Hop til indhold

Må jeres hunde tigge ved bordet?


Gæst Bente
 Share

Recommended Posts

Heller ingen tiggeri her. Han skal lægge sig mens vi spiser - om det er på hans pude eller under/ved bordet er underordnet, så længe der ikke er piben/gøen/kradsen eller anden forsøg på kontakt - det fungerer fint for os. Han må heller ikke tigge, når vi/han er ude hos andre.

 

Tilgengæld får han snack efter maden og får ofte os lidt grøntsager, når jeg laver mad - ganske hyggeligt :-D

 

Hvad andre gør med deres hunde, er deres egen sag, dog vil jeg nok skubbe (blidt) hunden væk, hvis den er meget anmassende

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Gismo hunden

Hvad er det at tigge?

 

Gismo elsker at stå og kigge på mig mens jeg spiser. Så beder jeg ham lægge sige under borderet, så begynder han at lege med mine tær...:banan:

Når han ikke gider det mere ligger han og kigger op på mig gennem min ben :klap:

 

Super morsomt

Link til indlæg
Del på andre sites

Her må der gerne tigges og de har deres faste pladser mest centreret om min plads da jeg er temmelig klodset og den der oftest spilder noget på gulvet :oops::engel:

 

Så længe de forholder sig roligt og bare kigger så er det fint nok for mig bliver ikke irriteret over deres tiggeri...

 

Når der er gæste får de besked på at ligge sig i køkkenet de kan stadig kigge ud men så tigger de ihvertfald ikke hos gæsterne :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Øhh ja, altså ved de ordinære måltider, bliver der som regel ikke tigget, for der er det yderst sjældent de får noget alligevel, det er jeg for nærrig med min mad til :genert:

 

Men ved mellemmåltider, især når/hvis disse bstår af frugt og grønt, så bliver tiggeri, dyrket i stor stil -og bliver ofte også belønnet :engel:

- Tiggen består i intens stirren, ofte i en nydelig sit position og gerne så tæt på som muligt, det har jeg ikke det store problem med, når det dels kun er ved mellemmåltider og jeg dels stadig kan be dem om at fise af og gå hen og lægge sig, hvis jeg ikke gider at se på dem ;-)

Jeg kan tilgengæld ikke klare savlen, men der er heldigvis heller ikke nogle af mine der savler, så skal det godt nok være noget helt ekstremt lækkert da :-)

 

De tigger også ved andre mennesker på træningspladser og så videre -og bliver ofte belønnet for det, de fleste mennesker sådanne steder, render jo rundt med godbidder i lommen :mrgreen: Og de må gerne få for min skyld.

Link til indlæg
Del på andre sites

Øhh ja, altså ved de ordinære måltider, bliver der som regel ikke tigget, for der er det yderst sjældent de får noget alligevel, det er jeg for nærrig med min mad til :genert:

 

Men ved mellemmåltider, især når/hvis disse bstår af frugt og grønt, så bliver tiggeri, dyrket i stor stil -og bliver ofte også belønnet :engel:

- Tiggen består i intens stirren, ofte i en nydelig sit position og gerne så tæt på som muligt, det har jeg ikke det store problem med, når det dels kun er ved mellemmåltider og jeg dels stadig kan be dem om at fise af og gå hen og lægge sig, hvis jeg ikke gider at se på dem ;-)

Jeg kan tilgengæld ikke klare savlen, men der er heldigvis heller ikke nogle af mine der savler, så skal det godt nok være noget helt ekstremt lækkert da :-)

 

De tigger også ved andre mennesker på træningspladser og så videre -og bliver ofte belønnet for det, de fleste mennesker sådanne steder, render jo rundt med godbidder i lommen :mrgreen: Og de må gerne få for min skyld.

