Hop til indhold

Agilitykonkurrencer fælles tråd - forår 2011


Amocca
 Share

Recommended Posts

  • Svar 999
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Nogen der skal til Øster Lars? Overvejer, tænker det ikke kan være mange der gider? Måske en vrimmel af svenskere?

 

:lol: Du er seriøst ikke til at stoppe :klap:

 

Kan du ikke fortælle lidt mere om, hvordan det gik i dag? SÅ ærgerligt med slalommen! Jeg havde ellers på fornemmelsen at i dag ville blive dagen for et ikke-disk. Æv. Næste gang! 4 chancer om lørdagen og 2 om søndagen - det SKAL bare lykkes snart.

 

Synes ikke jeg kunne se noget om hvordan det gik i det 2. løb?

 

Det er da godt nok ærgerligt at hun går så hurtigt død. Men I har altså også haft en rigtig rigtig lang dag.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun brænder sindsygt meget mental energi af, mens jeg går banegennemgang, ikke bare fysisk skal hun skrige, men der foregår noget i hovedet på hende - andet løb ville hun ikke slalom, så der løb vi alternativt og hun var suveræn og gjorde alt jeg bad om - vi VAR gode!

 

Skal afprøve druesukker og noget andet opkvikkende, så længe det ikke er doping (eller blomster-dråber), skal det afprøves!

 

Hun var så stresset, at hun ikke ville have sin pemmikan (eller også kan hun ikke lide det mere? Finder jeg ud af i morgen!)

 

Bornholm er vel ikke længre væk en Vejen, sådan tog-tidsmæssigt? Men kan blive en ensom affære (orker ikke slæbe telt med, skal helst finde nogen at nasse på i tilfælde af regn).

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun brænder sindsygt meget mental energi af, mens jeg går banegennemgang, ikke bare fysisk skal hun skrige, men der foregår noget i hovedet på hende - andet løb ville hun ikke slalom, så der løb vi alternativt og hun var suveræn og gjorde alt jeg bad om - vi VAR gode!

 

Skal afprøve druesukker og noget andet opkvikkende, så længe det ikke er doping (eller blomster-dråber), skal det afprøves!

 

Hun var så stresset, at hun ikke ville have sin pemmikan (eller også kan hun ikke lide det mere? Finder jeg ud af i morgen!)

 

Bornholm er vel ikke længre væk en Vejen, sådan tog-tidsmæssigt? Men kan blive en ensom affære (orker ikke slæbe telt med, skal helst finde nogen at nasse på i tilfælde af regn).

 

Man er i hvert fald ikke i tvivl om, hvornår hun er træt, for så strejker hun ved er slalommen. Fedt at du så bare lavede din egen bane i 2. løb :5up:

 

Måske hun bare er ved at brække sig over slalom efter al den intensive træning, først i DAF og så hos Rikke.

 

Jeg er sikker på I var seje - det har jeg jo selv set før. Hun er blevet så god til at følge dig/du er blevet så god til at vise hende, hvad hun skal.

 

Godt nok er jeg glad for agility, men der er sgu' lidt for langt til Bornholm (og kun 2 klasseløb pr. dag).

Link til indlæg
Del på andre sites

Måske hun bare er ved at brække sig over slalom

 

Hun tog en halv slalom i tredie løb :hmm: men så forsvandt den sidste rest af energi også, hun ville ikke bevæge et ben, måtte bæres ud!

 

Tror jeg gør noget (meget) forkert, for i tredie løb forventede jeg intet i slalom og fik noget, mens jeg i første løb forventede, at hun ville tage den.

 

Fornemmer ikke, at hun har fået nok af slalom, under hele Randi-sessionen ville hun meget gerne ned i klubben (havde forventet hun selv ville sige stop, men hun trækker stadig derover, når vi går morgentur i parken).

 

Og så skal Lone lære mig at gå banegennemgang, jeg gør det vist helt forkert!

Link til indlæg
Del på andre sites

Æv. Næste gang! 4 chancer om lørdagen og 2 om søndagen - det SKAL bare lykkes snart.

 

Petrine skal kun med om lørdagen. :blink:

 

Hun brænder sindsygt meget mental energi af, mens jeg går banegennemgang, ikke bare fysisk skal hun skrige, men der foregår noget i hovedet på hende - andet løb ville hun ikke slalom, så der løb vi alternativt og hun var suveræn og gjorde alt jeg bad om - vi VAR gode!

 

Skal afprøve druesukker og noget andet opkvikkende, så længe det ikke er doping (eller blomster-dråber), skal det afprøves!

 

Hun var så stresset, at hun ikke ville have sin pemmikan (eller også kan hun ikke lide det mere? Finder jeg ud af i morgen!)

 

Bornholm er vel ikke længre væk en Vejen, sådan tog-tidsmæssigt? Men kan blive en ensom affære (orker ikke slæbe telt med, skal helst finde nogen at nasse på i tilfælde af regn).

 

Måske skal du prøve det der PEAK CALM til hende i stedet for PEAK BOOST eller PEAK CHAMP? Eller en kombi, måske? :hmm:Tænker, at hvis problemet er, at hun brænder for meget energi af, når hun stresser, er det vel bedre at prøve at afhjælpe det, frem for bare at give hende energitilskud?

Link til indlæg
Del på andre sites

Tænker, at hvis problemet er, at hun brænder for meget energi af, når hun stresser, er det vel bedre at prøve at afhjælpe det, frem for bare at give hende energitilskud?

 

Har arbejdet med stressen siden TAK-cup som vi aldrig glemmer, det er gået fremad, men går ligesom langsommere og langsommere og ville gerne nå til 'noget' før hun går på pension!

 

Jep, Lone var i Vejen!

Link til indlæg
Del på andre sites

Har arbejdet med stressen siden TAK-cup som vi aldrig glemmer, det er gået fremad, men går ligesom langsommere og langsommere og ville gerne nå til 'noget' før hun går på pension!

 

Jep, Lone var i Vejen!

 

Ja, ved at I arbejder på det, og der er jo sket kæmpe fremskridt... jeg mente bare, at når hun stadig stresser, kunne du måske prøve kosttilskud som f.eks. PEAK CALM for at se, om det kan hjælpe hende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har meldt Tacco til stævne i Skive den 14. August. Da jeg meldte ham til var det et kreds stævne med max 40 hunde. Nu er det landsdækkende og der er 80 hunde. Der skal tilsyneladende kun være en dommer = en bane.

 

Da vi var i Ålborg var Tacco jo helt blæst over de to baner og mange telte og hunde.

I Grindsted-Billund gik det bedre, det var et lille stævne med en dommer = en bane.

 

Nu overvejer jeg lidt om jeg skal trække os fra Skive fordi der er så mange hunde? Tænker at det bliver kaotisk med telte hele vejen rundt og hunde alle vegne. Omvendt så er det jo hjemmebane og hvis der kun er en bane så kan han i det mindte ikke løbe over og ødelægge en andens løb.

 

Tror I ikke det tager meget langt tid af få 80 hunde igennem systemet? Der er både AG og Spring klasse 1-2-3 og senior plus Åbne klasser?

Link til indlæg
Del på andre sites

Afhænger af hvor dygtige de er til at afvikle det :vedikke: På mange måder synes jeg det er hyggeligt, når der kun er en bane, for så får man set alting... men det tager selvfølgelig længere tid...

 

Iøvrigt, så er der DGI stævne i Give d. 17. august... for nybegyndere og folk der har startet få stævner...

 

Vi var med sidste år, og det var rigtigt hyggeligt, med fint præmiebord osv. Vi kommer dog ikke i år, da de har skåret øvet klasse væk, og synes ikke rigtigt vi kan forsvare at stille op i let-øvet hos DGI længere, når man tænker på mængden af stævner vi har løbet... heller ikke selv om vi stadig kun løber klasse 1 :mrgreen:

 

invitationen er for stor til at vedhæfte, men hvis nogen gerne vil have den, så sig til, så kan jeg emaile den.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ha ha, så har jeg klippet video fra Vejen! Og du mildeste... Nå, men Iso har i hvert fald en fest, mage til overglad og ivrig hund må man vist lede længe efter! :mrgreen:

 

Jeg var jo forberedt på at det ikke ville "gå godt" - dvs. at vi ikke ville få nogle resultater at skrive hjem om. Iso er helt grøn, det var vist hendes tredie stævne nogensinde. Derudover havde hun ikke set en agilitybane i 1-2 måneder, så jeg havde en fornemmelse af at hun ville eksplodere på banen.

 

Og det gjorde hun da også, lidt... ;-) hun formelig fløj af A'et (:shock:) og vippen i det første løb. Til gengæld glemte hun at hun faktisk ikke helt er sikker på hjulet, og at hun aldrig har set en mur før..! :lol:

 

Efter første dag gik det bedre med felterne, og jeg er generelt meget tilfreds med dem.

 

Slalomen gav os en del problemer, især har hun gået ud af den for tidligt. Hun har simpelthen så travlt med at komme videre, at hun ikke har tid til at gøre den færdig, for så er der noget andet der trækker. Men det skal bare trænes. Jeg skal i gang med at sikre slalomen, det har jeg nemligt sprunget over... :oops:

 

Ellers er der en del misforståelser, dårlig handling, for langsom handling, og en Iso der finder sjove forhindringer hvor hun IKKE skal ha' dem! :lol: Men hold k**t, hun har det sjovt! Og hun er totalt selvgående, hvilket er både godt og skidt. Det er på en måde dejligt, men sgutte så nemt at løbe med...

 

Nu har vi et lille bitte stævne her på Fyn på søndag, og så ta'r vi et par enkelte dage mere i august. Så tror jeg ellers vi stopper med konkurrencer for i år, og koncentrerer os om at træne...

 

http://www.youtube.com/user/korvisdk?feature=mhee#p/a/u/0/P3Sx7bq7bNY

Link til indlæg
Del på andre sites

Men der er jo ikke nogle videoer, Korvis :fornaermet: Jeg vil også se Iso, den lille springloppe :hjerte:

 

Var I egentlig ikke blevet så gode, at I fik en pind til sidste stævne? Eller er det mig, der husker galt? Men stakkels hund har jo fået helt agilitykuller i stævnepausen.

