Hop til indhold

Her er Rose...


Gæst solskin
 Share

Recommended Posts

Gæst solskin

Så er Rose flyttet ind :klap::klap:

 

Vi hentede Rose i fredags. Turen hjem i bilen tog Rose helt roligt.

 

Da vi om hjem blev Søren i bilen med Rose, medens jeg tog Qiwi og Selma med ud for at gå en tur. Så kunne Rose få lov til at se/snuse hjemmet af i fred og ro.

Jeg vurderede at en hjemkomst med 2 glade(fremmede hunde) ville virke voldsomt for lille Rose.

Efter 1 times gåtur vendte vi næserne hjemad. Rose ligger i sofaen da vi kommer hjem. Qiwi og Selma snuser kort til hende. Og lader hende derefter få ro. Rose sover det meste af aftenen. Selma og Qiwi går med mellemrum hen og snuser lidt, og ligger sig derefter ned for at sove.

 

Da vi går i seng ligger Qiwi som vanlig mellem vores hovedpuder og Selma på min venstre side under dynen. Rose ligger på højre side under dynen.

Der er ro hele natten. Da jeg vågner ligger Rose på min højre side og sover. Ingen uheld i løbet af natten :5up:

 

De bliver alle lukket ud på tissetur i haven, men Rose tisser ikke. Hun har været vant til at tisse på aviser hos opdrætter, så der skal lidt tilvænning til at tisse ude.

 

Selma, Qiwi og jeg går vores lange formiddagstur, medens Rose bliver hjemme hos Søren. Søren fortæller, at Rose efter der er blevet ro, løber over og tisser på avisen.

 

Hjemme igen. Rose er tøet op og vil meget gerne snakke med Selma og Qiwi. Qiwi tager det med ophøjet ro. Selma er lidt forbeholden, for Rose vil gerne slikke(se billede længere nede) hun kravler i sikkerhed.

 

Efter et fælleshvil i sofaen, går vi en lille tur hvor Rose er med. Det er et dejligt mildt vejr, men Rose får sin jakke på (Søren har købt en i Netto til 50 kr - en rigtig prinsessejakke :roll:)

 

Og her er det tydeligt, at Rose er ved at være " vores" lillepige :lun: Hun spurter efter Selma og Qiwi. Specielt Selma er et hit, Rose syntes nu, at det er lidt vildt når Selma inviterer med legebuk og spurter rundt. Så Selma ligger en dæmper på, og de løber så og snuser. Selma se en hund på afstand og giver et advarelses gø og Rose spurter tilbage til mig :5up:

 

Ved fløjte indkald løber Rose tilbage til mig (hun ser de andre gøre det og reagerer ud fra det).

 

Hjemme igen er det tid til en "morfar". Og der er plads til alle på sofaen. Resten af aftenen tuller de alle rundt. Rose vil gerne putte med dem, men det er Qiw ikke klar til, så Selma må være sovedyr for Rose. I løbet af aftenen finder Rose en afgnavet okseknogle, som hun hygger sig med.

 

Natten til i dag er også forløbet rolig. Da de alle blev lukket i haven i morges, løb Rose ud og tissede :klap:Hun tjekkede lige hvad Selma og Qiwi lavede og så kopierede hun.

 

Igen i dag gik vi vores formiddagstur uden Rose. Da vi kom hjem var der gensynsglæde :lol:

 

Rose passer bare ind i vores "flok" Hun er super til at aflæse Qiwi og Selma.

 

Det blev langt, men jeg kan næsten ikke stoppe igen, for jeg er så stolt af mine "tøser" :genert:

 

 

Her er Rose

 

[ATTACH]39071[/ATTACH]

 

 

Den lykkelige "hunde mor"

 

[ATTACH]39072[/ATTACH]

 

 

 

Selma " hjælp sikke et monster"

 

[ATTACH]39073[/ATTACH]

 

 

Rose tjekker muse hullet som Qiwi og Selma har fundet

[ATTACH]39074[/ATTACH]

 

 

 

Velfortjent "morfar" efter musejagt

 

[ATTACH]39075[/ATTACH]

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia

Ej tillykke med hende!

 

Sikke en dejlig fortælling og gode billeder:-)

 

Hvilken race er lille Rose?

 

Og hvor er det skønt at resten af flokken har taget hende til sig uden problemmer.. :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Og her vender det rigtigt :damn:

 

[ATTACH]39076[/ATTACH]

 

 

 

Rose i profil

[ATTACH]39077[/ATTACH]

 

 

 

fællestur

 

[ATTACH]39078[/ATTACH]

 

 

 

Rose og Selma

 

[ATTACH]39079[/ATTACH]

 

 

Et hyggeben

 

[ATTACH]39080[/ATTACH]

 

Jeg fik desværre ikke taget billeder af det første møde, da det var så hurtigt overstået :stupid:

 

Selma har bare vist sig fra sin bedste side. Meget bedre end jeg havde forestillet mig :hjerte: Hun er så kærlig overfor lille Rose.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ej tillykke med hende!

 

Sikke en dejlig fortælling og gode billeder:-)

 

Hvilken race er lille Rose?

 

Og hvor er det skønt at resten af flokken har taget hende til sig uden problemmer.. :banan:

Tak

 

Rose er Tibetansk spaniel

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er hun fiin, tillykke med hende :-D

 

Dejlig fortælling om hendes første dage hos jer, det lyder som en skøn lille flok-udvidelse i der har fået - men hvad fik jer til at gå over i noget helt andet denne gang (er bare nysgerrig:genert: ), der er da lidt langt fra Götaerne og så over til en Tippe :-D

 

Jeg "forelskede" mig i hende :genert:

 

Og så ville jeg gerne have en race med lidt mindre "drive".

Link til indlæg
Del på andre sites

tillykke, hun er det yndigste :hjerte: jeg elsker tipper, de er nogle virkelig skægge hunde!

 

der er en ældre tippe-dame i vores park. "ja, opdrætter sagde, det var en selvstændig race, jeg synes nu mere, at hun er autistisk" siger manden ret tit. så prøver jeg at bløde lidt op, og sige at selvstændighed er sjovt og charmerende, og så er alene-hjemme og den slags jo nemmere. "nej, faktisk ikke" siger han så "for hun vil sådan set foretrække, at vi altid er hjemme - vi skal bare helst være i et andet rum" :lol:

 

jeg er sikker på, at i alle sammen får masser af glæde af rose :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej,

Tillykke med den lille nye hvalp og dejligt at høre at de andre har taget så godt imod den:mrgreen:.

Er selv lige ved at sammenføre 2 årig lalleglad berner med lille 4 mdrs gammel skrap aussie;-) og har lige opnået min første sejr, da de begge ligger i køkkenet med et par meters afstand og hviler og så kan jeg jo bruge min tid på hf:blink:).

V.H. Sille

Link til indlæg
Del på andre sites

Her kommer en lille update.

 

Det er hårdt :lun: med en lille hvalp. Jeg havde heldigvis glemt hvor hårdt det er :hjerte:

 

Jeg har ikke været her på hf så ofte som jeg gerne ville, for jeg er TRÆT :lol:

 

Bruger den samme taktik som nybagte mødre: sover/hviler sammen med hundene :5up: for jeg vil ikke gå glip af noget.

 

Sammenføringen går super godt. Vi har nu lært hinanden at kende. Specielt tisse træningen går godt. Jeg har udarbejdet et skema for tisse/bæ rytmen, og det giver en god ro, at kende Rose`s rytme. Så skal jeg ikke være så meget på dupperne, og jeg kan lade Rose gå og tulle rundt uden at beymre mig om at hun skal tisse. Hun holder sig mellem 5-6 timer uden at tisse, og så skal hun bæ lige efter hun får mad. Hun er begyndt at gå til havedøren for at kome ud :banan:

 

Vi har ikke brugt så meget tid på at "træne" rigtigt. Men har brugt meget tid på at hygge, for Selma og Qiwi bruger meget energi på at lære Rose at kende. Så de sover lige så meget som Rose :roll:

 

Rose er særlig god til at kopiere Selma og Qiwi. Når vi skal ud af døren skal Selma og Qiwi sidde indtil de får fri, dette har Rose luret, og hun sidder kæk og venter :klap:

 

At gå pænt i snor magter hun også. Men hun elsker når snoren kommer af og hun kan spurte.

 

Selma har taget Rose til sig, hun vasker-putter-leger med Rose til ug. Jeg tror at det var det helt rigtige tidspunkt Rose flyttede ind. Selma har været i brunst for 2½ måned siden og hun er måske lidt "hvalpesyg":5up:

 

Qiwi holder sig lidt tilbage, gider ikke alt det slikken. Så Rose prøver med alle talenter, at få hendes opmærksomhed. Qiwi lader bare som om hun ikke ser Rose.

 

Så alt i alt er jeg super tilfreds med udviklingen :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Her er lidt billeder :genert:

 

Giv mig en krammer. Øh... det er da mere end en krammer.

 

Billede 158.jpg [ATTACH]39662[/ATTACH]

 

 

 

Bedste venner. Rose "er dit ben godt ?" Qiwi " ja"

 

Billede 135.jpg [ATTACH]39664[/ATTACH]

 

 

Rose "dum di dej - jeg er slet ikke interesseret"

[ATTACH]39665[/ATTACH]

Link til indlæg
Del på andre sites

Mund hygiejnen er i top.

Billede 140.jpg

 

 

Hundeleg igen-igen.

 

Billede 160.jpg

 

 

Her går det stadig godt :5up:

 

Der er kommet struktur på vores dage, og det giver ro. Så nu kan jeg komme herind noget mere :banan: Det bliver dejligt, for jeg har savnet det :blink:

Billede 138.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...