Hop til indhold

Hvad koster det at fodre (30kg)

Gæst Basset-baby
 Share

Recommended Posts

Gæst Basset-baby

Hejsa :)

Jeg har lige et spørgsmål :)

Hvad koster det at fodre en hund på godt 35 kg? Det skal selvfølgelig være kvalitetsfoder!

Er det evt. billigere at barf'e- og hvordan ?

Har set at mange af jer selv laver maden, samt gufferne- men hvordan, og er det billigere?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hejsa :)

Jeg har lige et spørgsmål :)

Hvad koster det at fodre en hund på godt 35 kg? Det skal selvfølgelig være kvalitetsfoder!

Er det evt. billigere at barf'e- og hvordan ?

Har set at mange af jer selv laver maden, samt gufferne- men hvordan, og er det billigere?

det kommer jo an på hvor meget den spiser..Og det kan man ikke vide på forhånd. Hunde er forskellige..

Jeg har Löwchen de vejer 4-7 kg og for at holde vægten som voksne får de mellem 110-250 gram foder om dagen..

En anden Löwchenkennel som også er her på HF kan holde vægten på deres hunde med en fodermængde på 35-70 gram om dagen..

Det har megt med aktivitetsniveau osv at gøre..

Men på foderposerne står der en ca. foderangivelse.. På de 3 fodertyper som jeg bruger står at en hund på 35 kg skal have 450-500 gram.. Så kan du regne på det selv, jeg ved jo ikke hvilket foder du vil bruge :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er svært at svare på bare sådan, men hvis du kan sætte 600-700 kr. af hver månede er du dækket nogenlunde ind.

Husk at oven i foderet kommer forsikringer og dyrlæge, så løber det nemt op. Så sæt et højt beløb af f.eks. 1500.-kr. Heller have penge i overskud end i underskud :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Ved udelukkende tørkost til 32 kg. aktiv schæfertøs kunne jeg holde foderprisen på ca. 325 kr/md + godbidder.

Hvor mange penge jeg bruger på godbidder, snacks, tyggeting, fyld til kong'er o.lign. aner jeg ikke :genert: hvilket nok er godt for Jacki men skidt for min økonomi :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Trine199

Jeg køber en pose foder (13,6 kg) til Chilli ca. hver 1½ måned som jeg giver €55,- for i Tyskland. (dvs. ca. 450 kr)

Derudover kommer diverse godbidder, gulerødder og tyggeben - men her har Bilka ofte nogle på tilbud :slem:

P.S. Chilli vejer 35,5 kg

Link til indlæg
Del på andre sites