Hop til indhold

Lp træningstråden


Linda
 Share

Recommended Posts

Jeg har verdens sejeste Dingle :lun:

 

 

Stillede i LP2 i dag, hvor tanken var at vi bare lige skulle se hvad der skal trænes på.

Har kun trænet LP2 øvelserne siden DM, så regnede ikke med det ville blive ret mange point, men en god måde lige at se hvor vi skal lægge fokus.

 

Og jeg lavede da også nogle muntre ting på banen og kvajede mig et par gange.

 

Tilgengæld så gik Yoda virkelig over al forventning - Hold da op.

FVF var noget sjusk, men ellers var han faktisk vildt fin! Og han elsker, elsker, elsker løbeøvelserne og har en rigtig fin intensitet og fart i de øvelser - Så flere af dem, tak!

Ingen tvivl om, at det var den rigtige beslutning at rykke ham op allerede, for LP1 var for kedeligt.

 

Og vi endte sgu' med at vinde klassen med 209,5 point og fik dermed en ny titel til samlingen :banan:

 

Så vi nåede målet temmelig meget hurtigere end forventet og hiver nu den næste tid ud af kalenderen til at træne de nye øvelser i LP3 og Eliten - Fåååårk, det bliver sjovt :klap:

 

Han er altså en stjerne min sødeste, fineste Dingle :hjerte:

 

11988708_10153195121353471_8843393070355045352_n.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 1,7k
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Bum, bum...

Sidder og overvejer om Yoda bare skal rykkes op i kl 3, eller om vi skal blive i kl 2 resten af året.

 

Vi er på ingen måde klar til de nye øvelser, men det nuværende kl 3 program køre rimelig fornuftigt.

Med undtagelse af stillingsskift og fvf der stadig kræver en del.

 

Men synes det er et skide sjovt program og det samme gør Yod.

Omvendt så er det også fint med lidt rutine i kl 2, før kravene bliver skærpet en del i kl 3.

 

Kan sgu ikke helt bestemme mig....

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er egentlig ikke for resultaternes skyld jeg overvejer at rykke ham op, men fordi han synes øvelserne er så skide sjove.

Og så får vi lidt rutine i at gå konkurrencer - men stadig uden det betyder det store.

For point går vi først efter i det nye program.

 

Men ved sgu ikke... Træner de nye øvelser og egentlige program ved siden af konkurrence træningen... Men bestemmer mig nok inden Birkende :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Shit hvor har jeg bare seje hunde! Joppe vinder helt overlegen klasse 2 til international prøve i Hillerød. Bonus starter eliten og er seriøst mega mega sej. Et 0 begge dage, men resten af karaktererne er mega mega gode! 9 i bl.a. felt, spring og søg. Og fuldt hus i gruppemoment. Er SÅ stolt af hundehvalpen. Som toppen af kransekagen er han blevet udvalgt til at gå som white dog til NM. Det bliver en vild oplevelse :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Siri: Så fedt! Ville gerne have set jer i ilden! :-D

 

MissM: Hvor flyver I da også fremad lige nu! :-D

 

Jeg glæder mig til 3. okt. hvor langben og jeg skal ud og prøve kræfter med LP2 programmet. Der er godt nok så mange flere sjove øvelser når man kommer lidt op af i klasserne og træningen er blevet en meget større fest lige for tiden! :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Siri: Så fedt! Ville gerne have set jer i ilden! :-D

 

MissM: Hvor flyver I da også fremad lige nu! :-D

 

Jeg glæder mig til 3. okt. hvor langben og jeg skal ud og prøve kræfter med LP2 programmet. Der er godt nok så mange flere sjove øvelser når man kommer lidt op af i klasserne og træningen er blevet en meget større fest lige for tiden! :banan:

 

Klasse 2 er så meget sjovere. Og klasse 3 endnu mere sjov :-D Glæder mig til 3/10 - det bliver hyggeligt!

Du skulle have set Bonus. Totalt voksen, mega fokuseret og intens. Og han lavede næsten ingen idiotiske ting!! (altså bortset fra at han tissede på Nathalies nyindkøbte bur.. så kender vi ham igen)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Eeendelig lidt mere afklaring på de nye programmer - Der er jo også riiiigtig lang tid, til de træder i kraft :lol:

 

Det ser faktisk rigtig spændende ud!

 

Kl. 1 er dog blevet rigtig røvsyg imo. Men der er en god rød tråd, men ingen tvivl om, at den næste hund bare skal igennem den klasse hurtigst muligt.

 

Derefter begynder det at se lidt mere interessant ud.

Er bare lidt ked af, at de har fjernet næseprøven i kl. 1, for frygter mange ikke kommer længere, nu de ikke er nød til at træne den i kl. 1 længere og der er et rimelig stort spring fra ingen næseprøve, til kl. 2 hvor der er fremmedfært på de andre pinde.

 

De nye fællesøvelser i kl. 3 ser faktisk rigtig fine ud - Meget mere interessante, end "bare" at blive i positionen i X antal minutter.

Nu er der lidt mere at arbejde på i de øvelser og for min egen hund, kan det være ret sjovt, at der kommer nogle skift i positionen og i eliten, et indkald også.

 

 

Især den nye øvelse med at løbe rundt om, apport og spring glæder jeg mig til - Kæft den bliver sjov og er ikke så nervøs for tandskader nu, hvor der er kommet et stop på, ved keglen.

Det tager trods alt lige det værste af farten og hunden (læs "tosset bc") kan nå at få hovedet med, inden opsamling af apporten. :engel:

 

Gider faktisk slet ikke skulle starte de næste to kl. 2 prøver i det gamle program, vil bare se at blive klar til kl. 3 - Det bliver skiiiiide sjovt, glæder mig helt vildt :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Eeendelig lidt mere afklaring på de nye programmer - Der er jo også riiiigtig lang tid, til de træder i kraft :lol:

 

Det ser faktisk rigtig spændende ud!

 

Kl. 1 er dog blevet rigtig røvsyg imo. Men der er en god rød tråd, men ingen tvivl om, at den næste hund bare skal igennem den klasse hurtigst muligt.

 

Derefter begynder det at se lidt mere interessant ud.

Er bare lidt ked af, at de har fjernet næseprøven i kl. 1, for frygter mange ikke kommer længere, nu de ikke er nød til at træne den i kl. 1 længere og der er et rimelig stort spring fra ingen næseprøve, til kl. 2 hvor der er fremmedfært på de andre pinde.

 

De nye fællesøvelser i kl. 3 ser faktisk rigtig fine ud - Meget mere interessante, end "bare" at blive i positionen i X antal minutter.

Nu er der lidt mere at arbejde på i de øvelser og for min egen hund, kan det være ret sjovt, at der kommer nogle skift i positionen og i eliten, et indkald også.

 

 

Især den nye øvelse med at løbe rundt om, apport og spring glæder jeg mig til - Kæft den bliver sjov og er ikke så nervøs for tandskader nu, hvor der er kommet et stop på, ved keglen.

Det tager trods alt lige det værste af farten og hunden (læs "tosset bc") kan nå at få hovedet med, inden opsamling af apporten. :engel:

 

Gider faktisk slet ikke skulle starte de næste to kl. 2 prøver i det gamle program, vil bare se at blive klar til kl. 3 - Det bliver skiiiiide sjovt, glæder mig helt vildt :klap:

 

Det bliver SÅ sjovt at træne! Jeg synes klasse 1 er sjovere end den nuværende klasse 1 - og jeg tror faktisk det bliver godt med ingen næseprøve. Det er tit den, der forhindrer folk i at starte, og når de så først kommer i gang bliver de grebet af det. De har god succes med det i Sverige. Og jeg synes så fremmedfært er lettere end ingen fært :blink: Det gør også proceduren omkring øvelsen lettere.

Er så spændt på første prøve - tænker det må være februar i BC-klubben...

Link til indlæg
Del på andre sites

Det bliver SÅ sjovt at træne! Jeg synes klasse 1 er sjovere end den nuværende klasse 1 - og jeg tror faktisk det bliver godt med ingen næseprøve. Det er tit den, der forhindrer folk i at starte, og når de så først kommer i gang bliver de grebet af det. De har god succes med det i Sverige. Og jeg synes så fremmedfært er lettere end ingen fært :blink: Det gør også proceduren omkring øvelsen lettere.

Er så spændt på første prøve - tænker det må være februar i BC-klubben...

 

Sammenligner det nok lidt med sporet i dch, hvor vildt mange falder fra efter c klassen.

 

Sidder og lure hvornår de første prøver i Jylland er.

Vil vildt gerne se nogle prøver, bare for at lure, men gider nok ikke køre til Sjælland for det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Sammenligner det nok lidt med sporet i dch, hvor vildt mange falder fra efter c klassen.

 

Sidder og lure hvornår de første prøver i Jylland er.

Vil vildt gerne se nogle prøver, bare for at lure, men gider nok ikke køre til Sjælland for det.

 

Det jeg hører, er at mange synes næseprøven er det moment, der afholder dem fra at starte, så jeg tror måske det kan hjælpe til at få flere i gang, at den er flyttet til 2. Det har det gjort i Sverige kan man se.

Måske kommer der konkurrence i Hjørring i starten af marts? Det plejer der.. Men der er fandme lidt lang for dig. Ellers er det nok først april der kommer noget.

Kommer du ikke med til prøven i februar?

Link til indlæg
Del på andre sites

Det jeg hører, er at mange synes næseprøven er det moment, der afholder dem fra at starte, så jeg tror måske det kan hjælpe til at få flere i gang, at den er flyttet til 2. Det har det gjort i Sverige kan man se.

Måske kommer der konkurrence i Hjørring i starten af marts? Det plejer der.. Men der er fandme lidt lang for dig. Ellers er det nok først april der kommer noget.

Kommer du ikke med til prøven i februar?

 

Jeg skal jo generelt køre efter konkurrencerne.

Men Sjælland er lige dyrt nok, bare for at kigge.

 

Skal tidligst starte i maj tror jeg.

