Hop til indhold

gode råd modtages vedr.trapper

Gæst gittesylvest
 Share

Recommended Posts

Gæst gittesylvest

Hej allesammen.:hmm:

Er der nogen af jer som har et godt råd til , hvordan vi skal få vores dejlige labradorhvalp på 13 uger til at gå ned af trappen.

Ved godt han ikke må gå for meget på trapper, men vores hoveddør er forbundet med 4 trin ned til haven, han vil gerne gå op af dem, men ned det vil han ikke uanset hvilke godbidder vi lokker med. Hidtil har vi båret ham ned, men han er ved at være for tung at bære, så gode råd modtages med glæde.:vuf:

KH Gitte

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg satte to brædder sammen og nogle tværribber til at stoppe en glideflugt. Men din hund er 13 uger og 1 eller måneder bliver de 4 trin taget i fuld galop uden smålige hensyn til hvad den kan tåle. rampen kan også bruges i bilen, og det har jeg haft megen glæde af.

Jeg tror heller ikke 4 trin betyder noget- det er op og ned på 1 og 2 sal flere gange om dagen- de ikke kan tåle :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg lavede også en lille rampe, da jeg havde nogle få trin ned til haven, i mit gamle hus. Rent faktisk er der ingen der med sikkerhed ved, hvor meget trappe der er for meget, så jeg tog det sikre før det usikre. Det er også dødnemt at lave en rampe, så hvorfor løbe risikoen..? En rigtig god idé med nogle tværlister for at undgå rutsjeture. Har man en rest maling og noget sand kan rampen gøres mere skridsikker, ved at male den, smide godt med sand på, og så ryste/børste overskydende sand af når malingen er tør. Evt. kan man gi' en ekstra gang maling bagefter.

Link til indlæg
Del på andre sites

Lav en rampe... Det er ikke for sjov at trapper frarådes indtil hunden er 1 år :)

4 trin gør næppe nogen forskel :blink:

Jeg lavede også en lille rampe, da jeg havde nogle få trin ned til haven, i mit gamle hus. Rent faktisk er der ingen der med sikkerhed ved, hvor meget trappe der er for meget, så jeg tog det sikre før det usikre. Det er også dødnemt at lave en rampe, så hvorfor løbe risikoen..? En rigtig god idé med nogle tværlister for at undgå rutsjeture. Har man en rest maling og noget sand kan rampen gøres mere skridsikker, ved at male den, smide godt med sand på, og så ryste/børste overskydende sand af når malingen er tør. Evt. kan man gi' en ekstra gang maling bagefter.

eg har selv ca 7 trin ned i lejligheden og jeg har fået fat i nogle træbrædder og vil lave en rampe. Jeg tager INGEN chancer!

Godt tip med sandet, Korvis!! :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad med at sætte dig på trappen og lege/kæle med ham?

Det vil 1: lære ham at trappen ikke er et "farligt" sted, og 2: måske ender det med at han kommer til at gå ned ad et trin helt uden at han opdager det, og pludseligt er det ikke skræmmende mere.

Jeg mener at frygten for at lade hunde gå på trapper er stærkt overdrevet, og navnlig når det kun drejer sig om 4 trin, så er en rampe altså lidt overkill. Men enhver sin smag :lol:

PS: Jeg lærte min GD at gå ned ad trapper ved at lægge en cocktailpølse på hvert andet trin. Det kun ca. 1/2 time, så følte hun sig hjemme på trappen. Hun ville jo nok heller ikke bryde sig om at være strandet på 1. sal for evigt ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst gittesylvest

Tusind tak for de gode råd.:-D Vi har bare også det problem at vi sover på første sal, hvilket han bare er så god til, sover allerede 7-8 timer om natten, vil så nødigt skulle lave om på den rytme pga. trappen. men som nogen af jer skriver så skal man blot lade være med at overdrive færden på trapperne. det drejer sig om en gang om dagen. Han bliver trods alt noget af en bamse at slæbe rundt på. Jeg er fuldstændig enig i at man skal passe på de store racer og deres knoglebygning. men en gang om dagen må være muligt.

Kh Gitte;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Lige præcis!

Link til indlæg
Del på andre sites