Hop til indhold

Hundesprogsbilleder


Tweesa
 Share

Recommended Posts

Sjovt at Mille løfter forbenet samtidigt, det er da et venligt signal, ikke? Men det er måske fordi at det "bare" er en advarsel?

 

medmindre hunden er ved at gøre klar til at lægge den hen over skulderen på den anden hund, så en løftet pote på et billede er nok svær at bedømme, det afhænger jo af hvor den havner henne :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 95
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

medmindre hunden er ved at gøre klar til at lægge den hen over skulderen på den anden hund, så en løftet pote på et billede er nok svær at bedømme, det afhænger jo af hvor den havner henne :blink:

 

Men poten ser da slet ikke ud til at være i bevægelse?

Link til indlæg
Del på andre sites

Sjovt at Mille løfter forbenet samtidigt, det er da et venligt signal, ikke? Men det er måske fordi at det "bare" er en advarsel?

 

 

Ja, det har du ret i. Mille er meget mægler-agtig i sin ledelsesstil, så hun har en lang lunte og vil helst bare gå stille imellem, hvis hun synes, at hun skal løse andre hundes konflikter. Måske derfor hun står med løftet pote for nærmest at bløde op på skideballen :-D

 

Hun lagde i hvert fald ikke poten på skulder/ryg af den anden hund, da det slet ikke er hendes stil.

 

Men helt sikkert sjovt at se, hvordan hunde faktisk bruger dæmpende signaler i mange situationer - selv når man skælder ud.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, det har du ret i. Mille er meget mægler-agtig i sin ledelsesstil, så hun har en lang lunte og vil helst bare gå stille imellem, hvis hun synes, at hun skal løse andre hundes konflikter. Måske derfor hun står med løftet pote for nærmest at bløde op på skideballen :-D

 

Hun lagde i hvert fald ikke poten på skulder/ryg af den anden hund, da det slet ikke er hendes stil.

 

Men helt sikkert sjovt at se, hvordan hunde faktisk bruger dæmpende signaler i mange situationer - selv når man skælder ud.

 

Lige præcis det jeg tænkte :-D Giver da også okay mening, at hun "forklarer" at det er en advarsel, i modsætning til det senere billede, hvor det altså bare er nok nu.

Link til indlæg
Del på andre sites

2547_P2243868_1.jpg

 

Et billede jeg lige fandt;-) Stella inviterer mysla til leg sandsynligvis med bruuum lyde, så mysla synes vist hun hellere lige må smaske en gang, vende ørene og kigge til siden;-) Det ser også ud til hun går i bue. Stella til gengæld løfter poter og læner vægten bagud, det kompenserer jo så for hendes terrier lyde:)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...
Hiver lige denne frem igen... Der er vel ikke nogle der ligger inde med video af dårlig hundeleg/mobning?

 

Prøv at skrive til Gryn ... der er en med Tulle og Groa, hvor Tulle mobber for vildt på en virkelig grim måde :( ... Det gør ondt langt ind i sjælen at se den video ... i hvert fald på mig. Fordi den i den grad er et udtryk for, hvor dårligt min hund havde det :megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Prøv at skrive til Gryn ... der er en med Tulle og Groa, hvor Tulle mobber for vildt på en virkelig grim måde :( ... Det gør ondt langt ind i sjælen at se den video ... i hvert fald på mig. Fordi den i den grad er et udtryk for, hvor dårligt min hund havde det :megaked:

 

Åh det må være den Pia bruger ikke?

 

Jeg vil så gerne vise mine kursister hvad de skal holde øje med, og mangler derfor en der faktisk gør lidt ondt at se...

 

Jeg skriver til Gryn - Tak :kys:

Link til indlæg
Del på andre sites

Prøv at skrive til Gryn ... der er en med Tulle og Groa, hvor Tulle mobber for vildt på en virkelig grim måde :( ... Det gør ondt langt ind i sjælen at se den video ... i hvert fald på mig. Fordi den i den grad er et udtryk for, hvor dårligt min hund havde det :megaked:

:5up: Har lige givet grønt lys.

Den gør stadig også ondt på mig, men har heldigvis lært af den, og det ved jeg du også har.

Link til indlæg
Del på andre sites

Var da så lidt. Har jo mødt dig, og er sikker på du ikke misbruger det.

 

Det gør jeg i hvert fald ikke, det bliver brugt på samme måde som Pias - hvis jeg da når at få det inden jeg skal bruge det.

Selvom det er et ubehageligt klip, så er det utrolig lærerigt for folk der ikke er vant til at læse hunde som mange af os herinde er...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...