Hop til indhold

Litteratur


Siri
 Share

Recommended Posts

Jeg sidder for tiden og laver et foredrag, som jeg skal holde for en flok dyrlæger og vet.sygeplejerske om normadfærd hos hunde + racekendskab.

Jeg har i forvejen et ton litteratur, men kan man få for meget?

Jeg har netop bestilt:

 

1 stk På talefod med hunden - de dæmpende signaler

1 stk Forstår du din hund?

1 stk Clicker Training for Obedience

1 stk Med sikte på 10:

1 stk Dogs: a new understanding of canine origin, behavior, and evolution

1 stk When Pigs Fly - Training success with impossible dogs

 

Okay - nogle af de bøger er vist også mest til privat brug ;-) Men derudover har jeg alt i Hallgren, freddy worm, abrantes og Kerstin Malm.

 

Jeg leder derfor efter gode artikler eller bøger, som jeg ikke allerede har. Nogen forslag?

Link til indlæg
Del på andre sites

Amazon.com: Handbook of Applied Dog Behavior and Training, Vol. 1: Adaptation and Learning (9780813807546): Steven R. Lindsay, Victoria Lea Voith: Books - skulle være noget nær den ultimative hundebog, har jeg ladet mig fortælle. Der er 3 bind, det sidste fra 2009, så det er ret up to date. Er selv lige begyndt på den.

 

Super godt - tak for link! Lyder meget spændende.:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Amazon.com: Handbook of Applied Dog Behavior and Training, Vol. 1: Adaptation and Learning (9780813807546): Steven R. Lindsay, Victoria Lea Voith: Books - skulle være noget nær den ultimative hundebog, har jeg ladet mig fortælle. Der er 3 bind, det sidste fra 2009, så det er ret up to date. Er selv lige begyndt på den.

 

Har lige siddet og skimmet indholdsfortegnelsen lidt. De lyder altså virkelig spændende!! Har du nogen idé om man skal købe alle tre, eller om den nyeste kan stå alene?

Ved du hvem forfatterne er?

Link til indlæg
Del på andre sites

Har lige siddet og skimmet indholdsfortegnelsen lidt. De lyder altså virkelig spændende!! Har du nogen idé om man skal købe alle tre, eller om den nyeste kan stå alene?

Ved du hvem forfatterne er?

 

*host*

 

Steven R. Lindsay with a foreword by Victoria Lea Voith står der på forsiden af bogen (billed på link) ;-)

 

Og under titlen på linket står det også :mrgreen: Og i linket :engel:

 

Og nu skal jeg nok lade være med at vade mere i det :oops::lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

*host*

 

Steven R. Lindsay with a foreword by Victoria Lea Voith står der på forsiden af bogen (billed på link) ;-)

 

Og under titlen på linket står det også :mrgreen: Og i linket :engel:

 

Og nu skal jeg nok lade være med at vade mere i det :oops::lol:

 

Okay - totalt min fejl. Jeg var vist lidt upræcis :blink: Altså jeg mente om nogen vidste hvad forfatternes baggrund er? Altså hvem de er, hvad de har lavet osv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Okay .- lige endnu et sidespørgsmål. Ham Copinger - er der nogen der ved hvor han holder til. Altså om han har et træningssted eller noget.. og om han uddanner folk eller holder kuser?

 

Kurser holde han. Men hvor ofte ved jeg ikke. Men når jeg har søgt efter ham på google, der der dukker kurser op nu og da.

 

Fx.:

Ray Coppinger seminar i Danmark udsat til efteråret | Hundenyheder | Nyheder og tips til hundeejere og andre hundeinteresserede

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad med den her ?Hundens språk og atferd. En illustrert håndbok.

 

Og ja Steven Lindseys er meget omfattende og grundig - jeg har købt den for nylig men er ikke kommet rigtigt i gang.

han er adfærdskonsulent og og har uddannet militære arbejdshunde og er member of the U.S. Armi Biosensor Research Team

 

Tak - både for link og forklaring. Har lige skrevet til Canis om jeg ikke kan få bogen du linker til tilføjet min ordre.

Totalt fedt at have den bedste undskyldning for at købe mig fattig i litteratur :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu ved jeg ikke om du holder Canis-bladet men der er en artikel der diskuterer driftbegrebet i 6/10

 

Jo, jeg holder Canis. Bladrer lige igennem, når jeg kommer hjem. Tak for tippet :lol:

 

Har en eller anden forkromet plan om at jeg denne gang rent faktisk skal skabe mig et overblik over alt mit materiale og samordne information om forskellige felter. Lige nu ligner mit hjem en hundeleksikons/note-eksplosion!

Link til indlæg
Del på andre sites

Okay - jeg har endnu et spørgsmål i forlængelse af første indlæg.

 

Et af de emner, som vi skal slutte af med at tage op til diskussion er neutralisering. Det er vigtigt at dyrehosptialet får en fælles holdning til hvornår neutralisering er en løsning, både ift. fysiske og mentale problemer. Neutralisering som fysisk problemløsning - ja, det ved de jo nok mere om end mig. Men neutralisering som løsning på uønsket normaladfærd/problemadfærd er her jeg kommer ind i billedet. Jeg har en del viden om emnet og materiale. Men jeg vil gerne have endnu mere. Så nogen forslag hertil?

Link til indlæg
Del på andre sites

Kig dig omkring på Gry Løbergs side:Artikler om hund / Artikler / Manimal - manimal.no

Hun har i hvert fald skrevet om det og gjort sig en del erfaringer mht. problemadfærd og kastrering

 

Du er da en uudtømmelig kilde til gode links :5up: Tak for det!

 

Jo flere input om emnet, jo bedre. Det er jo lidt et ømtåleligt emne, der er omgæret af både fakta og mytedannelse. Så jeg håber at kunne komme grundigt til bunds.

Link til indlæg
Del på andre sites

Du er da en uudtømmelig kilde til gode links :5up: Tak for det!

 

Jo flere input om emnet, jo bedre. Det er jo lidt et ømtåleligt emne, der er omgæret af både fakta og mytedannelse. Så jeg håber at kunne komme grundigt til bunds.

 

Held og lykke - det er en rigtig varm kartoffel ja! :slem:

 

Send meget gerne selv links ind du finder om det emne - :slem:jeg samler som du kan se :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Held og lykke - det er en rigtig varm kartoffel ja! :slem:

 

Send meget gerne selv links ind du finder om det emne - :slem:jeg samler som du kan se :-D

 

Det kan jeg se :lol: Og der er ikke noget galt i at være en samler - hvis jeg lige selv skal sige det!

Har lige (i arbejdstiden...:oops:) kastet mig over den kastrationsartikel du linkede til. Den er virkelig spændende! Meget dybdegående og med kildehenvisninger! Jeg bliver altid lidt lykkelig når en artikel rent faktisk har dokumentation og ikke bare er en adfærdsduts holdninger... som eks. Rugaas:roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan jeg se :lol: Og der er ikke noget galt i at være en samler - hvis jeg lige selv skal sige det!

Har lige (i arbejdstiden...:oops:) kastet mig over den kastrationsartikel du linkede til. Den er virkelig spændende! Meget dybdegående og med kildehenvisninger! Jeg bliver altid lidt lykkelig når en artikel rent faktisk har dokumentation og ikke bare er en adfærdsduts holdninger... som eks. Rugaas:roll:

Fuldstændig enig (også om Rugaas.....)

Link til indlæg
Del på andre sites

Endnu et spørgsmål! Det her er litteraturlisten uden ende.. tilsyneladende.

 

Nå, men hende med denne meget spændende artikel:

http://www.manimal.no/Artikler/Artikler-om-hund/Hormonell-paavirkning-av-atferd-Kastrering-av-hund

Hun henviser til en meget spændende undersøgelse, der er kogt ned til en artikel ved navn: Hart, B. L., & Eckstein, R. A. (1997). The role of gonadal hormones in the occurrence of objectionable behaviours in dogs and cats.

 

Denne artikel er publiceret i Applied Animal Behaviour Science, 1997, nr. 52. Jeg kan se at man kan bestille de tre sidste numre, men hvordan får jeg fingre i nr. 52. Og hvordan får man fingre i bladet sådan generelt?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...