Gæst Tiny Skrevet Februar 8, 2011 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2011 Hejsa Er der nogen som har gode erfaringer med en sele til lille hund, som ikke får pelsen til at filtre?? Han har nu en trixie step-in sele (tror jeg det hedder), men nu har jeg opdaget at den filtrer pelsen ret meget på ryggen ved nakken Har kigget på Hurtta og lign. med brede remme.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Louise_J Besvaret Februar 8, 2011 Rapporter Share Besvaret Februar 8, 2011 Mingus har den gamle sele fra Hurrta, og den giver ingen filtre, heller ikke i armhulen. Så den kan jeg anbefale Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Tiny Besvaret Februar 8, 2011 Rapporter Share Besvaret Februar 8, 2011 Jeg prøvede lige en Hurtta på ham, godt nok lidt for stor, men den kan da vist godt komme til at sidde rigtig godt på ham Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
søster lagkage Besvaret Februar 8, 2011 Rapporter Share Besvaret Februar 8, 2011 jeg synes også, at hurrta y-selen er den af de seler, som jeg har prøvet, der filtrede pelsen mindst. lidt gjorde den dog, men det er nok desværre svært at undgå helt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Siri Besvaret Februar 8, 2011 Rapporter Share Besvaret Februar 8, 2011 Alle seler jeg har prøvet på min coton giver filtret pels, med undtagelse af Puppiaselen. Der er vist også andre mærker der laver en tilsvarende, men den ser cirka sådan her ud: Ellers er den eneste løsning vist at droppe selen til fordel for et rundsyet halsbånd. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
søster lagkage Besvaret Februar 8, 2011 Rapporter Share Besvaret Februar 8, 2011 det er sjovt, for jeg har puppiaselen nu, og jeg synes, at den filtrer heeelt vildt! så det er nok bare noget med at prøve sig frem :blink: jeg ved, at min opdrætter bruger hunters rundsyede seler, hun synes, at de filtrer mindst: Køb Hunter sele R&S Lux Elglæder 65/0,8cm Cognac/sort - Tilbud: 418,00,- Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Tiny Besvaret Februar 9, 2011 Rapporter Share Besvaret Februar 9, 2011 Jeg har også kigget på Puppia selerne, men hans hoved er stort i forhold til kroppen, så han kan simpelthen ikke få den over hovedet hvis den skal passe ellers Det er det samme med Hurttas Y-sele, desværre.. Jeg tror jeg må prøve at satse på en Hurtta H-sele :hmm: Han har et rundsyet læderhalsbånd til navneskiltet og det har givet ham de vildeste filterknuder i nakken Han var lige blevet klippet og så gav jeg ham det på, men nu har jeg opdaget alle knuderne som jeg ikke har fået børstet ud i tide Øv.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Obelix Besvaret Februar 9, 2011 Rapporter Share Besvaret Februar 9, 2011 Hvad med Julius K9 sele? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Tiny Besvaret Februar 10, 2011 Rapporter Share Besvaret Februar 10, 2011 Den ville nok passe ham, men jeg synes ikke det velcro foran virker så rart. Synes enden af det er så stiv, det kan da ikke være så rart.. Er måske lidt pylleret :blink: Jeg vil bestille en Hurtta til ham, så håber jeg den er super! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret Februar 10, 2011 Rapporter Share Besvaret Februar 10, 2011 Kan klart anbefale Kenjans wolfsong sele. Den var som den eneste helt fantastisk til min cotons filtrede pels og kvali bedre end hurttas:banan: desværre fås den ikke til chihuahua-str:damn: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Tiny Besvaret Februar 10, 2011 Rapporter Share Besvaret Februar 10, 2011 Hm, ja, den ser også rigtig lækker ud! Det er ikke så let at vælge Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lille Louie Besvaret Februar 11, 2011 Rapporter Share Besvaret Februar 11, 2011 Haha, så vil jeg også lige være lidt på tværs. Puppia-selen filtrede min Cotons pels helt sindssygt, hvorimod Hurttas y-sele er helt fantastisk Der er aldrig nogle selefilter med den (og jeg synes den er rigtig god kvalitet). Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Tiny Besvaret Februar 12, 2011 Rapporter Share Besvaret Februar 12, 2011 Det er jo en jungle med de seler Jeg havde ham med ude og shoppe sele, og han har fået en fin Hurtta H-model. Håber den kan klare jobbet uden filter. Den sidder i hvertfald rigtig godt og glider ikke rundt Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Siri Besvaret Februar 12, 2011 Rapporter Share Besvaret Februar 12, 2011 Haha, så vil jeg også lige være lidt på tværs. Puppia-selen filtrede min Cotons pels helt sindssygt, hvorimod Hurttas y-sele er helt fantastisk Der er aldrig nogle selefilter med den (og jeg synes den er rigtig god kvalitet). Hvor pudsigt. For både Y og H selen giver skrækkelige filter i min cotons pels - her er det kun puppiaselen der virker. Men nu er problemet forsvundet efter jeg har droppet selen og kun bruger retrieverline;-) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gitte O Besvaret Februar 14, 2011 Rapporter Share Besvaret Februar 14, 2011 Både Hurttas y- og T-selen- giver ikke filter i pelsen, men de slider pelsen under armhulerne. Jeg har 2 stk. Bichon Frisé, som hver har både en y- og en t-sele og begge har fået slidt pelsen af under armhulerne, den ene hund mere end den anden hund. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts