Hop til indhold

Stor eller mellem?


Lenschow
 Share

Recommended Posts

Er der forskelle bortset fra størrelsen?

 

Jeg hører, at de store er mere "fjollede" dog uden at jeg har kunnet få det uddybet mere direkte...

 

Jeg vakler, da jeg synes den store er meget stor... mens en mellem egentlig er lidt for bette... men mere praktisk at have med rundt.

 

Jeg hører gerne om jeres erfaringer med de to størrelser.

 

Er der særlige sygdomme knyttet til dem som jeg bør være obs på? Herunder også pudler generelt?

 

MVH helle

Link til indlæg
Del på andre sites

Har mødt en del pudler, alle som en har mellem-pudlerne været reserveret på grænsen til nervøs, trippende, ufokuserede.

 

Kongepudlerne (hedder de ikke det mere?) har været meget roligere, fokuserede, ikke bange for noget som helst. Når du siger fjollede, tænker jeg, ja, de er mere labrador-agtige i humøret.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så har du mødt de forkerte mellempudler. Jeg har haft 4 mellempudler og de har alle været rolige, glade, nemme at træne og venlige over for alle. Ham jeg har nu er ikke bange for noget eller nogen, altid veloplagt til at lege eller træne og yderst vellidt af alle de hunde og mennesker vi møder og kender:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stinnemus

Tror ikke der er forskel som sådan. De mindre størrelser har også HD-problemer i samme omfang som de større, men ved ikke om mellem skal tjekkes

 

Der hvor forskellen ligger er nok ikke i størrelsen, men i linjerne og i nogle tilfælde farverne (men det hænger vel også sammen med linjerne i sidste ende :hmm:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde

Altsaa jeg har haft mindre hunde indtil nu hvor jeg endelig har faaet min drom om afghansk mynde i opfyldelse:hjerte:. Og jeg elsker alle str. hunde, men jeg foler mig klart bedre tilpas fysisk med en storre vovse oplever jeg. specielt naar jeg jogger eller gaar tur. Jeg er 180 cm og har altid skulle bukke mig ned til min lille cocker spaniel. mindre hunde har fordele - man kan nemt tage dem i favnen og fragte dem rundt:5up:, men jeg er helt klart bedre tilpas med de storre hunde fordi jeg er hoj.

 

Ups! Misforstod lidt at det i virkeligheden handlede om PUDEL str. Saa vil lige tilfoje Foretraekker klart Konge pudlen pg.a str. og ville gerne have haft en i sin tid.

Link til indlæg
Del på andre sites

som en lille sidebemærkning kan jeg fortælle at herovre (UK) findes der ikke mellempudler. Kun stor, mini og toy. Det gav en del forvirring under en samtale med min chef, indtil en gang googling løste mysteriet inden det blev et skænderi :lol:

 

Jeg kender to store (hvoraf den ene så måske ville gå som mellem i DK), hannen er temmelig stor, og lidt dum i det... sådan meget langsom. Men han elsker at lære, han er bare ikke ret skarp :rolleyes:

Tæven har jeg aldrig haft i en træningssituation, så skal ikke kunne sige noget om hendes inteligens. Men hun er frisk og glad og elsker mennesker.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...