Gæst SasjaLI Skrevet Marts 1, 2011 Rapporter Share Skrevet Marts 1, 2011 Hej alle sammen. Jeg skriver fordi jeg i dag var til dyrlægen med Charlie, og jeg fik at vide at han skulle have trukket sine hjørnetænder ud, fordi de nye er vokset ud ved siden af. Mit spørgsmål er om nogen af jer ved hvad det ca. koster? Håber der er nogen der vil hjælpe. (: Mvh Charlie og Sasja Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Nollike Besvaret Marts 1, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 1, 2011 Hej alle sammen.Jeg skriver fordi jeg i dag var til dyrlægen med Charlie, og jeg fik at vide at han skulle have trukket sine hjørnetænder ud, fordi de nye er vokset ud ved siden af. Mit spørgsmål er om nogen af jer ved hvad det ca. koster? Håber der er nogen der vil hjælpe. (: Mvh Charlie og Sasja Du får nok det mest præcise svar ved at spørge dyrlægen selv Velkommen til i øvrigt Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
tantemaier Besvaret Marts 1, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 1, 2011 Velkommen til Nej jeg kan ikke huske hvad vi gav, men det er sikkert også forskelligt fra dyrlæge til dyrlæge og hvor mange tænder der skal trækkes ud... Tror også jeg ville ringe og spørge. Har du sygeforsikret ham? måske dækker de. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Nollike Besvaret Marts 1, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 1, 2011 Du får nok det mest præcise svar ved at spørge dyrlægen selv Velkommen til i øvrigt Jeg bør måske lige uddybe mit svar, for det kan vist godt se lidt småflabet ud, hvis man ikke kender mig... Nu har jeg overhovedet ikke begreb om hvad det vil koste at få fjernet hjørnetænder (men det var ikke nogen billig fornøjelse da min gamle hund fik fjernet nogle tænder dog ), men det mest præcise svar som ikke bare vil være gætterier vil du få af dyrlægen selv og det er altså helt legalt at spørge til prisen, dyrlæger er erhvervsdrivende som alle andre "butikker" så prisen kan variere og det er jo under alle omstændigheder rart nok at have, i hvert fald et slag på tasken mht. prisen, inden man kaster hunden under kniven Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst SasjaLI Besvaret Marts 1, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 1, 2011 Okay. (: - Mange tak for det hurtige svar. Havde heller ikke ligefrem regnet med det ville være en billig fornøjelse. (: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Stjernetosse Besvaret Marts 1, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 1, 2011 Sygeforsikring dækker ikke tandoperationer af denne slags. Du skal nok forvente at det koster et par tusninde Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Nollike Besvaret Marts 1, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 1, 2011 Okay. (: - Mange tak for det hurtige svar. Havde heller ikke ligefrem regnet med det ville være en billig fornøjelse. (: Det er det nok heller ikke Vender du tilbage med svaret? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
kennel-lowchen Besvaret Marts 1, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 1, 2011 Hvor gammel er Charlie? hvilken race og skal han udstilles? Hej alle sammen.Jeg skriver fordi jeg i dag var til dyrlægen med Charlie, og jeg fik at vide at han skulle have trukket sine hjørnetænder ud, fordi de nye er vokset ud ved siden af. Mit spørgsmål er om nogen af jer ved hvad det ca. koster? Håber der er nogen der vil hjælpe. (: Mvh Charlie og Sasja Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
kennel-lowchen Besvaret Marts 1, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 1, 2011 Sygeforsikring dækker ikke tandoperationer af denne slags. Du skal nok forvente at det koster et par tusninde Et par tusinde?? Jeg plejer at give 500-600 kr Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst SasjaLI Besvaret Marts 1, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 1, 2011 Det skal jeg gøre. (: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst SasjaLI Besvaret Marts 1, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 1, 2011 Charlie er en 7 mdr gammel papillon, og han skal ikke udstilles. (: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
søster lagkage Besvaret Marts 1, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 1, 2011 Et par tusinde?? Jeg plejer at give 500-600 kr jeg mener også, at jeg gav i omegnen af 1500-2000 for halfdans ene - kan det virkelig gøres for 5-600, når hundene skal i narkose? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Stjernetosse Besvaret Marts 1, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 1, 2011 Et par tusinde?? Jeg plejer at give 500-600 kr Arh jeg tror min dyrlæge skulle have omkring 1500kr for det dengang med Svea. Men det var kun en tand... Og hvis man nu sætter beløbet højt, så kan man jo også blive posistivt overrasket Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Stjernetosse Besvaret Marts 1, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 1, 2011 jeg mener også, at jeg gav i omegnen af 1500-2000 for halfdans ene - kan det virkelig gøres for 5-600, når hundene skal i narkose? Ikke hos min dyrlæge... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
søster lagkage Besvaret Marts 1, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 1, 2011 Ikke hos min dyrlæge... næh, heller ikke hos min Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
kennel-lowchen Besvaret Marts 1, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 1, 2011 Charlie er en 7 mdr gammel papillon, og han skal ikke udstilles. (:Hvis han kun er 7 mdr og ikke skal udstilles så vent. Giv ham nogle ben at gnave i så falder de sikkert selv ud... Grunden til at eg spurgte om ustilling er at de kan rykke bidet hvis kæben er smal alt efter hvordan de kommer op. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
kennel-lowchen Besvaret Marts 1, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 1, 2011 jeg mener også, at jeg gav i omegnen af 1500-2000 for halfdans ene - kan det virkelig gøres for 5-600, når hundene skal i narkose?Åbenbart Prisenre kommer vel også an på hvor dyrlægen bor henne? En klinik er billigere i husleje heroppe end inde i KBH Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst SasjaLI Besvaret Marts 1, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 1, 2011 Hvis han kun er 7 mdr og ikke skal udstilles så vent. Giv ham nogle ben at gnave i så falder de sikkert selv ud... Grunden til at eg spurgte om ustilling er at de kan rykke bidet hvis kæben er smal alt efter hvordan de kommer op. Dyrlægen mener det er bedst at få dem ud så hurtigt som muligt, da de kan skade hans nye tænder. (: Og han har flere hårde tyggeben, og har altid haft nogle som han flittigt bruger, men det har desværre ikke hjulpet. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Rams Besvaret Marts 2, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 2, 2011 Et par tusinde?? Jeg plejer at give 500-600 kr Men du får jo sikkert også mængderabat;-) Hvis du kan få det så billigt, så må du da gerne få Boris med til dyrlægen en dag:engel: Jeg tror ikke på at de tænder i overmunden kommer ud af sig selv, for de nye er kommet ca. en tredjedel op foran de gamle hjørnetænder i overmunden.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst rosenkrans Besvaret Marts 2, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 2, 2011 Min Baloo fik trukket 5 mælketænder ud, og det kostede mig 1700 kr. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
søster lagkage Besvaret Marts 2, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 2, 2011 Men du får jo sikkert også mængderabat;-) Hvis du kan få det så billigt, så må du da gerne få Boris med til dyrlægen en dag:engel: Jeg tror ikke på at de tænder i overmunden kommer ud af sig selv, for de nye er kommet ca. en tredjedel op foran de gamle hjørnetænder i overmunden.. halfdan tabte sin ene hjørnetand selv, da han var 8 måneder gammel, og den nye var helt ude - så det kan nåes endnu Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Troglodyt Besvaret Marts 2, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 2, 2011 Jeg havde to hunde (Løwchen), der fik trukket 2-3 hjørnetænder ud. Det gav jeg 1200 kr for. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Birgitta Besvaret Marts 2, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 2, 2011 Dyrlægen mener det er bedst at få dem ud så hurtigt som muligt, da de kan skade hans nye tænder. (: Og han har flere hårde tyggeben, og har altid haft nogle som han flittigt bruger, men det har desværre ikke hjulpet. Når han gnaver tyggeben, så bruger han nok mere sine kindtænder... Men du kan prøve at lege ruskelege med ham. Få ham til at bide i et tæppe eller en klud og rusk selv i tæppet. De fleste hvalpe elsker det. Og løse tænder falder tit ud på den måde. Hvis han voksede op sammen med sine søskende, så ville de også lege ruskelege med hinanden. Enten med et tæppe, eller ved at ruske hinanden i pelsen. Jeg har selv haft held med den metode..... Men mine hunde har været større.. Hvis tanden ikke sidder særlig fast, så behøver dyrlægen da ikke at give narkose for at fjerne den? Det er nok med en "beroligende sprøjte" ligesom den man giver ved røngtenfotografering. Hunden sover bare, og kan hurtigt vækkes igen. --Så hvad dyrlægen tager for at fjerne tænder, kan godt være afhængig af, hvor fast tænderne sidder. Husk forøvrigt at børste tænder på din lille hund. Rigtig mange små hunde får tandproblemer når de bliver voksne. Og det er dyrt! Og det kan være rigtig svært at lære en voksen hund at få børstet tænderne. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst SasjaLI Besvaret Marts 2, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 2, 2011 Når han gnaver tyggeben, så bruger han nok mere sine kindtænder... Men du kan prøve at lege ruskelege med ham. Få ham til at bide i et tæppe eller en klud og rusk selv i tæppet. De fleste hvalpe elsker det. Og løse tænder falder tit ud på den måde. Hvis han voksede op sammen med sine søskende, så ville de også lege ruskelege med hinanden. Enten med et tæppe, eller ved at ruske hinanden i pelsen. Jeg har selv haft held med den metode..... Men mine hunde har været større.. Hvis tanden ikke sidder særlig fast, så behøver dyrlægen da ikke at give narkose for at fjerne den? Det er nok med en "beroligende sprøjte" ligesom den man giver ved røngtenfotografering. Hunden sover bare, og kan hurtigt vækkes igen. --Så hvad dyrlægen tager for at fjerne tænder, kan godt være afhængig af, hvor fast tænderne sidder. Husk forøvrigt at børste tænder på din lille hund. Rigtig mange små hunde får tandproblemer når de bliver voksne. Og det er dyrt! Og det kan være rigtig svært at lære en voksen hund at få børstet tænderne. Charlie elsker også at lege ruskelege, og jeg leger også med ham hver dag, men hans tænder sidder stadig rigtig godt fast, så det bliver højst sandsynligt narkose. - Men venter til næste måned, og så må jeg gøre en ekstra stor indsats. Og tak for det gode svar. (: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts