Siri Skrevet Marts 22, 2011 Rapporter Share Skrevet Marts 22, 2011 Selvom jeg har et vældig fint job, en fin titel og en fin løn - så har jeg altså besluttet at jeg bliver nødt til at prøve at få plads som veterinærsygeplejerske. Hvis ikke jeg forsøger nu, så kommer jeg til at gå og spekulere over det resten af mit liv. Så derfor sidder jeg nu og bakser med en ansøgning og skal så høre min veninde, som er dyrlæge, hvor hun anbefaler at jeg sender den hen. For ligesom at skille mig ud fra mængden kunne jeg godt tænke mig at lave noget kreativt eller anderledes, jeg er desværre bare ret tom for idéer. Er der nogen af jer, der har sjove idéer til en anderledes ansøgning. Ansøgningen skal naturligvis indeholde det, som den nu engang skal, men måske kunne jeg lave formen/udformningen på en sjov måde? Alle forslag modtages med kyshånd :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ulla H Besvaret Marts 22, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 22, 2011 Hej Siri Måske skal du passe på ikke at komme for langt fra emnet, vedr. elevplads. Dette fordi min fornemmelse er, at mange søger uopfordret, og man som arbjdsgiver ofte har travl. Har flere gange prøvet at sidde med vel 70 ansøgninger til en stilling og prøvet at overskue, hvem der var relevant. Så mit råd er kort og alligevel oplysende ansøgning med vægt på omstillingsparathed, gode samarbejdsevner, god til at tale med alle mennesker, kan holde hovedet koldt i pressede situationer,osv. Og uden for meget overflødigt fyld, men en begrundelse for din interesse for uddannelsen. Håber så det lykkedes for dig. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Siri Besvaret Marts 22, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Marts 22, 2011 Hej SiriMåske skal du passe på ikke at komme for langt fra emnet, vedr. elevplads. Dette fordi min fornemmelse er, at mange søger uopfordret, og man som arbjdsgiver ofte har travl. Har flere gange prøvet at sidde med vel 70 ansøgninger til en stilling og prøvet at overskue, hvem der var relevant. Så mit råd er kort og alligevel oplysende ansøgning med vægt på omstillingsparathed, gode samarbejdsevner, god til at tale med alle mennesker, kan holde hovedet koldt i pressede situationer,osv. Og uden for meget overflødigt fyld, men en begrundelse for din interesse for uddannelsen. Håber så det lykkedes for dig. Jeg er helt enig. Ansøgningen bliver meget præcis og kontant og naturligvis med et grundigt CV. Men jeg kunne godt tænke mig at den så bare lidt lækker og prof ud. Den skal naturligvis sættes op i InDesign og overvejer om man kunne printe den på tykt papir eller andet, der giver den lige det ekstra? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Findus Besvaret Marts 22, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 22, 2011 Jeg er helt enig. Ansøgningen bliver meget præcis og kontant og naturligvis med et grundigt CV.Men jeg kunne godt tænke mig at den så bare lidt lækker og prof ud. Den skal naturligvis sættes op i InDesign og overvejer om man kunne printe den på tykt papir eller andet, der giver den lige det ekstra? Ja, jeg ville helt sikkert også printe den ud på noget lækkert papir og gøre meget ud af designet for netop at vække opsigt Uh, det er også min drøm at læse til vet. sygpl. en dag, jeg håber det lykkes for dig at få en elevplads Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Siri Besvaret Marts 22, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Marts 22, 2011 Ja, jeg ville helt sikkert også printe den ud på noget lækkert papir og gøre meget ud af designet for netop at vække opsigt Uh, det er også min drøm at læse til vet. sygpl. en dag, jeg håber det lykkes for dig at få en elevplads Jeg er nået frem til erkendelsen af, at det lykkes i hvert tilfælde aldrig at få en praktikplads, hvis jeg ikke søger :blink: Så det kan vist kun gå fremad... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
bernerazuro Besvaret Marts 22, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 22, 2011 Rigtig meget held og lykke med søgningen Har desværre ingen gode råd, har selv søgt sm en gal de sidste par måneder og ikke fået andet end afslag, hvor de skrev, at de allerede havde ansat til anden side - det er virkelig svært at komme ind Har dog ikke fået svar fra alle endnu, men tvivler på at de sidste giver nogen lyd fra sig Jeg formåede ikke at gøre min ansøgning kort Måske problemet lå der, synes bare, at jeg var nød til at skrive det hele Kortfattet, jo, men når der er meget at nævne, så er det begrænset hvor kort det kan gøres, uden det bliver sat op i punkter. Men kommer så heldigvis i praktik her til april, håber virkelig at det kan åbne nogle døre...! Glæder mig! :banan: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Siri Besvaret Marts 22, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Marts 22, 2011 Rigtig meget held og lykke med søgningen Har desværre ingen gode råd, har selv søgt sm en gal de sidste par måneder og ikke fået andet end afslag, hvor de skrev, at de allerede havde ansat til anden side - det er virkelig svært at komme ind Har dog ikke fået svar fra alle endnu, men tvivler på at de sidste giver nogen lyd fra sig Jeg formåede ikke at gøre min ansøgning kort Måske problemet lå der, synes bare, at jeg var nød til at skrive det hele Kortfattet, jo, men når der er meget at nævne, så er det begrænset hvor kort det kan gøres, uden det bliver sat op i punkter. Men kommer så heldigvis i praktik her til april, håber virkelig at det kan åbne nogle døre...! Glæder mig! :banan: Jeg ved godt det er svært, men jeg prøver. Jeg tror faktisk det er meget vigtigt at gøre det kort - for når de får så mange ansøgninger er det jo ikke sikkert at de kommer igennem hele ansøgningen. Jeg har ingen praktik bag mig på dyrehospital, som mange andre, men jeg har tilgengæld 2 års praktik erhvervserfaring med hest og hund, en cand.mag.kom. og et hav af uddannelser inden for hunde. Så jeg håber på at det kan vække deres interesse lidt... Og så vil jeg prøve at tale med hende jeg kender, der er dyrlæge og høre hvad de lægger mærke til og selekterer ud fra. Og så vil jeg krydse fingre!! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Marts 22, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 22, 2011 Spændende - og fedt at du prøver. :5up: Jeg har nogengange selv leget med tanken. Kan det hænge sammen for dig økonomisk (det er vel hhv. SU og elevløn - og har du overhovet noget SU tilbage? :hmm:)? Lad os endelig høre, hvad din dyrlægeven har af gode råd. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
bernerazuro Besvaret Marts 22, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 22, 2011 Jeg ved godt det er svært, men jeg prøver. Jeg tror faktisk det er meget vigtigt at gøre det kort - for når de får så mange ansøgninger er det jo ikke sikkert at de kommer igennem hele ansøgningen. Jeg har ingen praktik bag mig på dyrehospital, som mange andre, men jeg har tilgengæld 2 års praktik erhvervserfaring med hest og hund, en cand.mag.kom. og et hav af uddannelser inden for hunde. Så jeg håber på at det kan vække deres interesse lidt... Og så vil jeg prøve at tale med hende jeg kender, der er dyrlæge og høre hvad de lægger mærke til og selekterer ud fra. Og så vil jeg krydse fingre!! Det lyder i hvert fald til, at du har nogle gode muligheder :5up: Jeg kan jo ikke rigtig prale af andet end, at jeg har hund og en intens interesse for dyr og dermed "egen-tilegnet-viden"... Og hvor meget det batter... Tjah Nåja, og så en studentereksamen. Så jeg håber virkerlig, at praktikken baner vejen, så jeg kan kommer igang i år Og tænk, den postede indlægget? Det så ellers ikke sådan ud, browseren fuckede det hele op da jeg trykkede send og sagde, at den var holdt op med at fungere Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Siri Besvaret Marts 22, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Marts 22, 2011 Spændende - og fedt at du prøver. :5up: Jeg har nogengange selv leget med tanken. Kan det hænge sammen for dig økonomisk (det er vel hhv. SU og elevløn - og har du overhovet noget SU tilbage? :hmm:)? Lad os endelig høre, hvad din dyrlægeven har af gode råd. Jeg tog min uddannelse på 5 år – så jeg burde jo have et år tilbage, for man har vel stadig 12 klip – altså 12 semestre? Løn og SU er jo ret langt fra hvad jeg er vant til – det ved jeg. Meeen med lidt god vilje og et skrabet budget, så kan det godt hænge sammen. Vi sidder i eget hus for omkring 9000 i faste udgifter (alt inkl.) om måneden. Og så er vi jo to til at dele det. Jeg har det faktisk også lidt sådan, at skal jeg tage et lån – jamen, så gør jeg det. Jeg tror sgu – helt ærligt – ikke at jeg er havnet på den rette hylde. Og jeg er altså ikke sikker på at jeg kan leve på den forkerte hylde resten af mit liv. Og så op i r**** med pengene. Det betyder jo i virkeligheden ikke ret meget sammenlignet med jobglæden. Jeg har leget med tanken lææææænge! Og nu skal jeg altså i det mindste forsøge, har jeg besluttet! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Marts 22, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 22, 2011 Jeg tog min uddannelse på 5 år – så jeg burde jo have et år tilbage, for man har vel stadig 12 klip – altså 12 semestre? Jeg har ikke reglerne i klar erindring... men er der noget med, at hvis man har afsluttet en videregående uddannelse, så kan man ikke få SU til endnu en videregående uddannelse på samme eller lavere niveau (hvilket vet.sygpl. jo ville være)? :hmm: Er ikke sikker... Løn og SU er jo ret langt fra hvad jeg er vant til – det ved jeg. Meeen med lidt god vilje og et skrabet budget, så kan det godt hænge sammen. Vi sidder i eget hus for omkring 9000 i faste udgifter (alt inkl.) om måneden. Og så er vi jo to til at dele det. Jeg har det faktisk også lidt sådan, at skal jeg tage et lån – jamen, så gør jeg det. Jeg tror sgu – helt ærligt – ikke at jeg er havnet på den rette hylde. Og jeg er altså ikke sikker på at jeg kan leve på den forkerte hylde resten af mit liv. Og så op i r**** med pengene. Det betyder jo i virkeligheden ikke ret meget sammenlignet med jobglæden. Jeg har leget med tanken lææææænge! Og nu skal jeg altså i det mindste forsøge, har jeg besluttet! Helt sikkert - stor respekt for den beslutning. :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret Marts 22, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 22, 2011 Uh spændende:-D Jeg har desværre ingen råd, men står selv i samme situation.. Især efter at have haft min virksomhedspraktik på et dyrehospital... Fantastisk.. Så rigtig meget knæk og bræk til dig:-D Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Siri Besvaret Marts 22, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Marts 22, 2011 Uh spændende:-D Jeg har desværre ingen råd, men står selv i samme situation.. Især efter at have haft min virksomhedspraktik på et dyrehospital... Fantastisk.. Så rigtig meget knæk og bræk til dig:-D Nåja, det er rigtigt. Du var i praktik på et dyrehospital. Var du glad for det? Og har du tænkt dig at søge ind som vnsp? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret Marts 22, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 22, 2011 Nåja, det er rigtigt. Du var i praktik på et dyrehospital. Var du glad for det? Og har du tænkt dig at søge ind som vnsp? Lad mig sige det sådan her: Jeg har for første gang nogensinde glædet mig til at skulle afsted og været ked af at det var weekend Så ja, det var SÅ spændende:-D Ja, hvis jeg kan få en praktikplads, så vil jeg.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Siri Besvaret Marts 22, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Marts 22, 2011 Lad mig sige det sådan her: Jeg har for første gang nogensinde glædet mig til at skulle afsted og været ked af at det var weekend Så ja, det var SÅ spændende:-D Ja, hvis jeg kan få en praktikplads, så vil jeg.. Ej, hvor lyder det bare helt fantastisk! Det er sådan en fornemmelse jeg vil gå på arbejde med! Hvem ved - det kan være at vi ender på skolebænken sammen Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret Marts 22, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 22, 2011 - Solid erfaring med kundekontakt, både igennem mit arbejde som kommunikations- og marketingsmedarbejder, men også igennem mit frivillige arbejde som rågiver for Græske Hunde. Synes det lyder rigtig godt!!! Har bare lige EN ting her.. der mangler et d i "rådgiver" Sorry, sådanne ting går lige i øjet på mig:oops: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Malene Nielsen Besvaret Marts 22, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 22, 2011 Synes det lyder rigtig godt!!! Har bare lige EN ting her.. der mangler et d i "rådgiver" Sorry, sådanne ting går lige i øjet på mig:oops: Hvorfor har du så ikke fundet den anden tastefejl? Siri - jeg syntes det lyder rigtig godt - flot CV! Nu kender jeg dig jo, og stod jeg og manglede en, så var det sådan en som dig jeg gerne ville ansætte! *Edit* Siri skriver jo også selv, at det er et udkast Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Siri Besvaret Marts 22, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Marts 22, 2011 Tak for roserne.. ingen gode råd til hvordan den skal strammes op? Der er både et par tastefejl og et par semantiske fejl - men dem skal jeg nok få indfanget. Jeg er lidt ude i om jeg skal bruge et billede til ansøgningen af mig og Otto – eller om det bliver for ”useriøst” Hvad siger I? Jeg kan jo også sagtens have flere billeder i ansøgningen – der bliver 2-3 siders CV efter ansøgningen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Malene Nielsen Besvaret Marts 22, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 22, 2011 Tak for roserne.. ingen gode råd til hvordan den skal strammes op?Der er både et par tastefejl og et par semantiske fejl - men dem skal jeg nok få indfanget. Jeg er lidt ude i om jeg skal bruge et billede til ansøgningen af mig og Otto – eller om det bliver for ”useriøst” Hvad siger I? Jeg kan jo også sagtens have flere billeder i ansøgningen – der bliver 2-3 siders CV efter ansøgningen. Jeg syntes bestemt ikke, at et billede er useriøst - tværtimod og slet ikke, når det er en stilling med en del kundepleje også. Om der skal være hund med eller ej, er jeg ikke i stand til, at bedømme objektivt - jeg syntes jo (selvom du er en meget smuk pige) at Otto ville pynte på ethvert billede Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret Marts 22, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 22, 2011 Hvorfor har du så ikke fundet den anden tastefejl? *Edit* Siri skriver jo også selv, at det er et udkast Fordi den først kom efter og jeg fokuserede åbenbart på den første:oops: Jeps ved godt det blot var et udkast, men ville oss bare nævne det:oops: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Siri Besvaret Marts 22, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Marts 22, 2011 Jeg syntes bestemt ikke, at et billede er useriøst - tværtimod og slet ikke, når det er en stilling med en del kundepleje også. Om der skal være hund med eller ej, er jeg ikke i stand til, at bedømme objektivt - jeg syntes jo (selvom du er en meget smuk pige) at Otto ville pynte på ethvert billede Og jeg er overhovedet ikke den rette at spørge - for jeg synes til enhver tid at Otto overstråler mig :blink: I mine øjne overstråler han vist de fleste! Men jeg tænker bare om sådan et "mig og min hund" billede virker lidt for teenageragtigt? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Marts 22, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 22, 2011 Ser godt ud. :5up: Dette afsnit ville jeg dog omformulere lidt: Jeg arbejder i dag som kommunikations- og marketingmedarbejder og nyder at sidde med kundekontakt, værdibaseret salg og at videreformidle de rette budskaber til de rette modtagere. Imidlertid er det med smådyr i fokus at jeg ønsker at bruge mit arbejdsliv og med en solid kommunikativ ballast, føler jeg mig nu klar til uddannelsen som veterinærsygeplejerske. Jeg synes, at det bliver for "kringlet" med lidt for lange sætninger og smarte komm-ord. :blink: Og så ville jeg starte med, hvorfor du gerne vil arbejde med dyr fremfor at fortsætte i dit nuværende erhverv. Det ville i hvert fald tiltale mig med noget mere lige ud af landevejen, der fortalte om, hvorfor du brænder så meget for arbejdet med dyr, at du ligefrem vil lægge dit liv om (altså ikke en lang roman, bare et par sætninger ), og så slutte med, at (og evt. hvorfor) du mener, at den faglige ballast i forhold til kundekontakt, marketing og kommunikation, du har med dig, vil komme dig til gode i arbejdet som veterinærsygeplejerske. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Marts 22, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 22, 2011 Og jeg er overhovedet ikke den rette at spørge - for jeg synes til enhver tid at Otto overstråler mig :blink: I mine øjne overstråler han vist de fleste!Men jeg tænker bare om sådan et "mig og min hund" billede virker lidt for teenageragtigt? Jeg synes også, at det er en god idé at vedlægge sådan et billede. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Siri Besvaret Marts 22, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Marts 22, 2011 Ser godt ud. :5up: Dette afsnit ville jeg dog omformulere lidt: Jeg synes, at det bliver for "kringlet" med lidt for lange sætninger og smarte komm-ord. :blink: Og så ville jeg starte med, hvorfor du gerne vil arbejde med dyr fremfor at fortsætte i dit nuværende erhverv. Det ville i hvert fald tiltale mig med noget mere lige ud af landevejen, der fortalte om, hvorfor du brænder så meget for arbejdet med dyr, at du ligefrem vil lægge dit liv om (altså ikke en lang roman, bare et par sætninger ), og så slutte med, at (og evt. hvorfor) du mener, at den faglige ballast i forhold til kundekontakt, marketing og kommunikation, du har med dig, vil komme dig til gode i arbejdet som veterinærsygeplejerske. Tak for råd. Tænkte nok at den snildt kunne blive for akademisk - det vil jeg lige luge lidt ud i så For resten: jeg har snydt lidt. Jeg er bange for at komme til at virke sådan lidt overkvalificeret og "smart" og har byttet ”kommunikations- og marketingschef” ud med kommunikations- og marketingmedarbejder. Hvad siger I til det? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Siri Besvaret Marts 22, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Marts 22, 2011 Fordi den først kom efter og jeg fokuserede åbenbart på den første:oops: Jeps ved godt det blot var et udkast, men ville oss bare nævne det:oops: Det er altid godt at være obs på slåfejl... en to tre - så har man sendt en ansøgning afsted og opdager først bagefter en mega pinlig fejl... har prøvet det Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts