Hop til indhold

Agilitytræning - fælles forår 2011


Amocca
 Share

Recommended Posts

Det kan da også være vildt forstyrrende :-)

 

Helt enig, det er bare måden...synes måske det kan siges pænt og diplomatisk, i stedet for at fortælle mig, at stygge lilleLouie også er kommet for sent, de gange jeg ikke har været der :lol: jeg føler ikke det store behov for opdateringer om de andres fejl og mangler.

 

Det er bare fordi vi begge er bedre vant, med dygtige, motiverende, glade, pædagogiske trænere :cool:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 1,2k
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Hun kommer for sent - HVER gang

 

Arj, det er bare lidt komisk og svært at tage alvorligt, det er ikke den klub hvor Sonja / Aina går (den gode klub), så der er en lidt anden tilgang til individuelle hensyn og hygge.

 

Men er positivt overrasket over de gode baner, så lever fint med de lidt mere militære regler :cool:

 

Høhøhø.. Overdrivelse fremmer vist også forståelsen. Jeg kom 5 minutter for sent i sidste uge, og så kom jeg så for sent denne gang (af personlige årsager, som jeg ikke lige havde lyst til at indvie træneren i...). Fik et slag over hovedet med en avis :lol: Men HVER gang..? :fornaermet:

 

Men ja, det er skide irriterende, at der er en der kommer valsende efter banen er sat op osv. Det var jo heller ikke med min gode vilje.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Årh uden at have læst heeeeele tråden så vil jeg også bidrage!

 

Jeg begyndte i efteråret at træne med Joy sådan rigtigt. Altså på et hold hvor jeg endda også dukkede op ( Jeg er en klummer til faste tider )

 

Normalt hyrder jeg jo kun, men det blev altså for koldt og ensomt i vinters, brrr.

 

I hvert fald var vi til den første konkurrence i Marts, Vi fik ingen fejlfrie løb, men lille forsigtige Joy havde det super sjovt :-)

 

Det havde jeg nu også, jeg bander en del over at jeg stadig ikke løber ret godt efter min hofteoperation, men jeg håber det bliver bedre i løbet af året.

 

 

Jaha, du skulle måske ha' læst tråden først - så havde du set at dette er agilityTRÆNINGStråden!!! Og lagt videoen i agilityKONKURRENCEtråden!!!

 

:drille::drille::drille:

 

Og vi skal på hold sammen, har jeg set - glæder mig sååå meget!!! :5up: Så jeg håber du bli'r ved med at dukke op! ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Plychen
Jaha, du skulle måske ha' læst tråden først - så havde du set at dette er agilityTRÆNINGStråden!!! Og lagt videoen i agilityKONKURRENCEtråden!!!

 

:drille::drille::drille:

 

Og vi skal på hold sammen, har jeg set - glæder mig sååå meget!!! :5up: Så jeg håber du bli'r ved med at dukke op! ;-)

 

 

Haha! Tjaae, af skade bliver man klog! Men hvis der er en venligadministrator der vil flytte mit indlæg skal han/hun da være velkommen :D

Jaaa! Vi ses i aften :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Høhøhø.. Overdrivelse fremmer vist også forståelsen. Jeg kom 5 minutter for sent i sidste uge, og så kom jeg så for sent denne gang (af personlige årsager, som jeg ikke lige havde lyst til at indvie træneren i...). Fik et slag over hovedet med en avis :lol: Men HVER gang..? :fornaermet:

 

Men ja, det er skide irriterende, at der er en der kommer valsende efter banen er sat op osv. Det var jo heller ikke med min gode vilje.

 

det var nu heller ikke møntet specielt på dig :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Han tog det nu meget pænt må jeg sige! :-)

 

Jep, det må man sige! Vi kan ikke være det nemmeste hold... ;-) Glæder mig til kage næste gang! :drille:

 

Og så vil jeg lige blære mig med at Iso og jeg i dag løb helt op til 12 forhindringer i rap! Før i dag lå vores "rekord" på 8. Jeg synes Iso tog udfordringerne fint, som f.eks. en tunnel der lå lige efter vippen. Hun har jo kun haft vippen alene, eller muligvis med et spring efter. Det var godt nok svært, men efter et par forsøg gik det sq fint.

 

Balancen gik også ok, den havde hun kun prøvet én gang før. Hun røg godt nok af en gang, hvor hun fik lidt for meget fart på, men hun sprang fint af og landede på alle fire, så hun blev ikke engang bange, heldigt...

 

Slalomen går ok, men når hun får meget fart på så har hun ikke helt styr på hvor meget hun skal sætte farten ned for at få indgangen med... Men det kommer, det går også bedre og bedre.

 

Jeg synes vores nye træner er rigtig god, og jeg glæder mig SÅ meget til næste gang!!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Yay, vi havde årets første træningsgang her til aften. :banan: Tyson var sååå lykkelig, glæden og iveren lyste ud af ham. :hjerte:

 

Vi arbejdede med fremdrift og bagkryds, og Tyson var super dygtig. :lun:

 

Da vi til sidst satte modulerne sammen til en bane, hvor der var en ret svær slalomindgang. Hunden skulle ind fra vinklen kl. 9, samtidig med at man bagkrydsede den (dvs. dem med langsommere hunde løb op foran springet lige før og lavede forkryds, men det kunne jeg ikke nå). Tyson tog slalomindgangen, men lavede så lige en piruette i porten for at finde ud af, hvor jeg var på vej hen. Men til sidst lykkedes det flere gange i træk. :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

ih sikke nogle dejlige træningsgange i beskriver - det er bare mums at komme ud og løbe på græs :klap: Jeg tror desværre ikke Karla og jeg kommer til træning i morgen, for jeg er til møde i Kbh og det bliver vist noget snert at nå hjem i tide :evil:

 

Vi skal ellers træne slalom! Ikke indgange, der har vi (7-9-13) ikke de store kvaler - men at der ALTID er 12!!!!! pinde i en slalom, ligemeget hvad der så ligger og lokker for enden....

Link til indlæg
Del på andre sites

Ihh træning mig her og træning mig der, og så må en anden en, bare nøjes med en omgang teori :fornaermet:

 

Nå, men om ikke andet fik jeg dog afklaret at jeg ikke er helt senil, for det viste sig at jeg faktisk godt kunne huske hvad der giver henholdsvis fejl, værginger og disk. til stævner, på trods af at det er små 5 år siden jeg sidst har sat mine fødder på en konkurrencebane ;-)

 

Så nu ser jeg bare frem til at komme i gang med den rigtige træning igen efter den lange, dumme vinter, og så må jeg vist også hellere se at komme videre med slalommen, vi har holdt pause i en hel uge nu :shock:

Træneren er vældig optimistk på vores vegne (hele holdet, på 3 par :mrgreen:) og mener at vi er klar til konkurrence til efteråret, så hvis det ikke holder stik, så klager jeg :drille::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Spilop
Ihh træning mig her og træning mig der, og så må en anden en, bare nøjes med en omgang teori :fornaermet:

 

Nå, men om ikke andet fik jeg dog afklaret at jeg ikke er helt senil, for det viste sig at jeg faktisk godt kunne huske hvad der giver henholdsvis fejl, værginger og disk. til stævner, på trods af at det er små 5 år siden jeg sidst har sat mine fødder på en konkurrencebane ;-)

 

Så nu ser jeg bare frem til at komme i gang med den rigtige træning igen efter den lange, dumme vinter, og så må jeg vist også hellere se at komme videre med slalommen, vi har holdt pause i en hel uge nu :shock:

Træneren er vældig optimistk på vores vegne (hele holdet, på 3 par :mrgreen:) og mener at vi er klar til konkurrence til efteråret, så hvis det ikke holder stik, så klager jeg :drille::mrgreen:

 

Jep for det er nemlig altid træneren skyld hvis det går dårligt og altid hundeførens hvis det går godt:klap::klap::klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Spilop
ih sikke nogle dejlige træningsgange i beskriver - det er bare mums at komme ud og løbe på græs :klap: Jeg tror desværre ikke Karla og jeg kommer til træning i morgen, for jeg er til møde i Kbh og det bliver vist noget snert at nå hjem i tide :evil:

 

Vi skal ellers træne slalom! Ikke indgange, der har vi (7-9-13) ikke de store kvaler - men at der ALTID er 12!!!!! pinde i en slalom, ligemeget hvad der så ligger og lokker for enden....

 

Hov hov det gør ikke, væk med mødet i KBH

Link til indlæg
Del på andre sites

Har været til begynder-1 med Bastarden og Zamzam, de var sindsygt dygtige - træneren syntes selvfølgelig de var håbløst elendige, truede med at vi ville blive rykket til lydighedsholdet, hvorefter begge lige billierede til slalom og vi blev vist tilgivet.

 

Har et STORT problem, Zamzams indkald er uhæmmet imponerende, MEN, han tror han skal have tæsk, når jeg rækker ud efter ham, han kommer IKKE tæt på, holder sig helst 2 meter fra mig :cry:, han har helt klart fået tæsk og jeg er en klump (præstrerede at få ham til at skrige af skræk :cry:).

 

Træneren mener vi har elendig kontakt, jeg ved ikke helt hvad jeg skal gøre / træne, for vi har super kontakt, han vil bare ikke tæskes, men snoren skal af / på mange gange. Næste gang vil jeg give ham sele på og måske en lille snor, som jeg kan fange ham i :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Har været til begynder-1 med Bastarden og Zamzam, de var sindsygt dygtige - træneren syntes selvfølgelig de var håbløst elendige, truede med at vi ville blive rykket til lydighedsholdet, hvorefter begge lige billierede til slalom og vi blev vist tilgivet.

 

Har et STORT problem, Zamzams indkald er uhæmmet imponerende, MEN, han tror han skal have tæsk, når jeg rækker ud efter ham, han kommer IKKE tæt på, holder sig helst 2 meter fra mig :cry:, han har helt klart fået tæsk og jeg er en klump (præstrerede at få ham til at skrige af skræk :cry:).

 

Træneren mener vi har elendig kontakt, jeg ved ikke helt hvad jeg skal gøre / træne, for vi har super kontakt, han vil bare ikke tæskes, men snoren skal af / på mange gange. Næste gang vil jeg give ham sele på og måske en lille snor, som jeg kan fange ham i :hmm:

 

Kan du ikke undgå at række ud efter ham? Har du prøvet at sætte dig ned på hug med ryggen til ham, når du kalder ham til dig? Og så få ham helt hen til dig på den måde?

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan du ikke undgå at række ud efter ham? Har du prøvet at sætte dig ned på hug med ryggen til ham, når du kalder ham til dig? Og så få ham helt hen til dig på den måde?

 

Han kommer IKKE hen til mig! Havde lækker kattemos på tube med, sad på hug og rakte armen helt ud, så tør han lige tage sin guffer.

 

Han holder sig pænt ved mig, bare 2 meters afstand :hmm:

 

Jeg har sparket ham et par gange, men aldrig slået ham med hænderne, alligevel er han fuldstændigt skrækslagen (i sengen gled fjernbetjeningen ned og rørte ham blidt på siden, han skreg og skreg og så ud som om han skulle dø, er bekymret om hans problem er større end vi troede i starten)

Link til indlæg
Del på andre sites

Han kommer IKKE hen til mig! Havde lækker kattemos på tube med, sad på hug og rakte armen helt ud, så tør han lige tage sin guffer.