 

Vil du tro på hvis jeg siger at Kaos & Koda ikke savler ved tiggen??? :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen

Jeg er sådan lidt vægelsindet omkring given ved bordet/tiggeri eller ej - min kæreste er dog ikke til tiggende hunde, mens han spiser :fyfy:

 

Jeg er så kommet frem til en gylden middelvej, som egentlig fungerer OK - når vi begge spiser sammen (som regel kun aftensmad) så har hundene lært, at gå ud i gangen og de er ret gode til, at høre når den sidste mundfuld bliver tygget og bestikket lagt, hvorefter de så kommer retur :-)

 

Når jeg spiser alene, så kommer jeg af og til til, at tabe en bid på gulvet - det kan jo ske for selv den bedste og da hundene har lært, at det er ok at opholde sig under bordet, når jeg spiser alene, så forsvinder det tabte ret hurtigt ind i en hundemund :genert:

 

Når jeg går og laver mad, så gider jeg dog ikke at have hundene siddende rundt om mig - før hundene lærte at fjerne sig fra køkkenet, når jeg lavede mad, skete det ret ofte, at jeg enten fik trådt på en hund eller selv var ved at falde over en... og det gider jeg bare ikke! :stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er dybt uretfærdig overfor mine hunde, for jeg har en tæppetisser, en græsk plejetæppetisser og en bordercollie - men det er kun min tæppetisser, der må tigge ved bordet.

Det er lidt mystisk, men jeg har altså ikke ligeså stort et problem med en tæppetisser, der tigger, som med en stor hund. Så sådan fungerer det :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Her må hun gerne sidde ved siden af os under bordet/ ligge ved stolen eller lignende når vi spiser. Hun kigger da på os nogen gange, men der er aldrig faldet noget af ved bordet, og sys ikke hun har en grum tigge-adfærd så det er helt ok.

Når der spises i sofaen er hun tilgengæld et tigge-monster, men det er egentlig ok, så må menneskene lade vær at spise der hvor hun tilbringer meget af sin tid (sofaen :lun:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Herhjemme er der INGEN der tigger.. Det lærer de på den hårde måde. Jeg vil simpelthen ikke ha det!

 

Da de der sort/hvide nullerdimser flyttede ind, viste det sig ret hurtigt at de aldrig var blevet sat i rette. Det fik jeg dog hurtigt skik på! :cool:

 

Hahahah - Ja.. ehm. Så det faktum at Vilya fisker din gaffel hen i hendes mund er bare at.. dele?

 

Her må man gerne tigge.. fordi.. jeg er en svag sjæl ^^

Link til indlæg
Del på andre sites

Her må hundene gerne tigge ved bordet. Da vi fik Dumle havde vi besluttet at han ikke måtte tigge, at han ikke måtte få mad ved bordet og at han skulle ligge i kurven imens vi spiste.

Han lagde da også i kurven i starten, men han pev og høl som en ulv. Så fik han lov at være hvor han ville, men han pev og høl stadig som en gal. Så begyndte vi at give ham lidt når han var stille og til sidst blev det til at det sidste hjørne af et rugbrød e.l. var Dumles, bare han var stille mens vi spiste det.

Det var så måske lidt dumt, for nu tigger han intenst lige til sidste bid er væk, men i det mindste er det uden lyd. Nova forsøger sig ofte lidt tid, men finder så hurtig på noget andet at lave.

Er der gæster kommer hundene i bur mens vi spiser og så ved de godt der ikke skal ske noget og ikke falder noget af.

