Hop til indhold

Tårestriber


Gæst Findus
 Share

Recommended Posts

Gæst Findus

Er der nogen af jeres løver som også har tårestriber og hvis ja, hvad kan det skyldes og kan man gøre noget ved det? :-D I forvejen fjerner jeg hendes søvn hver dag, men der kommer altså røde striber alligevel :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Klipper du hende helt fri for hår ved øjnene?

 

Et par af mine fik tårestriber men efter jeg er begyndt at bruge plaque of er de forsvundet..

 

Er der nogen af jeres løver som også har tårestriber og hvis ja, hvad kan det skyldes og kan man gøre noget ved det? :-D I forvejen fjerner jeg hendes søvn hver dag, men der kommer altså røde striber alligevel :vedikke:
Link til indlæg
Del på andre sites

Er der nogen af jeres løver som også har tårestriber og hvis ja, hvad kan det skyldes og kan man gøre noget ved det? :-D I forvejen fjerner jeg hendes søvn hver dag, men der kommer altså røde striber alligevel :vedikke:

 

halfdan har det også ret meget. jeg fjerner også søvn hver dag, og vasker en gang imellem, og sørger for at holde pelsen kort lige i øjenkrogen. han har faktisk haft det altid, men jeg synes så også, at han producerer ret meget "snask" :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Findus
Klipper du hende helt fri for hår ved øjnene?

 

Et par af mine fik tårestriber men efter jeg er begyndt at bruge plaque of er de forsvundet..

 

Altså jeg klipper hende jo ikke helt skaldet rundt omkring øjnene, men klipper håret ned, der i øjenkrogen, hvor søvnen plejer at sætte sig... Okay, jeg havde faktisk tænkt på at få købt Plague Of for at forebygge tandsten og hvis det også er effektivt på at det andet, så ville det da være alletiders :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Findus
halfdan har det også ret meget. jeg fjerner også søvn hver dag, og vasker en gang imellem, og sørger for at holde pelsen kort lige i øjenkrogen. han har faktisk haft det altid, men jeg synes så også, at han producerer ret meget "snask" :vedikke:

 

Ja, jeg synes også at Duffy producerer meget snask -eller nu har jeg jo ikke så mange andre hunde at sammenligne med -men betydeligt mere end mine forældres westie...

Link til indlæg
Del på andre sites

Lumi er jo ikke løve, men bichon frisé, men det er jo lidt i samme boldgade... og hun får også tårestriber. Aina har prøvet alt muligt, der ikke virkede, men til sidst fandt hun faktisk noget, der var ok effektivt. Det har ikke fjernet dem helt, men de røde områder er formindsket en del. Jeg kan dog ikke huske, hvad det hedder :hmm: - men hvis Plaque Off ikke virker, kan du jo evt. sende hende en PB og spørge.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis han har meget snask lyder det som om der er noget hår der går ind i øjnene..

Har du tjekket pandehåret om det går derned? og tjek øjnene hele vejen rundt..

Jeg fjerner hår i begge ender af øjet samt det der ligesom vipper op langs kanten..

Faktisk skal øjenkrogen barberes helt ned hver anden uge.. klippet med en saks er der små strittere som rammer øjet f.eks når han blinker eller kniber øjnene sammen

halfdan har det også ret meget. jeg fjerner også søvn hver dag, og vasker en gang imellem, og sørger for at holde pelsen kort lige i øjenkrogen. han har faktisk haft det altid, men jeg synes så også, at han producerer ret meget "snask" :vedikke:
Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis han har meget snask lyder det som om der er noget hår der går ind i øjnene..

Har du tjekket pandehåret om det går derned? og tjek øjnene hele vejen rundt..

Jeg fjerner hår i begge ender af øjet samt det der ligesom vipper op langs kanten..

Faktisk skal øjenkrogen barberes helt ned hver anden uge.. klippet med en saks er der små strittere som rammer øjet f.eks når han blinker eller kniber øjnene sammen

 

:hmm: jeg må tjekke ordentligt efter igen. synes dog, at hårene umiddelbart ligger fint fladt omkring øjnene. måske lige en ting på listen over ting du skal kigge på, næste gang vi får mulighed for at forstyrre dig :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er sådan en lillebitte ske i bøtten..Jeg giver dem en halv af de skeer om dagen. Jeg smider det ovenpå foderet og så æder de det sammen med foderet.. Det lugter sådan lidt havagtigt..

Du kan se virkningen efter ca 5 uger medmindre du har fjernet al tandsten på hende så kommer der bare ikke nyt.

Jeg giver hvalpene det fra de begynder at få hver deres skål med mad, og jeg kan se at de slet ingen tandsten får

Ang. Plague Off, hvor meget giver du så dagligt? ½ eller en hel tsk fuld og blander du det bare i foderet? :-D
Link til indlæg
Del på andre sites

Der er sådan en lillebitte ske i bøtten..Jeg giver dem en halv af de skeer om dagen. Jeg smider det ovenpå foderet og så æder de det sammen med foderet.. Det lugter sådan lidt havagtigt..

Du kan se virkningen efter ca 5 uger medmindre du har fjernet al tandsten på hende så kommer der bare ikke nyt.

Jeg giver hvalpene det fra de begynder at få hver deres skål med mad, og jeg kan se at de slet ingen tandsten får

 

Ja, den fandt jeg først på 2. dagen, hvor jeg første gang brugte en teske :mrgreen: Og der er altså ret stor forskel på portionsstørrelsen... :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 10 months later...

Findus - er lidt nysgerrig... Virkede plaqueoff på hendes tårestriber??

 

IMG_00135.png

 

Elly har meget tydelige tårestriber, så dejlig tråd at finde.. Ville kontrollere om jeg har klippet hårene omkring øjnene ordenligt i morgen.. og overveje det der tandstensnoget.

 

Læste et andet sted herinde, at man kan bruge zinksalve..? Det burde jo bare ikke blege:hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Findus - er lidt nysgerrig... Virkede plaqueoff på hendes tårestriber??

 

IMG_00135.png

 

Elly har meget tydelige tårestriber, så dejlig tråd at finde.. Ville kontrollere om jeg har klippet hårene omkring øjnene ordenligt i morgen.. og overveje det der tandstensnoget.

 

Læste et andet sted herinde, at man kan bruge zinksalve..? Det burde jo bare ikke blege:hmm:

 

Sikke et yndigt ansigt, det er da alt for længe siden, at vi har set billeder af hende. :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Findus - er lidt nysgerrig... Virkede plaqueoff på hendes tårestriber??

 

IMG_00135.png

 

Elly har meget tydelige tårestriber, så dejlig tråd at finde.. Ville kontrollere om jeg har klippet hårene omkring øjnene ordenligt i morgen.. og overveje det der tandstensnoget.

 

Læste et andet sted herinde, at man kan bruge zinksalve..? Det burde jo bare ikke blege:hmm:

 

Nej, det havde ingen effekt... Tilgengæld har hun ikke længere tårestriber, tror det er en kombination af at hun måske er vokset fra det og at jeg er påpasselig med at hun ikke får foder der indeholder fisk, har det lidt under mistanke for at give tårestriber..

Link til indlæg
Del på andre sites

Skulle hilse Sonja fra Elly og sige tusind tak... Hun ved godt, at hun er bedårende..:engel:Vil meget gerne spamme jer med billeder af krudtuglen snart..!!

 

Øv - håbede lige at der var en enkel løsning på problemet... De får stadig bare Royal Canin small dogs - måske skulle jeg prøve et foderskift og se om det kan afhjælpe det lidt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Skulle hilse Sonja fra Elly og sige tusind tak... Hun ved godt, at hun er bedårende..:engel:Vil meget gerne spamme jer med billeder af krudtuglen snart..!!

 

Øv - håbede lige at der var en enkel løsning på problemet... De får stadig bare Royal Canin small dogs - måske skulle jeg prøve et foderskift og se om det kan afhjælpe det lidt.

 

er det ikke janni der har sagt noget med royal canin og misfarvning? jeg vil ikke lægge hovedet på blokken dog, men det foresvæver mig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Findus - er lidt nysgerrig... Virkede plaqueoff på hendes tårestriber??

 

IMG_00135.png

 

Elly har meget tydelige tårestriber, så dejlig tråd at finde.. Ville kontrollere om jeg har klippet hårene omkring øjnene ordenligt i morgen.. og overveje det der tandstensnoget.

 

Læste et andet sted herinde, at man kan bruge zinksalve..? Det burde jo bare ikke blege:hmm:

 

 

Foto :lun::lun::lun::lun::lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...