Hop til indhold

Hoftestatus på din hund - både med og uden tavle


Gæst Buddha
 Share

Hvad er din hunds hoftestatus?  

112 stemmer

  1. 1. Hvad er din hunds hoftestatus?

    • A
      41
    • B
      13
    • C
      6
    • D
      3
    • E
      5
    • Har ikke taget røntgenbilleder
      44


Recommended Posts

  • Svar 61
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst Klüssendorf

Andersand er lige blevet tjekket. Han har A/B hofter og 0/0 albuer. Det ser ud som om han har for meget plads i den ene hofteskål, derfor B frem for A, tror jeg.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er faktisk lidt flov over at indrømme at Gracie trods sine 2 år endnu ikke er fotograferet. Men hver gang jeg har troet at økonomien var til det, er der kommet en dum uforudset og mere nødvendig udgift.

 

Hun ligner ikke en der har smerter, og skal ikke bruges i avlen.

Men da jeg bl.a. bruger hende til agility, og gerne vil have hun skal holde i mange mange år endnu, skal hun selvfølgelig fotograferes, så jeg ved hvad jeg har med at gøre.

 

Der er ikke hofteindex på aussien, så det kan jeg ikke bruge til noget.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...

Bubben har A på hofter og 0 på Albuer og det er indsendt til DKK

 

Hvad er grunden til at nogle racer ikke har et index? er det fordi der intet krav er på Racen om at de skal fotograferes?

Derud over får han tjekket øjne hvert år - et krav fra opdrætteren, når hendes hunde har lavet hvalpe, så hvalpeejerne altid har fuld sikkerhed og man kan fange evt problemer hvis de skulle opstå, der er heller ikke krav på racen om øjenlysning.

 

Diesel er kun 6mdr så han har ikke fået taget røntgen, men det bliver lavet når han er gammel nok ;O) kan se at hans indextal er 113 på nuværende tidspunkt ;O)

/Carina

Link til indlæg
Del på andre sites

Bubben har A på hofter og 0 på Albuer og det er indsendt til DKK

 

Hvad er grunden til at nogle racer ikke har et index? er det fordi der intet krav er på Racen om at de skal fotograferes?

Derud over får han tjekket øjne hvert år - et krav fra opdrætteren, når hendes hunde har lavet hvalpe, så hvalpeejerne altid har fuld sikkerhed og man kan fange evt problemer hvis de skulle opstå, der er heller ikke krav på racen om øjenlysning.

 

Diesel er kun 6mdr så han har ikke fået taget røntgen, men det bliver lavet når han er gammel nok ;O) kan se at hans indextal er 113 på nuværende tidspunkt ;O)

/Carina

 

Index kræver vist et vist antal fotograferede hunde pr. år.

 

Men der er sikkert nogle, der kan svare mere præcist :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...