Umulia Skrevet Februar 24, 2011 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2011 Inspireret af en anden tråd, hvor en bruger modtager mange opfordringer til at melde en anden hundeejer til politiet. Jeg understreger at dette på ingen måde skal være et forsøg på at bagatellisere den grimme oplevelse, den pågældende har haft! Jeg kan forstå at folk bliver meldt til politiet, hvis de bruger deres hunde som angrebsvåben, hvis de nægter at erkende deres skyld, hvis de nægter at udlevere navn og adresse, hvis de er truende, hvis de forsøger at stikke af osv. Men i det pågældende eksempel er hundeejeren godt nok temmelig blank, men dog ærlig, udleverer navn og adresse osv. Hvad forventer man at politiet skal gøre i denne sag? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Bagge Besvaret Februar 24, 2011 Rapporter Share Besvaret Februar 24, 2011 Gi en bøde så vedkommende tænker sig bedre om Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dorte Besvaret Februar 24, 2011 Rapporter Share Besvaret Februar 24, 2011 Inspireret af en anden tråd, hvor en bruger modtager mange opfordringer til at melde en anden hundeejer til politiet. Jeg understreger at dette på ingen måde skal være et forsøg på at bagatellisere den grimme oplevelse, den pågældende har haft! Jeg kan forstå at folk bliver meldt til politiet, hvis de bruger deres hunde som angrebsvåben, hvis de nægter at erkende deres skyld, hvis de nægter at udlevere navn og adresse, hvis de er truende, hvis de forsøger at stikke af osv. Men i det pågældende eksempel er hundeejeren godt nok temmelig blank, men dog ærlig, udleverer navn og adresse osv. Hvad forventer man at politiet skal gøre i denne sag? Jeg forventer, at politiet noterer på vedkommende cpr.nr. er, at der ligger en anvendelse om hundeoverfald, så de har mulighed for at gribe ind med påbud, hvis der sker gentagelser. Jeg regner som sådan ikke, at de rykker ud og efterforsker sagen, men bare lige bruger de 5 min, det tager at skrive det ind i systemet. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret Februar 24, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Februar 24, 2011 Gi en bøde så vedkommende tænker sig bedre om Hvad så hvis han tænker "det er sidste gang jeg giver nogen mit navn hvis der sker noget"? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
skipper-odense Besvaret Februar 24, 2011 Rapporter Share Besvaret Februar 24, 2011 Inspireret af en anden tråd, hvor en bruger modtager mange opfordringer til at melde en anden hundeejer til politiet. Jeg understreger at dette på ingen måde skal være et forsøg på at bagatellisere den grimme oplevelse, den pågældende har haft! Jeg kan forstå at folk bliver meldt til politiet, hvis de bruger deres hunde som angrebsvåben, hvis de nægter at erkende deres skyld, hvis de nægter at udlevere navn og adresse, hvis de er truende, hvis de forsøger at stikke af osv. Men i det pågældende eksempel er hundeejeren godt nok temmelig blank, men dog ærlig, udleverer navn og adresse osv. Hvad forventer man at politiet skal gøre i denne sag? Du kan jo også vende den om, hvis en hundeejer gentagne gange lader sin hund gå løs hvor den overfalder andre hunde, og han lover bod og bedring hver gang, uden at gøre noget ved det... hvad skal man så ellers gøre Jeg ville ikke melde et overfald til politiet hvis jeg ikke havde viden om at hunden havde gjort det før og hvis ejeren ellers virkede fornuftig og parat til at gøre noget aktivt for at forhindre at det skulle ske igen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Bagge Besvaret Februar 24, 2011 Rapporter Share Besvaret Februar 24, 2011 Hvad så hvis han tænker "det er sidste gang jeg giver nogen mit navn hvis der sker noget"? Så er Dortes idé nok bedre Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret Februar 24, 2011 Rapporter Share Besvaret Februar 24, 2011 Inspireret af en anden tråd, hvor en bruger modtager mange opfordringer til at melde en anden hundeejer til politiet. Jeg understreger at dette på ingen måde skal være et forsøg på at bagatellisere den grimme oplevelse, den pågældende har haft! Jeg kan forstå at folk bliver meldt til politiet, hvis de bruger deres hunde som angrebsvåben, hvis de nægter at erkende deres skyld, hvis de nægter at udlevere navn og adresse, hvis de er truende, hvis de forsøger at stikke af osv. Men i det pågældende eksempel er hundeejeren godt nok temmelig blank, men dog ærlig, udleverer navn og adresse osv. Hvad forventer man at politiet skal gøre i denne sag? Mit håb er, at politiet giver et påbud om snor, og at når det kommer fra politiet så vil ejeren lagt om længe åbne øjnene og få snor på hunden så den ikke kan overfalde flere. Som jeg også skrev, så ville jeg normalt ikke anmelde en hund fordi den i et ubevogtet øjeblik overfaldt min hund, jeg ville i stedet løse det sammen med dens ejer. Men i det nævnte tilfælde er dette jo allerede forsøgt tidligere, og her lovede han fremover at have sin hund i snor, men alligevel forsætter han uden snor og endnu en hund overfaldes, og så er alvoren altså ikke trængt ind hos hundeejeren, og det er så her jeg håber politiet kan understrege alvoren i problemet. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
skipper-odense Besvaret Februar 24, 2011 Rapporter Share Besvaret Februar 24, 2011 Kan man få et link eller beskrivelse af hvad der er sket? http://www.hunde-forum.dk/debat/23006-halfdan-er-blevet-overfaldet.html Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Miss_menelli Besvaret Februar 24, 2011 Rapporter Share Besvaret Februar 24, 2011 Jeg forventer, at politiet noterer på vedkommende cpr.nr. er, at der ligger en anvendelse om hundeoverfald, så de har mulighed for at gribe ind med påbud, hvis der sker gentagelser. Jeg regner som sådan ikke, at de rykker ud og efterforsker sagen, men bare lige bruger de 5 min, det tager at skrive det ind i systemet. Det er det samme jeg tænker - For der skal jo en del til, at politiet reagere på den slags. Men hvis det er 10'ende gang det er sket, så kan de jo med god grund gøre noget. Det er nok tvivlsomt de overhovedet gider skrive det op, og det bebrejder jeg dem ikke. Men sker det så igen, så kan det være det ringer nogle klokker hos dem og så håber jeg de er ude med en bøde, for det er velfortjent når det ikke er en engangs-episode. Hvad så hvis han tænker "det er sidste gang jeg giver nogen mit navn hvis der sker noget"? Så må man jo følge efter ham hjem og se hvor han bor Ej, når det er anden gang (hvad vi kender til... De kan jo være flere episoder) hans hund overfalder en anden på den måde, så synes jeg det er OK han bliver politianmeldt. Hvis han så stikker af fra det, hvis det skulle ske en anden gang, så er der jo en rimelig sandsynlighed for at man kan få ham opsporet, da det lyder til han er rimelig kendt i området.... Og så fortjener han da i den grad en bøde!! Var det første gang det var sket, så synes jeg også det er lige voldsomt nok at anmelde ham - Ikke alle hunde kan med alle og man kan jo have haft en hund i 10 år, inden den bliver sat i en situation hvor den pludselig bider fra sig. Så synes jeg man skal have en chance for at tage højde for den slags i fremtiden. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Klüssendorf Besvaret Februar 24, 2011 Rapporter Share Besvaret Februar 24, 2011 Jeg har samme forventning som Dorte, at hund og ejer bliver noteret, så de popper op næste gang, der kommer en anmeldelse på den hund og den ejer, så der kan tages affære, hvis det sker gentagne gange. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
søster lagkage Besvaret Februar 24, 2011 Rapporter Share Besvaret Februar 24, 2011 umulia, jeg forstår sådan set godt dit spørgsmål, og jeg havde jo selv mine tvivl omkring anmeldelse, hvilket jeg har valgt at gøre. jeg har ikke så meget at bidrage i forhold til, hvad de andre har skrevet, da jeg er meget enig. når ejeren desværre ikke har taget konsekvensen, på trods af, at han faktisk lovede det sidst (hvilket jeg synes er enormt frækt og respektløst, men det er så en anden ting) og når især det første overfald var meget voldsomt, synes jeg faktisk, at det er på sin plads. mit håb er, at en henvendelse fra politiet, måske vil få ham til at forstå alvoren. samtidig må jeg indrømme, at jeg gerne vil have, at det står "noteret", hvis hunden skulle lave flere overfald. særligt da jeg, pg.a. overfaldets karakter (at hunden holdt så voldsomt fast) er bange for, at det kan gå meget mere galt næste gang - hvis den ender med at flænse en anden hund, ville jeg have det meget skidt med, at ikke have "gjort noget". eller tænk, hvis ymers mor havde valgt at anmelde, og manden med en politiadvarsel, havde taget det mere alvorligt at holde sin hund i snor - så kunne vi måske have været forskånet fra vores oplevelse. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
skipper-odense Besvaret Februar 24, 2011 Rapporter Share Besvaret Februar 24, 2011 Jeg har lige læst en artikel (skal nok se om jeg ikke kan finde link) der blev en hønsehund aflivet, på baggrund af den nye hundelov, fordi den havde overfaldet en lille hund. Den lille hund måtte desværre aflives i dette tilfælde så det har selvfølgelig været mere voldsomt. Men som jeg forstod artiklen så havde hønsehunden ikke gjort noget lignende før. Så i nogle tilfælde tager politiet altså anmeldelser alvorligt... EDIT: det var her http://stiften.dk/skanderborg/to-hunde-aflivet-efter-slagsmaal Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
søster lagkage Besvaret Februar 24, 2011 Rapporter Share Besvaret Februar 24, 2011 Jeg har lige læst en artikel (skal nok se om jeg ikke kan finde link) der blev en hønsehund aflivet, på baggrund af den nye hundelov, fordi den havde overfaldet en lille hund. Den lille hund måtte desværre aflives i dette tilfælde så det har selvfølgelig været mere voldsomt. Men som jeg forstod artiklen så havde hønsehunden ikke gjort noget lignende før. Så i nogle tilfælde tager politiet altså anmeldelser alvorligt... EDIT: det var her To hunde aflivet efter slagsmål - Skanderborg tak for linket. i mine øjne, er der ingen som helst grund til at aflive "vores" overfaldshund - man kan sagtens have en hund med egetkønsaggression, hvis bare man er sit ansvar voksent, og ikke lader sin hund løbe frit rundt. forresten er der for mig ikke den helt vildt store forskel på, om der "gik hul" eller ej - det var rent held og tykt dækken, der gjorde, at det ikke gik mere galt her. det var på ingen måde et "skinangreb" eller en advarsel. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
skipper-odense Besvaret Februar 24, 2011 Rapporter Share Besvaret Februar 24, 2011 tak for linket. i mine øjne, er der ingen som helst grund til at aflive "vores" overfaldshund - man kan sagtens have en hund med egetkønsaggression, hvis bare man er sit ansvar voksent, og ikke lader sin hund løbe frit rundt. forresten er der for mig ikke den helt vildt store forskel på, om der "gik hul" eller ej - det var rent held og tykt dækken, der gjorde, at det ikke gik mere galt her. det var på ingen måde et "skinangreb" eller en advarsel. Nej det var heller ikke fordi jeg synes politiet skulle få den aflivet. Det var bare et svar på umulias spørgsmål om hvorvidt politiet gør noget ved en anmeldelse. Forskellen er nok også mest i politiets øjne kunne jeg forestille mig det er jo svært for dig at bevise hvor alvorligt overfaldet var fordi halfdan gudskelov ikke kom alvorligt til skade... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
søster lagkage Besvaret Februar 24, 2011 Rapporter Share Besvaret Februar 24, 2011 Nej det var heller ikke fordi jeg synes politiet skulle få den aflivet. Det var bare et svar på umulias spørgsmål om hvorvidt politiet gør noget ved en anmeldelse. Forskellen er nok også mest i politiets øjne kunne jeg forestille mig det er jo svært for dig at bevise hvor alvorligt overfaldet var fordi halfdan gudskelov ikke kom alvorligt til skade... nej, og gudskelov for det. jeg har talt videre med ymers ejer, der gerne vil anmelde sit overfald også, hun er stadig rystet over hvad der skete med ymer, og hun er rasende over, at manden tilsyneladende er ligeglad. kan i øvrigt oplyse, at der er tale om en midaldrende "almindelig" mand - ikke en "bølle" overhovedet, jeg kan ikke forestille mig, at han er typen, der f.eks. ville flygte fra et overfald eller hvad ved jeg - han virkede bare helt apatisk i forhold til det skete. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret Februar 24, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Februar 24, 2011 Jeg synes det lyder meget fornuftigt hvis han bliver noteret som "potentielt farlig", men igen, jeg er lidt nervøs for at folk som ham, i stedet for at tage ansvar, begynder at flygte fra det, hvis det bliver almindeligt at anmelde folk for mindre alvorlige episoder. Men det kan godt være at jeg er naiv, for jeg tror på at selv om vedkommende virker apatisk i situationen, så går der nok alligevel nogle nerveimpulser gennem kraniet på ham, når han bliver konfronteret med hele to dugfriske eksempler på hvad hans hund har gjort. Tit er det sådan at folk nægter alt lige i situationen, men næste gang de går tur med hunden, er den pludselig alligevel i snor Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret Februar 24, 2011 Rapporter Share Besvaret Februar 24, 2011 Jeg har lige læst en artikel (skal nok se om jeg ikke kan finde link) der blev en hønsehund aflivet, på baggrund af den nye hundelov, fordi den havde overfaldet en lille hund. Den lille hund måtte desværre aflives i dette tilfælde så det har selvfølgelig været mere voldsomt. Men som jeg forstod artiklen så havde hønsehunden ikke gjort noget lignende før. Så i nogle tilfælde tager politiet altså anmeldelser alvorligt... EDIT: det var her To hunde aflivet efter slagsmål - Skanderborg Og her kan man igen se EB's overdrevne retorik, til forskel fra Stiften som nøjes med at beskrive hvad der er sket... Ekstra Bladet - Dræberhund aflivet efter angreb Dræberhund aflivet efter angreb En hønsehund fik onsdag dødssprøjten, efter den havde angrebet en lille hund, der ikke stod til at redde Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
søster lagkage Besvaret Februar 24, 2011 Rapporter Share Besvaret Februar 24, 2011 Jeg synes det lyder meget fornuftigt hvis han bliver noteret som "potentielt farlig", men igen, jeg er lidt nervøs for at folk som ham, i stedet for at tage ansvar, begynder at flygte fra det, hvis det bliver almindeligt at anmelde folk for mindre alvorlige episoder. Men det kan godt være at jeg er naiv, for jeg tror på at selv om vedkommende virker apatisk i situationen, så går der nok alligevel nogle nerveimpulser gennem kraniet på ham, når han bliver konfronteret med hele to dugfriske eksempler på hvad hans hund har gjort. Tit er det sådan at folk nægter alt lige i situationen, men næste gang de går tur med hunden, er den pludselig alligevel i snor men i de her to tilfælde har han så i situationen ikke nægtet noget som helst, men faktisk været samarbejdsvillig (omend apatisk) - og han har så i første situation, åbenbart fået forkleinet det efterfølgende og valgt, at det ikke var noget særligt alligevel - jeg er selvfølgelig bange for, at han har samme reaktionsmønster igen denne gang. og første overfald var jo faktisk relativt alvorligt - en hund der ikke støttede på benet, måtte få smertestillende, og hvor ejeren fandt bidsår på hunden efterfølgende. iøvrigt en hund, der også blev beskyttet af et stort dækken og en stor pels. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aslan Besvaret Februar 24, 2011 Rapporter Share Besvaret Februar 24, 2011 Jeg syntes ikke en bøde (trods den sikkert kun er på en plovmand) ville skade. Måske det ville få ham til at tænke lidt over konsekvenserne Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