 

Svigermors hund sidder til gengæld og vinker med forpoterne, piver højlydt og kradser på ben når vi spiser. Det kan jeg slet ikke have med at gøre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ved spisebordet vil jeg ikke have tiggeri og det foregår således :-D

 

Jessie kan godt finde på at stille sig ved mig med sine små poter på mine lår :lun: men så får hun et lille kæl på hovedet, jeg siger ned, ignorerer og så går hun et sted hen og lægger sig eller leger :hjerte: hun skal nok lære det :blink:

 

Mille tigger ikke, men ligger gerne i nærheden af bordet :-D Indimellem kan hun dog godt lige glemme det og der kommer et lille puf, men så får hun besked på at lægge sig og så er den ikke længere :-D

 

Men........når jeg åbner opvaskemaskinen, så er der fest :banan: Egentlig ret ufedt og vel også uhygiejnisk, men de slikker altså rester af tallerkenerne og Jessie nupper gerne en gaffel og løber bagom og ligger og hygger med den :drille: Jeg har ikke kunne lære dem ikke at elske opvasken og så længe de ikke nærmer sig det rene, så kan jeg godt leve med det, og de gider ikke det rene :lol:

 

Hvis vi spiser i stuen bliver der tigget for vildt, hvilket jeg synes er :evil::damn::stupid:, men da jeg har et par teenagere, der altid giver noget derinde (og de spiser tit i stuen når de kommer hjem fra skole/arbejde) er det ret svært at opdrage på, synes jeg ......øhm og jeg er vist også selv kommet til at dele et par kiks og æbler med dem :engel: men det irriterer mig alligevel. Man bliver nedstirret i en pæn sit-position og efter Jessie er kommet til og hun står med forpoterne op ad sofaen, er Mille også begyndt på det :genert: Hvordan mon det går, når Jessie har lært at hoppe op i sofaen :slem:

 

Heldigvis kan jeg dog godt få dem til at lægge sig, og jeg kunne jo egentlig også bare tage kampen op med både teenagere og hunde, men det orrrrrrrrrrrrrker jeg ikk' :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst lillefod
Hahahah - Ja.. ehm. Så det faktum at Vilya fisker din gaffel hen i hendes mund er bare at.. dele?

 

Nej nej.. hun FORLANGER! Det er noget helt andet - Lissom det også er alm. accepteret at stjæle. Men tiggeri vil jeg bare ik ha! :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Trine199

Bestemt nej! :fyfy:

 

Her i huset tolereres tiggeri ved bordet ikke - af NOGEN hunde (har ofte familien's andre hunde på besøg)

 

Dog må de gerne ligge stille under bordet eller på gulvet ved bordet - men nedstirren, savlen og anden form for tiggeri vil vi ikke have.

 

Ej heller får Chilli (eller nogen af de andre hunde) lov at være i køkkenet når der laves mad....ikke så meget pga. tiggeri, men jeg vil ganske enkelt ikke risikere at træde et skridt tilbage med en glohed pande med fx. stegefedt og så snuble over en hund....med alvorlige brandskader tilfølge!

Dét ville jeg aldrig kunne tilgive mig selv, og derfor har/får alle familien's hunde indlært, at køkkenet er et "no go" når mor laver mad ;-)

 

Generelt tolererer jeg heller ikke at Chilli tigger hos andre, når vi fx er til hundetræf osv. - men her kniber det lidt mere med hørelsen....:genert:...men vi øver stadig med det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Camilla Sjelhøj

jeg gider ikke hunden tigger så han bliver bedt om at gå væk, og kommer han igen siger vi bare "Farvel" og han går så igen.... desværre er han blevet lidt være efter vi har fået vores datter (da hun meget gerne fodre ham :lun::damn:) og så når han har været på besøg hos mine svigerforældre da min kære svigerfar fodre ham ved bordet :damn::damn::damn:hvilket irretere mig og det har det taget mig lang tid at lære ham at han IKKE skal have mad ved bordet for jeg GIDER IKKE en hund der sidder og tigger og savler :engel: og især ikke når vi en dag får en større hund der kan ligge hoved på bordet :evil: :damn::damn::damn:det dutter bare ikke... hos mig skal hundene gå væk fra bordet for de kan få bagefter og de bliver ikke snydt :banan::klap::banan::klap::banan::klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hos os må hunde tigge.. Og vi siger hvis hunden ikke kan tigge så må den flytte :mrgreen:.. Hvalpene lukker vi væk, nogle af dem skal jo flytte.

 

Og hundene ved hvem de må tigge hos. Natascha gider ikke have de tigger, så der går de aldrig hen.. Og drengene deler sjældent noget af aftensmaden med hundene. Isabella og mig er storslemme.. Men hundene hopper ikke op, kradser ikke og gøer og piver ikke. Jeg synes det er hyggeligt, og hvis der kom gæster så ville jeg være ligeglad. Hundene bor her.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tigger og tigger.. tror det lidt forskelligt hvad folk mener er tiggeri:hmm:

 

Når der bliver spist her så er Zita ALTID i nærheden af min mor

for hun giver hende ALTID noget - jeg giver hende kun noget engang imellem og jeg for hende tit til at skulle lave et eller andet trick for det.

Det enlig lidt sjovt for min mor kan ikke klare når min fars labradore tigger

men Zita må godt side og glo på hende.

 

men syntes ikke hun er slem, hun kan sagtens bare ligge og slappe af vis jeg spiser noget.

 

altså når vi har gæster så sider vi for det meste ved spisebordet og Zita er altså ikke speciel stor jo så man skal direkte kigge ned for at se hende, så der kan hun vist umulig genere nogle ;-):lol: hun for dog ikke lov og side og pive eller hoppe op men har hun nu heller aldrig gjort.

Link til indlæg
Del på andre sites

Zamzam har stadig ikke fattet pointen, så vi er nødt til at kalde på ham, Petrine og Bastarden stirrer intenst, men de tigger ikke (ingen lyd, ingen fysisk anmasende bevægelser, kun stirren) og ... ja, jeg er blevet slatten og de får en bid når jeg er færdig.

 

De har fuldstændigt styr på, hvem der er den svageste og det er den person der bliver holdt under opsyn :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Men........når jeg åbner opvaskemaskinen, så er der fest :banan: Egentlig ret ufedt og vel også uhygiejnisk, men de slikker altså rester af tallerkenerne og Jessie nupper gerne en gaffel og løber bagom og ligger og hygger med den :drille: Jeg har ikke kunne lære dem ikke at elske opvasken og så længe de ikke nærmer sig det rene, så kan jeg godt leve med det, og de gider ikke det rene :lol:

 

Sådan er det også her - men det bliver jo vasket bagefter, så det har jeg ikke så mange skrumpler ved.

 

+ sådan et lasagnefad bliver nu nemmere ren efter hunden har været i gang

Link til indlæg
Del på andre sites

Zamzam har stadig ikke fattet pointen, så vi er nødt til at kalde på ham, Petrine og Bastarden stirrer intenst, men de tigger ikke (ingen lyd, ingen fysisk anmasende bevægelser, kun stirren) og ... ja, jeg er blevet slatten og de får en bid når jeg er færdig.

 

De har fuldstændigt styr på, hvem der er den svageste og det er den person der bliver holdt under opsyn :engel:

 

Sådan fungerer det også herhjemme :lol:

 

Jeg deler ikke min mad, men Luna ved at et par bambiøjne kan vinde hendes far over til enhver tid. Vi spiser næsten altid vores mad siddende i sofaen, så Luna starter med at sidde pænt ved siden af Bo og give ham bambiøjnene, herefter kravler hun langtsomt frem til hun ligger med hoved og forben i hans skød, og så får han igen lige de mest intense bambiøjne, og så er det helt sikkert at der falder en godbid af :lol:

 

Baldur tiggede til gengæld mest hos mig, men det var fordi at han fandt ud af at jeg ikke kunne stå for ham når han tilbød alle mulige forskellige tricks, så hver gang jeg spiste, så opførte han en hel lille dans, han bakkede, sittede, dækkede, gav pote osv... Og det kunne jeg så ikke stå for :genert:

 

Så herhjemme er det nok et spørgsmål om hvorvidt hunden finder den rigtige indgangsvinkel til hver af os, vi er ikke så standhaftige :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...