kennel-lowchen Skrevet Marts 7, 2011 Rapporter Share Skrevet Marts 7, 2011 Jeg vil lige komme med en lille opdatering i forhold til f.eks alene hjemmetræning der involverer hundebur/transportkasse.. da jeg kan se der er en tråd hvor brugen af bur anbefales. DKK tager nu stærkt afstand fra brugen af transportkasser/bure.. Både som opholdssted i længere eller kortere tid.. Samt brugen af ovenstående ifb. fodring, løbetid og sygdom.. I hvertfald som opdrætter må der ikke længere findes bure eller kasser slået op i hjemmet.. Vi må bruge ovenstående under transport i bilen, men ellers ikke.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret Marts 7, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 7, 2011 Er der en grund til det? Hvad med til udstillinger? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
kennel-lowchen Besvaret Marts 7, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Marts 7, 2011 Er der en grund til det? Hvad med til udstillinger?Vel snakken om burhunde? Hunde som lever hele deres liv siddende i et bur eller en transportkasse og mediernes interesse for det? Og præcis den del hilser jeg personligt velkommen.. Men jeg skal så være den første til at indrømme at jeg har brugt bure til at fodre hundene i..og at jeg har kassetrænet hvalpene før de rejste. Nu er det slut med kassetræning og fodring i bure - men vi må af en eller anden besynderlig årsag gerne have dem siddende i bure på udstillinger (sommetider er det 10 timer + transporten).. Jeg ved en kennel som har fået besked på at de store varikennelkasser på en meter må de ikke længere bruge, men til gengæld kan de nøjes med at lave 2 bokse i soveværelset på 2m2 pr stk og stoppe 10 hunde derind.. Se det synes jeg er synd Men jeg håber da at folk (opdrætterne) følger kravet.. Selvom jeg tvivler. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Siri Besvaret Marts 8, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 8, 2011 Vel snakken om burhunde? Hunde som lever hele deres liv siddende i et bur eller en transportkasse og mediernes interesse for det? Og præcis den del hilser jeg personligt velkommen.. Men jeg skal så være den første til at indrømme at jeg har brugt bure til at fodre hundene i..og at jeg har kassetrænet hvalpene før de rejste. Nu er det slut med kassetræning og fodring i bure - men vi må af en eller anden besynderlig årsag gerne have dem siddende i bure på udstillinger (sommetider er det 10 timer + transporten).. Jeg ved en kennel som har fået besked på at de store varikennelkasser på en meter må de ikke længere bruge, men til gengæld kan de nøjes med at lave 2 bokse i soveværelset på 2m2 pr stk og stoppe 10 hunde derind.. Se det synes jeg er synd Men jeg håber da at folk (opdrætterne) følger kravet.. Selvom jeg tvivler. Jeg tror DKK har skævet lidt til Sverige, hvor der både er lavet regler om burophold og regler om hundegårdsophold. Det er jeg for så vidt ret positivt indstillet overfor. Jeg mener ikke at bur hører hjemme i alene-hjemmetræningen, så jeg håber det her kan være med at at forebygge det. Men det er ret surt, at det påvirker dem, der bruger bur positivt. For det er jo super, at få en hvalp der er vant til at sidde i transportkassen og det er da en fin foderløsning... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret Marts 8, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 8, 2011 DKK tager nu stærkt afstand fra brugen af transportkasser/bure.. Både som opholdssted i længere eller kortere tid.. Samt brugen af ovenstående ifb. fodring, løbetid og sygdom.. Har du evt. et link til det? Jeg er nemlig i gang med en diskussion i min amerikanske yahoo gruppe, for derovre lever mange hunde deres halve liv i bure - eller værre, det hele Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret Marts 8, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 8, 2011 Jeg har aldrig forstået brugen af bure, medmindre det er fordi hunden selv har opsøgt det, fx for at få den der hulestemning, og ellers er glad for at være der Jeg har været hysterisk modstander af bure, men når jeg er til konkurrencer og udstillinger, så ser jeg med misundelse på de hunde, der går ind i deres bur og slapper af, Petrine har jeg opgivet at burtræne, men Zamzam elsker bur, går ind og flader fuldstændigt ud. Alt kan misbruges, men selv et bur kan være positivt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Findus Besvaret Marts 8, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 8, 2011 Øv, det var ellers så smart, at Duffy var kassetrænet da vi fik hende... Det har vi virkelig været glade for, det har været så nemt at tage hende med tog/bus/bil fordi hun var vænnet til sin kasse og gik til ro, så snart hun kom derind... Lige for tiden gider hun i øvrigt ikke at sove i sengen hos os, næh nej hun hopper ned og går ind i sin transportkasse Kan selvfølgelig godt se det gode i loven, hvis man bruger bur/transportkasse på en negativ måde, men surt at det sætter en stopper for dem som bruger det god måde... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ulla H Besvaret Marts 8, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 8, 2011 Der er jo også stor forskel på , om buret bruges til hvile på konkurrenser, udstilling eller det er en dagligdags ting. Har da hørt om kenneler med hunde stående i disse bure , nærmest hele dagen. De har ofte så mange hunde at det grænser til det uansvarlige. Så jeg hilser dette velkomment. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret Marts 8, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 8, 2011 Det er jo igen den typiske, at for at ramme de små, så skyder vi efter alle.... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
cs-dumle Besvaret Marts 8, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 8, 2011 Jeg vil lige komme med en lille opdatering i forhold til f.eks alene hjemmetræning der involverer hundebur/transportkasse.. da jeg kan se der er en tråd hvor brugen af bur anbefales. DKK tager nu stærkt afstand fra brugen af transportkasser/bure.. Både som opholdssted i længere eller kortere tid.. Samt brugen af ovenstående ifb. fodring, løbetid og sygdom.. I hvertfald som opdrætter må der ikke længere findes bure eller kasser slået op i hjemmet.. Vi må bruge ovenstående under transport i bilen, men ellers ikke.. Det er jeg ked af at høre Dumle kan ikke klare sig alene hjemme eller med på tur i længere tid uden at have sit bur med. Buret har været medvirkende til at give Dumle mere frihed til at kunne klare flere ting da han altid har kunnet få timeout i buret. Alene hjemme føler han sig kun tryg i buret. To hunde med ressourceforsvar og ingen mad i buret? Nåm så må vi jo give dem i hver deres rum, selvom de spiser noget mere afslappet når de ved ingen kommer til deres mad. Ben bliver straks mere problematisk. Så må de jo blive i gangen når de kommer ind med klamme poter/maveskind der skal skylles... Selvom Dumle nu nok foretrækker at putte i buret med sit eget varme håndklæde, hvor han ikke behøver ligge på koldt gulv. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret Marts 8, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 8, 2011 Det er jeg ked af at høre Du er ikke opdrætter, så du må bruge bur alt det du vil :ae: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
cs-dumle Besvaret Marts 8, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 8, 2011 Du er ikke opdrætter, så du må bruge bur alt det du vil :ae: Okay... men det er jo heller ikke fair med familiehunde der sidder i bur hele dagen og ikke kommer ud og oplever noget... på den anden side er det heller ikke fair hvis de sidder i snor eller baggang e.l. Jeg syntes nu stadig ikke det er fair at hundene ikke må være alene hjemme eller spise i bur. Hvad så hvis de "dræber" hinanden er det bedre? Jeg syntes da det er langt bedre med den tryghed for hundene at der ikke er andre der kommer til dem... også selvom det er ved en opdrætter. Jeg kan virkelig godt forstå at man vil burkenneler til livs, men er der ikke andre måder at gøre det på? Hvor man måske samtidig kunne ramme dem der bare har tonsvis af hvalpe til at gå i båse med halm uden speciel omgang med mennesker Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Stjernetosse Besvaret Marts 8, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 8, 2011 Jeg vil lige komme med en lille opdatering i forhold til f.eks alene hjemmetræning der involverer hundebur/transportkasse.. da jeg kan se der er en tråd hvor brugen af bur anbefales. DKK tager nu stærkt afstand fra brugen af transportkasser/bure.. Både som opholdssted i længere eller kortere tid.. Samt brugen af ovenstående ifb. fodring, løbetid og sygdom.. I hvertfald som opdrætter må der ikke længere findes bure eller kasser slået op i hjemmet.. Vi må bruge ovenstående under transport i bilen, men ellers ikke.. Altså jeg har både bur og transportkasse stående fremme... Mine hunde kan ikke undvære deres huler... Så må DKK skælde mig ud hvis de kommer på besøg... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Stjernetosse Besvaret Marts 8, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 8, 2011 Jeg vil da forøvrigt gerne have et link :blink: Google giver mig ikke rigtig noget lige nu... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Afganskmynde Besvaret Marts 8, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 8, 2011 Okay... men det er jo heller ikke fair med familiehunde der sidder i bur hele dagen og ikke kommer ud og oplever noget... på den anden side er det heller ikke fair hvis de sidder i snor eller baggang e.l. Jeg syntes nu stadig ikke det er fair at hundene ikke må være alene hjemme eller spise i bur. Hvad så hvis de "dræber" hinanden er det bedre? Jeg syntes da det er langt bedre med den tryghed for hundene at der ikke er andre der kommer til dem... også selvom det er ved en opdrætter. Jeg kan virkelig godt forstå at man vil burkenneler til livs, men er der ikke andre måder at gøre det på? Hvor man måske samtidig kunne ramme dem der bare har tonsvis af hvalpe til at gå i båse med halm uden speciel omgang med mennesker Ja , jeg er meget enig i det du skriver:klap: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ulla H Besvaret Marts 8, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 8, 2011 Jeg forstår godt at vedvarende burhunde skal ud. men hvis man har et kuld hvalpe og skal skifte aviser og vaske gulv sådan helt rent- kan et stort bur vel være ligesågodt som en hvalpegård. Man kan jo ikke rengøre og skrubbe med de små bæster om benene. Og de ligger jo bare og fordøjer og sover. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
kennel-lowchen Besvaret Marts 8, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Marts 8, 2011 Jeg tror DKK har skævet lidt til Sverige, hvor der både er lavet regler om burophold og regler om hundegårdsophold. Det er jeg for så vidt ret positivt indstillet overfor. Jeg mener ikke at bur hører hjemme i alene-hjemmetræningen, så jeg håber det her kan være med at at forebygge det. Men det er ret surt, at det påvirker dem, der bruger bur positivt. For det er jo super, at få en hvalp der er vant til at sidde i transportkassen og det er da en fin foderløsning... Jamen jeg mener da også at hunde ikke skal sidde i kasser eller henslæbe deres liv i en dødsyg hundegård... Men jeg kan slet ikke forstå at kasser nu skal være helt bandlyst Man kan jo altså se på hunde om de sidder i kasser konstant - deres muskler er lange og slanke.. Det burde en god kennelkontakt kunne se - elelr en dommer Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
kennel-lowchen Besvaret Marts 8, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Marts 8, 2011 Har du evt. et link til det? Jeg er nemlig i gang med en diskussion i min amerikanske yahoo gruppe, for derovre lever mange hunde deres halve liv i bure - eller værre, det hele Jeg har skrevet til DKK og bedt om et link..Jeg troede først det bare var sådan en "jeg skal sq nok få hende Janni til at makke ret" men så snakkede jeg med et par andre opdrættere som jeg vidste også havde haft kennelbesøg.. Og de havde fået samme besked. Ingen kasser eller bure. Den ene havde fået besked på at de til gengæld må have en kravlegård til brug om natten. Hvis de lavede den på et par m2 måtte der gerne opholde sig 15 löwchen i den.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
kennel-lowchen Besvaret Marts 8, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Marts 8, 2011 Øv, det var ellers så smart, at Duffy var kassetrænet da vi fik hende... Det har vi virkelig været glade for, det har været så nemt at tage hende med tog/bus/bil fordi hun var vænnet til sin kasse og gik til ro, så snart hun kom derind... Lige for tiden gider hun i øvrigt ikke at sove i sengen hos os, næh nej hun hopper ned og går ind i sin transportkasse Kan selvfølgelig godt se det gode i loven, hvis man bruger bur/transportkasse på en negativ måde, men surt at det sætter en stopper for dem som bruger det god måde... Jeg finder på nogeet for kassetrænes skal de sq..Så må jeg flytte ud i bilen og sørge for at køre rundt i flere timer Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
kennel-lowchen Besvaret Marts 8, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Marts 8, 2011 Der er jo også stor forskel på , om buret bruges til hvile på konkurrenser, udstilling eller det er en dagligdags ting. Har da hørt om kenneler med hunde stående i disse bure , nærmest hele dagen.De har ofte så mange hunde at det grænser til det uansvarlige. Så jeg hilser dette velkomment. Igen så synes jeg også det er godt at få ram på dem som har hundene i kasser konstant, men man kunne vel fange dem på en anden måde?Uanset hvad s skal hunden lære at være i et bur, du kan ikke bare tage på udstilling og så kyle hunden derind..Den er nødt til at være trænet Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
FOX Besvaret Marts 8, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 8, 2011 Jeg finder på nogeet for kassetrænes skal de sq..Så må jeg flytte ud i bilen og sørge for at køre rundt i flere timer :kys:så kører du bare herover på besøg Når jeg skal have en løve, skal den nemlig være bur og bil-trænet :klap::klap: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
kennel-lowchen Besvaret Marts 8, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Marts 8, 2011 Altså jeg har både bur og transportkasse stående fremme... Mine hunde kan ikke undvære deres huler... Så må DKK skælde mig ud hvis de kommer på besøg...Ja det tænkte jeg også..Lågerne har altid været pillet af mine transportkasser når de har stået fremme. Men altså jeg fodrede dem derinde. De får ikke samme foder/fodermængde/tilskud... Og jeg synes de bliver stresset hvis jeg fodrer dem en af gangen i køkkenet. Dem der står på den anden side af døren hveertfald Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
kennel-lowchen Besvaret Marts 8, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Marts 8, 2011 Jeg forstår godt at vedvarende burhunde skal ud. men hvis man har et kuld hvalpe og skal skifte aviser og vaske gulv sådan helt rent- kan et stort bur vel være ligesågodt som en hvalpegård.Man kan jo ikke rengøre og skrubbe med de små bæster om benene. Og de ligger jo bare og fordøjer og sover. Det skulle man tro jo.. Prøv at skriv og spørg Liselotte i DKK..Måske får du et helt tredje svar? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
kennel-lowchen Besvaret Marts 8, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Marts 8, 2011 :kys:så kører du bare herover på besøg Når jeg skal have en løve, skal den nemlig være bur og bil-trænet :klap::klap:Bager du kage? jeg kommer jo kun for kagens skyld fnis Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst King Of Lions Besvaret Marts 8, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 8, 2011 Jeg har skrevet til DKK og bedt om et link..Jeg troede først det bare var sådan en "jeg skal sq nok få hende Janni til at makke ret" men så snakkede jeg med et par andre opdrættere som jeg vidste også havde haft kennelbesøg.. Og de havde fået samme besked. Ingen kasser eller bure. Den ene havde fået besked på at de til gengæld må have en kravlegård til brug om natten. Hvis de lavede den på et par m2 måtte der gerne opholde sig 15 löwchen i den.. Ja en lille kravlegård/boks til 15 hunde var fint, at de så har under halvdelen af den plads de plejer i forhold til nu var ligegyldigt. Eller også skulle vi lave 5 bokse i hele huset men det har vi ikke plads til. Vi kunne jo bare bruge soveværelset, kontor og stuen var de så frække at sige. Ja tak men hvor skal vi så sove ? En i køkkenet og en på badeværelset måske ? Og når der så skulle laves de 5 bokse i hele huset måtte de jo kun gå der, så var det slut med at løbe over hele huset efter deres mening. Ingen sofa hygge eller noget, hvilket også ville være umuligt, da alt jo skulle smides ud så der ville være plads til boksene. Næste krav er vel at vi også selv skal sove og spise i en boks. :damn: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts