at huske at spørge inden man nusser, og hvis man vil høre mere om en race, der er ved at blive bedømt, er det en fordel at spørge ejeren, om de har lyst til at fortælle lidt mere om deres hund - når de har tid. De fleste vil meget, meget gerne fortælle og hjælpe. Men de par minutter hvor dyret skal i ringen, er der som regel meget stress. Hvis man lige melder sin interesse, vil folk heller ikke være for hurtige til at pakke sammen når de er færdige, men ved de lige skal bruge lidt tid på hyggesnak. Her finder I ringlister. På dem kan I se i hvilken ring de forskellige racer skal bedømmes. Der er 5 löwchens på. De bedømmes i ring 20 kl. 10. De 31 shih tzu der er tilmeldt bedømmes i ring 22 og der starter bedømmelsen cirka kl. 11. Så det passer jo perfekt med god tid til først at høre om løver, og derefter over og se på shih tzu og høre mere om dem. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Rams Besvaret Januar 31, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 31, 2011 Der er jo også sådan en race, som Bichon havanaise.. Jeg synes, at det lidt er sådan en mellemting mellem de to racer, som der allerede er snak om. Hvis I tager ud og kigger til en udstilling, så husk på, at mange af hundene har en lidt mærkelig klipning. Löwchener er løveklippet, mens bichon havanaise og Shih Tzu har en mega lang og uklippet pels. Så man skal lige have lidt fantasi for at forestille sig hundene med en kortere klipning, som en almindelig familiehund oftest har:genert: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst kschildt Besvaret Februar 2, 2011 Rapporter Share Besvaret Februar 2, 2011 Der er jo også sådan en race, som Bichon havanaise.. Jeg synes, at det lidt er sådan en mellemting mellem de to racer, som der allerede er snak om. Hvis I tager ud og kigger til en udstilling, så husk på, at mange af hundene har en lidt mærkelig klipning. Löwchener er løveklippet, mens bichon havanaise og Shih Tzu har en mega lang og uklippet pels. Så man skal lige have lidt fantasi for at forestille sig hundene med en kortere klipning, som en almindelig familiehund oftest har:genert: Den vil jeg da lige prøve at finde lidt info om, tak for svaret. Mht deres udsende på udstilling er jeg med på. Mine svigerforældre vil primært holde den kort klippet. :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst kschildt Besvaret Februar 2, 2011 Rapporter Share Besvaret Februar 2, 2011 Hvis nogen herinde skulle kende til nogle som har en voksen Shih Tzu eller löwchen tilsalg, vil jeg meget gerne høre om det, da jeg ikke rigtig kan finde nogen nogle steder. Måske der ikke er nogen tilsalg lige nu! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
søster lagkage Besvaret Februar 2, 2011 Rapporter Share Besvaret Februar 2, 2011 jeg ved, at kennel lions of denmark af og til har voksne löwchens til salg. der har jeg min löwchen fra. janni, som ejer kennelen, er også aktiv herinde. desværre har klubben for små selskabshunde ikke nogen omplaceringsliste, så jeg har ikke rigtigt nogle alternative idéer ellers, ud over de traditionelle salgskanaler. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Kahlia Besvaret Februar 2, 2011 Rapporter Share Besvaret Februar 2, 2011 Der er selvfølgelig også Coton De Tulear (Bomuldshund), de er også super søde. De fælder heller ikke og kan sagtens holdes i hvalpeklip, ligesom Shih tzu og Löwchen. Og så alle de racer, der hedder noget med Bichon, de fælder heller ikke og kan snildt holdes i hvalpeklip. Men har shih tzu'en ikke nogle helbredsmæssige skavanker, da den er bro-bla-bla (jeg kan ikke huske hvad det hedder, men fordi dens næse/gane er så kort?). Jeg tænker, hvis børnebørnene på op til 10 år kommer forbi og il lege med den, så er det måske ikke så sjovt med en hund, der ender med at ligge og gispe i heden. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts