Hop til indhold

Agilitytræning - fælles forår 2011


Amocca
 Share

Recommended Posts

Jeg var jo tilmeldt et kursus i "Avanceret Agility handling" efter Greg Derret-metoden den 2. april. Men nu er agilityinstruktør-grunduddannelsen endelig blevet slået op her i foråret, og det er ved at være på tide, at jeg tager den (jeg kunne desværre ikke i efteråret, hvor vores næstformand ellers gerne ville have haft mig af sted), og første del ligger den 1.-3. april. Så det må jeg desværre melde fra handling-kurset igen, øv øv. Det er ærgerligt, at det lige skal falde sammen.

 

argh! Drømmekursus! Men ved sgu ikke om jeg er hardcore nok endnu til avanceret handling :hmm: No offence til ag-instruktøruddannelsen (som jeg selv er ved at tage), men jeg ville IKKE melde fra et Gregg Derrett kursus for det :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 1,2k
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

argh! Drømmekursus! Men ved sgu ikke om jeg er hardcore nok endnu til avanceret handling :hmm: No offence til ag-instruktøruddannelsen (som jeg selv er ved at tage), men jeg ville IKKE melde fra et Gregg Derrett kursus for det :genert:

 

Altså, det er ikke Gregg Derret, der skal undervise, det er bare hans metoder. :mrgreen: Og det med "avanceret" tror jeg ikke, at du skal tage så seriøst, det er bare efterfølgeren til et kursus i basishandling (altså at undervise i det), som også er arrangeret af DGI Roskilde Agility. :blink:

 

Men derfor ville jeg nu gerne have været på det alligevel. Men skal jo se at blive færdiguddannet, vi har mangel på trænere i klubben. :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså, det er ikke Gregg Derret, der skal undervise, det er bare hans metoder. :mrgreen: Og det med "avanceret" tror jeg ikke, at du skal tage så seriøst, det er bare efterfølgeren til et kursus i basishandling (altså at undervise i det), som også er arrangeret af DGI Roskilde Agility. :blink:

 

Fandt lige (den ekstremt korte) kursusbeskrivelse: "Give kursisterne nye indlæringsmetoder og ny inspiration". Som sagt tror jeg ikke, at du skal lægge for meget i det med "avanceret", jeg er ret overbevist om, at det er på et stille og roligt niveau, de stiller heller ikke nogle krav til, at man skal løbe i en bestemt klasse e.l.

Link til indlæg
Del på andre sites

Fandt lige (den ekstremt korte) kursusbeskrivelse: "Give kursisterne nye indlæringsmetoder og ny inspiration". Som sagt tror jeg ikke, at du skal lægge for meget i det med "avanceret", jeg er ret overbevist om, at det er på et stille og roligt niveau, de stiller heller ikke nogle krav til, at man skal løbe i en bestemt klasse e.l.

 

 

aaah, så er jeg med... Så tror jeg det er de samme kurser, som vi har som en del af træneruddannelsen hos DCH? Vi har ihvertfald to praktiske kurser til allersidst i vores ag-udd. som hedder henholdsvis "basis" og "avanceret" handling... og eftersom det er Sanne der er vores underviser, så er dte efter Gregg Derretts handlingskole ;-)

 

Nej, så kan jeg også godt være med på "avanceret" niveau, for jeg har spurgt hende vedrørende indholdet, og hun sagde, at for mig ville der ikke være ting vi ikke allerede har prøvet i træningen hos hende :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

aaah, så er jeg med... Så tror jeg det er de samme kurser, som vi har som en del af træneruddannelsen hos DCH? Vi har ihvertfald to praktiske kurser til allersidst i vores ag-udd. som hedder henholdsvis "basis" og "avanceret" handling... og eftersom det er Sanne der er vores underviser, så er dte efter Gregg Derretts handlingskole ;-)

 

Nej, så kan jeg også godt være med på "avanceret" niveau, for jeg har spurgt hende vedrørende indholdet, og hun sagde, at for mig ville der ikke være ting vi ikke allerede har prøvet i træningen hos hende :mrgreen:

 

Ja, præcis. :-) Jeg kender ikke DCH's træneruddannelse, men jeg vil tro, at det er det samme, for DGI og DCH samarbejder i hvert fald om nogle af de der kurser.

Link til indlæg
Del på andre sites

hmmm.... jeg har brug for lidt inspiration :hmm:

 

Jeg skal lave træningsplan for det hold jeg går aspirant på, og de er MEGET forskellige i niveau. Derudover er jeg låst af, at vi træner inde i en gammel kostald, så jeg har ikke ret meget plads at gøre godt med...

 

Inspiration søges. Har vedhæftet et billede hvor jeg forsøger at vise stalden. de runde cirkler er søjler :shock: så meget handlertunge baner er svære at arbejde med, selvom det ville være der jeg havde lyst til at sætte ind...

 

Balancen og A er også indtegnet og står ligesom hvor de står... kan ikke rigtigt flyttes på.

[ATTACH]39859[/ATTACH]

Link til indlæg
Del på andre sites

Er der nogen, der kender agilitytræner/løber Lone Weirup?

 

Jeg overvejer nemlig lidt at tilmelde mig et formiddags agilityhold i Lyngby, hvor hun er træner. Det er vist et helt nyoprettet hold (ik'os Petrine, det var ikke hende, der var træner der hvor du var ude og træne med på det forfærdelig hold, vel? :genert:).

 

De kalder det agility-hygge. Tænker det kunne være fedt, hvis man får lov til at løbe en masse hyggebaner. For de har nemlig god plads til det (modsat DAF, hvor der er fokus på mange små, intensive moduler. Det kunne jo være den perfekte kombi).

 

Og jeg går jo alligevel en lang tur med Louie om formiddagen på 1-1,5 time inden vi øver alene hjemme, så vi kan da lige så godt bruge tiden på 1,5 times agilitytræning i stedet.. :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Min var en sur gammel mand, der lugtede lidt af hjemløs, så ikke Lone

 

Hvad dag? Jeg vil med!

 

Den dumme instruktør var en mand og om torsdagen :engel:

 

Har du meldt dig til? Ved du om der er ledige pladser? Jeg har jo altid fri om onsdagen, så det kunne være helt suverænt til Petrine!

 

Haha, Petrine, det er kun dig og mig, der ved hvad jeg skrev... :mrgreen:

 

Men jeg håber da ikke at Lone i virkeligheden er gammel sur hjemløslugtende mand. Det må være ham der Johnny, der har agility-mix torsdag formiddag.

 

Jeg kan se, at du selv har fundet ud af, at det er onsdag formiddag. Jeg har nemlig også fri hver onsdag, bortset fra en enkelt gang, så det kunne være helt perfekt. Vil i hvert fald hellere øve lidt agility end gå lang tur.

 

Jeg har ikke meldt mig til, men jeg har skrevet en mail til dem og spurgt, hvad 'agility-hygge' går ud på. For der står: "Hvis du har lyst til at lave lidt sjovt med din hund, er dette et hold for hund/fører, der har let kendskab til forhindringerne". Og hvad er et let kendskab? Gider ikke hvis det er noget, hvor man bare gennemgår forhindringerne - vil gerne løbe baner og sådan.

 

Og så har jeg også spurgt til hvor mange kursusgange, og hvad det koster (kan simpelthen ikke gennemskue deres meget mærkelige prisliste). Så tænker at de vel skriver tilbage, hvis der ikke er flere pladser. Men jeg kan se, at hjemmesiden er blevet opdateret d. 28/2, så der er nok stadig pladser og få (os og de andre pensionister...).

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi er også tilmeldt :-D

 

Hun svarede følgende på min mail: "Jeg har tænkt mig at starte blidt op efter vinteren, også ligesom for at se holdet som en helhed, hvor meget og hvor lidt de forskellige kan. Det er absolut planen, at vi skal løbe baner med forskellige udfordringer. Der vil minimum være 14 gange pr. ½-års træning, og det koster 550 kr."

 

Hvor meget agility går Petrine så til nu? Går hun ikke også i Tåstrup?

 

Vi kommer til at gå onsdag formiddag og torsdag aften :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia

Jeg skal lige høre jer Ag hajer om noget :-)

 

Jeg skal jo starte til Pre ag med Chili snart, hvilket bliver alletiders..

 

På vores gå ture er jeg begyndt at træne en del at hun også skal være på min højre side, og så sender jeg hende rundt om træer, hvilket hun bare eeeeeelsker helt vildt... Min lille Terrier:blink:

 

MEN! Siger I noget forskelligt når i sender hunden rundt om træet alt efter om det er fra venstre eller højer side?

 

Fra min venstre side, siger jeg uden om, men ved ikke om jeg kan gøre det samme med højer side?! :vedikke: Vil jo ikke gøre hende forvirret...

 

Kom bare til at tænke på det igår da vi trænede det på vores gå tur..

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg skal lige høre jer Ag hajer om noget :-)

 

Jeg skal jo starte til Pre ag med Chili snart, hvilket bliver alletiders..

 

På vores gå ture er jeg begyndt at træne en del at hun også skal være på min højre side, og så sender jeg hende rundt om træer, hvilket hun bare eeeeeelsker helt vildt... Min lille Terrier:blink:

 

MEN! Siger I noget forskelligt når i sender hunden rundt om træet alt efter om det er fra venstre eller højer side?

 

Fra min venstre side, siger jeg uden om, men ved ikke om jeg kan gøre det samme med højer side?! :vedikke: Vil jo ikke gøre hende forvirret...

 

Kom bare til at tænke på det igår da vi trænede det på vores gå tur..

 

Jeg siger ikke noget forskelligt. Det skulle gerne fremgå af dit kropssprog og din placering, hvilken side hun skal tage det fra.

Redigeret af sonja77
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg skal lige høre jer Ag hajer om noget :-)

 

Jeg skal jo starte til Pre ag med Chili snart, hvilket bliver alletiders..

 

På vores gå ture er jeg begyndt at træne en del at hun også skal være på min højre side, og så sender jeg hende rundt om træer, hvilket hun bare eeeeeelsker helt vildt... Min lille Terrier:blink:

 

MEN! Siger I noget forskelligt når i sender hunden rundt om træet alt efter om det er fra venstre eller højer side?

 

Fra min venstre side, siger jeg uden om, men ved ikke om jeg kan gøre det samme med højer side?! :vedikke: Vil jo ikke gøre hende forvirret...

 

Kom bare til at tænke på det igår da vi trænede det på vores gå tur..

 

Du kan måske bruge Silvia Trkman's termer: Cik & cap

 

Hun bruger cik om venstre rundt og cap om højre rundt.

 

Men prøv at se her:

 

[media]

[/media] Redigeret af Bamseida
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Jeg siger ikke noget forskelligt. Det skulle gerne fremgå af dit kropssprog og din placering, hvilken side hun skal tage det fra.

 

Jeg tænkte netop på det med at hun jo "bare" skal OT efter mit kropssprog.... Men alligevel tænker jeg også at en slags kommando ville være god.. Hmm. dont know!

 

Vil bare helst ikke gøre det svært for os:engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg siger ikke noget forskelligt. Det skulle gerne fremgå af dit kropssprog og din placering, hvilken side hun skal tage det fra.

 

er på samme hold som Sonja - jeg bruger "om" og min krop viser hende hvilken vej det drejer sig om...

 

edit - det er løgn! :mrgreen: Når jeg sender hende omkring træer siger jeg egentlig bare "fremad" - og kræver herefter at hun har øje på mig, så hun ser at jeg vender mig, hvilket betyder at hun skal dreje.... Men vi bruger så også i øjeblikket "rundt om træer"-træningen til at arbejde med at få hende til at arbejde på distancen - langt fremme...

 

Jeg bruger om (og min krop) hvis jeg vil have hende til at tage en forhindring "bagfra" - altså vi kommer ned imod en forhindring, men jeg vil have hende til at løbe udenom den og springe tilbage imod mig.... (giver det overhovedet mening på skrift?)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...