Har en del deltaljer jeg gerne vil have på plads og det tager lidt tid, forsi gamle bevægelsesmønstre skal erstattes af nye.

Og vil helst ikke han får et forkert billede i konkurrencer.

 

Men kunne måske tage til Hjørring og lure - kunne være lidt sjovt at se de nye øvelser i de forskellige klasser.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 weeks later...

Endelig, de nye regler er godkendt :5up:

 

 

Kan det virkelig passe vi er så få der træner LP efterhånden? :hmm:

Tænker, at især med de nye regler, så er der en masse der kan vendes omkring indlæring og efterhånden som der bliver noget erfaring med øvelserne i praksis.

 

Er vildt spændt på at se "løbe rundt om" i praksis og de mange skridt bakke i FVF, hvordan bedømmelserne bliver der og hvordan udførelserne er.

 

 

Fik en enetime i søndags.... Der vist blev til noget mere end en time :mrgreen:

Men fik lagt en plan for rigtig mange af øvelserne og har allerede fået løst en ellers ret stor udfordring - Hyrden/fixering på keglen.

Altså, han hyrder ikke rigtigt, men fixerer utrolig meget på den og den er som en magnet kan ikke kunne komme væk fra, pga. rally træningen, hvor han jo skal stå ved keglen.

Det var eeeekstreeemt svært for autist hjernen at slippe.

 

Men et enkelt trick med en target var vejen frem og det har taget minimal tid at få bygget et fint løb rundt om keglen på.

Vil dog gerne have den lidt mere "tight", men samtidig er der jo farten og vil helst ikke have for meget fart på en for snæver vending, for det kan smadre ledbånd og hvad har vi.

Og det går jo altså stærkt når man er Dingle og ja... Han er rimelig dingel og jeg skal hele tiden opveje fart vs. risiko for skader, for han giver sig rimelig meget i vendinger og stop.

 

Så afventer lidt og så må jeg arbejde på det med tiden, alt efter hvad der koster.... Evt. fif til indlæring af sikre vendinger i fart, er velkomne :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Om der er få, det ved jeg ikke... Anette Dalgård fortalte i går at hendes LP-prøve i december blev overtegnet på mindre end et døgn. Så noget interesse må der vel være...

 

Vi starter op på træningen til LP1 efter jeg har været i Finland med Cassi. Regner med at få begge hunde klar til konkurrencen der plejer at være i Sorø. Går det godt så forsætter jeg måske mod LP2 med Calle. Ved ikke helt med Prinsessen.

 

Og så lige et spørgsmål til springøvelsen i LP1, der står intet om at man må give en bliv eller sitkommando inden man går om på den anden side af springet. Mon ikke det er en fejl. Forstår bare ikke helt at der både i stå og sit står at man gerne må give en kommando for at få hunden til at blive. Det samme gælder for stillingsskiftet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu tænkte jeg, få HF'ere og ikke generelt :mrgreen:

 

Pas, kan ikke forstille mig andet, end man må give hunden en bliv kommando i LP1.

Det virker lidt fjollet andet.

 

Men spændende med dine to, det er virklig et sjovt program, så mon ikke i nok skal blive bidt af det.

Og ses nok i Sorø.... Nogen har sagt jeg SKAL starte der og har sørget for jeg kan overnatte hos hende. :engel:

Så må vi se om vi bliver klar til LP3 til den tid, ellers har vi det bare sjovt.

 

Har også eeeendelig fået plads på noget hold undervisning - I Hotdog hallen hos Helle Damkjær :5up:

Det køre nov/dec måned og det bliver virkelig fedt at få hendes strikse blik på vores træning :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg overvejer evt. at få fat i Majken hernede fra og så træne med i Køge, hvis jeg kan få plads... Der er jo tæt ved absolut intet DKK her syd for Næstved... Men mon ikke jeg kan klare at hive dem igennem en 1'er selv. Vi fik jo 140 i LP1 sidste gange, og det var uden Næseprøven, og den har vi jo ikke med mere.

 

Tænker at det bliver et fint vinterprojekt de dage hvor jeg er sent hjemme og det er for mørkt at træne uden for. Der er jo mange detaljer der kan nørdes med. Tror bl.a. vi skal bruge vores helt nye platform til de stillingskifte. Og så er der jo en fornuftig grund til at lære ham Calle at have en apport i munden...

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har heller intet DKK indenfor 1½ times kørsel herfra.

Det er rent held jeg har fået et fuldtidsmedlemskab i Hotdog hallen og kan træne med der.

 

Kl. 1 & 2 er jo ikke sværere, end at det er til at overskue at træne selv og dem er man ret hurtigt igennem, med nogle gode basisfærdigheder på plads og det tænker jeg i har.

Men derfra, så øges kravene og sværhedsgraden altså betragteligt og så er det virkelig rart at have nogen der kan hjælpe med at få tingene indlært korrekt.

Så kan du få foden indenfor et sted, så er det bare med at bide dig fast :mrgreen:

 

 

Eeeelsker programmet. Synes virkelig det er fedt med al den detalje nørderi og den veksling med fart og intensitet og fuld koncentration og ro.

Og så er det bare nogle skide sjove øvelser!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...