Hop til indhold

Agilitytræning - fælles forår 2011


Amocca
 Share

Recommended Posts

I vinterpausen begyndte vi jo på at indlære en toiletbørsteslalom. Men jeg har ikke fået gjort så meget ved det (som i at sidst vi havde børsterne fremme var i december). Men nu starter den nye sæson jo snart, så jeg tænkte at vi lige måtte tage en lille øver. Louie er rigtig dårlig til slalom - han er fx usikker på hvad vej man skal rundt om første pind - så vi har lang vej endnu.

 

Her er et par videoer fra dagens træning med 4 "pinde":

 

Slalom med mig til højre for Louie

[media]

[/media]

 

Slalom med mig til venstre for Louie og "pindene" x 2

[media]

[/media]

 

Se en flot indgang! Jeg måtte dog lige guide lidt med armen resten af vejen, da han indtil videre kun har prøvet at gøre det med mig lige ved siden af ham

[media]

[/media]

 

Når man skal filme videoer til HF er det smart at filme hunden i stedet for gulvet/væggen :mrgreen:

[media]

[/media] Redigeret af Lille Louie
Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 1,2k
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

I vinterpausen begyndte vi jo på at indlære en toiletbørsteslalom. Men jeg har ikke fået gjort så meget ved det (som i at sidst vi havde børsterne fremme var i december). Men nu starter den nye sæson jo snart, så jeg tænkte at vi lige måtte tage en lille øver. Louie er rigtig dårlig til slalom - han er fx usikker på hvad vej man skal rundt om første pind - så vi har lang vej endnu.

 

Her er et par videoer fra dagens træning med 4 "pinde":

 

Slalom med mig til højre for Louie

[media]

[/media]

Slalom med mig til venstre for Louie og "pindende" x 2

[media]

[/media]

Se en flot indgang! Jeg måtte dog lige guide lidt med armen resten af vejen, da han indtil videre kun har prøvet at gøre det med mig lige ved siden af ham

[media]

[/media]

Når man skal filme videoer til HF er det smart at filme hunden i stedet for gulvet/væggen :mrgreen:

[media]

[/media]

 

Det går da fint. :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Overvejer at tage et par toiletbørster med til træning og stille dem som de to første pinde inden en 4-pinds-slalom f.eks. Og så fjerne dem lidt efter lidt.

 

Lyder det helt tosset?

 

Nææ - jeg syntes det lyder yderst morsomt :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg arbejder hjemme i dag, og så kan man jo godt komme til ind imellem at kaste et blik på live web-tv fra Crufts, hvor der har været agility hele formiddagen. :engel:

 

Andre der kigger med? :-) Jeg prøver at holde meget øje med handlernes kropssprog for at lære af det - både når de gør det godt, og når de laver fejl. Men nogle gange bliver jeg lidt for distraheret af de søde hunde. :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg arbejder hjemme i dag, og så kan man jo godt komme til ind imellem at kaste et blik på live web-tv fra Crufts, hvor der har været agility hele formiddagen. :engel:

 

Andre der kigger med? :-) Jeg prøver at holde meget øje med handlernes kropssprog for at lære af det - både når de gør det godt, og når de laver fejl. Men nogle gange bliver jeg lidt for distraheret af de søde hunde. :lun:

 

nej øv, det havde jeg slet ikke opdaget... er det der også i morgen? eller var det det for denne gang?

Link til indlæg
Del på andre sites

nej øv, det havde jeg slet ikke opdaget... er det der også i morgen? eller var det det for denne gang?

 

Der kommer mere senere i dag, og også de næste par dage. Du kan se program for alle dagene her:

 

http://www.crufts.org.uk/whats-on/day1

http://www.crufts.org.uk/whats-on/day2

http://www.crufts.org.uk/whats-on/day3

http://www.crufts.org.uk/whats-on/day4

Link til indlæg
Del på andre sites

 

super, jeg arbejder hjemmefra imorgen, så kan jeg da godt se hvad der kommer til at køre i baggrunden :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vil bare lige komme med en advarsel til alle jer der løber med store hunde...

 

Jeg har den kommende stjerne-hund herhjemme :slem: :blink:

 

Det går bare SÅ godt med hvalpe-agility :banan:

 

Gizmo synes det er rigtig sjovt, og laver slet ikke lige så mange fjollerier som til lydighed, som om han virkelig koncentrerer sig og nyder at kunne bruge sig lidt mere, altså løbe (være vild :lol:) end han kan i lydighed.

I lydighed kan han også klart bedst lide de lidt mere aktive øvelser som fremadsendelse, spring (ekstremt lavt), hvor der er target for enden, og når vi kan belønne mere vildt med legetøj.

 

Selv i de stille øvelser til agility, blive siddende foran spring f.eks., er han enormt fokuseret :-D Og så lærer han bare generelt hurtigt, og når først han har lært noget så sidder det bare :5up:

 

Så tag jer i agt for den kommende agility-stjerne :blink: :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg skal lige høre jer Ag hajer om noget :-)

 

Jeg skal jo starte til Pre ag med Chili snart, hvilket bliver alletiders..

 

På vores gå ture er jeg begyndt at træne en del at hun også skal være på min højre side, og så sender jeg hende rundt om træer, hvilket hun bare eeeeeelsker helt vildt... Min lille Terrier:blink:

 

MEN! Siger I noget forskelligt når i sender hunden rundt om træet alt efter om det er fra venstre eller højer side?

 

Fra min venstre side, siger jeg uden om, men ved ikke om jeg kan gøre det samme med højer side?! :vedikke: Vil jo ikke gøre hende forvirret...

 

Kom bare til at tænke på det igår da vi trænede det på vores gå tur..

 

Hvor skal I starte henne???

Link til indlæg
Del på andre sites

Vil bare lige komme med en advarsel til alle jer der løber med store hunde...

 

Jeg har den kommende stjerne-hund herhjemme :slem: :blink:

 

Det går bare SÅ godt med hvalpe-agility :banan:

 

Gizmo synes det er rigtig sjovt, og laver slet ikke lige så mange fjollerier som til lydighed, som om han virkelig koncentrerer sig og nyder at kunne bruge sig lidt mere, altså løbe (være vild :lol:) end han kan i lydighed.

I lydighed kan han også klart bedst lide de lidt mere aktive øvelser som fremadsendelse, spring (ekstremt lavt), hvor der er target for enden, og når vi kan belønne mere vildt med legetøj.

 

Selv i de stille øvelser til agility, blive siddende foran spring f.eks., er han enormt fokuseret :-D Og så lærer han bare generelt hurtigt, og når først han har lært noget så sidder det bare :5up:

 

Så tag jer i agt for den kommende agility-stjerne :blink: :lol:

 

ih han bliver jo en lille stjerne :klap: Karla var nøjagtigt ligesådan til hvalpeagility. Der var intet hun ikke kunne, måtte, skulle og ville når vi var afsted til træning.... og en hel anden grad af fokus og interesse end hun havde i lydigheden... Og hun er jo en totalt stjerne - even if I do say so myself :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vil bare lige komme med en advarsel til alle jer der løber med store hunde...

 

Jeg har den kommende stjerne-hund herhjemme :slem: :blink:

 

Det går bare SÅ godt med hvalpe-agility :banan:

 

Gizmo synes det er rigtig sjovt, og laver slet ikke lige så mange fjollerier som til lydighed, som om han virkelig koncentrerer sig og nyder at kunne bruge sig lidt mere, altså løbe (være vild :lol:) end han kan i lydighed.

I lydighed kan han også klart bedst lide de lidt mere aktive øvelser som fremadsendelse, spring (ekstremt lavt), hvor der er target for enden, og når vi kan belønne mere vildt med legetøj.

 

Selv i de stille øvelser til agility, blive siddende foran spring f.eks., er han enormt fokuseret :-D Og så lærer han bare generelt hurtigt, og når først han har lært noget så sidder det bare :5up:

 

Så tag jer i agt for den kommende agility-stjerne :blink: :lol:

 

Ja, uhhhh, så må vi tage os i agt :lol: - dygtig Gismo :lun:

 

Det er bare så dejligt at opleve sin hunde vildt tændt på en sport/aktivitet.

 

Nana var jo gået død til rally for et år's tid siden, men agility tændte hun vildt på :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Petrine, så du den helt vildt dygtige papillon i British Open? :klap: Sidder nu og tænker, at min næste hund da skal være en pap. :lol:

 

:evil: må have været, mens jeg var på toilettet! Tror lige jeg har set vinderen, sheltie-lignende lynhurtig.

 

Lærer noget, vippen skal røre jorden, før hunden må gå ned fra den!

Link til indlæg
Del på andre sites

:evil: må have været, mens jeg var på toilettet! Tror lige jeg har set vinderen, sheltie-lignende lynhurtig.

 

Lærer noget, vippen skal røre jorden, før hunden må gå ned fra den!

 

Ja, sheltien vandt nok for mellemhundene, men er ret sikker på, at papillonen vandt blandt de små hunde, også selvom der var en lille, lynhurtig sheltie med. :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Ja, den hvor han lod den vente på felterne, indtil den fik sit releasesignal?

 

Yes yes! Den..

 

Du var faktisk inde på det igår til vores træner møde...

Synes det var rigtig flot at se på...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...