søster lagkage Besvaret Februar 24, 2011 Rapporter Share Besvaret Februar 24, 2011 Jeg syntes ikke en bøde (trods den sikkert kun er på en plovmand) ville skade. Måske det ville få ham til at tænke lidt over konsekvenserne - en bøde ville hverken gøre fra eller til for mig, men ja, nogle mennesker skal nok rammes på pengepungen før de kan "mærke" noget. jeg aner det ikke. det gør heller ikke så meget for mig. jeg vil bare gerne vide, at der er nogen, der holder styr på, at den her hund umotiveret har overfaldet to hunde i løbet af 3 uger - hvem ved, måske ligger der tidligere tilfælde, det kan vi jo ikke vide, før vi anmelder. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ulla H Besvaret Februar 24, 2011 Rapporter Share Besvaret Februar 24, 2011 Jeg mener at mange forsikringsselskaber kræver politianmeldelse ved store skader.Det er jo ikke ens eget fordikringsselskab der hænger på regningen, og skal betale DR Dyr, men ejeren af den udfarende hund. Sådanne skader koster ofte over 10000 kr. Den nye hundelov siger ,at at der skal dom om snoretvang og evt mundkurv, evt må hunden ikke ligge løs i din forhave, hvis post og bude skal ind for aflevering. Så hvis en af mine fik så voldsomme skader eller at jeg vidste at hunden før havde lavet skader , så skal der anmeldes. Kender en grimt tilfælde med en amstaff han der røg ud af haven ved en fejltagelse, og den hund der gik udenfor i snor, D/S gårdhundetæve, mistede et øje + andre meget voldsomme skader. En af mine ældre bekendte besøgte sin mor i KBH. Hun har en ældre puddelhund. da hun tog den ud af bilen blev den overfaldet af en løs muskelhund. Ejeren var ulykkelig , ingen penge ingen forsikring, så hun græd bare , men var det måske sket før???? Så hvis man ikke anmelder, hænger man ofte selv på regningen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aslan Besvaret Februar 24, 2011 Rapporter Share Besvaret Februar 24, 2011 - en bøde ville hverken gøre fra eller til for mig, men ja, nogle mennesker skal nok rammes på pengepungen før de kan "mærke" noget. jeg aner det ikke. det gør heller ikke så meget for mig. jeg vil bare gerne vide, at der er nogen, der holder styr på, at den her hund umotiveret har overfaldet to hunde i løbet af 3 uger - hvem ved, måske ligger der tidligere tilfælde, det kan vi jo ikke vide, før vi anmelder. Jeg ved godt at en bøde ikke hjælper dig :ae: MEN hvor mange billister sænker ikke farten efter det første klip? Og dem som ikke gør, de sænker for det meste farten efter det andet klip. Så er der jo så desværre ogå dem som mister kortet, og fortætter med at kører bil Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
skipper-odense Besvaret Februar 24, 2011 Rapporter Share Besvaret Februar 24, 2011 Og her kan man igen se EB's overdrevne retorik, til forskel fra Stiften som nøjes med at beskrive hvad der er sket... Ekstra Bladet - Dræberhund aflivet efter angreb Dræberhund aflivet efter angreb En hønsehund fik onsdag dødssprøjten, efter den havde angrebet en lille hund, der ikke stod til at redde jeg læste det også først på eb men tænkte jeg hellere ville linke til den oprindelige artikel :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
søster lagkage Besvaret Februar 24, 2011 Rapporter Share Besvaret Februar 24, 2011 Jeg ved godt at en bøde ikke hjælper dig :ae: MEN hvor mange billister sænker ikke farten efter det første klip? Og dem som ikke gør, de sænker for det meste farten efter det andet klip.Så er der jo så desværre ogå dem som mister kortet, og fortætter med at kører bil ja, og uanset hvad konsekvensen blir, håber jeg bare, at det vil få manden til at tænke sig om og tage sit ansvar alvorligt. i øvrigt føler jeg lige et behov for at understrege, at det hverken er hævntørst eller retfærdighedssans der gør at jeg føler behov for at anmelde, overhovedet. jeg har ingen interesse i, at det "går ud over" hverken mand eller hund. det er ren og skær bekymring for min og andre hunde i vores område. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst The dogfather Besvaret Februar 24, 2011 Rapporter Share Besvaret Februar 24, 2011 Overfald ville jeg nok melde... Men det der med at folk kommer og truer mig med anmeldelser, når jeg træner weightpull i parken, MED snor på, det er sgu spild af tid og vores skattepenge... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts