Hop til indhold

"Specielt til Hunde" Den store pengemaskine eller?


Gæst Afganskmynde
 Share

Recommended Posts

Gæst Afganskmynde

Ville hoere om der er andre, som mig, som oplever at guf og tyggeting varedeklareret 'specielt til hunde' er behandlet med en masse tilsaetningsstoffer, og smagsforstaerkere, og andet 'falsk' som man betaler ekstra for, naar man kan kobe menneskekvalitets kod og knogler og friskt lever m.m til sine hunde i Supermarkedet til langt billigere penge, og uden al det tilsaetning?.

 

Jeg er nu gaaet over til det naturlige guf og foder form ved at lave egne godbiddere (kogt lever fra supermarkedet beregnet til menneske foede:blink:), fryser det ned i mindre portioner, og tager ud naar vi smutter til traening. Hundene elsker det! Bliver de tilbudt andre guffer stikker de naesen i vejret for de ved, hvad der er bedst;-) Jeg kober 'suppeknogler' til dem istedet for hundeberegnet tyggesnacks. Og friskt kylling som supplement til deres orijjen foder.

 

Andre der har sagt Farvel til hunde beregnet guf og tyggesnacks og sagt goddag menneskeberegnet foede til vufferne?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Mais og hunden

Jeg har da også lagt mærke til alt det der guf med, 'specielt til hunde', eller 'tandrensende', og den eneste forskel på det er prisen. Og så også lige nogen tilsætningsstoffer. Så Vi er da også begyndt at lave lever hapsere, og kogt kylling, og det er bedre og billigere!

Link til indlæg
Del på andre sites

Karla får begge dele - dog ikke som godbidder... der får hun sit foder, rester fra aftensmaden, pålægsrester, ost o.lign. Og så guffer lavet specielt til hende af lever, hjerte osv...

 

Hun er dog fuldstændigt hysterisk ekset med bløde tyggepinde ala dem fra Best Friend. Så dem køber jeg de billige varianter fra ALDI af.... Hun får dog ikke alt for mange, da jeg virkelig ikke tænker de kan være sunde :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi bruger også mest kød som godbidder- men det er rart at have nogle tørre 'kiks' liggende fast i lommen, synes jeg. Derfor bliver det (desværre) lidt blandet...

 

Smilla elsker de der tørrede ande-strips (alla vingummi) men de skulle være stopfyldt med sukker. Jeg har dem dog liggende i lommen til nødstilfælde f.eks indkald.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen

Vi råfodrer hundene - og bruger primært 'dyrevelfærds'kød fra egne dyr.

 

Som guffer og hyggeting, bruger vi også kød og så alm kødben.

 

De får dog også egnede rester - pålægsrester og rester fra aftensmaden, deler de gerne med kattene :mums:

 

Bi-produkter er ikke velkomne her i hytten!

Link til indlæg
Del på andre sites

Andre der har sagt Farvel til hunde beregnet guf og tyggesnacks og sagt goddag menneskeberegnet foede til vufferne?

 

Jeps, jeg laver det meste selv. Det eneste jeg ikke laver selv er tørret kallun - det lugter simpelthen forfærdeligt og det vil jeg ikke udsætte nogen for. Så de tørrede stænger køber jeg. Tilgengæld er de rene varer. Bella elsker tørret lammekallun.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde
Jacki får en blanding :slem:

 

Godbidder til de almindelig gåturer og tørkost er fremstillet til hunde.

 

Alt andet er i princippet egnet til menneskeføde, kun i princippet da jeg nægter at spise tørret kallun, tørrede grise-/oksetryner o.lign. :mrgreen:

 

Du behover jo heller ikke at spise det, men kan jo bare kobe et par tryner og torre det selv:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Her går jeg ret meget op i hvad Obelix får.

 

Jeg fodre med Acana og udover det er det kun naturlige guffere uden korn og diverse tilsætningsstoffer.

 

Til trænning bruger jeg ofte egnede kødrester fra aftensmaden eller også laver jeg hjemmelavet kyllinge godbidder.

 

Har overvejet snart at kaste mig ud i hjemmelavet lever guffere :-D.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
Gæst SikkeEtHundeliv

Jeg må indrømme jeg går ikke så højt op i godbidder som i foder.

Nu har vi en hund på prøve så vores rutine er der pillet lidt ved men ikke meget - Basse er vant til at få en stor kiks som han kan gnaske i og en dentastix om dagen.

Godbidder er kun når jeg skal have ham til noget men fordi vi nu har hund på prøve der ikke hører ret godt hehe så er der sat op i hundguffer.

 

Jeg tænker på at lave mine egne igen - Synes bare det stinker sådan i hele huset når der fx skal tørres leverstykker.

Link til indlæg
Del på andre sites

--Det eneste færdigkøbte Silke får nu, er tørrede griseører og tørfisk.

De to ting har jeg ikke mod på at lave selv:mrgreen:. --Men griseørerne er ved at blive fortrængt af rå lammeribben.

 

Godbidder er som regel koteletter eller kalkunbryst eller kylling- eller andet kød- , som jeg steger på panden og fryser ned. Så kan jeg hurtigt tø et stykke i mikroovnen og skære det ud i passende stykker, når vi skal bruge dem. Jeg bruger såmænd osse tit et stykke til min egen frokost..:blink:

 

Lidt større godbidder -til hyggen i sofaen- er tørret lever og hjerte. Jeg koger de rå hele stykker i en times tid eller to, og skærer dem i tynde stykker, der ryger under grillen i ovnen. Det tager ca. 20 minutter at få en fast mørk overflade på begge sider.

--Jeg opbevarer dem i fryseren, men det er såmænd nok ikke engang nødvendigt.. Men de er så tynde, så de hurtigt tøer. Man kan jo evt. brække dem i små stykker, hvis der er brug for det..

 

---Ikke mere færdigkøbt til den lille dame..... :mrgreen:

Det meste kan man lave billigere... og meget bedre selv..

 

Vi narrer os selv, hvis vi tror, at vi får mere for pengene, hvis vi køber færdigprodukter, som der også skal betales en masse arbejdsløn for.. Producenterne skal jo osse leve.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde
--Det eneste færdigkøbte Silke får nu, er tørrede griseører og tørfisk.

De to ting har jeg ikke mod på at lave selv:mrgreen:. --Men griseørerne er ved at blive fortrængt af rå lammeribben.

 

Godbidder er som regel koteletter eller kalkunbryst eller kylling- eller andet kød- , som jeg steger på panden og fryser ned. Så kan jeg hurtigt tø et stykke i mikroovnen og skære det ud i passende stykker, når vi skal bruge dem. Jeg bruger såmænd osse tit et stykke til min egen frokost..:blink:

 

Lidt større godbidder -til hyggen i sofaen- er tørret lever og hjerte. Jeg koger de rå hele stykker i en times tid eller to, og skærer dem i tynde stykker, der ryger under grillen i ovnen. Det tager ca. 20 minutter at få en fast mørk overflade på begge sider.

--Jeg opbevarer dem i fryseren, men det er såmænd nok ikke engang nødvendigt.. Men de er så tynde, så de hurtigt tøer. Man kan jo evt. brække dem i små stykker, hvis der er brug for det..

 

---Ikke mere færdigkøbt til den lille dame..... :mrgreen:

Det meste kan man lave billigere... og meget bedre selv..

 

Vi narrer os selv, hvis vi tror, at vi får mere for pengene, hvis vi køber færdigprodukter, som der også skal betales en masse arbejdsløn for.. Producenterne skal jo osse leve.

 

hehe 'torfisk'. kan man stadig faa dem:-D husker dem fra min barndom naar katten fik dem... gid de fandtes i her.

Link til indlæg
Del på andre sites

hehe 'torfisk'. kan man stadig faa dem:-D husker dem fra min barndom naar katten fik dem... gid de fandtes i her.

 

For ikke så længe siden kunne man få nogle skønne tørrede "Ammassatter" i det nærmeste supermarked. Nu har prisen fået et nyk opad... samtidig med at ammassatterne er blevet til knap så lækre "småsild":shock:.

 

Men her er de rigtige ammassatter:

DiaFriend Ammassatter, 150 gram

 

Måske kan du finde en netbutik der vil sælge til dig?

Du skal bare sikre dig, at de ikke er saltede...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha

Jeg har prøvet at lave en del hjemmelavet til Motor, det er bare ikke sådan særlig tit han så lige synes at det er et super hit :mrgreen: Plejer ikke at få at vide at jeg er en helt elendig kok, men det gælder self for mennesker...

 

Den ene gang putttede jeg lammeribben i ovnen og lod det bage, hold fast, i over et døgn på 50 grader. Det var langt fra færdigt på den måde som man kan købe dem i butikker (hvilket vi havde gjort engang, og det var et stort hit), men syntes da selv det så meget hunde-indbydende ud.

 

Motor gad SLET IKKE spise det.

 

 

En anden gang forsøgte jeg mig med tørret lever. Havde kogt det lidt først, og så i ovnen på lave grader i mange timer. Han troede næsten ikke på at det var mad........ han spiste dem dog tilsidst, men ikke jublende :mrgreen:

 

 

Så medmindre det er pålægsrester, så er det som regel billigere for os bare at købe noget der står "til hund" på..... Vi køber så også kun godbidder hos zooplus (de har efterhånden en hel del uden korn :5up:), det er jo tit mere end halv pris end i DK!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde
Jeg har prøvet at lave en del hjemmelavet til Motor, det er bare ikke sådan særlig tit han så lige synes at det er et super hit :mrgreen: Plejer ikke at få at vide at jeg er en helt elendig kok, men det gælder self for mennesker...

 

Den ene gang putttede jeg lammeribben i ovnen og lod det bage, hold fast, i over et døgn på 50 grader. Det var langt fra færdigt på den måde som man kan købe dem i butikker (hvilket vi havde gjort engang, og det var et stort hit), men syntes da selv det så meget hunde-indbydende ud.

 

Motor gad SLET IKKE spise det.

 

 

En anden gang forsøgte jeg mig med tørret lever. Havde kogt det lidt først, og så i ovnen på lave grader i mange timer. Han troede næsten ikke på at det var mad........ han spiste dem dog tilsidst, men ikke jublende :mrgreen:

 

 

Så medmindre det er pålægsrester, så er det som regel billigere for os bare at købe noget der står "til hund" på..... Vi køber så også kun godbidder hos zooplus (de har efterhånden en hel del uden korn :5up:), det er jo tit mere end halv pris end i DK!

 

Haha det er da fordi det minder om haarde moetrikker, end rigtig guf, efter den varmebehandling du giver det:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...