Hop til indhold

Hvilken hunderace


Gæst kschildt
 Share

Recommended Posts

Hmm...Måske Lowchen, Westie :-D, schnauzer eller måske en airdale terrier.

Ikke en airedale terrier, hvis der ikke er hegn omkring haven!

 

Og det er et helvedes stort arbejde at holde dem i trimmet stand. Og temmelig dyrt at sende dem til en trimmer.

 

Og helt umuligt at leve med dem, hvis man ikke træner/beskæftiger sig meget med dem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst kschildt
Ikke en airedale terrier, hvis der ikke er hegn omkring haven!

 

Og det er et helvedes stort arbejde at holde dem i trimmet stand. Og temmelig dyrt at sende dem til en trimmer.

 

Og helt umuligt at leve med dem, hvis man ikke træner/beskæftiger sig meget med dem.

 

 

Jeg har det lidt på samme måde med terrier! (har selv en cairn terrie) Det går ikke til dem, for meget lydigheds træning og ingen indhegning!

 

Deres grund egner sig ikke til indhegning, da det er en gammel gård i udkanten af byen de bor på!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst wheaten terrier

Jeg vil foreslå en irish softcoated wheaten terrier. De fælder ikke, skal klippes ca 4 gange om året. Brug 5-10 minutters hygge med dem og en karte/kam så filtrer pelsen ikke. De er omkrig 49-51cm høje, ca 18-20 kg. så den er ikke overvældende stor ;-)

Fuld fart på i de unge dage, men så falder der også en god værdighed over racen. Super sød hund ved børn.... :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad med en dansk-svensk gårdhund?

 

Fiks lille hund uden ret meget pels. Og en gårdhund kan sagtens lære at blive i haven.

Uanset om de vil have en hvalp eller en voksen hund, så synes jeg at de skal snuppe et enkelt hundetræningskursus fordi det er en god måde at lære sin nye hund at kende.

Og uanset hundens alder ved adoptionen, så vil der være en masse ting hunden skal lære i starten. Det kræver tid og konsekvens.

 

Eller de kunne da tage en labrador? Så har de lidt forhåndsviden om temperamentet, hvilket er en stor fordel. Racer er mere forskellige end man aner, hvis man kun har haft én.

 

En anden fordel ved labradoren er at der findes så mange af dem, at det måske ikke er så svært at finde en voksen genbrugshund.

Der er tit labradorer og blandinger på internaterne.

 

En race-ren hund fra en kennel kan nemt koste 5-10.000

 

Lige nu er der en bedårende lys labrador, der hedder Senta, på Brande internat. Hun er knapt 5 år og har netop sagt farvel til 5 hvalpe..

Dyrenes Beskyttelse

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis nogen herinde skulle kende til nogle som har en voksen Shih Tzu eller löwchen tilsalg, vil jeg meget gerne høre om det, da jeg ikke rigtig kan finde nogen nogle steder.

 

Måske der ikke er nogen tilsalg lige nu!

 

Jeg tror at de fleste racehunde bliver omplaceret igennem deres opdrætter:blink:

Så selvom du skal have en voksen, så tror jeg du må henvende dig til opdrætterene af racerne, de høre nok også ofte hvis der bliver en i overskud et sted:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst kschildt
Jeg tror at de fleste racehunde bliver omplaceret igennem deres opdrætter:blink:

Så selvom du skal have en voksen, så tror jeg du må henvende dig til opdrætterene af racerne, de høre nok også ofte hvis der bliver en i overskud et sted:-D

 

 

Du har sikkert ret, det må vi prøve. :-D Tak for hjælpen :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst kschildt

Med risiko for at få nogle over nakker, spørger jeg alligevel :damn:

En dansk/svensk gårdhund, er den ikke lidt ilter? Dermed mener jeg meget energi, selvstændig som en terrie og meget let til kø, og derfor kræver meget lydighedstræning? ( Hvis jeg er fordomsfuld, så hermed en undskyldning til alle dansk/svensk gårdhunde ejere:genert: ) Fælder en gårdhund meget?

 

En labradore tror jeg også passer godt til dem, men fælder de ikke lige så meget som en golden retriver?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst MorTilKatja

Hvad med en korthåret hund?

 

Jeg ved godt de også fælder, men jeg syntes det er sværer at se når hårene ikke er så lange :)

 

Hvis de godt kan lide retrievere, kunne de måske vælge en Labrador, evt. i gul, ligesom golden :)

 

En dansk-svensk er kun ilter hvis man ikke opdrager den.. Men sådan er det jo tit med hunde :) Alle hunde kræver træning :) Den jeg havde syntes jeg ikke fældede så meget, men igen, den er kortpelset, og så syntes jeg det er svært at se :) Plus vi har gulvtæpper, de er også gode til at skjule hår :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Med risiko for at få nogle over nakker, spørger jeg alligevel :damn:

En dansk/svensk gårdhund, er den ikke lidt ilter? Dermed mener jeg meget energi, selvstændig som en terrie og meget let til kø, og derfor kræver meget lydighedstræning? ( Hvis jeg er fordomsfuld, så hermed en undskyldning til alle dansk/svensk gårdhunde ejere:genert: ) Fælder en gårdhund meget?

 

En labradore tror jeg også passer godt til dem, men fælder de ikke lige så meget som en golden retriver?

 

jeg synes, at korthårede hunde som labrador og d/s er nogen af dem, der fælder allermest. hvis det er et meget vigtigt kriterie for dine forældre, at hunden ikke fælder meget, ville jeg gå væk fra de korthårede. selv om en voksen, fornuftig labrador sikkert kunne passe dem godt.

 

de fleste d/s'ere jeg kender er ret sensitive og har let til stress, hvis de ikke bliver fornuftigt aktiverede. "iltre" opfatter jeg dem ikke som, men det kommer nok an på, hvad man lægger i ordet. de er også rimeligt gøende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Øv altså, hvad er det for noget med folk nu om stunder. Hvis man vil have hund, så følger hårene altså med. :evil:

 

Som min mand siger: En af hans kollegaer får sommetider chokolade med på arbejde i madpakken, fra konen. Det undrer kollegaen for han kan ikke lide chokoloade.

Min mand får hundehår med fra hundene. Begge dele er kærlighed! :klap:

 

Og korthårede hunde fælder ikke mindre end langhårede hunde, de langhårede skal bare børstes mere og hårene er selvfølgelig længere.

 

Har man mørke møbler, så er lyse hundehår også mere synlige. Og visa versa, på lyse møbler syner mørke hundehår af mere.

 

Og selv pudler fælder altså og hvis ikke det er fordi de fælder, så taber de i hvert fald ind imellem hår, når de slikker eller klør sig.

 

Ellers så skal de have en af de der hårløse hunde, kinesisk hårløs eller hårløs tysk pincher?... hvad de nu liige hedder, kender ikke de racer så godt.:lol:

 

Men Puddler er søde, kvikke i pæren og kan bruges til lidt af hvert,.. om de bliver på matriklen ved jeg ikke. De fleste unghunde vil jo gerne ud og opdage verdnen, uanset racen.

 

Pøj pøj med det. :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...