 

Han holder sig pænt ved mig, bare 2 meters afstand :hmm:

 

Jeg har sparket ham et par gange, men aldrig slået ham med hænderne, alligevel er han fuldstændigt skrækslagen (i sengen gled fjernbetjeningen ned og rørte ham blidt på siden, han skreg og skreg og så ud som om han skulle dø, er bekymret om hans problem er større end vi troede i starten)

 

Men har du prøvet at vende ryggen til, når du sidder på hug? Det er ikke sikkert, at det virker, men det virker mindre truende for hunden, end når du har front mod den. Du kan evt. samtidig sidde og virke optaget af noget spændende foran dig, lave sjove lyde e.l., så han bliver nysgerrig efter at komme hen til dig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Har været til begynder-1 med Bastarden og Zamzam, de var sindsygt dygtige - træneren syntes selvfølgelig de var håbløst elendige, truede med at vi ville blive rykket til lydighedsholdet, hvorefter begge lige billierede til slalom og vi blev vist tilgivet.

 

Har et STORT problem, Zamzams indkald er uhæmmet imponerende, MEN, han tror han skal have tæsk, når jeg rækker ud efter ham, han kommer IKKE tæt på, holder sig helst 2 meter fra mig :cry:, han har helt klart fået tæsk og jeg er en klump (præstrerede at få ham til at skrige af skræk :cry:).

 

Træneren mener vi har elendig kontakt, jeg ved ikke helt hvad jeg skal gøre / træne, for vi har super kontakt, han vil bare ikke tæskes, men snoren skal af / på mange gange. Næste gang vil jeg give ham sele på og måske en lille snor, som jeg kan fange ham i :hmm:

 

 

Jeg ville lære ham at det er rart at blive rørt ved halsbåndet. Prøv at google collar grab eller spørge din træner om det på mandag :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville lære ham at det er rart at blive rørt ved halsbåndet. Prøv at google collar grab eller spørge din træner om det på mandag :blink:

 

:5up: Skal google og prøve - men han er godt nok skrækslagen

 

har ikke prøvet at vende ryggen til, turde jeg jo ikke på den træningsplads, så det må blive på mandag også!

Link til indlæg
Del på andre sites

Har været til begynder-1 med Bastarden og Zamzam, de var sindsygt dygtige - træneren syntes selvfølgelig de var håbløst elendige, truede med at vi ville blive rykket til lydighedsholdet, hvorefter begge lige billierede til slalom og vi blev vist tilgivet.

 

Det lyder som en god træner... :roll:

 

---

 

Ih, vi har haft en rigtig god første DAF-træningsgang i foråret her til aften (Sonja er den ene træner :klap:).

 

Alle hundene var lidt uregerlige, og der var mange der skulle brænde lidt krudt af og IKKE ville i snor igen, kunne man godt fornemme.. Louie lavede heldigvis kun det trick en enkelt eller to gange.

 

Der er virkelig stor forskel på Louie til træning i Lyngby og i DAF, fandt jeg ud af i dag. I Lyngby løber vi jo udelukkende baner - en efter en - mens de andre hunde er bundet af. I DAF er der oftest gang i flere ting samtidig, hvilket f.eks. i dag betød 3-4 hunde løse på samme tid i gang med hver sin aktivitet (på et ikke særlig stort område). Og det har han åbenbart virkelig svært ved at kapere. Så det skal vi arbejde med på en eller anden måde..

 

Jeg tror jeg skal prøve at binde Louie af det samme sted, hver gang det ikke er vores tur og så stå der med ham, så han ikke kører helt op over alle de hunde, der løber (og at jeg nogle gange ikke er der, fordi jeg skal hjælpe de andre på mit modul med at holde belønningsmadskåle osv. Så går han helt i selvsving).

 

Men derudover var det bare en rigtig god træning i dag. Der var tre forskellige småmoduler, hvor der var fokus på fremdrift og bagkryds/svenskervending (med hhv. pose, tunnel og hjul), og til sidst blev de tre moduler sat sammen til en lille bane på 10 forhindringer.

 

Vi fik lov til at løbe banen en enkelt gang, og jeg synes faktisk Louie var rimelig god - hvis det havde været en konkurrence, havde vi fået 5 fejl, så det er jo helt okay (Louie løb forbi tunnellen, som han ellers altid søger af sig selv, så derfor 'gad jeg ikke' sige tunnel... Men så tog han den sgu' ikke! For første gang nogensinde nærmest. Det er ellers uden tvivl hans favoritforhindring).

Redigeret af Lille Louie
Link til indlæg
Del på andre sites

Det lyder som en god træner... :roll:

 

---

 

Ih, vi har haft en rigtig god første DAF-træningsgang i foråret her til aften (Sonja er den ene træner :klap:).

 

Alle hundene var lidt uregerlige, og der var mange der skulle brænde lidt krudt af og IKKE ville i snor igen, kunne man godt fornemme.. Louie lavede heldigvis kun det trick en enkelt eller to gange.

 

Der er virkelig stor forskel på Louie til træning i Lyngby og i DAF, fandt jeg ud af i dag. I Lyngby løber vi jo udelukkende baner - en efter en - mens de andre hunde er bundet af. I DAF er der oftest gang i flere ting samtidig, hvilket f.eks. i dag betød 3-4 hunde løse på samme tid i gang med hver sin aktivitet (på et ikke særlig stort område). Og det har han åbenbart virkelig svært ved at kapere. Så det skal vi arbejde med på en eller anden måde..

 

Jeg tror jeg skal prøve at binde Louie af det samme sted, hver gang det ikke er vores tur og så stå der med ham, så han ikke kører helt op over alle de hunde, der løber (og at jeg nogle gange ikke er der, fordi jeg skal hjælpe de andre på mit modul med at holde belønningsmadskåle osv. Så går han helt i selvsving).

 

Men derudover var det bare en rigtig god træning i dag. Der var tre forskellige småmoduler, hvor der var fokus på fremdrift og bagkryds/svenskervending (med hhv. pose, tunnel og hjul), og til sidst blev de tre moduler sat sammen til en lille bane på 10 forhindringer.

 

Vi fik lov til at løbe banen en enkelt gang, og jeg synes faktisk Louie var rimelig god - hvis det havde været en konkurrence, havde vi fået 5 fejl, så det er jo helt okay (Louie løb forbi tunnellen, som han ellers altid søger af sig selv, så derfor 'gad jeg ikke' sige tunnel... Men så tog han den sgu' ikke! For første gang nogensinde nærmest. Det er ellers uden tvivl hans favoritforhindring).

 

Jeg synes, at Louie var rigtig dygtig her til aften. :5up: Han var klart mere fokuseret og mere opmærksom på, hvad du bad ham om, end sidst jeg så jer træner (det var før vi gik over til weekendtræning i efteråret). :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har haft deeejlig træning :klap: Jeg nåede hjem fra Kbh i tide og kræet var i hopla :banan:

 

At jeg så troede jeg skulle DØ under dagens sidste træningsmodul (er rent faktisk sikker på, at det var tæt på! - har jo kennelhoste og alt :mrgreen:)... men jeg sidder da her "to tell the tale"... så jeg overlevede trods alt...

 

Lillekræ var som altid super sej, hun kan jo ikke gøre for hvem der er hendes handler... må virkelig træne på de der felter - ellers tror jeg måske der er fare for, at Sanne rent faktisk fysisk skader mig :engel::shock::mrgreen:

 

Nå ja, og der var selvfølgelig INGEN slinger i valsen mht til 12 pinde i slalom - heller ikke selvom slalomtræningen hed: spring, spring, tunnel, slalom, tunnel osv osv.... i oval for fuld skrald! :vedikke: sære kræ

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...