Hop til indhold

Hundesprogsbilleder


Tweesa
 Share

Recommended Posts

Jeg har også en video af et hundemøde mellem to hunde der ikke kender hinanden.

 

Luna er lidt usikker og den fremmede hund hviler i sig selv, den fremmede hund begår den indledende fejl at gå for hurtigt frem til Luna, og det kan tydeligt ses på Luna's kropssprog. Den fremmede hund opdager dog fejlen og vender ryggen til Luna og går væk, og igen ser du straks effekten på Luna, hun bløder op og forsøger at opfordrer til lidt leg :-D

 

Filmen skal nok klippes lidt til, og jeg gør det gerne for jer, hvis I altså kan bruge den?

 

[media]

[/media]

Kan ikke se den da det er en privat video :(

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 95
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Jeg har også en video af et hundemøde mellem to hunde der ikke kender hinanden.

 

Luna er lidt usikker og den fremmede hund hviler i sig selv, den fremmede hund begår den indledende fejl at gå for hurtigt frem til Luna, og det kan tydeligt ses på Luna's kropssprog. Den fremmede hund opdager dog fejlen og vender ryggen til Luna og går væk, og igen ser du straks effekten på Luna, hun bløder op og forsøger at opfordrer til lidt leg :-D

 

Filmen skal nok klippes lidt til, og jeg gør det gerne for jer, hvis I altså kan bruge den?

 

[media]

[/media]

Nååååh:lun: Hvor er luna sød:lun::lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vilya (8 mdr) og Asta leger.... Splint ved ikke rigtig og søger tilflugt hos mig. Kendere af Kimmi ved, hvad hun tænker :mrgreen: STOP balladen.... og hvad gør man for at aflede sådan nogle store hvalpe? Giver dem noget andet at lege med selvfølgelig :blink:

 

[media]

[/media]

 

Kimmi og Vilya med ben.... ca. 20 sek inde i filmen. Kimmi 6½ år og det mange ville kalde en alfatæve (det er så ikke et begreb, jeg bruger) og Vilya 9 mdr. Gæt selv, hvem der er hvem :blink:

 

[media]

[/media]

 

Det her må I selv tolke.... so not textbook :mrgreen: Splint og Asta - Splint på hjemmebane.

 

[media]

[/media]

 

2 af Vilya og Pero med forskellige dagsordener :mrgreen: Vilya vil SÅ gerne lege.... Pero vil.... noget andet :cool::mrgreen:

 

[media]

[/media]

 

[media]

[/media]
Link til indlæg
Del på andre sites

Baloo på 8 måneder og Gracie på 1½ år.

Baloo går efter Gracies haser

29515_1415871630711_1050189828_1211351_7357063_n.jpg

 

Gracie prøver at forhindre ham i det.

29515_1415871670712_1050189828_1211352_4567632_n.jpg

 

Gracie vil som hyrdehund gerne lege løbelege. Baloo vil som retriever heller lege tumlelege.

Gracie prøver at få Baloo til at løbe efter sig.

29515_1415871990720_1050189828_1211357_3930293_n.jpg

 

Baloo indhener hende, og Gracie ved af erfaring at han enten går efter hendes haser, eller bumper ind i hende.

29515_1415872030721_1050189828_1211358_7412349_n.jpg

 

Her prøver han at standse hende med bumpemetoden, men Gracie gider det ikke.

29515_1415872070722_1050189828_1211359_367104_n.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor

Jeg har en serie på 16 fotos som viser Pelle 9 uger gammel få besøg af Lobo på 13 år.

De får hver en tyggeting, men naturligvis er Lobos mere spændende.

 

Pelle kredser omkring ham. Lobo viser han vil have tyggetingen i fred men ikke de store signaler.

Pelle fjerner hyler i frustration og lægger sig derefter så tæt på Lobo han kan komme.

 

Det er meget at lægge ind her men et af fotos'ene er her

 

Derefter Pelle 5 uger gammel bruger dæmpende signal

 

Jeg har også nogle hvor Pelle (8 uger) får lov at tage Trilles knogle

50.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Vilya (8 mdr) og Asta leger.... Splint ved ikke rigtig og søger tilflugt hos mig. Kendere af Kimmi ved, hvad hun tænker :mrgreen: STOP balladen.... og hvad gør man for at aflede sådan nogle store hvalpe? Giver dem noget andet at lege med selvfølgelig :blink:

 

[media]

[/media]Kimmi og Vilya med ben.... ca. 20 sek inde i filmen. Kimmi 6½ år og det mange ville kalde en alfatæve (det er så ikke et begreb, jeg bruger) og Vilya 9 mdr. Gæt selv, hvem der er hvem :blink:

 

[media]

[/media]Det her må I selv tolke.... so not textbook :mrgreen: Splint og Asta - Splint på hjemmebane.

 

[media]

[/media]2 af Vilya og Pero med forskellige dagsordener :mrgreen: Vilya vil SÅ gerne lege.... Pero vil.... noget andet :cool::mrgreen:

 

[media]

[/media][media]
[/media]

 

Jeg er altså vild med Kimmi :lun: Sjældent har jeg mødt en hund der er så tydelig i sine signaler :lol:

Jeg elsker videoen med Vilya og Asta der leger. Kimmi gør som i "slap lige lidt af", går om bag menneskerne, ind i et andet rum og gør, ind i legen igen, smider noget ind og så fattede Trine hintet om hvad Kimmi gøede af og hentede kassen :lol: :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

God tråd med masser af gode billeder :5up: Jeg ved ikke, om I skal bruge flere, men jeg vil lige sætte nogen ind alligevel.

 

Desværre er de meget små i formatet, men hvis de kan bruges, så gør I det bare.

 

 

Basenjier har et ehem... meget tydeligt sprog :mrgreen:, og her viser Selma tydeligt, at nu gider hun ikke at blive mobbet af sin kuldbror og hans ven mere ;-)

 

Man er helt i tvivl, om hun er en vildhund eller vildkat :slem:

 

basenji-life-albums-hundesprog-picture19453-selma-vildhund-eller-vildkat.jpg

 

 

 

 

Mille advarer Spunk, som ikke kan lade baby Selma være i fred - han vil jumpe den lille hvalp hele tiden, og det tillader Mille ikke :klap:

 

basenji-life-albums-hundesprog-picture19454-mille-advarer-spunk.jpg

 

 

 

 

 

 

Han forstår det ikke, og der må skrappere midler i brug

 

basenji-life-albums-hundesprog-picture19455-mille-med-kraftigere-advarsel.jpg

 

 

 

 

 

Spunk kan stadig ikke styre sig, og Mille sætter ham voldsomt på plads - det hjalp. Og ingen kom til skade, selv om det ser voldsomt ud.

 

basenji-life-albums-hundesprog-picture19456-mille-far-nok-af-spunk.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Billeder fra møde med fremmed hund. Mine tre tøser er sammen med deres veninde, en portugisisk vandhund.

 

 

 

To basenjier og vandhunden går i flok og hilser og kredser om Freja, som bliver usikker på de mange hunde

 

basenji-life-albums-hundesprog-picture19458-hunde-i-flok-basenjier-og-vandhund-mod-freja.jpg

 

 

 

 

Roen er genoprettet, og Freja accepteres i flokken

 

basenji-life-albums-hundesprog-picture19457-ro-i-flokken-og-freja-accepteres.jpg

 

 

 

 

Freja viser tydelige dæmpende signaler ved møde med Mille - flokføreren

 

basenji-life-albums-hundesprog-picture19459-freja-viser-tydelig-daempende-signaler-ved-mode-med-mille.jpg

 

 

 

 

Freja hygger sig i vandet med Selma og Aja - helt accepteret og integreret i flokken

 

basenji-life-albums-hundesprog-picture19460-freja-hygger-sig-i-vandet-med-aja-og-selma.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Han forstår det ikke, og der må skrappere midler i brug

 

basenji-life-albums-hundesprog-picture19455-mille-med-kraftigere-advarsel.jpg

[/img]

 

Sjovt at Mille løfter forbenet samtidigt, det er da et venligt signal, ikke? Men det er måske fordi at det "bare" er en advarsel?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...