Hop til indhold

Nu har vi købt et hundebur...


Gæst Maysasa
 Share

Recommended Posts

Gæst Maysasa
Ja ikke langt fra :) . Bor lige ved stationen.

Du bor måske i byggeriet bag ved stationen.? Står af på Måløv Station hver dag :) Jeg er i praktik på Fritter Filur, hvis du ved hvor det ligger.? :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 144
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Hehe, vore flexiline er kun på 3 meter, men der synes jeg personligt virker meget godt for mig :blink: Men det er da lidt irriterende at hunde ikke må løbe frit i skoven - selvom jeg udemærket godt forstår begrundelserne...

 

Ja, vi har en masse vildt i vores skov. Rådyr, harer og fasaner blandt andet.. Så det er fair nok, at hundene skal være i snor:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Den der Buster terning elsker Motor (og det er faktisk en fra min mands familie der har opfundet den :-D)

 

Ej hvor skægt .. er det ham der har en sort labrador(blanding?) der lider af DAMP ? Læste om ham i et hundeblad engang ..

 

Tror faktisk vi har han opfindelse "Buster Bone" liggende et eller andet sted :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha
Ej hvor skægt .. er det ham der har en sort labrador(blanding?) der lider af DAMP ? Læste om ham i et hundeblad engang ..

 

Tror faktisk vi har han opfindelse "Buster Bone" liggende et eller andet sted :blink:

 

Måske, siger Anders :lol: Han ved ikke hvilken hund han har nu, men de har altid haft hunde og gerne mange. Det er hans onkel.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ej hvor skægt .. er det ham der har en sort labrador(blanding?) der lider af DAMP ? Læste om ham i et hundeblad engang ..

 

Tror faktisk vi har han opfindelse "Buster Bone" liggende et eller andet sted :blink:

 

Luna har også et par af de der buster funny bones, hvor man kan putte foder i.. Dem brugte hun meget som hvalp. Så fik hun sin frokost-ration i det ben, når jeg tog afsted på job:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Nope, bor i KBH området, men skal nok finde nogen :)

 

Hvis du stadig vil have kontakt til en adfærdsterapeut, kan jeg varmt anbefale Irene fra http://www.hundeliv.dk. :-D

 

Tak for velkomsten :)

 

Har gjort det der med at søge en del gange, men hun er faktisk super hurtigt færdig... Hvordan kan du overhovedet få det til at vare i 30 min.?!

 

Sprede det over et stort nok område. :blink: Og som nævnt kan det være rigtig godt at bruge brunet, hakket kød, hvis du vil lave et langt fodersøg. Det kan deles i helt små gryn, som kan spredes over et større område. Fordelen ved at "grynene" er så små er også, at hunden 100 % skal bruge næsen og ikke kan snyde og også bruge øjnene.

 

Anden mental aktivering kan også være indlæring af sjove tricks og øvelser. :-)

 

Hehe, vore flexiline er kun på 3 meter, men der synes jeg personligt virker meget godt for mig :blink: Men det er da lidt irriterende at hunde ikke må løbe frit i skoven - selvom jeg udemærket godt forstår begrundelserne...

 

Jeg kan ikke huske, om du har skrevet, hvorvidt hun jævnligt har mulighed for at løbe frit og lege med andre hunde? Det er jo også en god måde at få afløb for energi. Hvis hun ikke er stærk i indkald, kan I evt. have hende i en lang line (f.eks. en spor- eller flagline), som kan give hende en følelse af frihed. På den måde kan kun få brugt mere energi, fordi hun kan løbe mere rundt, end når hun skal følge dig i snoren. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Maysasa
Det gør jeg ja :-D.

Bor i de fine gule bygninger.

 

285e237a51264f2b818c5209bf6cfce7.jpg

 

Fritter Filur siger mig ingenting :-D, ligger det i byen?

Tja, det ligger lige ved kirken og Måløv Skole :) Det er en BFO.

Kunne rigtig godt tænke mig at Nuuk og De Luxe kunne lege sammen :) Hun leger regeltmæssigt med mine svigerforældres samojed der har samme alder :) Og har hende tit nede på sådan en stor eng, hvor hun kan løbe frit og lege med andre hunde - så hun ved godt hvordan man leger med andre.. :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Maysasa
Hvis du stadig vil have kontakt til en adfærdsterapeut, kan jeg varmt anbefale Irene fra http://www.hundeliv.dk. :-D

Ok, vil tjekke hende ud. Det kan jo være hun vil give mig nogle gratis tips over mail ;-)

 

 

Sprede det over et stort nok område. :blink: Og som nævnt kan det være rigtig godt at bruge brunet, hakket kød, hvis du vil lave et langt fodersøg. Det kan deles i helt små gryn, som kan spredes over et større område. Fordelen ved at "grynene" er så små er også, at hunden 100 % skal bruge næsen og ikke kan snyde og også bruge øjnene.

 

Anden mental aktivering kan også være indlæring af sjove tricks og øvelser. :-)

Har tidligere prøvet med hendes foder, men hun er super hurtigt til at finde dem - også selv jeg spreder dem over et stort område... :shock: Men jeg vil prøve det der med det brundede kød næste gang :-)

 

 

Jeg kan ikke huske, om du har skrevet, hvorvidt hun jævnligt har mulighed for at løbe frit og lege med andre hunde? Det er jo også en god måde at få afløb for energi. Hvis hun ikke er stærk i indkald, kan I evt. have hende i en lang line (f.eks. en spor- eller flagline), som kan give hende en følelse af frihed. På den måde kan kun få brugt mere energi, fordi hun kan løbe mere rundt, end når hun skal følge dig i snoren. :-)

Efter jeg har sat mine gåture op til en time morgen og aften, kommer hun ud og løbe på et kæmpe grønt område i ca. 40 min. Her møder vi nogle gange nogle andre hunde, men de fleste hundejere jeg møder vil for det meste bare gerne videre... Men hun kommer jævnligt ud og lege med mine svigerforældres samojed tæve, Aviaja, som har samme alder :vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ok, vil tjekke hende ud. Det kan jo være hun vil give mig nogle gratis tips over mail ;-)

 

Dét tror jeg ikke, at du skal regne med. :blink: For det første vil en adfærdsbehandler jo typisk gerne se hunden og have en længere snak med ejeren for ikke at komme til at give forkerte råd. For det andet er det jo hendes levebrød, og hun kan jo ikke leve af at give gratis rådgivning pr. mail. :-)

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Tja, det ligger lige ved kirken og Måløv Skole :) Det er en BFO.

Kunne rigtig godt tænke mig at Nuuk og De Luxe kunne lege sammen :) Hun leger regeltmæssigt med mine svigerforældres samojed der har samme alder :) Og har hende tit nede på sådan en stor eng, hvor hun kan løbe frit og lege med andre hunde - så hun ved godt hvordan man leger med andre.. :)

 

Hvilke dage passer dig at vi kan mødes? :-D

Har du evt tid til at mødes imorgen eftermiddag/aften over i Måløv naturpark så de kan få rendt en masse krudt af sig? :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Maysasa
Dét tror jeg ikke, at du skal regne med. :blink: For det første vil en adfærdsbehandler jo typisk gerne se hunden og have en længere snak med ejeren for ikke at komme til at give forkerte råd. For det andet er det jo hendes levebrød, og hun kan jo ikke leve af at give gratis rådgivning pr. mail. :-)

Hehe, nej, det har du selvfølgelig nok ret i...

Men er faktisk ikke sikker på, at vi får brug for sådan en adfærdsterapeut alligevel...? Nuuk er meget mere behagelig at være sammen med efter at jeg har forlænget vores gåture :klap2: Det er mega lækkert at gå med hende nu - hun trækker slet ikke i nærheden af så meget som hun gjorde før og virker meget mere rolig og afslappet generelt :hjerte: Det er bare så dejligt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Maysasa
Hvilke dage passer dig at vi kan mødes? :-D

Har du evt tid til at mødes imorgen eftermiddag/aften over i Måløv naturpark så de kan få rendt en masse krudt af sig? :klap:

Er på arbejde til kl 17, så skal jeg hjem og hente Nuuk, og jeg vil rigtig gerne have kæresten med...

 

Og apropos aften, sætter du lygter på De Luxe eller hvordan kan du se hende i mørket.? :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Er på arbejde til kl 17, så skal jeg hjem og hente Nuuk, og jeg vil rigtig gerne have kæresten med...

 

Og apropos aften, sætter du lygter på De Luxe eller hvordan kan du se hende i mørket.? :hmm:

 

Hvad siger du til i morgen aften så?

Eller idag :-D

 

Har faktisk ikke lys på Luxen, det bliver jo først mørkt kl 20:00 ca. og på vores sene aftenture er han i snor :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Maysasa
Hvad siger du til i morgen aften så?

Eller idag :-D

 

Har faktisk ikke lys på Luxen, det bliver jo først mørkt kl 20:00 ca. og på vores sene aftenture er han i snor :-D

Tjekker lige med kæresten når han kommer hjem :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hehe, nej, det har du selvfølgelig nok ret i...

Men er faktisk ikke sikker på, at vi får brug for sådan en adfærdsterapeut alligevel...? Nuuk er meget mere behagelig at være sammen med efter at jeg har forlænget vores gåture :klap2: Det er mega lækkert at gå med hende nu - hun trækker slet ikke i nærheden af så meget som hun gjorde før og virker meget mere rolig og afslappet generelt :hjerte: Det er bare så dejligt.

 

Tillykke, hvor er det fantastisk hvis det kunne løses så nemt:hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Maysasa
Tillykke, hvor er det fantastisk hvis det kunne løses så nemt:hjerte:

Ja, vel nærmest et mirakel.! :banan:

Men den egentlig prøve - at hun kan være alene i hele lejligheden uden at ødelægge noget - tør jeg ikke aflægge endnu...

Link til indlæg
Del på andre sites

Hehe, nej, det har du selvfølgelig nok ret i...

Men er faktisk ikke sikker på, at vi får brug for sådan en adfærdsterapeut alligevel...? Nuuk er meget mere behagelig at være sammen med efter at jeg har forlænget vores gåture :klap2: Det er mega lækkert at gå med hende nu - hun trækker slet ikke i nærheden af så meget som hun gjorde før og virker meget mere rolig og afslappet generelt :hjerte: Det er bare så dejligt.

 

Dejligt. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...