 

Jeg gruer også for om Louie går helt bananas på banen i weekenden :ivrig:

Link til indlæg
Del på andre sites

Men der er jo ikke nogle videoer, Korvis :fornaermet: Jeg vil også se Iso, den lille springloppe :hjerte:

 

Var I egentlig ikke blevet så gode, at I fik en pind til sidste stævne? Eller er det mig, der husker galt? Men stakkels hund har jo fået helt agilitykuller i stævnepausen.

 

Jeg gruer også for om Louie går helt bananas på banen i weekenden :ivrig:

 

Nuij, hvor er hun altså bare alt alt for kær! :lun:

 

Sikke en fest :mrgreen:

 

Hmm... Ved ikke hvad der er gået galt - jeg kan ikke få den til at lægge videoen ind som jeg plejer! Så nu er der bare et link, men det går vel også...

 

Det er kun Iso's tredie stævne ever, så vi er viiirkelig ikke kommet hverken langt eller nogle som helst andre steder!! :lol: Men jo, hun præsterede sq at løbe ét fejlfrit løb til stævnet før dette. Det håber jeg så at hun lader være med at gøre igen i et stykke tid, for hun er over hoved ikke klar til baner i den sværhedsgrad.

 

Ja jeg synes jo også hun er noget så sød... :lun: Hun er så glad, og så ivrig, og vil så gerne gøre som jeg viser - men nogle gange KAN hun altså bare ikke styre sig, og finder selv noget der ser sjovt ud! :lol: Jeg glæder mig så meget til at løbe mere med hende, hun er virkelig sjov. Men det er nu synd at hun ikke har en bedre handler... Eller, hun er jo nok ligeglad, hun har det jo dødsjovt alligevel! Agility er bare det aller, aller bedste i Iso's verden!!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Ha haaa, Tyson er på listen over både årets all-round hund (aner ikke engang hvad det er) og årets agilityhund. :klap: :mrgreen: Langt nede på listerne :lol: - but still, vi har fået point i begge dele, og vi har ikke engang været til alle kvalifikationsstævnerne, jeg er pænt godt tilfreds, ikke mindst i betragtning af, at det er vores første rigtige stævnesæson. :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ha haaa, Tyson er på listen over både årets all-round hund (aner ikke engang hvad det er) og årets agilityhund. :klap: :mrgreen: Langt nede på listerne :lol: - but still, vi har fået point i begge dele, og vi har ikke engang været til alle kvalifikationsstævnerne, jeg er pænt godt tilfreds, ikke mindst i betragtning af, at det er vores første rigtige stævnesæson. :blink:

 

Fedt! Årets allroundhund er vel det samme som årets agilityhund - bare i springklasserne, hvis jeg nu husker det rigtigt... Jeg løber nærmest ikke DKK mere, og har glemt meget af det dér. Pointsene bli'r delt ud efter hvordan man placerer sig, sådan at den der vinder får 15 points, 2'eren får 12, 3'eren 10 osv. ned til 1 point. Med stort forbehold for antal points, tror dog hhv. 15, 12 og 10 til de 3 første er rigtigt. Så vidt jeg ved bli'r der talt points til alle stævner DKK selv arrangerer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Fedt! Årets allroundhund er vel det samme som årets agilityhund - bare i springklasserne, hvis jeg nu husker det rigtigt... Jeg løber nærmest ikke DKK mere, og har glemt meget af det dér. Pointsene bli'r delt ud efter hvordan man placerer sig, sådan at den der vinder får 15 points, 2'eren får 12, 3'eren 10 osv. ned til 1 point. Med stort forbehold for antal points, tror dog hhv. 15, 12 og 10 til de 3 første er rigtigt. Så vidt jeg ved bli'r der talt points til alle stævner DKK selv arrangerer.

 

Ok, så allroundhunden er bare springhunden? :vedikke:

 

Altså, jeg ved jo godt, at det sikkert ikke er spor stort eller sejt eller smart at være blevet nr. 16 og 17, som vi vist er, de "rigtige" ag-folk ville sikkert rynke på næsen af det. :mrgreen: Men jeg er meget stolt af min lille musling, han har bare gjort det så godt, synes jeg. :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Fedt! Årets allroundhund er vel det samme som årets agilityhund - bare i springklasserne, hvis jeg nu husker det rigtigt... Jeg løber nærmest ikke DKK mere, og har glemt meget af det dér. Pointsene bli'r delt ud efter hvordan man placerer sig, sådan at den der vinder får 15 points, 2'eren får 12, 3'eren 10 osv. ned til 1 point. Med stort forbehold for antal points, tror dog hhv. 15, 12 og 10 til de 3 første er rigtigt. Så vidt jeg ved bli'r der talt points til alle stævner DKK selv arrangerer.

 

Årets allround hund er den hund der er bedst i ag og spring, årets ag. hund er den der er bedst i agilityklasserne

 

Jeg er slet ikke med :megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...